Skocz do zawartości

BMW hi-end


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

czy da się zrobić hi-endowe granie w tych autach? Sprzętu (głośników, wzmacniaczy, dedykowanych wiązek) jest wiele ale czy to jest poziom oczekiwany? Tego nie wiem ale chętnie się dowiem. Pytanie do praktyków. Czy w BMW ery nowożytnej (czyt. od F w górę) da się to do zrobić? I pytanie nr 2, czy da się to zrobić zachowując wygląd fabryczny (bez kulfonów na słupkach - oj oberwie mi się;) )? 

Pytanie zrodziło mi się po Gliwickiej Wiośnie i autach (całych trzech) "przesłuchanych".

Nie mam zamiaru nikogo obrazić, pytanie jest proste, czy da się, a jeżeli nie da się to co jest przeszkodą?

Pzdr

Białe F11 ze skromnym system 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Zdaję się chciał byś zjeść bułkę i mieć bułkę, seryjne miejsca montażowe to zawsze jakiś kompromis. Pytanie czego konkretnie oczekujesz i czy samochód to faktycznie miejsce na odsłuch muzyki na poziomie ktory okreslasz jako High End, da się zrobić poprawnie grający system dający dużo frajdy i satysfakcji z włożonej pracy. Pozdrowienia z szarego F40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie jakaś wielka przeszkoda a utrudnienie to średniak w drzwiach, chociaż w f11 nie jest on zasłaniany przez uchwyt. 

Jeden z lapszych systemów jakie słyszałem był właśnie w f30, oryginalne miejsca montażowe. Nie pamiętam tylko co za sprzęt był zamontowany. Jedyny co przychodzi mi do głowy to suby scana. 

Ogólnie to nawet podział pasywny tw-mt nie jest jakiś problematyczny jak by brakło kanałów we wezmacniaczu/DSP. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy założeniu że masz wszystko w pełni aktywne sredniak w drzwiach nie jest problemem. Klopocik się robi jak przód jest na zwrotce i masz go na jednym czasie czyli TW i MID, różnica odległości między średniakiem z drzwi a tweeterem z trójkąta jest spora. Ogarnianie tego na jednej czasówce jest dosyć kłopotliwe i w porównaniu do aktywki daje słabe rezultaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale gra, i to całkiem nieźle. :)

Przez to że zwrotka jest dedykowana do takiego systemu/samochodu to nie ma za bardzo czego się przyczepiec, oczywiście po wyrównaniu trochę charakterystyki.

Inna sprawa że jak ilość kanałów jest wystarczająca to warto iść w aktywke. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, to co nazwałeś gra całkiem nieźle oczywiście zgadzam się że większości ludzi wystarczy ale w porównaniu do pełnej aktywki to przepaść. Temat jest w stylu wyciągnijmy z wnętrza BMW OEM co się da więc staram się wskazać optymalne rozwiązanie a chwilę się tym pobawiłem tak że jakieś refleksje są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, michas75 napisał:

Zdaję się chciał byś zjeść bułkę i mieć bułkę, seryjne miejsca montażowe to zawsze jakiś kompromis. Pytanie czego konkretnie oczekujesz i czy samochód to faktycznie miejsce na odsłuch muzyki na poziomie ktory okreslasz jako High End, da się zrobić poprawnie grający system dający dużo frajdy i satysfakcji z włożonej pracy. Pozdrowienia z szarego F40.

Trochę tak jest 😉 Słyszałem Twoje auto i uważam, że wyciągnąłeś mnóstwo z zachowanych miejsc fabrycznych. Osobiście preferuję bardziej ciepłe brzmienie ale na pewno to co prezentuje Twój samochód to poziom co najmniej oczekiwany. Jest stabilnie, SZYBKO (to niesamowite), szczegółowo👌

 

Spędzam mnóstwo czasu w samochodzie, który stał się w rzeczywistości moim jedynym miejscem odsłuchowym. W domu od czasu do czasu puszczę jakiegoś winyla ale to bardziej ku uciesze czterolatka grasującego po pokoju. 

 

Oczekuję przede wszystkim powietrza, rozmachu w budowaniu sceny. Skoro to jedyne miejsce odsłuchowe dla mnie to niech spróbuje zbliżyć się odrobinę do potencjału kolumn domowych, z większą sceną. Na razie udaje mi się mniej więcej kreować głębokość, choć pewnie można to zrobić znacznie lepiej. Wciąż jednak szerokość na większości utworów jest ograniczona słupkami. Czy da się to przeskoczyć? Czy tu już wchodzimy na terytorium przetworników, których nie będzie można zamontować w miejscach fabrycznych a jedynie rzeźbić w słupkach? Być może błądzę bo odpowiedź jest jeszcze gdzie indziej. Tego nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, czarnyturek napisał:

czy da się zrobić hi-endowe granie w tych autach?

Pytanie filozoficzne , wielu chce a udaje sie z rzadka 😉 .

Ale aby to zbudować trzeba użyc komponentów na tym samym poziomie , a sa to niebagatelne kwoty .

Natomiast w praktyce sztuka polega na stopniu wykorzystania posiadanego sprzętu ,tak aby wykorzystać jego potencjał .   Powiedzmy tez sobie jasno , z prawie byle czego Hi Endu nie zbudujesz , ale mozesz sie dużo nauczyć .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, nakamichi napisał:

Powiedzmy tez sobie jasno , z prawie byle czego Hi Endu nie zbudujesz , ale mozesz sie dużo nauczyć .

 

Rozumiem to doskonale i zakładam, że będzie trzeba swoje zapłacić 😉 Mam jednak świadomość, że można wydać fortunę, a celu nie osiągnąć. Stąd moje pytanie do bardziej ode mnie doświadczonych. 

 

To co do tej pory słyszałem w jakimś stopniu wpisuje się w moje oczekiwania. Mowa tu o autach Michas75 i Robsona. Choć to bardzo różne pojazdy pod względem brzmienia i słychać w nich zupełnie odmienną filozofię w podejściu do brzmienia.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, czarnyturek napisał:

To co do tej pory słyszałem w jakimś stopniu wpisuje się w moje oczekiwania. Mowa tu o autach Michas75 i Robsona. Choć to bardzo różne pojazdy pod względem brzmienia i słychać w nich zupełnie odmienną filozofię w podejściu do brzmienia.

To poproś ich o zestawienie sprzętu , nie to ,ze musisz mieć identyczny , ale pozwoli to ustalić pułap jakościowy jaki uznajesz za satysfakcjonujący.  Przynajmniej coś będzie wiadome. Nie było mi dane być w każdym aucie , to trudno mi odnieść się do brzmienia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za miłe słowa na temat systemu, było trochę pracy przed imprezą by tak to wszystko wypadło ale efekt jak niektórzy zauważyli przerósł moje oczekiwania jak na seryjne miejsca montażowe. Co do setupu to nie jest oparty na jakiś wysublimowanych rozwiązaniach, jak pewnie niektórzy wiedzą jestem zwolennikiem nowych klocków z różnych względów, najchętniej takich które są nadal dostępne w dystrybucji, budowanie systemów Old school to nie moja działka, stawiam na pełną integracje. Sercem systemu jest nowy Helix P SIX Ultimate zasila on tylko dwu omowe woofery pod fotelami, opcjonalnie tylne głośniki i głośnik centralny na innych programach DSP. Przód zasialny jest z Helixa C Four podłączonego przez RCA a subwoofer zasilany jest z Helixa C ONE który ma moduł wejścia cyfrowego i sygnał z procesora otrzymuje optykiem w trybie direct. Źródło to jednostka BMW OEM w wersji systemu HiFi, która podaję sygnał do procesora z oryginalnej instalacji, wprowadzony przez wejście niskopoziomowe czyli RCA do procesora, gram tylko z pendrive i FLAC. Proste rozwiązania moim zdaniem są najskuteczniejsze, na tą chwilę nie widzę potrzeby używania konwertera sygnału z magistrali MOST, radio się broni, pomiary wykazują że jest liniowe w całym paśmie. W ten sposób podchodząc mamy w pełni aktywny system i utrzymana całkowitą integrację z multimediami BMW. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.05.2023 o 11:05, czarnyturek napisał:

Mowa tu o autach Michas75 i Robsona

Jeśli mówisz o mnie (bo taki miałem identyfikator) to moja instalka ma tutaj swój temat. Jest jeszcze Robsonbercik jakby co 😉

Ja nie mam braxów 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.05.2023 o 08:24, Nexus6 napisał:

Na pewno w miejscach fabrycznych da się zrobić granie lepsze od OEM'owego topu czyli B&W.

 

To jasne, tylko pytanie brzmi czy na poziomie wystarczającym? Mam obecnie b&w w drzwiach połączone do RF 400a4 wraz z tweeterami tytanowymi od vify. Gra to nieźle ale czy da się lepiej? Na podłączenie czeka Arc Audio 4150 xxk po całym( słownie CAŁYM) recupie. Zobaczę co po tym wyjdzie. Może ktoś ma doświadczenie w tym przypadku. BMW F10/11 to dość popularny model. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez DSP i solidnego zgrania systemu, to takie żonglowanie sprzętem jest podobne do kupowania butów na oko i twierdzenie że Adidas rozmiar 45 jest dla nas lepszy niż Nike rozmiar 40. Szczególnie jak chcesz zrobić montaż w fabrycznych miejscach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.06.2023 o 13:32, khazar napisał:

Bez DSP i solidnego zgrania systemu, to takie żonglowanie sprzętem jest podobne do kupowania butów na oko i twierdzenie że Adidas rozmiar 45 jest dla nas lepszy niż Nike rozmiar 40. Szczególnie jak chcesz zrobić montaż w fabrycznych miejscach. 

Kto powiedział, że nie mam DSP i zgrania systemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...