Jankus Posted September 16 Share Posted September 16 Cześć, chodzi za mną od dłuższego czasu pomysł budowy systemu 2,5 drożnego. Czyli standardowe 2 drogie + dodatkowa para wooferów cięta jak w 3 drogach. Miejsce na dodatkowe woofery oczywiście tylne drzwi. Macie jakieś doświadczenia z takim układem? Tak, wiem że można zamontować suba i byłby spokój, ale ze względu na to, że Skoda Roomster jest bardziej dostawczakiem i często tylna kanapa jest wyciągana albo stawiana, to nie ma miejsca na suba. Pod fotelem pasażera jest wzmacniacz a kierowcy zwrotnica od lewego kanału. Cel tego przedsięwzięcia, uzupełnienie dolnego pasma, chodź zobaczę co się stanie jak zmienię radio na takie z czasówką. Bo basu nie ma tylko z przodu, na tylnej kanapie jest już spoko a konkretny bas jest tylko w bagażniku. Polaryzacja głosników się zgadza😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krisman Posted October 2 Share Posted October 2 Mysle, ze lepsza opcja to 8 cali w nogach pasazera. Ciezko bedzie drzwi zrobic, zeby byly wystarczajaco sztywne przy odtwarzaniu niskiego basu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bury22 Posted October 3 Share Posted October 3 W dniu 16.09.2024 o 11:10, Jankus napisał: Cześć, chodzi za mną od dłuższego czasu pomysł budowy systemu 2,5 drożnego. Czyli standardowe 2 drogie + dodatkowa para wooferów cięta jak w 3 drogach. Miejsce na dodatkowe woofery oczywiście tylne drzwi. Macie jakieś doświadczenia z takim układem? Tak, wiem że można zamontować suba i byłby spokój, ale ze względu na to, że Skoda Roomster jest bardziej dostawczakiem i często tylna kanapa jest wyciągana albo stawiana, to nie ma miejsca na suba. Pod fotelem pasażera jest wzmacniacz a kierowcy zwrotnica od lewego kanału. Cel tego przedsięwzięcia, uzupełnienie dolnego pasma, chodź zobaczę co się stanie jak zmienię radio na takie z czasówką. Bo basu nie ma tylko z przodu, na tylnej kanapie jest już spoko a konkretny bas jest tylko w bagażniku. Polaryzacja głosników się zgadza😉 Były nie raz takie próby i nigdy to nie grało. Lepiej zrobic mocarne drzwi z dobrym wooferem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jankus Posted October 5 Author Share Posted October 5 W dniu 2.10.2024 o 21:36, krisman napisał: Mysle, ze lepsza opcja to 8 cali w nogach pasazera. Ciezko bedzie drzwi zrobic, zeby byly wystarczajaco sztywne przy odtwarzaniu niskiego basu. Mało miejsca jest z przodu, a moje doświadczenia z 8" z CL są negatywne. W br to co innego. W dniu 3.10.2024 o 08:39, bury22 napisał: Były nie raz takie próby i nigdy to nie grało. Lepiej zrobic mocarne drzwi z dobrym wooferem Ogólnie prawda, kojarzę posty z nie udanymi próbami. Ostatnio kupiłem kolumny 2,5way i to mnie trochę zachęciło do eksperymentów. A z drugiej strony, wiem co potrafią K2P u mnie w Passacie, sub zbędny, a grają w 2 drogach. Jak nie uda mi się dorwać drugiej pary wooferów od DLSa MC6.2 to będę się rozglądać za czymś pokoju K2P. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szymin89 Posted October 5 Share Posted October 5 Chyba lepszym rozwiązaniem będzie poszukanie od razu innego woofera. Dls mc 6.2 to dobry głośnik ale nie gra za bardzo dołem. O ile dobrze pamiętam to ma dosyć wysokie FS ~70 Hz? Sub w nogach pasażera to dosyć dobry kompromis na bas w samochodzie, tutaj niestety nie każdy głośnik się nadaje. W Roomsterze jest jeszcze taki minus że schowek nie jest odkręcany i nie da się bezinwazyjnie/ tanim kosztem go przerobić tak aby było więcej miejsca na obudowę jak i na nogi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jankus Posted October 5 Author Share Posted October 5 Tego nie wiedziałem że ten woofer ma tak wysoki FS Faktycznie trzeba będzie poszukać innego woofera, na pewno na tył 😅 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szymin89 Posted October 5 Share Posted October 5 Mogę się mylić, kiedyś miałem ten woofer i jego specyfikację. Bardzo miło wspominam ale system był z subwooferem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jankus Posted October 30 Author Share Posted October 30 Miał być to projekt bardziej rozłożony w czasie, ale wyszło jak zwykle. Miesiąc czasu i wszystko skompletowane, założone i odpalone. Sprawa pierwsza, czyli nie udało mi się zdobyć drugiej pary tych samych wooferów. Czyli DLSa mc6.2, importer DLSa proponował serię Cruise czyli p&p. To odpuściłem, więc skupiłem się na wooferach albo do 3-dróg albo jakiś nie za drogich, których nie będzie aż tak szkoda zabić. Na dobre to wyszło bo okazało się że dotychczasowe woofery i tak były uszkodzone, przez za wysoki dystans i oberwały tylko górne zawiasy. Na tą chwilę są założone zawiasy z płótna, ponieważ nie było zamienników gumowych. Dodatkowe woofery dorwałem stare DLSy serii reference, z zielonym koszem w dobrej cenie. Nowy wzmacniacz do napędzenia całości, Eton SDA 100.4, też po taniości kupiony, z uszkodzonym preampem. Tylne drzwi przygotowane porządnie, mata AB-25, mata smart 1,5 mm pianka 6 mm na tapicerkę. Także jak widać budżetowe założenia upgradu zostały spełnione. Efekty Tylne woofery dobrze się wystrzeliły w moje oczekiwania, grają zdecydowanie niżej niż woofery MC6.2. Tył dopełnia braki przodu niskim basem, jak na woofery, kick jest bardzo mocny. Druga para robi robotę, kto miał po 2 woofery na stronę ten powinien wiedzieć jakie są mniej więcej efekty. Całościowo, system dostał nieco ciężaru, jest fajny przyjemny basik, takie casualowe granie. Po wyciszeniu tyłu robi się sucho, kick fajny ale dołu bardzo brakuje. Założenia spełnione, niski bas poprawiony, nie trzeba stosować bardzo głębokiego EQ aby fajnie zagrało i nie męczę wooferów. Każdy pewnie myśli że scena się zrypała albo że słychać że coś gra z tyłu. Nie, nie słychać żeby bas ciągnął się z tyłu. Kick oddala się nieco od deski, tak gra bardziej od gałki biegów do oparć foteli, tak po środku odległości wooferów przednich i tylnych. Może być to spowodowane tym że woofery z tyłu grają w pośladki pasażerów a nie w kolana/łydki jak zazwyczaj. Trochę przez to scena jeździ, ale w ogólnym rozrachunku jest lepiej niż bez drugiej pary wooferów. Cięcia, przednie oraz tylne głośniki są cięte HPFem 25Hz 24dB/okt. Nie ma sensu puszczać wooferów pełnym pasmem, tylne woofery osiągnęły maksimum swoich możliwości, już klepały cewką albo zawieszenie się skończyło. Także bez cięcia od dołu nie polecam. Od góry cięte są na wzmacniaczu, na oko, gdzieś poniżej 200hz, może nawet poniżej 150, nie powiem dokładnie. Moje wnioski i przepis na 2,5-way w aucie. Po pierwsze, trzeba wybrać model zestawu 2-way do którego bez problemu można dokupić drugą parę wooferów. Po drugie, warto kupić woofery z niskim FS, wiadomo jak jest w każdym aucie dany głośnik gra inaczej. FS to chyba jedyny parametr który może pomóc przy wyborze odpowiedniego modelu. Po trzecie, czasówka musi być, bez tego byłbym w du... Wtedy na pewno byłby bajzel w scenie jak na Wiejskiej. Po czwarte, cięcie wooferów od dołu między 20-30Hz i bardzo niskie cięcie tylnych wooferów od góry. Czy się opłacało? Uważam że tak, dodatkowe woofery kosztowały 250 zł, maty 350 zł, wzmacniacz wyszedł mnie na 0, sprzedałem obecny a naprawa Etona nie była taka droga. Radio też zmieniałem, ale to trzeba zrobić było i tak zrobić ponieważ już sprawiało problemy. Także tego nie liczę. Spinki kable głośnikowe, nitro doliczmy 50 zł Wychodzi 650 zł, sub wyszedł by taniej ale ta opcja odpadała ze względu na dostawczy charakter samochodu. Mógłbym kupić chwalone przeze mnie Focale K2P, ale nie miałem pojęcia jak zagrają, a wydałbym znacznie więcej. Więc mogłem trafić do punktu wyjścia. Ryzyko się opłaciło, a taka koncepcja od dłuższego czasu chodziła mi po głowie. I okazała się udana. Garść fotek 😀 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.