sanders156 Opublikowano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2011 WitamChce zlecić budowę rezonatora na uklad dolotowy i pewnie jakoś znajde spawacza który mi wyspawa takie coś ale projekt który posiadam nie ma podanych dokładnych miejsc na otwory do kolektora dolotowego przez co zastanawiam sie gdzie sie zgłosic ewentualnie jakie narzedzie jest potrzebne żeby zrobić otwór stali o grubości 3-4mm. Przy okazji jeżeli jest ktoś chętny żeby zbudować cos takiego to zapraszam do składania ofert... http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://members.chello.pl/markos/mantzel.gif&imgrefurl=http://forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php%3Ft%3D16989%26page%3D2&usg=__nsxZQ2P6b_munGDcu6CBLjcxmHk=&h=546&w=746&sz=98&hl=pl&start=0&zoom=0&tbnid=6TjHVA2GZfdHHM:&tbnh=103&tbnw=141&ei=Hgj1TaTGDMeeOpmZxZAH&prev=/search%3Fq%3Dx16xel%2Bmantzel%26um%3D1%26hl%3Dpl%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DupV%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26biw%3D1280%26bih%3D677%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=534&vpy=475&dur=1228&hovh=103&hovw=141&tx=58&ty=80&page=1&ndsp=25&ved=1t:429,r:21,s:0&biw=1280&bih=677 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2011 Spytam się bo nie rozumiem, czy to pudełko montuje się zamiast kolektora dolotowego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sanders156 Opublikowano 12 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2011 Kolektor dolotowy w moim silniku sklada sie z dwoch czesci dolnej i gornej... Pudełko montuje się zamiast górnej częsci i doczepia sie do niego przepustnice wyglada to tak w oryginale http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://img150.echo.cx/img150/4710/dsc013745of.jpg&imgrefurl=http://www.migweb.co.uk/forums/car-talk/200043-can-you-please-post-ur-pics-ecotec-1-6-16v-astra-engines.html&usg=__fSkSJENRoZ26ZbQPF_MMW48-TAE=&h=447&w=712&sz=83&hl=pl&start=0&zoom=1&tbnid=Kkza3FFlj4kvfM:&tbnh=121&tbnw=166&ei=Hgj1TaTGDMeeOpmZxZAH&prev=/search%3Fq%3Dx16xel%2Bmantzel%26um%3D1%26hl%3Dpl%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DupV%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26biw%3D1280%26bih%3D677%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=956&vpy=87&dur=722&hovh=178&hovw=283&tx=228&ty=76&page=1&ndsp=25&ved=1t:429,r:5,s:0&biw=1280&bih=677 a tak po zamontowaniu puszki http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://autokacik.pl/files/284816753-manzelcorsa.jpg&imgrefurl=http://autokacik.pl/showflat.php%3FCat%3D0%26Board%3Dastra%26Number%3D284814612%26page%3D0%26fpart%3D1&usg=__ZWB3agK0hvsK_9YDg7g7pE6o3f4=&h=453&w=600&sz=50&hl=pl&start=0&zoom=1&tbnid=gZDyNa6qDp_SkM:&tbnh=126&tbnw=167&ei=Hgj1TaTGDMeeOpmZxZAH&prev=/search%3Fq%3Dx16xel%2Bmantzel%26um%3D1%26hl%3Dpl%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DupV%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26biw%3D1280%26bih%3D677%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=123&vpy=375&dur=301&hovh=195&hovw=258&tx=150&ty=141&page=1&ndsp=25&ved=1t:429,r:19,s:0&biw=1280&bih=677 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2011 To Ci napiszę czego dawno temu uczono mnie :1) silnik zyska na wysokich obrotach moc i moment obrotowy i teoretycznie (jeśli nie ma elektronicznej blokady) da się go wkręcić na wyższe obroty .ale ....a) odbędzie się to kosztem elastyczności czyli ..... co najmniej tyle samo stracisz mocy i momentu w dolnym paśmie obrotów ;b) będzie nie równo pracował . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sanders156 Opublikowano 12 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2011 Dlatego na tej modyfikacji się nie skończy , pomijajac zmiane kolektora wydechowego na 4-2-1 i robienie calego wydechu , silnik a dokladniej ecu bedzie strojony pod teki uklad , to ma zapewnic lepsza prace silnika i elastycznosc ale nadal wieksza moc bedzie w gornych partiach obrotow co mi tak bardzo nie przeszkadza a jezeli nadal bede uwazal ze jest zamulony i za wolno sie wkreca na obroty to pomysle o kole zamachowym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2011 Aby cudować z kolektorami i dolotowymi i wylotowymi w silnikach jest jedna najważniejsza zasada .....Wszystkie muszą mieć taką samą długość i kształt od początku do końca. Każdy szanujący się inżynier Ci to powie (technik też powinien).Z takiego powodu dziwacznie nieraz wyglądają układy dolotowe i wylotowe w silnikach wielocylindrowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonsr60 Opublikowano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2011 odlezenie zamachu pomoze przy wyzszym zakresie obrotow, moment spada. jak uda ci sie to poskladac to postaraj sie o troszke dluzszy dolot niz powinien byc, to zyskasz na tym duzo dolu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sanders156 Opublikowano 12 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2011 W przypadku tego projektu o ile sie nie myle dlugosc dolotu się zmniejsza ( przynajmniej tak rozumiem to co wyczytalem ) i niestety slabo sie znam i podejmuje probe zastosowania u siebie tego co zostalo juz wymyslone , zastosowane i przynioslo rezultat i to dosc spory jak na tak mala zmiane a sa to wyniki + 20% mocy w gornych rejestrach, ten silnik jest fabrycznie zmulony i to sa zabiegi z angielskich jak i polskich warsztatow majace na celu odmulenie go , u mnie zmienilo sie tylko tyle w porownaniu do seri ze jest splanowana glowica i podniesione cisnienie w cylindrach co dalo odczuwalny efekt w polaczeniu z kapitalnym remontem ale wiekszosc roznicy to odratowana moc a nie zyskana ale to dopiero poczatek bo juz kupilem auto na codzien a to zostawilem pod hobby Koło zamachowe chyba da tylko mozliwosc szybszego wkrecania sie na obroty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.