doli19 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 Witam, tyle czasu na forum, tyle przygod z CA a ja jeszcze nic nie pokazalem. No wiec tak autko jak w temacie Civic 6 generacja wersja coupe. Jest to moje pierwsze auto od 3 lat i w sumie na poczatku nic w nim nie siedzialo bo taka moda panuje wsrod Hondziarzy ze slucha sie dzwieku silnika przy 8tys. obrotow a nie muzyki, nie mniej ja juz chyba z tego wyroslem i powrocilem do korzeni czyli wielki "come back" i zabawa w CA. Z poczatku bylo dosc grubo i to od dupy strony bo w aucie zagoscilo RE MX18 + VRX 1.500 nie trwalo to dlugo zeby stwierdzic ze jest to totalna przesada bo malo tego ze tylna kanapa byla zajeta przez skrzynie z glosnikiem to jeszcze w srodku i ogolnie z samochodem dzialo sie zle. Sprzet poszedl do zyda i inaczej zostalo to rozegrane a efekt wyglada mniej wiecej tak: Pacjent:http://obrazki.elektroda.net/56_1324207838.jpghttp://obrazki.elektroda.net/57_1324207838.jpg Audio: Radio pozostalo z dawnych czasow mianowicie Sony CDX GT929U - w najblizszym czasie zmiana na cos bardziej jakosciowego z czasowkami i/lub moze prockiemSystem przedni to Audio System HX 165SQSub jak na razie pogrywa mi moj wierny od kilku ladnych lat Lanzar MAX12 w clozecie 30L (na prawde w tej konfiguracji gra bardzo przyjemnie)Naped przodu jak i suba U-dimension RM-V41Kabelki to zasilanie 35mm^ firmy nie pamietam ale jakies budrzetowe glosnikowe 2.5mm^ Woofery Tweetery i subSygnalowe Przod - Sinuslive CA50 Tyl - pozostalosc z dawnych lat, firma nie znana Na poczatek oczywiscie wygluszylem drzwi matami STP i wtedy zdalem sobie sprawe jakie te drzwi sa "wielkie" http://obrazki.elektroda.net/53_1323633726.jpghttp://obrazki.elektroda.net/94_1323633726.jpghttp://obrazki.elektroda.net/41_1323633726.jpghttp://obrazki.elektroda.net/45_1323633726.jpg wygluszanie robilem w styczniu jak widac na zdjeciach jeszcze jest snieg otwory technologiczne zostaly zalatane blacha aluminiowa i calosc zostala wygluszona rowniez matami STP. Niestety z tego przedsiemwziecia nie posiadam zdjec. Potem przyszla kolej na dystanse i tu pojawil sie problem poniewaz dostalem co prawda do Civic'a ale nie do mojego modelu i trzeba bylo troche pokombinowac zeby zgrac ich ksztalt z boczkiem i wyszlo to tak http://obrazki.elektroda.net/15_1323634151.jpghttp://obrazki.elektroda.net/77_1323634151.jpg maskownica ladnie wskakuje na swoje miejsce i ogolnie nic nie widac ze cos tam bylo pozmieniane w naglosnieniu, zdradzaja to jednak tweeterki w slupkach przy ktorych sporo sie narozbieralem w samochedzie zeby je w ogole zdjac, tak po krotce powiem ze slupki zachodzily pod tapicerke tylnych slupkow, te z kolei pod tylna tapicerke okien oraz tylne boczki, te pod tylna polke, zeby zdjac polke trzeba bylo wywalic tyna kanape i uff wreszcie oczywiscie zaczynalem od tylu tego opisu czyli kanapa itd. masakra. Slupki wstepnie ukierunkowalem w samochodzie i reszte ogarnialem juz w domu, wiadomo rajtuzka naciagnieta na to dalem dla wzmocnienia 3x mate 150 i na to szpachlowka samochodowazdjecia z przed szpachlowania http://obrazki.elektroda.net/36_1323634671.jpghttp://obrazki.elektroda.net/53_1323634671.jpghttp://obrazki.elektroda.net/36_1323634671.jpg jutro dodam zdjecia jak to w samochodzie wyglada bo po pomalowaniu i w trakcie dalszej obrobki tez nie posiadam zdjec ;) Nastepnie przyszla kolej na wygluszanie tylu i tu juz postawilem na prostrze rozwiazanie jakim jest tasma dekarska. Wygluszone zostaly tylne boczki, tylna polka, troche podlogi i bagaznikzdjecia przedstawiaja nie skonczony jeszcze proces wygluszania ale mniej wiecej tak to wygladalo na poczatku http://obrazki.elektroda.net/11_1323634901.jpghttp://obrazki.elektroda.net/93_1323634901.jpg tutaj tak ze wiecej zdjec nie posiadam, nie ukrywam ze nie mialem ich poprostu czasu robic, zajety bylem praca To by bylo na razie wszystko przewody poprowadzone zostalyZasilanie prawym progiemSygnal + glosnikowe na przod poszly srodkowym tunelem zamontowane wszystko na swoim miejscu i zaczely sie odsluchy, dostrajanie itd. AS'y posiadaja bardzo ciekawa zwrotke z duza mozliwoscia zmian ciecia tweeterow ale szczerze nie bardzo to ogarniam i jak na razie nie umiem znalezc jakiegos zadowalajacego mnie ustawienia , w radiu wszystko jest w pozycji OFF zeby nic nie ingerowalo w przerabianie sygnalu zrodlowego, na wzmaku woofery sa ciete niestety dosc wysoko bo na poziomie 120-130 Hz z tego wzgledu ze ponizej tej wartosci praktycznie nie sa one w stanie przetworzyc tych czestotliwosci w tych drzwiach w ktorych sa zamontowane, ich pojemnosc jest ogromna i bardzo gleboko rozmyslalem nad zrobieniem im komor zamknietych, jednak nie mam kompletnie koncepcji jak to wszystko tam rozplanowac i zgrac z tapicerka w drzwiach. Druga sprawa to taka ze przy cieciu rzedu 60-80Hz i przy wiekszej glosnosci dosc szybko pojawialy sie znieksztalcenia wywolane bardzo duzym wychyleniem membrany przy czym wiele efektu z tego nie bylo, ciecie na poziomie wlasnie 120-130Hz pozwala na o wiele glosniejsza gre przodu gdzie znieksztalcenia sie nie pojawiaja (nie ukrywam ze lubie glosno sobie odpalic ulubiona piosenke) jesli chodzi o ocene brzmienia ogolnego to... hmm jest fajnie, dosc czysto jednak czegos tam mi brakuje, najslabszym ogniwem jest tu radio wiec tutaj w pierwszej kolejnosci bede szukal jakiegos lekarstwa. W planie tak ze jest dolozenie 2 wzmacniacza na subwoofer RE SE12 (ktory wygrzewa sie w domu od dluzszego czasu) oraz zbudowanie jakiejs skromnej zabudowy pod to wszystko w bagazniku (plany i rysunki techniczne juz sa). Okablowanie na 2 wzmak juz zakupione, bezpieczniki, konektorki itd. kable to 50mm^ Hollywoood'a mysle ze dadza rade. Za piecykiem bede sie rozgladal w niedalekiej przyszlosci bo na razie skupiony jestem na kupnie garazu i schowaniu tej mojej "zabawki" pod dach przed sniegami. Dotychczas auto stalo w prowizorycznej szopce tak aby na glowke nie kapalo. Narazie tyle, temat bedzie mysle dosc powoli odswierzany z racji tego ze pora zimowa no i kasy trzeba nazbierac na jakiekolwiek zakupy. Na pytania, sugestieoraz komentarze bede oczywiscie odpisywal w miare mozliwosci Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emil Opublikowano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 Piękna Hania Powodzenia w pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jezyk_05 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 A co za motor pod maską ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doli19 Opublikowano 12 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 A co za motor pod maską ? swap na B18C6 ale nie o tym ten watek strzelilem fotki tych slupkow ale robione kalkulatorem wiec jakosc do ... wiadomo http://obrazki.elektroda.net/38_1323704821.jpghttp://obrazki.elektroda.net/6_1323704821.jpg ukierunkowane na siedzenie kierowcy bo w koncu ja tam tylko zasiadam, jutro w planie zrobienie jakiegos solidnego mocowania na dwie oprawki bezpiecznikow pod maska a nastepnie powoli bede docinal sobie poszczegolne czesci zabudowy wzmacniaczy w bagazniku. Czekam jeszcze na plecionki na kabelki zeby to jakos estetycznie wygladalo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZbuchanaOWCA Opublikowano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 fajny jdm , powodzenia w pracy... zmień radyjko... bo te sonowskie to padłowate są.... p.s. Będę często odwiedzał twój wątek, ponieważ sam "choruje" na hanie gen 5 lub 6 coupe :serce: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jezyk_05 Opublikowano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 swap na B18C6 ale nie o tym ten watek Jakiś temat na civic klubie ? W 6g trzeba wygłuszyć praktycznie całe auto, bo niestety ale w Haniach papierowa blacha jest. Polecam zerwać te fabryczne wygłuszenia pod fotelami kierowcy i pasażera, bo lubi tam ruda wyłazić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rojass Opublikowano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 Fajne auto, miałem V gen coupe, potem EK4, niestety blacha to najgorsza sprawa w tym aucie ;/ Gnije na potegę, trzeba o to dbać i solidnie wygłuszać chcąc uzyskać jako taki efekt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinoff Opublikowano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 Narazie tyle, temat bedzie mysle dosc powoli odswierzany z racji tego ze pora zimowa no i kasy trzeba nazbierac na jakiekolwiek zakupy. Na pytania, sugestieoraz komentarze bede oczywiscie odpisywal w miare mozliwosciPodoba mi się to jak do roboty przy graniu podchodzisz i jak ją wykonujesz, jeśli cierpliwości i zacięcia Ci nie braknie to całkiem dobre granie zrobisz. na wzmaku woofery sa ciete niestety dosc wysoko bo na poziomie 120-130 HzNiższe cięcie jest potrzebne dla woofera, mimo sporych drzwi powinien zagrać lepiej właśnie przy cięciu na 60-80, może RM-a w mostki spróbuj spiąć na próbę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doli19 Opublikowano 12 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 jezyk_05 Tak jest temacik na civicklub ;) to ze blachowa w tych autach jest papierowa to doskonale wiem Powiem wam tak rojass to auto sluzy mi jako "zabawka" - co to znaczy... znaczy to to, ze jezdze tym autem jak mam chec, kaprys. Co za tym idzie od trzech lat ten samochod nie widzial np. deszczu czy tym bardziej sniegu, nie uzytkuje go zima w ogole, myje go recznie i nie z weza tylko swoja metoda na wilgotna szmatke zeby zapobiec dostawaniu sie wody w niepotrzebne miejsca, blachowa dzieki temu jest w stanie bdb. zadnych jakichkolwiek oznak korozji, no ale mniejsza z tym. Tutaj skupiajmy sie bardziej na audio w samochodzie, Sinoff to mnie wlasnie martwi, ten woofer powinien zagrac w nizszych rejestrach ale to sie nie dzieje, sprawdzalem pod dwoma wzmakami i nic, membrana mocno sie wychyla przy wiekszych glosnosciach na cieciu ponizej100Hz a basu z tego niewiele, zrobilem sobie skrzynki ze starych polek meblowych o zmiennej pojemnosci od 9 do 6L na razie sprawdzilem je pod 9 litrami i jest troche lepiej, ale to jeszcze nie to, na dniach jak pogoda pozwoli i nie bedzie zbyt zimno zmniejsze litraz do 6-7L i zobacze wtedy co sie dzieje. Mialem je podpiete pod kanaly na suba dla sprawdzenia i jak dalem na pelne pasmo z podbiciem tonow niskich we wzmaku to walily basem az milo ale co z tego jak nie mozna bylo zbyt glosno posluchac bo pojawialy sie szybko znieksztalcenia no i kto w ogole slucha w takiej konfiguracji muzyki na przednich glosnikach zeby dawac im dopal w postaci BassBosst? pod mostki troche mam watpliwosci bo to ponad 200W na 100 AS'ow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinoff Opublikowano 13 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2011 pod mostki troche mam watpliwosci bo to ponad 200W na 100 AS'owNie sugeruj się cyferkami, użyj gaina z umiarem, daj głośnikom zagrać kilka godzin, zakombinuj z rożnym cięciem woofera. Jeśli rozwiązanie się nie sprawdzi to przynajmniej jeden potencjalny powód wyeliminujesz.i kto w ogole slucha w takiej konfiguracji muzyki na przednich glosnikach zeby dawac im dopal w postaci BassBosst?Pewnie i tacy się też się znajdą , a podbicie basu dla samego suba przy jakościowym graniu też dobre nie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 13 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2011 pod mostki troche mam watpliwosci bo to ponad 200W na 100 AS'ow Głośniki nie uszkadzają się od maksymalnej do podania mocy przez wzmacniacz, tylko od podanej mocy. Jak podasz zbyt dużo, to usłyszysz zniekształcenia, ale i tak przy takich mocnych głośnikach, to pewnie nie wysiedzi w aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doli19 Opublikowano 13 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2011 jutro bede cos kombinowal z tymi wooferami a w sobote wsadze je w komory do potestowania. ale i tak przy takich mocnych głośnikach, to pewnie nie wysiedzi w aucie. wbrew pozorom wcale nie jest az tak glosno, chyba ze mi sie tylko tak wydaje, ale do tego stopnia zeby nie wysiedziec w aucie to na pewno nie. Najchetniej spotkal bym sie z kims zeby jasno mozna stwierdzic na przykladzie kilku "uszu" co tam jest nie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doli19 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Witajcie! wiec tak... dzisiaj sobie troche potestowalem przekladajac woofery do obudow w ktorych ustawilem objetosc wew. 7L i zdecydowanie poprawil sie kick, najlepiej gralo to jak na RM'ie ustawilem filtr na flat zamiast HPF i od dolu nie byly w ogole ciete, po zmianie na HPF i cieciu 50Hz to juz nie bylo to. Wiec nie wiem czy poprostu ten wzmacniacz nie gra za bardzo dolem czy te AS'y maja kiepski dol. Wpadla mi tak ze mysl czy moze zamiast robienia komor w drzwiach nie lepiej bylo by dolozyc drugiego kompletu wooferow? co myslicie o tym? nie koniecznie to musza byc Audio Systemy, moze byc cokolwiek innego co zagra bardziej dolem, sub i tak bedzie mial swoj dopal wkrotce wiec cale 4 kanaly z RM'a byly by wykorzystane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danny86 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Pod każdym względem idealna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doli19 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Pod każdym względem idealna a dokladniej? bo nie wiem do czego sie ta wypowiedz odnosi za bardzo ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gwidon1701 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Śliczna Hondzia ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinoff Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Wpadla mi tak ze mysl czy moze zamiast robienia komor w drzwiach nie lepiej bylo by dolozyc drugiego kompletu wooferow? co myslicie o tym?Mostki i odsłuch, daj kilka dni wzmakowi i głośnikom, powiedzmy 10 godzin grania, pierwsze wrażenie może być mocno niekorzystne. Miałem rm-a u siebie w aucie i raczej ciągnie równo po całości. Drugiego kompletu wooferów raczej nie dokładaj, nie możesz opanować jednej pary, a druga to dwa następne głośniki do ogarnięcia, to raczej nie rozwiąże Twojego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doli19 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Wiesz one juz grzeja sie od stycznia tego roku wiec chyba nic wiecej im nie da dodatkowe "wygrzewanie" pod mostkami z RM'a? I think so. Mialem je spiete na dwa mostki i niczego szczegolnego nie pokazaly, chyba ze jest tak jak piszesz i dac im troche czasu oswoic sie z "nowa" moca . W planie mam jeszcze zdjac tapicerke z drzwi i sprawdzic podczas grania czy nic tam sie nie dzieje bo odnosze wrazenie ze te zaslepki na otworach technologicznych nie do konca sa wystarczajaco sztywne, w ogole to wygluszenie robilem pierwszy raz w zyciu tak ze jakies bledy moga tam byc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinoff Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 chyba ze jest tak jak piszesz i dac im troche czasu oswoic sie z "nowa" moca Dokładnie coś takiego mam na myśli, a wzmakowi z innym trybem pracy, weź pod uwagę jaką porę roku mamy, latem jest prościej. odnosze wrazenie ze te zaslepki na otworach technologicznych nie do konca sa wystarczajaco sztywneSpróbuj nacisnąć mocno na zaślepkę, ona ma być sztywna, co najwyżej firmowa blacha drzwi wokół niej może się lekko ugiąć, wtedy jest dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danny86 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Chodzi mi o wygląd autka, a jak jeszcze zawita 1.8 to szał, koleszka z tego motoru wycisnął 220 KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dan124 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Fajna i ładna furka. Masz jakieś błędy w montażu. 16cm musi kopnąć i zagrać w dobrze zrobionych drzwiach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doli19 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Chodzi mi o wygląd autka W takim razie milo mi ze sie podoba Sinoff podlacze sobie to dzisiaj jeszcze raz w takiej konfiguracji, tylko ze ostatnim razem kiedy to robilem czyli rozdzielenie sygnalu "Y" lewa strona na kanal 1,2 i prawa na 3,4 nie moglem na radiu balansem odzielic lewej od prawej tzn. kiedy sciszalem lewa strone sciszaly sie obydwie, ale nie do konca tylko cos tam pogrywalo, tak samo prawa. Zdziwilem sie troche bo przeciez lewa strona z rozdzielacza rca wchodzi na jeden mostek a prawa na drugi (wzmak ustawiony byl na tryb pracy 2 kanalowej)dlaczego wygladalo jak by byla to praca mono z tych dwoch mostkow a nie stereo? szczerze to nigdy tego nie robilem zeby robic stereo z dwoch mostkow 4-tero kanalowego wzmaka. Moze poprostu nie rozdzielac sygnalu tymi rozdzielaczami tylko jedna para wpiac sie w input 1 lub 2 kanalu np lewa str. a w 3 lub 4 prawa strone z rca? u mnie bylo to tak podlaczone jak w przykladzie I http://obrazki.elektroda.net/62_1324199442_thumb.jpg czy moze wystarczy podpiac to tak jak w przykladzie II ? tylko ze na moje oko praca w mostku potrzebuje zsumowany sygnal z obu wejsc rca tak jak mialem to zrobione w przykladzie I Masz jakieś błędy w montażu. 16cm musi kopnąć i zagrać w dobrze zrobionych drzwiach. tez tak myslalem, ale mialem je w obudowach 9L oraz 7L i oszalamiajacej roznicy nie bylo z basem. W przypadku 9L gralo bardziej miekko i lepiej schodzily w dolne rejestry, natomiast w 7L zdecydowanie przewazal kick kosztem zejscia Edit: sprawa mono rozwiklana, poprostu wzmak musi pracowac w trybie 4 kanalowym i wtedy z dwoch mostkow idze sygnal stereo, przyznam ze nie wiedzialem tego wczesniej ;) zagralo troche lepiej ale nie moglem za dlugo ich walkowac bo rezerwa juz mi sie swieci a na zgaszonym silniku to troche zimno jest w srodku. W styczniu bede juz mial garaz i wyjade z tej mojej szopki, w srodek wpakuje jakis maly piecyk i bedzie mozna zima dlubac w pierwszej kolejnosci wezme sie za ogledziny drzwi, jesli to nie da efektu bede myslal nad komorami do tych wooferkow, ruszy zabudowa bagaznika w koncu i ogolne ogarniecie calej instalacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zola Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Wszystko fajnie, ja bym jednak zamazał tablice rejestracyjne na zdjęciach ;)Kiedyś to było nawet w regulaminie, nie wiem czy nadal jest. Lepiej nie kusić losu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doli19 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Jest, jest w regulaminie. Dzieki za info bo nie dopatrzylem sie wczesniej tego podpunktu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doli19 Opublikowano 31 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 Maly "up" w temacie a wiec tak: z nowosci do systemu dolaczyl SS Rubicon 1000-2 pod ktorego jest podpiety w koncu SE (Duze podziekowania dla COBER'a za bezproblemowa transakcje). Z wstepnych odsluchow co moge powiedziec... no myslalem ze bedzie lepiej ;) sub jest ciety na poziomie minimalnym jaki umozliwia mi wzmak czyli 55Hz na radiu jest kompletnie wszystko w pozycji off i teraz tak, sa kawalki gdzie bas jest przyjemny miekki a sa kawalki w ktorych bardzo uwydatniane sa wyzsze rejestry czestotliwosci w konsekwencji czego dosc glosno buczy w porownaniu do tych nizszych rejestrow. Myslalem na poczatku ze moze jest zbyt wysoko uciety sub i gra ta wyzsza partia ale to nie to, druga sprawa to moze obudowa... aktualna buda do niego to ta optymalna zalecana przez RE czyli 53L chyba, strojona na 33Hz (pisze chyba bo robilem ja dawno i nie pamietam ile dokladnie ma) pozniej przyszla mi do glowy mysl ze moze subek musi sobie troche pograc w aucie i z czasem "zmieknie" do tej pory gral w domu pod Diora Ws 704 oczywiscie z glowa i w tej konfiguracji gral bardzo przyjemnie. Kolejna mysl to moze radio ktore jest priorytetem do wymiany na cos co pozwoli mi stworzyc system aktywny oraz czasowki, wstepnie myslalem nad p88rs ale to sie okaze w ostatecznosci Druga sprawa to Audio Systemy, od samego poczatku chodzily podpiete do RM'a na HPF ~100-150Hz tak wiec wysoko z racji czego nie mogly sie rozbujac, dlatego takie ciecie poniewaz sluchajac glosniej muzyki na nizszym cieciu membrana latala jak przyslowiowa "szmata" nie wydajac przy tym z siebie niczego szczegolnego. Od pewnego czasu kiedy zaczalem badac sprawe braku basu z przednich glosnikow ustawilem je w pozycji flat czyli idzie na nie cale pasmo i w tym momencie zaczelo cos sie dziac, wooferki zaczely grac lepiej dolem i poprawila sie srednica. Jezdzilem tak jakis czas az w koncu pewnego dnia jazdy samochodem stwierdzilem ze musze suba sciszyc bo daje po uszach, ku mojemu zdziwieniu na radiu sub byl ustawiony na -9/10 wylaczylem go calkowicie a tu bas nadal wali mi po uszach! w koncu doszedlem do wniosku ze dopiero teraz kiedy je "odblokowalem" na wzmaku zaczynaja cos z siebie konkretnego wydawac. Po powrocie do domu poszedlem do bagaznika zeby ustawic sobie gain na wzmaku tak a zeby to cale pasmo nie zalatwilo mi tych wooferow - wiec gain na minimum radio na max i wlala! gralo to jeszcze lepiej niz przed zmniejszeniem poziomu gain na wzmaku! w koncu dzieje sie cos pozytywnego z tym systemem W najblizszym czasie jeszcze i tak przejrze drzwi dokladnie czy wszystko jest w pozadku, co mozna jeszcze poprawic no i napewno wymiana radia. Mam nadzieje ze te operacje dadza pozytywny skutek i bede mogl sie cieszyc jeszcze lepiej grajacym systemem uff... ponizej kilka zdjec z prac podczas podlaczania SS zdjecia robione kalkulatorem niestety na poczatek wymienilem stara podloge w bagazniku na walajace sie po strychu plyty meblowe. Podloga jest w 2 kawalkach dla tego zeby czesc gdzie sa przymocowane wzmacniacze byla stabilnie przytwierdzona do budy, auto mam dosc twardo ustawione dla tego kazda nierownosc jest mocno odczowalna przez wzmaki (byc moze to byla glowna przyczyna sypania sie mojego RM'a) Druga czesc jest przymocowana za pomoca zawiasow do pierwszej tak aby mozna bylo wyjac zapas no i dostac sie do narzedzi http://obrazki.elektroda.net/37_1325345977.jpg http://obrazki.elektroda.net/27_1325345977.jpg uchwyt na bezpieczniki wykonany z blachy nierdzewnej o gr 3mm oraz wypolerowany Przewody to 35mm^ na RM'a i 50mm^ na SS http://obrazki.elektroda.net/17_1325345531.jpg przeciaganie i mocowanie przewodow tak zeby nic zlego sie z nimi nie dzialo w trakcie eksploatacji http://obrazki.elektroda.net/17_1325345728.jpg http://obrazki.elektroda.net/68_1325345728.jpg http://obrazki.elektroda.net/62_1325345728.jpg http://obrazki.elektroda.net/11_1325346088.jpg http://obrazki.elektroda.net/82_1325346088.jpg http://obrazki.elektroda.net/57_1325346222.jpg no i sam SS Rubikon http://obrazki.elektroda.net/74_1325346222.jpg a tak miesci sie Se u mnie w bagazniku - troche malo miejsca... http://obrazki.elektroda.net/49_1325346350.jpg To by bylo na razie na tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.