vxam Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 Witam, wczoraj zamieniłem xm 6020 na alpine 3549, która ma przełącznik "acoustics compensation" on/off. Jak włączam to to szczerze mówiąc wielkiej różnicy nie słyszę. Czy wie ktoś jaką to pełni funkcje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simon-u Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 Ja nie słyszę żadnej. Też jestem ciekaw ;) Ja nie słyszę żadnej. Też jestem ciekaw ;)A jak oceniasz brzmienie Sony & Alpine? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vxam Opublikowano 9 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 Ja nie słyszę żadnej. Też jestem ciekaw ;) Ja nie słyszę żadnej. Też jestem ciekaw ;)A jak oceniasz brzmienie Sony & Alpine? hehe dzisaj właśnie zastanawiałem się nad tym....i dzwiękowo brzmią inaczej. Żeby nie było.... nie jestem żadnym ekspertem i jest to tylko moje zdanie.. no więc moje przemyślenia...- bas na alpine w stosunku do xm 6020 jest dużo lepszy, dynamika też się poprawiła.- wysokie brzmią zupełnie inaczej na obu wzmakach . Na moich klockach, wysokie z XM'a są jakby to ująć....soczyście sssssyczące, muszę zmniejszać treble i korektorem sie bawić żeby nie kłuły po uszach.W alpinie juz nie są takie soczyste i czyste ale nie wolą tak po uszach. Wydaje mi się że wysokie z XM graja lepiej, czyściej ale po dłuższym czasie słuchania dochodze do wniosku że są po prostu męczące..Na alpinie wysokie wydają się byc - surowe. Nie wiem czym to jest spowodowane, przeciez XM ma opinię wzmaka "ocieplającego" górę ale po zmianie na 3549 po prostu przyjemniej mi się jeździ. Jeżeli chodzi o wysokie pasmo i brzmienie np. talerzy (rock, metal) to ani pod alpiną ani po XM'emem nie brzmią naturalnie. P.S. a może mój xm jest walnięty albo ze starości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pimp_zabrze Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 Ciekawe, też się zastanawiałem jak to działa. Nie znalazłem niestety instrukcji ale założe się że to jest pobicie. Aż muszę to jutro sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morfi Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 bas na alpine w stosunku do xm 6020 jest dużo lepszy, dynamika też się poprawiła porównaj sobie alpine ze wzmakiem "transparentnym" - dojrzysz ogromną różnicę. Dla mnie alpine podbarwia dolne rejestry i nie tylko.wysokie brzmią zupełnie inaczej na obu wzmakach . Na moich klockach, wysokie z XM'a są jakby to ująć....soczyście sssssycząceteż to zauważyłem przy moich proa. Lekko sobie posykują, ale po zmianie źródła z alpine na Nakamichi problem, a raczej syk stał się niemęczący, a raczej taki hmm dość przyjemny. Coś podobnego zauważyłem u mnie na Gienku B40. W alpinie juz nie są takie soczyste i czyste ale nie wolą tak po uszach. Wydaje mi się że wysokie z XM graja lepiej, czyściej ale po dłuższym czasie słuchania dochodze do wniosku że są po prostu męcząceNo właśnie. Sam na 3544 zauważyłem, że one podbijają dolne rejestry - niby są takie dynamiczne, jednak góra w nich nie jest klarowna - ot taki jazgot. XM wg. mnie również gra "lepiej", a raczej dokładniej odwzorowuje dźwięki w górnym rejestrze.Nie wiem czym to jest spowodowane, przeciez XM ma opinię wzmaka "ocieplającego" górę ale po zmianie na 3549 po prostu przyjemniej mi się jeździ.u mnie odwrotnie. Alpinki szybko wylatywały jedna po drugiej z mojego auta, właśnie za robienie bałaganu i brak naturalności w grze (3539, 3544, 3549). Ale to moje zdanie na temat tych wzmacniaczy. Według mnie nie powinno się łączyć alpinek z zestawami, w których są natarczywe tweetery np. HT25. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simon-u Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 Odnalazłem patentowy opis kompensacji akustycznej, który brzmi tak:"In some embodiments, an amplification spectrum for an electronic device enclosure is identified and/or determined to improve a user's audio environment, e.g., by reducing unwanted noise such as fan noise and/or by processing audio signals that have been or will be distorted by the enclosure acoustics. "Link do patentu: http://www.freepatentsonline.com/y2010/0079094.htmlTylko w naszym przypadku nie posiadamy wejścia na mikrofon. Ja sobie kombinuję, że w przypadku Alpine jest to kompensacja sygnału na wejściu i wyjściu wzmaka, coś w rodzaju ujemnego sprzężenia zwrotnego, ale to tylko domysł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pimp_zabrze Opublikowano 11 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 Faktycznie różnicy po przełączeniu nie ma Tylko co ja tam wiem jak mam go spiętego w mostku pod suba Tylko w naszym przypadku nie posiadamy wejścia na mikrofon. Ja sobie kombinuję, że w przypadku Alpine jest to kompensacja sygnału na wejściu i wyjściu wzmaka, coś w rodzaju ujemnego sprzężenia zwrotnego, ale to tylko domysł.To było by coś jak mediaexpander w Imprincie, który podbija pewne zakresy częstotliwości żeby zrekompesować hałas otoczenia, niedociągnięcia systemu i jakość nagrania. Tylko to zupełnie inna era i technologia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vxam Opublikowano 12 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2011 dzisiaj bawiłem się tym przełącznikiem i jednak jest róznica.... u mnie pojawia się mocniejszy bas w pozycji ON Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.