czarnyturek Posted September 27, 2024 Share Posted September 27, 2024 W końcu i ja się zdecydowałem na założenie własnego tematu, gdzie będę starał się w miarę na bieżąco zamieszczać mozolne zmiany bieda audio w coś bardziej nadającego się do słuchania. Wozidło to BMW F11 czyli kombi, służące jako daily. Fabrycznie wyposażone zostało w podstawowy system tzw. stereo, w skład którego wchodziło 6 głośników o jakości wyściółki pudełka po butach z deichmanna. Czyli plastikowe głośniki zasilane z jednostki sterującej. Na szczęście jest nią jednostka o oznaczeniu NBT, która pozwala na trochę więcej w zakresie multimediów. Na pierwszy ogień poszła wymiana głośników. Pod fotelami zawędrowały ESX VS200WX Komory głośnikowe wyłożyłem dość cienką matą, tak aby nie zmniejszyć drastycznie i tak małej przestrzeni. W drzwiach znalazły się STEG'i ML35, które o dziwo po drobnych modyfikacjach udało się wpasować w przerobione kosze seryjnych głośników Subwoofer to JL Audio 12w3v3 w 30 zamkniętych litrach Pomimo, że samochód jest nawet dobrze wyciszony, postanowiłem wzmocnić tapicerkę o matami i pianką. Było ciężko to potem spasować ale po chwilowej walce udało się! Wszystko zamontowałem nowymi, wzmocnionymi spinkami. Twitery no noname'y z aliexpress, co jeżeli wierzyć sprzedawcy, mają membranę tytanową (ponoć VIFA). Jako, że podstawowy system audio nie posiadał trójkątów na głośniki musiałem w takowe się zaopatrzyć. Przednie głośniki grają pół pasywnie cięte z dołu w DSP a pomiędzy sobą zwrotnicą ALPINE DDC-F17C Natomiast głośniki pod fotelami pędzone są w pełni aktywnie. Piece to: - ARC AUDIO XXK 4150 zasilający pasywnie midy i TW - JL AUDIO 300/2 zasilający głośniki pod fotelami - JL AUDIO 500/1 zasilający subwoofer ARC AUDIO miał zrobiony recap wszystkich kondów u Pawła CAS. JL'e dostały nową powłokę lakierniczą i polerkę obudów. Całość sterowana chińskim DSP PUZU 6ch. Wanna bagażnika na razie wygląda jak wygląda ale docelowo będzie na pewno nowa zabudowa z bardziej cywilizowanym wystrojem. Z DSP łączyć się można na trzy sposoby, z wykorzystaniem BT fabrycznego auta albo poprzez bezpośrednie łączenie z DSP po BT z ominięciem instalacji fabrycznej auta lub przez XDUO. Każdy z wariantów ma inne brzmienie, co nawet mi odpowiada w zależności od tego co słucham lub z kim jadę 😉 Na ten czas nie mam weny aby zabrać się za poprowadzenie całości nowych przewodów głośnikowych do wszystkich głośników. Próba przeprowadzenia kabli przez drzwi do twitterów mnie przerosła i dlatego też nie są one pędzone aktywnie. W oczekiwaniu na zmiany leży kilka klocków i na pewno gdy pogoda i czas pozwolą zagoszczą w aucie 😉 Nowe piece na midy i TW leżakują sobie Podobnie jak i nowe TW 😉 Plan jest bardzo ambitny bo chcę docelowo aby piecownie wypełniały wyłącznie jednostki z tej samej stajni. Mam olbrzymią słabość do piecy Audisona i docelowo obok ceesów widzę tam HV Sedici w ilości również dwóch sztuk. Zobaczymy czy to się uda bo dostępność ich jest jaka jest, a właściwie nie jest 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
arni Posted September 27, 2024 Share Posted September 27, 2024 Uważaj przy zakupie audisona sedici. Posiada on moduły tomahawk. Jeśli którykolwiek z nich padnie a słyną z tego że lubią... To niestety piec jest nienaprawialny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szczurek1986 Posted September 28, 2024 Share Posted September 28, 2024 czarnyturek, zapowiada się niezłe granie 😍 Na tą chwilę sporo roboty już za Tobą 😁 Trzymam kciuki za dalsze niuanse w projekcie i śledzę 👍 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nakamichi Posted September 28, 2024 Share Posted September 28, 2024 Już na "wiosnie" było dobrze . Gdyby patrzeć przez pryzmat użytych wówczas klocków , to nawet bardzo dobrze . Miło czytać ze projekt się rozwija , tylko tak dalej 👍 Link to comment Share on other sites More sharing options...
czarnyturek Posted October 1, 2024 Author Share Posted October 1, 2024 W dniu 28.09.2024 o 00:42, arni napisał: Uważaj przy zakupie audisona sedici. Posiada on moduły tomahawk. Jeśli którykolwiek z nich padnie a słyną z tego że lubią... To niestety piec jest nienaprawialny. Dzięki za info👍 Na pewno wzmaki będą pochodziły ze sprawdzonego źródła 😀 W dniu 28.09.2024 o 10:57, Szczurek1986 napisał: czarnyturek, zapowiada się niezłe granie 😍 Na tą chwilę sporo roboty już za Tobą 😁 Trzymam kciuki za dalsze niuanse w projekcie i śledzę 👍 Najwięcej czasu poświęciłem na to czego nie widać czyli na strojenie. Dziękuję za miłe słowa👍 W dniu 28.09.2024 o 20:53, nakamichi napisał: Już na "wiosnie" było dobrze . Gdyby patrzeć przez pryzmat użytych wówczas klocków , to nawet bardzo dobrze . Miło czytać ze projekt się rozwija , tylko tak dalej 👍 Dziękuję za spory komplement. Od wiosny trochę się zdążyło pozmieniać. Na pewno profil brzmienia złagodniał ma górze. Strojenie to bardzo żmudna ale satysfakcjonująca praca🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
czarnyturek Posted November 18, 2024 Author Share Posted November 18, 2024 Z małych/dużych zmian na ten moment JL'a zastąpiłem muzealnym Rockfordem RFR 1412, który gra w skrzyni po JL'u. Słychać, że trochę jest dla niego za mała. W dodatku połknął 700 watów Slasha i prosi o więcej. Z różnic słychać ewidentnie wzrost szybkości i dokładności względem JL'a. JL wygląda przy nim jak chuderlak. No niezły z niego rozrabiaka ale w garniturze😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
czarnyturek Posted January 5 Author Share Posted January 5 Udało się! Dziękuję Pawłowi (CAS Mielec) za pomoc🙌 Sekcja wzmacniaczy jest obecnie pełna. Dwa CS 300 będą zasilać sekcje średnio i wysoko tonową. Czy w formie pełnej aktywki, czy też jako monobloki zasilające jedną stronę średnio-wysoko tonową pasywnie każdy, to się jeszcze okaże. Natomiast dwa HV Sedici będą odpowiedzialne za napęd dla wooferow pod siedzeniami i suba w bagażniku. Teraz sprawa odrobinę prostsza ale niestety wciąż trudna czyli zrobienie odpowiedniego łoża w bagażniku, co wiązać się będzie z koniecznością wykonania chłodzenia dla tak "ciepłej" elektrowni. No cóż, do wiosny jeszcze sporo czasu więc jest szansa na wykonanie planu😀 Cieszę się bardzo, że udało się zdobyć kolejne elementy tego muzealnego projektu🫡 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szczurek1986 Posted January 5 Share Posted January 5 Pięknie się bawisz! Lubię To 😍 Mikołaj się spisał w te święta Link to comment Share on other sites More sharing options...
arni Posted January 6 Share Posted January 6 Jeśli dobrze pamiętam to na ostatniej wiośnie był Mercedes z tym zestawem wzmacniaczy. Szkoda że nie posłuchałes go przed zakupem mógłbyś sobie wyrobić osobista opinie na ich temat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
czarnyturek Posted January 6 Author Share Posted January 6 2 godziny temu, arni napisał: Jeśli dobrze pamiętam to na ostatniej wiośnie był Mercedes z tym zestawem wzmacniaczy. Szkoda że nie posłuchałes go przed zakupem mógłbyś sobie wyrobić osobista opinie na ich temat. No szkoda. Nawet nie wiedziałem, że ktoś z czymś takim przyjechał. Z drugiej strony czy byłby to game changer? Tego nie wiem. Dużo wszakże zależy od instalacji i jej ustawienia. Ogólny profil Audisona jest mi znany i odpowiada mi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dan124 Posted January 6 Share Posted January 6 Ilość boazerii niczym u mnie w domu w latach 80tych. Rewelacja Link to comment Share on other sites More sharing options...
czarnyturek Posted January 7 Author Share Posted January 7 12 godzin temu, dan124 napisał: Ilość boazerii niczym u mnie w domu w latach 80tych. Rewelacja Jako człowiek urodzony w latach 80tych mam słabość do boazerii 🤣 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nakamichi Posted January 7 Share Posted January 7 Drewno jest cool , byle użyte właściwie . W tamtych latach powszechnie stosowane w wykończeniach samochodów wyższej klasy . Link to comment Share on other sites More sharing options...
czarnyturek Posted January 10 Author Share Posted January 10 Delikatne czyszczenie wnętrza i próbna przymiarka koloru podświetlenia. Niestety, z uwagi na konieczność odprowadzania ciepła z tomahawków, wnętrze wzmacniaczy będzie docelowo niewidoczne. Szkoda, bo to piękne wzmacniacze nie tylko na zewnątrz ale również i w środku i aż prosi się, aby to wyeksponować w samochodowej zabudowie. No cóż, mam plan zastępczy na tę okoliczność😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nakamichi Posted January 10 Share Posted January 10 Nie miała ....... kłopotu 😀 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nakamichi Posted January 10 Share Posted January 10 Fajnie to wygląda 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dan124 Posted January 14 Share Posted January 14 Robi wrażenie ten flipper Link to comment Share on other sites More sharing options...
nakamichi Posted January 14 Share Posted January 14 A czym planujesz nakarmić te mnożniki energii 😀 Link to comment Share on other sites More sharing options...
czarnyturek Posted January 14 Author Share Posted January 14 1 godzinę temu, nakamichi napisał: A czym planujesz nakarmić te mnożniki energii 😀 No właśnie jeszcze muszę to ustalić. Na razie w samochodzie jest seryjna instalacja i zasilanie płynie bezpośrednio z akumulatora, bodajże coś około 90/100 AH. Zapewne bez odpowiedniego bufora się nie obejdzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nakamichi Posted January 14 Share Posted January 14 2 godziny temu, czarnyturek napisał: No właśnie jeszcze muszę to ustalić. Na razie w samochodzie jest seryjna instalacja i zasilanie płynie bezpośrednio z akumulatora, bodajże coś około 90/100 AH. Zapewne bez odpowiedniego bufora się nie obejdzie. Mialem na myśli źródło Link to comment Share on other sites More sharing options...
nakamichi Posted January 14 Share Posted January 14 Natomiast mity o gigantycznych mocach zostaw sobie na potem . To masz dla uzmysłowienia czym jest dla przykładu 1 W . WhatsApp Video 2025-01-13 at 11.14.37.mp4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
czarnyturek Posted January 21 Author Share Posted January 21 W dniu 14.01.2025 o 10:09, nakamichi napisał: A czym planujesz nakarmić te mnożniki energii 😀 Nie wiem jeszcze. Na razie dobrze mi z telefonem bo jest to bardzo ergonomiczne z perspektywy kierowcy, gdzie mam pod kontrolą zarówno muzykę jak i multimedia, w tym przede wszystkim telefon. Pakowanie się w dodatkowe źródło w postaci DAC'a mam gdzieś z tyłu głowy. Na pewno będę myślał nad wymianą DSP godnym reszty sprzętu, choć biorąc pod uwagę obecnie dostępne modele, mam wątpliwości co do znalezienia takiego, który zapewni aktualną ergonomię przy zauważalnej poprawie brzmienia. Jednak, jak to z wątpliwościami bywa, są wyzbywalne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
czarnyturek Posted January 25 Author Share Posted January 25 Rockford właśnie wrócił z renowacji. Wymieniony kosz oraz zawieszenia, zarówno górne jak i dolne. Wojtek z UTD spisał się na medal przywracając do życia tego dziadka. Tfuuu teraz to wiracha jakich mało. Na razie wyląduje w skrzyni po JL'u w 30 litrach ale docelowo skrzynia będzie większa. Nie wiem czy nie lepiej będzie mu w ponad 40 litrach🤔 Link to comment Share on other sites More sharing options...
czarnyturek Posted March 18 Author Share Posted March 18 Mała aktualizacja postępów z mozolnych prac. Zrobiłem "łoże" dla pierwszej pary wzmacniaczy, które z racji budowy strefy bagażnika znajdą się w głębszej jego części. Miejsca mają niewiele zatem najprawdopodobniej będą same, bez urządzeń peryferyjnych. "Łoże" to decha mdf 18mm wycięta dodatkowo na przewody wysokiego napięcia do pompy paliwa. Obłożyłem ją materiałem STP, czarnym, samoprzylepnym, z którym bardzo przyjemnie się pracuje. Dodatkowo zakupiłem biżuterię w postaci metalowych kątowników w kolorze złota (co by pasowały do elementów audisonów w tym samym kolorze). Będą maskowały "kołnierze" wzmacniaczy i śruby mocujące. Link to comment Share on other sites More sharing options...
czarnyturek Posted April 7 Author Share Posted April 7 Prace w dalszym ciągu postępują. Jako, że wzmacniacze sedici są bardzo leciwe i ząb czasu ich nie oszczędził, postanowiłem trochę odświeżyć wizerunek tej sztuki, która najmocniej została nadgryziona historią. Listewka maskująca była bardzo mocno uszkodzona. Warstwa lakieru porysowana, matowa i w ogóle znacząco wpływała na ogólne wrażenie wizualne jednego z sedici, który mimo wrodzonego piękna powodował grymas na mojej twarzy. Dopełnieniem tego były napisy, które właściwie przestały istnieć i tylko szczątkowo informowały, z którym modelem i jakiego producenta mamy do czynienia. Tak to się prezentowało wcześniej: Tak natomiast wyszło po obróbce, która polegała na zeszlifowaniu listewki i pomalowaniu lakierem bezbarwnym, ponownym zeszlifowaniu, nałożeniu naklejek, których wykonanie zleciłem firmie graficznej i kolejnym lakierowaniu już całości. Naklejki wykonane w sposób najbardziej zbliżony do oryginału. Nie było możliwe idealne dobranie czcionki ale z finalnego efektu jestem bardzo zadowolony. Dopełnieniem całości była wymiana wszystkich śrub mocujących na nowe i wypolerowane na lustro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now