Jump to content

Przekaźnik baterii Stinger SGP35


Recommended Posts

Cześć!

Mam problem z podłączeniem Stinger SGP35 pod dwa akumulatory 

https://masori.de/en/products/sgp35-trennrelais-fur-500a?variant=33475206873223&utm_content=SGP35 Trennrelais - 500A&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=PMax - Categorie (EN)&utm_campaign=&utm_source=&utm_medium=&gclid=CjwKCAjwpayjBhAnEiwA-7enawrO9QK-90pCenwiY9M5Mm0pzKvq7ZTDv9TWcNjrDWv5rC-eZDMAhhoCeJQQAvD_BwE

 

Jeden zwykły akumulator 74Ah (z przodu)

W bagażniku 45AH Hollywood spv 45

https://www.hollywood-audio.pl/?akumulator-hollywood-spv-45,40

 

Przekaźnik zamontuję jakieś 30 cm od pierwszego akumulatora.

 

Jakie wstawić bezpieczniki?

W instrukcji jest bezpiecznik na plusie akumulatora pierwszego i drugi bezpiecznik akumulatora drugiego oraz bezpiecznik na kablu idącego do zapłonu.

I drugie pytanie, to jakiej grubości kabel dać pod zapłon i uziemienie stingera?

Link to comment
Share on other sites

Pod "zapłon" i uziemienie 1.5mm będzie git, a bezpieczniki dajesz takie jakie są maksymalne dla przekroju twojego przewodu, a na "zapłonie" daj 5A bezpiecznik.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Witka.

Cyt. z manuala:

[...] The relay coil draws less than 1amp when switched on.

 

Wychodzi na to, że taki kabelek musi obsłużyć prąd nieco mniejszy niż 1A.

Oszacuj długość kabla(li), dobierz przekrój kabla, aby ewentualny na nim spadek napięcia podczas pracy przekaźnika nie spowodował jego odłączenia i po kłopocie.

 

Tak jak Dzemor wyżej napisał, taki wystarczy.

 

Bezpiecznik pewnie typu płytkowego z solidnym gniazdem osadzenia, taki jak jest stosowany w samochodzie.

 

 

Edited by grzeczny_52
Link to comment
Share on other sites

Nie obejdzie się bez bezpiecznika przy tym krótkim kablu +-30cm? Przekaźnik będzie przymocowany do zabudowy akumulatora.

PS nie wiem jaki bezpiecznik zastosować dla 53mm2 długość 5m.

Link to comment
Share on other sites

Co do 53mm2.

Teoretycznie dla 200A na nim samym - bo chyba jest alu pokryte miedzią - spadek będzie w okolicy 0.5V.

To na kablu 5 m.

Odpowiada to mniej więcej mocy RMS wzmaka 2kW.

A jak mi wiadomo, to suby mogą konstrukcyjnie przyjąć 1.5kW/1 ohm. 

Daj zabezpieczenie kabla 250A.

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, grzeczny_52 napisał:

Co do 53mm2.

Teoretycznie dla 200A na nim samym - bo chyba jest alu pokryte miedzią - spadek będzie w okolicy 0.5V.

To na kablu 5 m.

Odpowiada to mniej więcej mocy RMS wzmaka 2kW.

A jak mi wiadomo, to suby mogą konstrukcyjnie przyjąć 1.5kW/1 ohm. 

Daj zabezpieczenie kabla 250A.

 

Aku>monoblok dałem 250 ale chodzi mi o przekaźnik(izolator baterii)>akumulator w bagażniku.

 

I najważniejsze pytanie, gdzie się wpiąć przekaźnikiem do zapłonu i jaki dać bezpiecznik?

Poniżej link z opisami skrzynek bezpieczników 

https://schematy24.pl/saab-9-3-2003-2005-skrzynka-bezpiecznikow-i-przekaznikow/

Link to comment
Share on other sites

Teoretycznie, gdyby każde źródło zasilania - altek/Aku/bufor - składało się po równo na prąd dla mono, to każde z nich powinno wysupłać po ok. 50A.

W rzeczywistości tak nie będzie.

Procentowo największe natężenie prądu (pobór) pójdzie z bufora.

Bo tu jest najkrótsza droga i jest najmniejszy opór wyrażony w omach.

Bufor pewnie będzie musiał zapewnić mniej więcej jakieś 70...80% całkowitego zapotrzebowania.

Przy np. 140A będzie to ok. 110A w piku.

Czyli dobierz bezpiecznik dla takiego (przykład) prądu.

 

A co do zasilenia separatora.

 

Napięcie w zapalniczce masz stałe czy ginie po wyjęciu kluczyka?

 

Link to comment
Share on other sites

W zapalniczce ginie po wyjęciu kluczyka. Z tego co wyczytałem to bezpiecznik pod zapalniczkę jest 30A i nie wiem co zrobić heh

Link to comment
Share on other sites

Podłącz równolegle przez dodatkowy bezpiecznik zabezpieczający kabel na plusie.

Nie wiem jaki chwilowo prąd płynie podczas zadziałania.

Tu musisz poeksperymentować z wartością bezpiecznika.

Czy to będzie 2A, czy 5A.

Bo podczas pracy ciągłej nie przekracza 1A.

Link to comment
Share on other sites

Już wszystko praktycznie mam gotowe ale pojawił się problem ze znalezieniem odpowiedniego bezpiecznika pod który mógłbym się podpiąć kabelkiem z izolatora baterii, który teoretycznie powinien zostać wpięty pod bezpiecznik zapłonu.

https://9-3.pl/rozmieszczenie-bezpiecznikow-i-przekaznikow/

Pod spodem dokładniejszy opis bezpieczników (mój silnik B207)

 

 

Próbowałem się podpiąć pod sprawdzony miernikiem jakikolwiek bezpiecznik, który był bez zasilania po wyjęciu kluczyka i jakis znalazłem ale w momencie wyłączania stacyjki za każdym razem był dziwny dźwięk jakby rozrusznik dostał bodziec do zakręcenia. Mam wrażenie jakby to izolator baterii dał mu swoją resztę mocy, aby zakręcił.

No więc nie wiem w co się wpiąć.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...