Podpucha Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Witam Moja bryczka to BMW e38 728i http://img59.imageshack.us/img59/1271/zamazane.th.jpg Granie u Podpuchy czas zacząć, wiec co tu dużo mówić moje pierwsze SQ w bawarce. (nie wielkim kosztem) Nagromadzone klocki: Jednostka sterująca: Pioneer DEH-P88RSIISystem przedni: DLS UP6i w przyszłości będzie rozbudowany o średniaka UR/UP2.5 lub Tec SQ3, Tweeter DLS UP1 po małych modach ( brak oryginalnej kratki ) Napęd przodu: Rodek R680NSygnałówki: Jakieś tam nic nadzwyczajnego (patrz foto)Głośnikowe: 40m kabla 2x2.5mm^2Zasilające: 20mm^2 Tutaj kilka fotek klocków i kabelków http://img199.imageshack.us/img199/7136/snc00455d.th.jpghttp://img688.imageshack.us/img688/5394/snc00562.th.jpghttp://img31.imageshack.us/img31/1791/snc00604.th.jpghttp://img534.imageshack.us/img534/5907/snc00599b.th.jpghttp://img4.imageshack.us/img4/4934/snc00556t.th.jpghttp://img139.imageshack.us/img139/2549/snc00600.th.jpghttp://img405.imageshack.us/img405/8388/snc00601.th.jpghttp://img718.imageshack.us/img718/836/snc00596.th.jpghttp://img375.imageshack.us/img375/8048/snc00607.th.jpghttp://img15.imageshack.us/img15/8015/snc00609.th.jpg To by było na tyle z klocków i kabelków, dzisiejszym popołudniem podzieliłem się z wnętrzem mojej e38. Zestaw torx który kiedyś zakupiłem okazał się dzisiaj jak znalazł wymyślne śrubki niemieckich inżynierów nie miały szans Poniżej kilka fotek wygranej bitwy z wyposażeniem skórzanym i wykończeniami progów, tylna półka tez dostała za swoje. http://img153.imageshack.us/img153/2331/snc00578.th.jpghttp://img72.imageshack.us/img72/6388/snc00582.th.jpghttp://img299.imageshack.us/img299/9429/snc00584.th.jpghttp://img175.imageshack.us/img175/1509/snc00585.th.jpghttp://img52.imageshack.us/img52/4987/snc00588.th.jpghttp://img535.imageshack.us/img535/2268/snc00589r.th.jpghttp://img12.imageshack.us/img12/9718/snc00586b.th.jpghttp://img41.imageshack.us/img41/7857/snc00587.th.jpg Dzisiaj tyle udało mi się zrobić, jutro przewiduje ostateczne przetestowanie wszystkich klocków, sprawdzenie sygnałówek, położenie przewodów głośnikowych, prowadzenie sygnałówek ( jeszcze nie wiem czy którymś progiem czy też tunelem środkowym ). Jutro także planuje jak wszystko pójdzie w miarę sprawnie zająć się drzwiami. W razie czego miłe uwagi i jakieś sugestie, jest to moje pierwsze takie większe przedsięwzięcie wiec liczę na waszą krytykę i pomysły Pozdrawiam Podpucha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaczek111 Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Ciekawie sie zapowiada czekamy na dalsze relacje z przebiegu prac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karolo Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Jak radzi sobie ten motor 2.8 z takim autem? Masz w manualu czy automacie? Bardzo zawodowe klocki Czekam na więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podpucha Opublikowano 19 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Karolo, muszę powiedzieć ze radzi sobie nawet dobrze o czym świadczyło jeżdżenie na doszkolenia i zbijanie pkt karnych, bo wynik był już podbramkowy Automat z funkcją tiptronic, praktycznie na każdym prostszym odcinku prędkość odetnie komputer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek679 Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Zacna fura Radio pewnie dobrze będzie do deski pasować, ciekawi mnie jak wyglądają drzwi od środka w e38 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podpucha Opublikowano 19 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 tomek679, połowa drzwi to jeden wielki otwór technologiczny który sprawnie trzeba załatać i uszczelnić. Utrudnieniem są wystające w głąb drzwi schowki umieszczone u dołu boczka. W planach jest likwidacja jednej kieszeni tej większej i umieszczenie tam wooferka, 2ga połowa otworu technologicznego to prawdopodobnie gięta blacha aluminiowa lub formowana na ciepło plexa. Zobaczymy w trakcie prac na co będzie większe parcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@riusz Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Podpucha, jak zmontujesz klocki to napisz coś o Rodku jak gra twoim zdaniem bo kiedyś myślałem żeby nim zastąpić swoje dwa u-dimension'y, zawsze to jeden wzmak a nie dwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macios Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Świetna fura Projekt zapowiada się ciekawie, klocki obiecujące Swoją drogą co możesz powiedzieć o tym P88RS? Bo coraz bardziej się nad nim zastanawiam... Jakiego suba planujesz? Czekam na dalszą relację z prac Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podpucha Opublikowano 19 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 ery, no piecyk może opisać kilka osób z forum na 100% ale w połączeniu z moimi klockami to się dopiero okaże macios, P88RSII to dość ciekawy klocek co prawda są lepsze jakościowo, ale w tej cenie to chyba dość konkurencyjna jednostka(chodzi o nową). Opcji wiele ustawień, cieć i innych bajerów pod aktywkę tez sporo. Jeśli chce się iść w tą stronę to czemu nie Co prawda będę mógł dopiero ocenić jego granie po montażu ale myślę ze się sprawdzi Co do suba to daleka przyszłość ale myślę o kilku przetwornikach 10" z 4 sztuki to góra. Jak wspomniałem sub to odległa przyszłość Na pierwszym planie to ogarnięcie UP6i potem wciśnięcie średniaka do tego i dalej ogarnianie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serekkox Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 Jakie ma spalanie 2.8 w automacie? Takie realne w mieście i na trasie? Chociaż wiadomo ze miasto miastu nie równe. Sam od pewnego czasu kompletuje sprzęt do e38 ale szkoda mi było ciąć tapicerkę i zdecydowałem się na 13 woofery o oryginalne miejsca. Chętnie zobaczę jak Ci to wyjdzie. O ile pamiętam tutaj była już relacja jak ktoś przerabiał e38 właśnie w ten sposób jaki chcesz. Jak nie tu to na audiocarze jest na pewno. Czekam na postęp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 Sam od pewnego czasu kompletuje sprzęt do e38 ale szkoda mi było ciąć tapicerkę i zdecydowałem się na 13 woofery o oryginalne miejsca. Chętnie zobaczę jak Ci to wyjdzie. O ile pamiętam tutaj była już relacja jak ktoś przerabiał e38 właśnie w ten sposób jaki chcesz. Jak nie tu to na audiocarze jest na pewno.Na audiocarze są dwie e38, jedna w barwach braxa Sam od pewnego czasu kompletuje sprzęt do e38 ale szkoda mi było ciąć tapicerkę i zdecydowałem się na 13 woofery o oryginalne miejscaTaki sam warunek postawił kumpel, dlatego wylądowały u niego VDO HPC1300 i dają radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podpucha Opublikowano 20 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 serekkox, spalanie na trasie idzie się zmieścić nawet do 10L oczywiście prędkości w granicach 90 do 140km/h z wyprzedzaniem i takimi tam bajerami na trasie np Krapkowice - Wrocław 13L ale to A4 do 220 km/h non toper nawet, wiec spalanie takie tragiczne nie jest. Myślę ze co do tapicerki to niema co się bać bo na alledrogo cale boczki chodzą po 50zł, wiec można coś pokombinować. A tutaj foto relację zrobił dość dobra Jarecki co nieco pomaga mi to w moich pracach Dzisiaj planuje upchać wszystkie sygnałówki za radiem i położyć przewody głośnikowe. Zobaczymy jak to wyjdzie Strasznie mało miejsca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woolly24 Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 No to spalanie jak na tego kloca w akceptowalnej normie Ciekawie się zapowiada, może pomyśl o peszlach na przewody? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podpucha Opublikowano 20 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 No i przytrafił się mały problemik. Chciałem zacząć kłaść sygnałówki kiedy coś mnie pokusiło by sprawdzić czy są ok i czy nie będę musiał rozbierać znowu samochodu jak się okaże ze coś nie działa. Zrobiłem bardzo prowizoryczna instalację czyli Rodek podpięty pod sygnałówki do zasilania włączam Pionka i w głośnikach na 0 głośności słychać burczenie. Z pomocą Grzegorza wyeliminowałem: WzmacniaczSygnałówkiZwrotniceGłośniki Problem pojawia się tylko wtedy gdy podłączę sygnałówki do Pionka, nieważne które wyjście głośniki tak samo burczą po każdą para RCA z Pionka. Radio grało czysto na normalnych wyjściach głośnikowych. Przełączałem na tryb DSP to samo, normal to samo, wzmacniacz wewnętrzny tez wyłączany w radiu i to samo. Jeśli ktoś ma jakieś rady to chętnie przetestuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woolly24 Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 A spróbuj rca przeciągnąć poza samochodem do wzmacniacza i podłącz bo może gdzieś łapią zakłócenia. Czy problem jest również na zgaszonym silniku? Sprawdź czy rca nie dotykają się wzajemnie końcówkami albo któraś przy radiu nie dotyka blachy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woolly24 Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 P.S jak masz jakąś mp3 przenośną to podłącz ją bezpośrednio do wzmacniacza i zobacz czy wszystko chodzi dobrze czy też nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podpucha Opublikowano 20 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 Właśnie tak zrobiłem na zgaszonym silniku ma zakłócenia, tel podłączony był i grało czysto, Sygnałówki same z siebie także nie łapią zakłóceń, problem pojawia się natychmiast po podłączeniu sygnałówek do radia, odłączone od radia a podłączone do aktywnego wzmacniacza żadnych zakłóceń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyk Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 No cóż zapewne nie czytałeś instrukcji od radia.Jest tam wyraźnie napisane żeby wszelkie operację na złączach RCA radio<-> wzmak robić przy ODŁĄCZONEJ masie radia.Problem jest b. szeroko opisany na zagranicznych forach. Wpisz w google "P880prs picofuse"Sprawdź miernikiem przejście z masy RCA do masy radia.Jeżeli przejścia nie ma to radio idzie do serwisu + kilka stówek z racji tego, że jest to uszkodzenie z winy instalatora.To taka mała "furtka" dla Panów z Pioneera, żeby serwisy przynosiły zyski Jeżeli przejście jest to szukać dalej - dla ułatwienia dodam, że u mnie w aucie siały RCA w bezpośrednim sąsiedztwie radia (tam idzie wiązka kabli) i musiałem się namęczyć aby ja tak poupinać żeby nie siały.Pozdr. OT: Czarna skóra w aucie to jest to http://localhost/strefa/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif B. ładnie wnętrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 Jeżeli przejście jest to szukać dalej - dla ułatwienia dodam, że u mnie w aucie siały RCA w bezpośrednim sąsiedztwie radia (tam idzie wiązka kabli) i musiałem się namęczyć aby ja tak poupinać żeby nie siały.O tym też pomyślałem, panel klimatronika jest podłączony z modułem GM(general module) przez szynę K-bus(coś w rodzaju CAN) i może z niej zbierać zakłócenia. Pociągnij jakieś przewody(2x1.5mm^2) od radia do wzmacniacza i zasil radio ze styków wzmacniacza i sprawdź co się wtedy dzieje. OT: Czarna skóra w aucie to jest to B. ładnie wnętrzeToż to najuboższa wersja, najprostsze taborety w skórze montana. Komfortsitz i kontursitz lepsze, tak samo skóra nappa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podpucha Opublikowano 20 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 Kamyk, ale czy to jest jakaś różnica ze aku miałem odłączony ? Skąd ma się tam jakieś zwarcie zrobić jak w ogóle przepływu nie było? Aku został podłączony dopiero po podłączeniu instalacji. cursor, Ty to zawsze się uczepisz pierdółek. Jak zrobię Audio będę robił wypas w bumce Niestety brak mierników z mojej strony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyk Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 czy to jest jakaś różnica ze aku miałem odłączony ?To dobrze ze aku był odłączony - nie powinno się nic stać z radiem. Ja tak robiłem ( tzn. klema "-" odłączona) i wsio było ok. Mimo wszystko to radio jest "wrażliwe" na wszelkiego rodzaju przepięcia RCA i jeżeli mimo wyłączonego zapłonu słyszysz w głośnikach min. napęd CD i inne urządzenia to na 99% jest to piko bezpiecznik. EDIT:Aha, piko mógł "pójść" od zwarcia między masą a środkiem wtyczki RCA - takie przypadki są opisywane na forach zagranicznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podpucha Opublikowano 20 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 Kamyk, taaa przeczytałem tamto forum oglądałem foty i widziałem ze chłopaki wymieniali zabezpieczenia na inne mocniejsze bo te z Pioneera są po prostu śmieszne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyk Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 Kamyk, taaa przeczytałem tamto forum oglądałem foty i widziałem ze chłopaki wymieniali zabezpieczenia na inne mocniejsze bo te z Pioneera są po prostu śmieszne.Najlepiej zastosować 0 lub 1ohm rezystor SMD ale skoro radio jeszcze na gwar. to serwis na to się pewnie nie zgodzi.Czytałem na DIYMA, że masa do RCA jest "wzięta" dość blisko wzmacniaczy operacyjnych (co ma służyć jakości sygnału) przez co zdecydowano się na takie a nie inne zabezpieczenie. Jest to jedna z teorii EDIT: Pociągnij jakieś przewody(2x1.5mm^2) od radia do wzmacniacza i zasil radio ze styków wzmacniacza i sprawdź co się wtedy dzieje.U mnie problem nie leżał w zasilaniu radia (88RS ma filtr na zasilaniu - mała puszka z cewką) tylko na indukcji zakłóceń na przestrzeni bezpośrednio za radiem gdzie przechodzi kilka wiązek fabrycznych kabli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podpucha Opublikowano 20 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 Kamyk, zobaczę jak pomoże kabelek od obudowy do masy rca na wtyku to wyluzuję a jak nie będzie poprawy to leci radyjko na gwarancji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyk Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 Kamyk, zobaczę jak pomoże kabelek od obudowy do masy rca na wtyku to wyluzujęTo jest tylko sposób na sprawdzenie co jest uszkodzone - nie jest to sposób na poprawną naprawę uszkodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.