Skocz do zawartości

Helix W10 i palenie się bezpieczników na wzmacniaczach


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

zmieniłem suba na Helixa W10 w closed 20l i pojawił się problem. Podłączyłem go do AS Twister F2 280 ustawiłem wszystko dałem w radiu na 3/4 mocy i po paru minutach zapala protect, ale nie wywala bezpiecznika. Jak zgaszę silnik i ponownie włacze radio to znowu pogra chwile i protect. To samo dzieje się jak podlacze Helixa do Kenia KAC 921 z tym że tu już bezpiecznik wywala co chwilę.

Co jest kurde nie tak? Obecnie pod Kenia podlaczone sa Morelki Tempo. Mialem wczesniej do AS podlaczonego Hifona Atlas IA10 i było ok. Już mnie nie powiem co trafia.. :mur1: Moze to wina głośnika i pali protect? Pomóżcie chłopaki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej napewno sub meczy ci piece, dobrze ze nie pali. ilo cewkowy? moze zle spiety, jesli nie to masz podobny problem do mojego, u mnie cewka walila o nadbiegunnik i palil sie piec. sprawdz jego rezystencje, sprawdz czy nie przyciera
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedlugo śmigne do auta i zobacze jak z napięciem. Spróbuję wyjąć suba i zobacze czy nic nie przyciera.

Tak jak pisze Emil ma jedną cewkę.

leonsr60 jak rozwiązałeś ten problem z waleniem cewki o nadbiegunnik? Spaliło Ci cały wzmacniac, czy tylko bezpieczniki? Kurde nie chcę posłać w diabły suba, albo wzmacniacza, boję się teraz głośniej słuchać muzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla pewności weź omomierz, podłącz pod głośnik i odczytaj wartość. Potem wduś ostrożnie membranę do oporu ele z wyczuciem i sprawdź czy pomiar się nie zmienił. W trakcie ruchu membraną wartości będą się zmieniać przez SEM cewki i to jest normalne. Taki pomiar nie jest bardzo miarodajny ale czasem można coś znaleźć jeśli faktycznie cewka jest uszkodzona. Przychodzi mi też do głowy jakaś niewydolność samego wzmacniacza - zmienił się głośnik, impedancja głośnika zmienia się w funcji czestowliwości a każdy może się różnić wielkościami tych zmian. Może ten ma "wyjątkowo" niski spadek w jakimś punkcie i wzmacniacz już sobie z tym nie radzi. Trochę teoretyzowanie ale... :zakrecony:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waski dzięki za podpowiedź wymiione zostało zawieszenie i jak narazie to wszystko powinno być ok.

Przyczyna palenia bezpieczników było uderzanie cewki o nadbiegunnik, pojechałem do znajomego do firmy CA i na dzisiaj ma byc głośnik do odebrania.

Dzięki chłopaki za podpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...