Skocz do zawartości

Problem z głośnikami


gigster
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

Mam problem, a mianowicie wymienilem w swoim VW Lupo radio z seryjnej BETY na radio ALPINE IDA X-311 RR, głośniki z seryjnych w drzwiach zmienilem na Clarion SRE1721S 16,5cm, sa to dwudrozne glosniki wraz z tweeterami. Oczywiscie glosniki zamontowane na dystansach z MDFu. Po zamontowaniu radia oraz glosnikow wszystko dziala, lecz przy podkreceniu glosnosci a co za tym idzie wiekszym basie glosniki nie graja zbyt dobrze tzn bas nie jest miekki lecz zamienia sie w slabej jakosci bas. Dodam ze drzwi nie sa wygluszone, chce sie za to zabrac lecz nie wiem czy cos to da? Prosze o jakies porady, sugestie. Czym najlepiej wygluszyc ów drzwi?

 

Po zmianie radia na alpine glosniki seryjne graly duzo lepiej i nie bylo problemow z basem. A po wymianie niestety juz jest... Myslalem ze te glosniki powinny grac lepiej od seryjnych. Czego to moze byc wina? Czy wygluszenie cos da ?

 

Z gory dzieki za odpowiedz

 

w zalaczniku zdjecie

post-8217-0-21483000-1319268602_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz włączony loudness ? Jakieś podbicia na radiu ? Wygłuszenie drzwi da bardzo dużo , szczególnie jak widzę że masz jamę ogromną obok głośnika . Seria mogła grać lepiej od tego Clarka bo jest mniej wymagająca co do montażu .

Drzwi wygłuszamy wyklejając na wewnętrzną stonę drzwi maty , później zamykasz otwory technologiczne blachą 1-2mm i na koniec na to dajesz matę , musisz stworzyć jak najlepszą komorę zamkniętą. Materiały dostaniesz w większości u Kamila ( forumowy sklep z dobrymi cenami ) . Po tym zabiegu dozbieraj na jakiś wzmacniacz ( wystarczy 100-200zł )

Pozdro

Bury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do loudness to nie wiem bo nie bawilem sie jeszcze dokladniej radiem ale z tego co mi sie kojarzy to LOUD mam wlaczony, oczywiscie sa opcje basu czy na +/-, subwofeera i jakies tam jeszcze. Ale zmienialem sam bass na plus i minus i efektow zadowalajacych nie bylo ;) a co do wygluszenia prosto za glosnikiem za szyba to tam wystarcza ta mata co na calych drzwiach czy cos specjalnego trzeba dac ? a konkretnie jakie maty wygluszajace? wiem ze stosuje sie bitumiczne, takie ktore nie chlona wilgoci bo zrobimy sobie akwarium :) dzisiaj posprawdzam te parametry co i jak i wieczorem dam znac :)

 

i pytanie takie moje jeszcze ile tak mniej wiecej trzeba wydac na wygluszenie zeby 2 drzwi wygluszyc? i jaka to najlepiej mata? zeby wiadomo byla cena do jakosci optymalna :) bo chce zeby bass byl miekki i zeby porzadnie gralo :)

 

PS: wzmacniacz moze w przyszlym miesiacu, tuby ani skrzyni nie mam zamiaru wkladac bo bym stracil caly swoj niezbyt duzy bagaznik :P a co do wzmacniacza to te glosniki jeszcze lepiej zagraja ?

 

dzieki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pare drzwi starczy ci ten zestaw co jest teraz w promocji na forum za 199zl

Jeszcze tylko troche nitow a jakaś cienka blacha alu na duże otwory w drzwiach i wyklejasz środek drzwi, potem dajesz alu blachę na to znowu mata i juz masz zamknięta komore

Głośniki zaczynaja lepiej grać i jest ogólnie lepiej a jak dolozysz wzmacniacz to będzie super

A teraz wyłącz ten Loudness czy jak to sie tam nazywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygłuszenie wygłuszeniem ale stworzenie jak najbardziej idealnej komory zamknietej- sztywnosc tez ma duzo do gadania

 

jesli mozesz daj na otwory technologiczne blache alu 3mm - polecam sprawdzone empirycznie- same maty naklejone na otwory technologiczne beda pracowały jako membrana bierna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Loudness wylaczony i juz jest poprawa no ale dalej to nie jest to, a co do tej blachy to otwory technologiczne to sa te ktore widzimy zaraz po sciagnieciu boczkow? hmm ale jesli jakas awaria nastapi tzn szyba przestanie dzialac albo cos to trzeba bedzie zrywac blache.

 

A czy bez stosowania blachy same maty tez sie sprawdza? pytam jako amator bo nigdy z tym do czynienia nie mialem. Bo jak kolega COBER napisal ze bez blachy powstanie membrana bierna ? czyli to sie nie sprawdzi? bo nie wiem czy dobrze zrozumialem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki, czyli juz wszystko wiem, a co do wygluszenia to jest jakis tanszy sposob niz komplet za 199zl tych mat ze sklepu forumowego ? te maty sa samoprzylepne? wiec pewnie wystarczy wyczyscic podloze odtluscic i gitara ? czyli mata wygluszamy blache drzwi za szyba, pozniej zaklejamy otwory technologiczne, nitujemy blache na to, i znowu mate na blache aluminiowa na tych otworach technologicznych? a co do awaryjnosci cos wlasnie szyba pasazera w lupo czesto sie psuje temu taki scenariusz :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seria mogła grać lepiej od tego Clarka bo jest mniej wymagająca co do montażu .

I mniej wymagające co do zasilania. Ogólnie bez przygotowania drzwi to zazwyczaj zagra seria.

 

później zamykasz otwory technologiczne blachą 1-2mm i na koniec na to dajesz matę , musisz stworzyć jak najlepszą komorę zamkniętą.

 

Dobre jest aluminium jak napisał ralfip, jest lżejsze od blachy i plexy. Przy takim otworze to nie wiem czy lepiej pomyśleć o komorze w tapicerce dla głośnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Testowales" te nowe głośniki z założonym boczkiem czy bez boczka?

Jak nie masz blachy alu, to przejedź się po złomach, tam mają. Czasami można wyrwać fajne parapety;P

Od nitów, bardziej polecam blachowkręty samogwintujące. U mnie w sklepie ze śrubami można je kupić na wagę za drobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Testowales" te nowe głośniki z założonym boczkiem czy bez boczka?

Jak nie masz blachy alu, to przejedź się po złomach, tam mają. Czasami można wyrwać fajne parapety;P

Od nitów, bardziej polecam blachowkręty samogwintujące. U mnie w sklepie ze śrubami można je kupić na wagę za drobne.

 

Testowalem bez boczkow nie zalozylem bo musze przerobic boczki bo dystanse sa za duze i sie nie miesci w seryjnych boczkach juz powycinalem :) tez wlasnie sie zastanawialem nad samogwintujacymi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowalem bez boczkow nie zalozylem bo musze przerobic boczki

 

No i wszystko jasne. Tak to nie ma prawa zagrać. Najpierw załóż boczek, potem pograj parę godzin dziennie aż zawieszenia głośników się wyrobią i dopiero wtedy można mówić o grze tych głośników. Oczywiście wygłuszenie i założenie blachy także sporo zmieni, nie mówiąc o wzmacniaczu. Upewnij się także, że głośniki grają w fazie - " plus do plusa , minus do minusa " ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wszystko jasne. Tak to nie ma prawa zagrać. Najpierw załóż boczek, potem pograj parę godzin dziennie aż zawieszenia głośników się wyrobią i dopiero wtedy można mówić o grze tych głośników. Oczywiście wygłuszenie i założenie blachy także sporo zmieni, nie mówiąc o wzmacniaczu. Upewnij się także, że głośniki grają w fazie - " plus do plusa , minus do minusa " ;)

 

GLosniki na pewno sa dobrze podlaczone + do + , a - do - :) tak wlasnie sie zastanawialem nad tym czy glosniki same w sobie nie musza tez pochodzic zeby sie wyrobily :) bo slyszalem kiedys ze sluchawki dobrych jakosci musza nawet do 200h chodzic zeby sie wygrzac wiec ludzie puszczaja mp3 i sobie chodza po 8 dni :) Jeszcze co do boczkow to powycinam co trzeba w nich plastiki itp zamontuje i wtedy napisze co i jak. Przyznam szczerze ze muzyki slucham moze lacznie godzine narazie dziennie w aucie wiec to chyba nie za duzo co do wyrobienia sie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co masz na mysli przez to?

 

chodzi mi o tgz. panele głośnikowe montowane razem z tapicerką. Plus takiego rozwiązania jest taki że nie musisz kombinować z blachą i z jak najlepszym wygłuszeniem drzwi tylko przerabiasz boczek robiąc jednocześnie zamkniętą komorę, w której będzie pracował głośnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o tgz. panele głośnikowe montowane razem z tapicerką. Plus takiego rozwiązania jest taki że nie musisz kombinować z blachą i z jak najlepszym wygłuszeniem drzwi tylko przerabiasz boczek robiąc jednocześnie zamkniętą komorę, w której będzie pracował głośnik.

 

ok, dzieki za informacje :)

 

A ogolnie jesli chodzi o moje wygluszenie w Lupo to chcialem jak najmniej kasy wydac na to poniewaz to nie bedzie profesjonalny system audio, chcialem po prostu po najmniejszej lini wygluszyc to jakos, bo narazie mysle ze radio pociagnie spokojnie te glosniki.

 

Slyszeliscie moze o wygluszaniu drzwi za pomoca mat dekarskich?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak slyszelismy o matach dekarskich :D A naprawde nie masz 200zl za maty ? Przeciez robiac dekarka wydasz 100zl na dekarke do tego jakas pianka pod tapicerke to tez minimum 20-40zl i tak naprawde oszczedzajac 60-70zl moze 80zl obciazysz mocno drzwi a i praca z materialami takimi jak wlasnie dekarka czy pianka zamknieto komorkowa nie jest tak "czysta" i wygodna jak za matami np. gms

 

sama dekarka jest mało sztywna i nie daje żadnego efektu

 

To tez prawda i dobrze dac jej z dwie warstwy w newralgicznych miejscach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabe to zdjęcie, ale tego co widzę to masz dziury pomiędzy dystansem a blachą drzwi. Nawet kosmiczne wygłuszenie drzwi i zrobienie komory nic nie da, jak tych dziurek nie zlikwidujesz. Możesz od tego zacząć. Sylikon na połączeniu MDFu i blachy. Może się zdarzyć że dziury na przetłoczeniach blachy mają więcej niż kilka mm "odstawania" od MDFu, wtedy trzeba tam coś wsadzić jako wypełniacz. Ja stosowałem spienione PCV.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabe to zdjęcie, ale tego co widzę to masz dziury pomiędzy dystansem a blachą drzwi. Nawet kosmiczne wygłuszenie drzwi i zrobienie komory nic nie da, jak tych dziurek nie zlikwidujesz. Możesz od tego zacząć. Sylikon na połączeniu MDFu i blachy. Może się zdarzyć że dziury na przetłoczeniach blachy mają więcej niż kilka mm "odstawania" od MDFu, wtedy trzeba tam coś wsadzić jako wypełniacz. Ja stosowałem spienione PCV.

 

Bardzo mozliwe ze jest jakas dziura nawet te kilka mm, dzieki za kolejna rade to wypelnie to silikonem? powinno starczy bo jest elastyczny wiec powinno byc oki? a czy przez to ze jest ta dziura to ma znaczenie co do bassu? bo seryjne przylegaly idealnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponowie odpowiedz, czy brak idealnego styku dystansu mdf z blacha drzwi bedzie mial wplyw na jakosc dzwieku basu? :)

Tak. Napisałem Ci na priv - im większe nieszczelności na pierścieniu pod głośnikiem tym mniej basu. Zrób sobie eksperyment z jakąś kolumną - odkręc głośnik i powoli go wyciągaj kiedy gra. Zobaczysz że już niewielka szczelina spowoduje znaczne zminiejszenie niskich rejestrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...