Jump to content

Mosconi DSP Autosense O co chodzi....


Malcolm_x
 Share

Recommended Posts

Hej

Juz dostaje szalu z opcja wylaczania DSP mosconi 6to8 Aerospace.

Mam odzielny przycisk na remote do wlaczania procka ktory uruchamia dalej piece.

Niestety na kazdym ustawieniu autosense czy BTL czy OFF przy wylaczniu remote, procek raz wylacza sie po 5 sec, raz po 2 min, a niekiedy WOGULE :)

WIecie jak podejsc do tematu???? bo juz nie mam pomyslu...

Link to comment
Share on other sites

Mi to wygląda jakby mimo wszystko wyłączał się po hiinput, rozumiem że tak masz podłączone? A jak załączanie? włącza się jak wchodzisz do samochodu czy dopiero jak dasz sygnał na remote? Odepnij hiinput (o ile masz podpięte) i wtedy sprawdź zachowanie procka.

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, robert0102 napisał:

Mi to wygląda jakby mimo wszystko wyłączał się po hiinput, rozumiem że tak masz podłączone? A jak załączanie? włącza się jak wchodzisz do samochodu czy dopiero jak dasz sygnał na remote? Odepnij hiinput (o ile masz podpięte) i wtedy sprawdź zachowanie procka.

mam tylko podlaczone Optyka, a uruchamiane tylko po remote.. i caly czas takie cyrki 

Link to comment
Share on other sites

37 minut temu, robert0102 napisał:

W takim razie ausense powinno być na off. Rozumiem że dioda na procesorze się świeci dalej mimo odłączenia remote in? Raczej to wygląda na problemy samego procesora niż jego konfiguracji. I pewnie potrzebny będzie przegląd.

procek calkiem nowy niestety 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dla potomnych zostawiam co było przyczyną….

odpalanie systemu poprzez przekaźnik samochodowy 12V.

jest to ogólnie okazało się znany i gruby temat w strefie car audio.

podobno w

”wyłączony” przekaźnik podaje jakieś napięcie na minus.. ogólnie można sobie nieźle sfajczyć system. Poszukajcie tematów na necie na ten temat,  jest dużo. 

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, Malcolm_x napisał:

”wyłączony” przekaźnik podaje jakieś napięcie na minus..

Nie tyle wyłączony, co wyłączany (w czasie wyłączania). Tak, jak każda cewka, dąży do utrzymania prądu w obwodzie "za wszelką cenę" co powoduje wysłanie "szpilki" napięcia która grubo przekracza 12V. Nie jest problemem przekaźnik a brak zastosowania diody, która zabezpieczą przed tą sytuacją.

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, Malcolm_x napisał:

Dla potomnych zostawiam co było przyczyną….

odpalanie systemu poprzez przekaźnik samochodowy 12V.

jest to ogólnie okazało się znany i gruby temat w strefie car audio.

podobno w

”wyłączony” przekaźnik podaje jakieś napięcie na minus.. ogólnie można sobie nieźle sfajczyć system. Poszukajcie tematów na necie na ten temat,  jest dużo. 

To producent powinien zabezpieczyć wyjście przed obciążeniem indukcyjnym , lub zastrzec uwagę aby takiego obciążenia nie stosować . To nie użytkownik ma dochodzić , bo ma prawo podłączyć co chce , byle nie przekroczyć parametrów znamionowych dla tego wyjścia , np obciążalności 200mA czy 1 A .

 

A inny aspekt ,jak można wkładac do systemu coś , czego nie rozumiemy jak działa i jakie skutki niesie .

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, nakamichi napisał:

To producent powinien zabezpieczyć wyjście przed obciążeniem indukcyjnym , lub zastrzec uwagę aby takiego obciążenia nie stosować . To nie użytkownik ma dochodzić , bo ma prawo podłączyć co chce , byle nie przekroczyć parametrów znamionowych dla tego wyjścia , np obciążalności 200mA czy 1 A .

 

A inny aspekt ,jak można wkładac do systemu coś , czego nie rozumiemy jak działa i jakie skutki niesie .

do tej pory w zadnym innym moim systemie nie mialem z tym problemu, dlatego.

Jest inna opcja na uzycie czegos podobnego jak zwykly przekaznik, ale bez tych ograniczen?

Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, nakamichi napisał:

A do czego Ci on ?

Mam uruchamiany system poprzez osobny włącznik, który uruchamia remote na Procek, dalej mini hub USB do zewnętrznego Bluetooth oraz ma wyjście 12v na uruchamianie jednocześnie chłodzenia. Nie chce aby cały prąd szedł przez całe auto do włącznika… 

IMG_6983.jpeg

Link to comment
Share on other sites

54 minuty temu, Malcolm_x napisał:

Nie chce aby cały prąd szedł przez całe auto do włącznika… 

Tylko przekaźnik nawet bez diody przepięciowej ( co nie oznacza zbędnej ) nie uszkodzi procka , a jest "nieszkodliwy " w rozumieniu destrukcyjnym dla przełącznika . Same styki przekaźnika nie generuja przepięć .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...