Ponte999 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 Witam mam problem z prądem spada mi w granice 10.5v przy odkręconym głośno sprzęcie. Mam aku 60ah przewody 25mm2, altek 90a i kondensator 1f. Wcześniej miałem dwa aku i poniżej 13.2 nie spadało. I mam takie pytania napewno na dniach będą nowe przewody 35mm2 i chciałbym jeszcze dodatkowo kupić jeden aku do bagażnika. Czy akumlator kwasowy i żelowy będą normalnie ze sobą pracować? I czy jeżeli będę miał jeden aku 60ah, a drugi 20-30ah nie będzie jeden drugiego rozładowywał? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 Napisałeś 4 linijki tekstu i ZERO !!! konkretów. Jak na tej podstawie można pomóc ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ponte999 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 Czy akumlator kwasowy i żelowy będą normalnie ze sobą pracować? I czy jeżeli będę miał jeden aku 60ah, a drugi 20-30ah nie będzie jeden drugiego rozładowywał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 Nie napisałeś :1) Jaki sprzęt i ile prądu pobiera ?2) Czy spadki do 10,5V są przy włączonym czy wyłączonym silniku ?3) Gdzie były mierzone i ..... dlaczego tylko w jednym punkcie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ponte999 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 Ciężko mi policzyć ile pobiera ale sporo wzmaki to Boschmann pch-990atx i Mac Audio 4000d Fearless . Tak przy włączonym silniku. Przy aku napięcie w granicach 13,5 na włączonym silniku na kondensatorze spada do 10,5v. Dokładnie jest tak kiedy przykładowo bas jest w piosence jeżeli przez chwile nie ma ani jednego uderzenia basu napięcie na kondensatorze jest w granicach 13,2v. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 Z tego co napisałeś masz problem z "transportem" prądu od akumulatora do wzmacniacza przede wszystkim więc zacznij od poprawienia tego czyli ......Przeczyść i zrób poprawnie wszystkie połączenia. Po tym zabiegu znów dokonaj pomiaru choć teoretycznie i tak dojdziesz chyba do .... dublowania przewodów ale może po kolei. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ponte999 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 Przewody są połączone ok w 100% nie raz już robiłem instalacje tylko teraz po zamienieniu drugiego aku na kondensator pojawił się taki problem. Przewody napewno będą do końca tyg 35mm2. Tylko czy kolega się orientuje czy aku kwasowy i żelowy będą ze sobą normalnie współpracować i czy jak będzie jeden aku 60ah i drugi 30ah jeden drugiego nie będzie rozładowywał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szerszen Opublikowano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 Tylko czy kolega się orientuje czy aku kwasowy i żelowy będą ze sobą normalnie współpracowaćbeda.czy jak będzie jeden aku 60ah i drugi 30ah jeden drugiego nie będzie rozładowywał? a dlugo auto stoi w postoju?? tzn czy jest odpalany codzien itd?? czy raz na tydzien? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ponte999 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 Auto tygodniowo okolo minimum 200km robi więc dzień w dzień odpalane jest . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szerszen Opublikowano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 to nie powinny sie rozladowywac...a jak beda to zaopatrz sie w separator ale mysle ze to bedzie zbedne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ponte999 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 dzięki wielkie bardzo mi pomogliście pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 Jeszcze jadna mysl - kolega patrzy na voltomierz umieszczony na kondensatorze czy mierzy miernikiem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ponte999 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 na kondensatorze i na miernik ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 I wskazania kondensatora zgadzaja sie ze wskazaniami miernika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 Nieraz się można załamać . Piszę podstawowe informacje, bez których zrozumienia lub jeśli ktoś ma z tym problem nauczenia się na pamięć nie da się zrobić poprawnie żadnej instalacji w samochodzie a przede wszystkim wysokoprądowej CA.Ponte999 dowiedz się podstaw o akumulatorze !!!! .Jeśli masz problemy ze zrozumieniem to sprawdź, może wtedy sam się przekonasz. Wyłącz silnik i zmierz napięcie na akumulatorze czy będzie ono miało 13,2V.Napisałeś " Wcześniej miałem dwa aku i poniżej 13.2 nie spadało. ", to ja zapytam wprost co ma akumulator do napięcia 13,2V bo nie za bardzo to rozumiem.Wszystkie akumulatory samochodowe oddają prąd dopiero wtedy gdy ....... napięcie spadnie poniżej wartości 12,6 - 12,8 V przy wyższych napięciach akumulator jest tylko kolejnym odbiornikiem. Jeżeli napięcie na akumulatorze przy włączonym silniku jest 13,5 V a 4 czy 5 metrów dalej (na kondensatorze) jest 10,5 V to nie trzeba zbyt wielkiej dedukcji aby stwierdzić że spadek napięcia 3 V (13,5 - 10,5 = 3) występuje na odcinku pomiędzy akumulatorem i kondensatorem.Wiedząc, że napięcie mierzone na akumulatorze wynosi 13,5 V przy pracującym wtenczas wzmacniaczu i znając wydolność prądową alternatora ( 90Amper ) można stwierdzić, że podczas tego pomiaru wzmacniacze + inne odbiorniki elektryczne auta nie pobierały więcej niż 90 Amper prądu.Ta wiedza to absolutne podstawy aby zrobić jakąkolwiek instalację prądową w samochodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ponte999 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 To tak na odpalonym silniku przy włączonych światłach nawiewie i cicho grającym sprzęcie napięcie na akumlatorze nie spada poniżej 14,0v na kondensatorze jest wtedy 13,8v, a kiedy radio podgłośnię na 3/4 głośności na akumlatorze pomiar skacze pomiędzy 13,7-14,0v a na kondensatorze poniżej 11v.Dla sprawdzenia podłączyłem dodatkowy mały aku i przy uderzeniu basu nie spada napięcie na kondensatorze i wzmacniaczach poniżej 13,4v ... Kolego Waski niestety nie na mierniku jest 0,5 v więcej niż na kondensatorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymek Opublikowano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 To tak na odpalonym silniku przy włączonych światłach nawiewie i cicho grającym sprzęcie napięcie na akumlatorze nie spada poniżej 14,0v na kondensatorze jest wtedy 13,8v, a kiedy radio podgłośnię na 3/4 głośności na akumlatorze pomiar skacze pomiędzy 13,7-14,0v a na kondensatorze poniżej 11v.Dla sprawdzenia podłączyłem dodatkowy mały aku i przy uderzeniu basu nie spada napięcie na kondensatorze i wzmacniaczach poniżej 13,4v ...No ale teraz to logiczne ze masz straty na przewodach a dodatkowy aku podłaczasz zapewne w bagaju i pewnie na przewodzie nie dłuższym niz metr od kondzia??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ponte999 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 Dokładnie jak kolega napisał w bagażniku jest drugi,a przewód od niego do kondensatora to 30cm.Czyli przy większym przekroju przewody powinno być lepiej logicznie patrząc na to tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymek Opublikowano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 (edytowane) dokładnie tak masz straty na przewodzie wydaje mi sie ze masz za mały przekruj przewodu do mocy wzmacniacza.a jakiego masz tego "potwora" ze przewody 25mm2 sa zbyt cienkie??? Edytowane 10 Stycznia 2011 przez szymek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ponte999 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 Dwa wzmacniacze potwory to nie są ale prądu ciągną sporo... Boschmann Pch-990atx i Mac Audio 4000d Fearless. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymek Opublikowano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 a tak pisaleś o nich i te dwa piece masz na tym jednym kablu??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 dokładnie tak masz straty na przewodzie wydaje mi sie ze masz za mały przekruj przewodu do mocy wzmacniacza.a jakiego masz tego "potwora" ze przewody 25mm2 sa zbyt cienkie???Na przewodzie miedzianym o przekroju 25 mmkw. spadek napięcie na odcinku 5 metrów przy przepływie prądu o natężeniu 90 Amper wysoli około 334 mV (tu akurat trzeba troszkę więcej niż minimum wiedzy). Ale ta wiedza nie jest potrzebna na etapie kontroli lecz na etapie projektowania instalacji. Na etapie kontroli wystarczy umiejętność posługiwania się miernikiem uniwersalnym. Reszta spadków napięcia powstaje na ........ (ale po co to pisać skoro to wszyscy wiedzą ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ponte999 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymek Opublikowano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 sam jestem ciekawy na czym jak nie na przewodzie nie spotkalem sie z takim czyms umnie zawsze wszystko było git. byc moze ze ma jeszcze zbyt mały aku i altek za mało wydajny. chodz jak ma te dwa piece podłaczone pod ten jeden przewód to i tak dziwne ze bezpiecznik wytrzymał i kabel sie nie zdymił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 chodz jak ma te dwa piece podłaczone pod ten jeden przewód to i tak dziwne ze bezpiecznik wytrzymał i kabel sie nie zdymił.Bez przesady, jeśli zapewnić przewodowi idealną izolację termiczną to podniesienie jego temperatury o 50 stopni Celsjusza spowodowane przepływem prądu o natężeniu 90 Amper zajmuje ...... prawie 15 minut .Aby to wiedzieć wystarczy albo wiedza wyniesiona ze szkoły podstawowej albo termometr i stoper (i oczywiście umiejętność ich obsługi) ; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.