pkol07 Posted May 23 Share Posted May 23 Cześć! Mam problem z podłączeniem Stinger SGP35 pod dwa akumulatory https://masori.de/en/products/sgp35-trennrelais-fur-500a?variant=33475206873223&utm_content=SGP35 Trennrelais - 500A&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=PMax - Categorie (EN)&utm_campaign=&utm_source=&utm_medium=&gclid=CjwKCAjwpayjBhAnEiwA-7enawrO9QK-90pCenwiY9M5Mm0pzKvq7ZTDv9TWcNjrDWv5rC-eZDMAhhoCeJQQAvD_BwE Jeden zwykły akumulator 74Ah (z przodu) W bagażniku 45AH Hollywood spv 45 https://www.hollywood-audio.pl/?akumulator-hollywood-spv-45,40 Przekaźnik zamontuję jakieś 30 cm od pierwszego akumulatora. Jakie wstawić bezpieczniki? W instrukcji jest bezpiecznik na plusie akumulatora pierwszego i drugi bezpiecznik akumulatora drugiego oraz bezpiecznik na kablu idącego do zapłonu. I drugie pytanie, to jakiej grubości kabel dać pod zapłon i uziemienie stingera? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dzemor Posted May 23 Share Posted May 23 Pod "zapłon" i uziemienie 1.5mm będzie git, a bezpieczniki dajesz takie jakie są maksymalne dla przekroju twojego przewodu, a na "zapłonie" daj 5A bezpiecznik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzeczny_52 Posted May 23 Share Posted May 23 (edited) Witka. Cyt. z manuala: [...] The relay coil draws less than 1amp when switched on. Wychodzi na to, że taki kabelek musi obsłużyć prąd nieco mniejszy niż 1A. Oszacuj długość kabla(li), dobierz przekrój kabla, aby ewentualny na nim spadek napięcia podczas pracy przekaźnika nie spowodował jego odłączenia i po kłopocie. Tak jak Dzemor wyżej napisał, taki wystarczy. Bezpiecznik pewnie typu płytkowego z solidnym gniazdem osadzenia, taki jak jest stosowany w samochodzie. Edited May 23 by grzeczny_52 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pkol07 Posted May 23 Author Share Posted May 23 Nie obejdzie się bez bezpiecznika przy tym krótkim kablu +-30cm? Przekaźnik będzie przymocowany do zabudowy akumulatora. PS nie wiem jaki bezpiecznik zastosować dla 53mm2 długość 5m. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzeczny_52 Posted May 23 Share Posted May 23 Co do 53mm2. Teoretycznie dla 200A na nim samym - bo chyba jest alu pokryte miedzią - spadek będzie w okolicy 0.5V. To na kablu 5 m. Odpowiada to mniej więcej mocy RMS wzmaka 2kW. A jak mi wiadomo, to suby mogą konstrukcyjnie przyjąć 1.5kW/1 ohm. Daj zabezpieczenie kabla 250A. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pkol07 Posted May 23 Author Share Posted May 23 8 minut temu, grzeczny_52 napisał: Co do 53mm2. Teoretycznie dla 200A na nim samym - bo chyba jest alu pokryte miedzią - spadek będzie w okolicy 0.5V. To na kablu 5 m. Odpowiada to mniej więcej mocy RMS wzmaka 2kW. A jak mi wiadomo, to suby mogą konstrukcyjnie przyjąć 1.5kW/1 ohm. Daj zabezpieczenie kabla 250A. Aku>monoblok dałem 250 ale chodzi mi o przekaźnik(izolator baterii)>akumulator w bagażniku. I najważniejsze pytanie, gdzie się wpiąć przekaźnikiem do zapłonu i jaki dać bezpiecznik? Poniżej link z opisami skrzynek bezpieczników https://schematy24.pl/saab-9-3-2003-2005-skrzynka-bezpiecznikow-i-przekaznikow/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzeczny_52 Posted May 23 Share Posted May 23 Teoretycznie, gdyby każde źródło zasilania - altek/Aku/bufor - składało się po równo na prąd dla mono, to każde z nich powinno wysupłać po ok. 50A. W rzeczywistości tak nie będzie. Procentowo największe natężenie prądu (pobór) pójdzie z bufora. Bo tu jest najkrótsza droga i jest najmniejszy opór wyrażony w omach. Bufor pewnie będzie musiał zapewnić mniej więcej jakieś 70...80% całkowitego zapotrzebowania. Przy np. 140A będzie to ok. 110A w piku. Czyli dobierz bezpiecznik dla takiego (przykład) prądu. A co do zasilenia separatora. Napięcie w zapalniczce masz stałe czy ginie po wyjęciu kluczyka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pkol07 Posted May 23 Author Share Posted May 23 W zapalniczce ginie po wyjęciu kluczyka. Z tego co wyczytałem to bezpiecznik pod zapalniczkę jest 30A i nie wiem co zrobić heh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzeczny_52 Posted May 23 Share Posted May 23 Podłącz równolegle przez dodatkowy bezpiecznik zabezpieczający kabel na plusie. Nie wiem jaki chwilowo prąd płynie podczas zadziałania. Tu musisz poeksperymentować z wartością bezpiecznika. Czy to będzie 2A, czy 5A. Bo podczas pracy ciągłej nie przekracza 1A. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pkol07 Posted May 24 Author Share Posted May 24 Już wszystko praktycznie mam gotowe ale pojawił się problem ze znalezieniem odpowiedniego bezpiecznika pod który mógłbym się podpiąć kabelkiem z izolatora baterii, który teoretycznie powinien zostać wpięty pod bezpiecznik zapłonu. https://9-3.pl/rozmieszczenie-bezpiecznikow-i-przekaznikow/ Pod spodem dokładniejszy opis bezpieczników (mój silnik B207) Próbowałem się podpiąć pod sprawdzony miernikiem jakikolwiek bezpiecznik, który był bez zasilania po wyjęciu kluczyka i jakis znalazłem ale w momencie wyłączania stacyjki za każdym razem był dziwny dźwięk jakby rozrusznik dostał bodziec do zakręcenia. Mam wrażenie jakby to izolator baterii dał mu swoją resztę mocy, aby zakręcił. No więc nie wiem w co się wpiąć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.