VWandNothingElse Posted November 4 Share Posted November 4 Od dłuższego czasu męczę się z subwooferami w moim samochodzie. Przerobiłem już wiele głośników, wiele skrzyń, wiele wzmacniaczy. Były i 2x25cm, 1x30, 2x30. Mac Audio, Ground Zero, DD Audio. Było 500w, 1kW, 2kW a nawet i 2,5kW. Skrzynie o różnych strojeniach. Szczelinowe i z portem B-R plastikowym. Jednak niezależnie od tego czego bym nie zrobił, czego bym nie wsadził - nie jestem w stanie w moim samochodzie w absolutnie w żaden sposób uzyskać satysfakcjonującego zejścia. W chwili obecnej w samochodzie znajduje się DD 608f w skrzyni strojonej na 32Hz. Dostaje około 800w RMSu. Jaki jest efekt? Pik około 38-40hz. Do 35hz gra potężnie. 35-30hz jeszcze odtwarza jakoś ale już jest znaczny zjazd głośności. Poniżej 30hz nie słychać praktycznie w ogóle nic. Mimo, iż głośnik ostro pracuje. Dochodzi do takiego efektu, że cały samochód wibruje, widać jak szyby i dach falują, ale dźwięku nie ma z tego absolutnie żadnego. Słychać jedynie głuchą wibrację samego samochodu. Próbowałem już różnych ustawień skrzyń. Głośnik do tyłu, port w bok. Głośnik do przodu, port w bok. Głośnik do przodu, port do przodu. Głośnik do tyłu, port do tyłu. Bliżej tylnej klapy. Dalej. Uchylałem tylne siedzenia. Absolutnie żadnych zmian. Co ważne, nie jest to problem skrzyni, wzmacniacza ani głośnika. Przekładając wszystkie graty do innego samochodu, konkretnie do Golfa 4 - różnica jest drastyczna. Tam głośnik przy 35hz to dopiero zaczyna się rozkręcać. Pik uzyskuje w okolicach 30hz i schodzi tak naprawdę aż do 20hz robiąc potężne zamieszanie i zatykając uszy. Moje pytanie więc brzmi - Co mogę zrobić aby uzyskać takie zejście w moim samochodzie? Czy jest w ogóle COKOLWIEK co mogę zrobić? Czy muszę pogodzić się z tym faktem i tak żyć? Oczywiście, bez naruszania konstrukcji samochodu. Bo szczerze zaczyna mnie to denerwować, w wielu utworach których słucham ten niski bas by się jednak przydał, a ja za bardzo nie widzę w jaki sposób mam sprawić by on się zjawił... Auto to Audi 80 B4 w sedanie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szymin89 Posted November 4 Share Posted November 4 Zmienić samochód. 😉 Pewnie karoseria jest takich rozmiarów że te najniższe częstotliwość są tłumione i nie wiele da się z tym zrobić. Spróbować można usztywnić dach skoro ten falują a basu nie ma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VWandNothingElse Posted November 4 Author Share Posted November 4 W to że karoseria może być problemem nie wątpię, ale czy na pewno rozmiar? Golf 4 w hatchbacku raczej nie ma powierzchniowo większej karoserii niz 80tka b4. Predzej chyba kształt moze być problemem niz rozmiar czyż nie? Albo właśnie sztywność. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szymin89 Posted November 4 Share Posted November 4 Rezonans karoserii. To jedna z wielu składowych. Można go wykorzystać na swoją korzyść - małe samochody i dB Drag lub z nim walczyć. Skoro masz taki pik w okolicach 40 Hz to czemu nie tniesz suba niżej? Robiłeś jakieś pomiary? Co się dzieje jak uchylisz szyby? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VWandNothingElse Posted November 4 Author Share Posted November 4 Pomiarów żadnych dokładnych nie robiłem. Natomiast no zjazd jest naprawdę potężny, jak puszczam rebassy w okolicach ~25hz to dosłownie jedyne co słychać to samochód i wibrujące elementy, dźwięku nie ma żadnego. W sensie całkowicie poważnie, nie słychać nic. Nie to, że cicho. Po prostu nic. Chyba że wsadzę głowę do bagażnika, dopiero wtedy cokolwiek dociera do mych uszu. Gdzie przy 40hz 130dB to robię lekko i nawet głośnosci nie muszę dużej dawać. Uchylenie szyb nic nie zmienia w dźwięku, z szyberdachem to samo. Może jakieś urządzenie pomiarowe wykazałoby różnicę - ale uchem nie słychać żadnej. Może kick delikatnie słabnie. Ale poza tym jest tak samo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jankus Posted November 5 Share Posted November 5 Ewidentnie jest to kwestia kubatury i rezonansu karoserii. Może pomoże wygłuszenie całej budy, ciężko powiedzieć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szczurek1986 Posted November 5 Share Posted November 5 2 godziny temu, Jankus napisał: Ewidentnie jest to kwestia kubatury i rezonansu karoserii. Może pomoże wygłuszenie całej budy, ciężko powiedzieć. W jakimś stopniu pomoże na pewno... ale czy zadowolającym ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.