L_U_L_I Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Witam , dziś tak rozmyślałem nad tym by wzmacniacze umieścić z przodu pod nogami pasażera , czy to dobry pomysł ? Kabel zasilający miałby maksymalnie 1 m , dodatkowo pociągnąłbym minus z aku. Czy straty które obecnie posiadam dużo by zmalały ? Dodam że przy wysokich obrotach wzmacniacza na aku spada na 13,5v a na wzmacniaczu do 12 v . Kabel jest to 20mm2 który zasila oba wzmaki. Zaoszczędziłbym pieniądze by nie wydawać na grube kable. A z miejscem , nie ma co się martwić wszystko wejdzie Tyle że kabel do subwoofera musiałby być 4-ro metrowy , ale to chyba nie przeszkadza ? Proszę o opinie . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dareek Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Pod nogami? Raczej pod fotelem pasażera, tam jest w miarę dobre miejsce. Ile wzmacniacze pobierają prądu? Niżej podaje tabele z FAQ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 To ja mam troche inne, lecz poniekąd podobne pytanie od razu do tego tematu A mianowicie - Jeśli mam Aku - połączone 5metrowym kablem 20mm2 - drugie aku - wzmak a pobór prądu to ok 150A to ten 20mm2 przy 5m będzie "za cieńki", będzie dalej stawiał po częsci "opór" pomiędzy aku ? Czy wzmak który jest blizej wzmacniacza juz to będzie stabilizował ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dareek Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 To ja mam troche inne, lecz poniekąd podobne pytanie od razu do tego tematu A mianowicie - Jeśli mam Aku - połączone 5metrowym kablem 20mm2 - drugie aku - wzmak a pobór prądu to ok 150A to ten 20mm2 przy 5m będzie "za cieńki", będzie dalej stawiał po częsci "opór" pomiędzy aku ? Czy wzmak który jest blizej wzmacniacza juz to będzie stabilizował ?Masz miernik uniwersalny? Bardzo łatwo można zmierzyć czy masz spadki. Ale kabel Powinieneś mieć grubszy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Nie akurat jeszcze tak nie mam połączone i po prostu mnie ciekawi czy musze zostawiać oba kable 20 mm i 16mm (16 musiałem dołozyć niestety dlatego tak to wyglada) i teraz po prostu ciekawi mnie gdybym miał drugi aku to czy moge tą 16 wyciagnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ygrek Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Tyle że kabel do subwoofera musiałby być 4-ro metrowy , ale to chyba nie przeszkadza ?Nie wiem jakie tam masz moce na przód i suba, ale jeśli sub ze swoim wzmakiem zostanie w bagażniku to co się właściwie zmieni? Sub nadal będzie miał 12 V zasilania, bo za wiele mocy nie zabierzesz do przodu razem z tym wzmakiem pod nogami. Szacuję że może ubędzie 20-25% mocy z bagażnika.Jeśli natomiast chcesz przenieśc pod nogi również wzmak suba to z kolei będziesz musiał dać kabel głośnikowy do suba o słusznym przekroju, bo w przeciwnym wypadku na nim wygrzejesz moc przeznaczona dla subwoofera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
L_U_L_I Opublikowano 20 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Hm.. chodziło mi właśnie o przeniesienie obu wzmacniaczy. Jeden ma zabezpieczenie 70amper a drugi 15. Według tabeli mój kabel jest ok , tylko dla czego są takie spadki ? Może to przez masę z karoserii ? Czyli nie ma sensu przenosić tego wszystkiego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ygrek Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Wg mnie jest sens przenieść przedni wzmak bo skrócisz kable zasilający do metra i znacznie skrócisz kable głośnikowe na przód - czyli zmniejszysz straty. Nie rozwiąże to jednak Twojego głównego problemu ze spadkiem przed wzmakiem w bagażniku.Przyczyn spadku może być wiele. Połączenie przy masie od strony wzmaka, połączenie między aku i karoserią...Weź woltomierz, rozkręć volume i pomierz spadki szukając tego największego: na całym kablu zasilającym (czyli klema + i + wzmaka), na ścieżce masy auta (czyli - wzmaka i - aku), na samym kablu masy (- aku i zacisk karoserii przy aku), połączenie masy przy wzmaku (- wzmaka i jakis punkt karoserii gołej blachy w pobliżu połączenia masy wzmaka). Te odcinki nie powinny mieć spadków wiekszych niż dziesiąte części wolta, a połączenia wręcz nie powinny dać się zmierzyć (pomijalne spadki w granicach błędu pomiarowego). Mi wychodzi z obliczeń, że dla kabla 20mm o długości 5 metrów i prądu 90A spadek nie powinien być większy niż 0,4V. Oczywiście trzeba pamiętać o spadku na drugim odcinku kórym jest masa (karoseria), ale on powinien być jeszcze mniejszy. Jakiej mocy w ogóle są te wzmacniacze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
L_U_L_I Opublikowano 21 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2011 Dzięki za info , pomiarów dokonam dopiero w niedzielę. Wzmacniacze to jbl 7001 , 700 wat w 2 ohmach. oraz pioneer na przód 4 x 45 wat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.