Skocz do zawartości

Przekaźnik baterii Stinger SGP35


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Mam problem z podłączeniem Stinger SGP35 pod dwa akumulatory 

https://masori.de/en/products/sgp35-trennrelais-fur-500a?variant=33475206873223&utm_content=SGP35 Trennrelais - 500A&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=PMax - Categorie (EN)&utm_campaign=&utm_source=&utm_medium=&gclid=CjwKCAjwpayjBhAnEiwA-7enawrO9QK-90pCenwiY9M5Mm0pzKvq7ZTDv9TWcNjrDWv5rC-eZDMAhhoCeJQQAvD_BwE

 

Jeden zwykły akumulator 74Ah (z przodu)

W bagażniku 45AH Hollywood spv 45

https://www.hollywood-audio.pl/?akumulator-hollywood-spv-45,40

 

Przekaźnik zamontuję jakieś 30 cm od pierwszego akumulatora.

 

Jakie wstawić bezpieczniki?

W instrukcji jest bezpiecznik na plusie akumulatora pierwszego i drugi bezpiecznik akumulatora drugiego oraz bezpiecznik na kablu idącego do zapłonu.

I drugie pytanie, to jakiej grubości kabel dać pod zapłon i uziemienie stingera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witka.

Cyt. z manuala:

[...] The relay coil draws less than 1amp when switched on.

 

Wychodzi na to, że taki kabelek musi obsłużyć prąd nieco mniejszy niż 1A.

Oszacuj długość kabla(li), dobierz przekrój kabla, aby ewentualny na nim spadek napięcia podczas pracy przekaźnika nie spowodował jego odłączenia i po kłopocie.

 

Tak jak Dzemor wyżej napisał, taki wystarczy.

 

Bezpiecznik pewnie typu płytkowego z solidnym gniazdem osadzenia, taki jak jest stosowany w samochodzie.

 

 

Edytowane przez grzeczny_52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do 53mm2.

Teoretycznie dla 200A na nim samym - bo chyba jest alu pokryte miedzią - spadek będzie w okolicy 0.5V.

To na kablu 5 m.

Odpowiada to mniej więcej mocy RMS wzmaka 2kW.

A jak mi wiadomo, to suby mogą konstrukcyjnie przyjąć 1.5kW/1 ohm. 

Daj zabezpieczenie kabla 250A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, grzeczny_52 napisał:

Co do 53mm2.

Teoretycznie dla 200A na nim samym - bo chyba jest alu pokryte miedzią - spadek będzie w okolicy 0.5V.

To na kablu 5 m.

Odpowiada to mniej więcej mocy RMS wzmaka 2kW.

A jak mi wiadomo, to suby mogą konstrukcyjnie przyjąć 1.5kW/1 ohm. 

Daj zabezpieczenie kabla 250A.

 

Aku>monoblok dałem 250 ale chodzi mi o przekaźnik(izolator baterii)>akumulator w bagażniku.

 

I najważniejsze pytanie, gdzie się wpiąć przekaźnikiem do zapłonu i jaki dać bezpiecznik?

Poniżej link z opisami skrzynek bezpieczników 

https://schematy24.pl/saab-9-3-2003-2005-skrzynka-bezpiecznikow-i-przekaznikow/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie, gdyby każde źródło zasilania - altek/Aku/bufor - składało się po równo na prąd dla mono, to każde z nich powinno wysupłać po ok. 50A.

W rzeczywistości tak nie będzie.

Procentowo największe natężenie prądu (pobór) pójdzie z bufora.

Bo tu jest najkrótsza droga i jest najmniejszy opór wyrażony w omach.

Bufor pewnie będzie musiał zapewnić mniej więcej jakieś 70...80% całkowitego zapotrzebowania.

Przy np. 140A będzie to ok. 110A w piku.

Czyli dobierz bezpiecznik dla takiego (przykład) prądu.

 

A co do zasilenia separatora.

 

Napięcie w zapalniczce masz stałe czy ginie po wyjęciu kluczyka?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz równolegle przez dodatkowy bezpiecznik zabezpieczający kabel na plusie.

Nie wiem jaki chwilowo prąd płynie podczas zadziałania.

Tu musisz poeksperymentować z wartością bezpiecznika.

Czy to będzie 2A, czy 5A.

Bo podczas pracy ciągłej nie przekracza 1A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wszystko praktycznie mam gotowe ale pojawił się problem ze znalezieniem odpowiedniego bezpiecznika pod który mógłbym się podpiąć kabelkiem z izolatora baterii, który teoretycznie powinien zostać wpięty pod bezpiecznik zapłonu.

https://9-3.pl/rozmieszczenie-bezpiecznikow-i-przekaznikow/

Pod spodem dokładniejszy opis bezpieczników (mój silnik B207)

 

 

Próbowałem się podpiąć pod sprawdzony miernikiem jakikolwiek bezpiecznik, który był bez zasilania po wyjęciu kluczyka i jakis znalazłem ale w momencie wyłączania stacyjki za każdym razem był dziwny dźwięk jakby rozrusznik dostał bodziec do zakręcenia. Mam wrażenie jakby to izolator baterii dał mu swoją resztę mocy, aby zakręcił.

No więc nie wiem w co się wpiąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...