puchacz786 Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 Witam wszystkich po dłuższej przerwie. idzie wiosna i bede wymieniał kable zasilajace. ale po zimie okazało sie iz aku juz nie wytrzymuje kilka ładowań i jakos zimne noce wytrzymałem niedługo bedzie konieczna wymiana ale mam inny problem a mianowicie. Na zimnym silniku ładowanie 14,2-14,5 na aku sprawdzane ale po rozgrzaniu silnika i dłuzszej jezdzie miasto czy trasa nie ma różnicy spada do 13,3-13,5. w aucie jest tylko xm10020 i dego po650 suba brak chwilowo. jak autko ostygnie ladowanie ponownie poprawne ale w miare nagrzewania zaczyna spadac. altek w tej chwili 120A i aku52ah . Mieliscie kiedys takie problemy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 Może to być wina starego aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
puchacz786 Opublikowano 15 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 to chyba najlepiej bedzie jak wysle altka do przeglądu i wtedy bede wiedział co jest z nim nie tak a aku na chwile pozycze jakies w dobrym stanie i sie zobaczy co i jak. Ale aku ma niecale 2 lata i myslałem ze to od niedoładowania tak kiepsko trzyma prąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 Może być tak, że uszkodzony aku staje się zbyt dużym obciążeniem dla altka i stad ten spadek. Ale oczywiście może coś być nie tak z altkiem. Masz dobry pomysł z pożyczeniem aku. Wyeliminuje to jedną niewiadomą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
puchacz786 Opublikowano 15 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 to tak zrobie. jak juz bede wiedział wiecej to sie odezwe bo szkoda tak gdybac. dzieki jak narazie i pozdrawiam. mysle ze taemat mozna usunąć bo chyba i tak nic nowego nie wnosi a tylko zasmieca forum. jak juz sprawdze altka i podmienie aku to zamelduje sie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
puchacz786 Opublikowano 20 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2011 Witam . udało mi sie znaleźć przyczyne spadków napiecia. powód był banalny. babel od alternatora był przykrecony na jakąś chińską nakretke która kiepsko przewodziła prąd. kabel też sie ciemny zrobił . nakretki nowe i wszystko wrociło do normy. zaraz jade kupic kabel i bedzie nowy . moze ktos z was zna długosci kabli jakie sa miedzy altkiem a aku. i jeszcze jedna sprawa. na biegu jałowym obroty ok850 pod obciażeniem całego auta spada na ok 13,6 jak dam troszke gazu ok1000 jest juz ponad 14 powiedzcie mi czy jest wszystko ok i czy tak mozna jezdzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 20 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2011 Jest ok. Alternator osiąga swoją "pełną moc" przy określonej liczbie obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
puchacz786 Opublikowano 20 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2011 aha myslałem zeby troszke zwiekszyc obroty biegu jałowego ale jesi tak moze byc to super. przed chwila kupiłem kabel 25mm2 i niedługo wymienie ten lekko przyciemnieny kabelek. i jak tu mozna ufac innym ludzia oddajac im samochod. dzieki za wszystkie porady pozdrawim. temat do zamkniecia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.