Skocz do zawartości

Problem ze sygnałem RCA - Jednostka sterująca Alpine cde 178


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Chciałbym się zasięgnąć porady profesjonalistów, 

otóż posiadam prawdopodobnie problem z dotarciem sygnału do wzmaczniaczy.

Ta sama piosenka (Z USB) ta sama volume,  czasami po którymś odpaleniu silnika (postoje w sklepie np.) , okazuje się że muszę dać 2-3 volume więcej aby osiągnąć podobny dźwięk oraz spadki napięcia, co przed postojem, różnicę słychać na wzmaczniaczu który zasila drzwi, oraz na wzmaczniaczu drugim, który zasila subwoofer, po stracie takiego sygnału słychać dodatkowo różnice w brzmieniu niskich tonów, zmienia się charakterystyka, mniej miękki bas, a nawet nieco dziwny.

Próbowałem dołożyć masę na rca, zmiana kabli sygnałowych na lepsze, . wzmaczniaczy, oraz jednostki sterującej, wcześniej miałem nówkę kenwood x7200dab, lecz zmieniłem na tą alpinkę, szukając rozwiązania, ale to żadnych skutków nie przyniosło

Zasilanie 2x 4mm linka lgy, masa z akumulatora z bagażnika, to samo miejsce co wzmaczniacze.

Jakieś pomysły? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekamy na szczegóły.

Ma dwa wzmaki, Aku w bagażniku.

Kable zapewne ok. 1m.

Teoretycznie zasilenie jednego i drugiego wzmaka tak krótkim odcinkiem 4mm2 powinno dać radę, warunek dwa odcinki po 4mm2 do każdego.

Pytanie - czy coś "modził" z kablem pomiędzy altkiem a aku. Bo może być ten kabel wąskim gardłem linii zasilania.

 

Edytowane przez grzeczny_52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To więc tak,  Instalacja samego radia 4mm masa i plus z akumulatora, na jeden wzmaczniacz mam po dwie 50mm2 i po dwie masowe 50, długosć około 1m, drugi na wokal nieco mniejsze, 16m2. Czy te 4mm z radia to jednak jest błąd? Jest to linka lgy. 

Bezieczniki wzmaków są ANL

wokal ok 400w rms, sub wzmaczniacz około 4,500w rms.

Alternator 300a

Dwa pakiety litów w bagażniku.

BIG 3 zrobione jest, dodatkowo puszczona masa z łapy alternatora do karoseri, i do akumulatora, to samo silnik, tak dla pewności, tutaj wydaje mi się być jak najbardziej ok, jednak dziwi mnie, dlaczego na każdym radiu czasem są takie różnice, czy może masę  radia lepiej poszukać bliżej, i do karoseri?

Czyżby sygnał po prostu po drodze ginął, zanim wpadnie do wtyków wzmaczniaczy?

Czasem pomaga rozłączenie sprzętu  na jakiś czas, i często pomaga, ale tylko do pierwszej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, szymin89 napisał:

Te parę wolt może mieć znaczenie, zainteresuj się stanem akumulatora i zasilaniem wzmacniaczy. 

Akumulator jest praktycznie nowy, kupiony w tamtym roku, a w lutym podłączony, dałem za niego około 4600zł.

Wzmaczniacze miałem w tamtym roku podłączone do kwasowego, który znajdował się pod maską, masa również była podciągnięta pod klemę, choć próbowałem też z najbliższego punktu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.05.2023 o 13:29, szymin89 napisał:

Jeśli są takie moce  to może na prawdę masz zbyt duże spadki na wyłączonym silniku. Zaczekaj może na kogoś ogarniętego z SPL to coś więcej podpowie.

Właściwie to na zgaszonym praktycznie nigdy nie gram przy takiej mocy, co jest oczywiste, chyba że po cichu :)  Takie są różnice przed odpaleniem i po odpaleniu silnika (zależnie jak się ustawi samo z siebie). tak jak by sygnał rca po prostu ginął/ robił się słabszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważ że moce wzmacniaczy podawane są przy pewnym napięciu, jeśli jest ono niższe to i ta będzie niższa. Zmierz sygnał oscyloskopem w obu warunkach i się dowiesz czy to rca czy jednak wzmaki. 

 

Inna sprawa że szukasz dziury w całym skoro nie grasz na zgaszone silniku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze by było najpierw wyeliminować skoki napięcia zasilania.

Mam na myśli ewentualnie istniejącego hipotetycznie punktu/punktów połączeń, gdzie jest niestabilne połączenie elektryczne, które z racji przepływu dużych prądów spowodowało korozję, jakiś tlenek czy przez mikro iskrzenie zmniejszyło styk i zwiększyło jego rezystancję, która w sposób przypadkowy ujawnia się lub znika.

A wiadomo, że jak wzmak dostaje 11V zamiast 13 czy 13.5V, to jego reakcją będzie zmniejszenie mocy. Ucho to wyłapie, wyłapie też ewentualną zmianę brzmienia, brakiem dynamiki i.t.d.

 

Ja bym przygotował schemat do sprawdzenia całego toru przepływu prądu i po określeniu rezystancji każdego odcinka sprawdził jakie powinny być, a jakie są spadki dla dużych prądów.

Nie mierzysz omomierzem tych odcinków (tak, jakby były wolne, trzymane na stole), tylko szacunkowo określasz ich rezystancję np. za pomocą:

https://calcoolator.pl/rezystancja_dlugosc_srednica_przewodu.html

Wpisujesz dane sprawdzanego odcinka, określasz jaki oczekujesz spadek napięcia przy zadanym natężeniu prądu na takim odcinku i obliczasz rezystancję.

Jak np. założyłeś, że na całym odcinku nie chcesz spadku większego jak 1V przy prądzie 200A, to wiesz czego szukać i jaki proporcjonalnie ma być spadek napięcia dla takiego prądu na każdym odcinku linii.

 

Oczywiście nie musisz testować przy takich 200A, możesz to zrobić i przy 20A - będą inne wartości spadku napięcia.

Do pomiarów prądu przyda się amperomierz cęgowy, zwykłym prądu nie sprawdzisz/ustawisz.

 

Teoretycznie:

- .... 1V : 200A = 0.005 ohm rezystancja całości;

- .... to dla pomiaru 20A x 0.005 ohm = spadek wyniesie 0.1V

 

Jak gdzieś wyłapiesz spadek odbiegający od zadanych parametrów, to go namierzasz i likwidujesz.

Nieco uwagi podczas pomiarów i będziesz pewny.

Natomiast przy tej przypadłości - raz dobrze, raz nie dobrze trzeba będzie poświęcić nieco czasu.

 

Jeszcze raz oczyść i skręć wszystko jak być powinno.

Edytowane przez grzeczny_52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.05.2023 o 12:37, grzeczny_52 napisał:

Dobrze by było najpierw wyeliminować skoki napięcia zasilania.

Mam na myśli ewentualnie istniejącego hipotetycznie punktu/punktów połączeń, gdzie jest niestabilne połączenie elektryczne, które z racji przepływu dużych prądów spowodowało korozję, jakiś tlenek czy przez mikro iskrzenie zmniejszyło styk i zwiększyło jego rezystancję, która w sposób przypadkowy ujawnia się lub znika.

A wiadomo, że jak wzmak dostaje 11V zamiast 13 czy 13.5V, to jego reakcją będzie zmniejszenie mocy. Ucho to wyłapie, wyłapie też ewentualną zmianę brzmienia, brakiem dynamiki i.t.d.

 

Ja bym przygotował schemat do sprawdzenia całego toru przepływu prądu i po określeniu rezystancji każdego odcinka sprawdził jakie powinny być, a jakie są spadki dla dużych prądów.

Nie mierzysz omomierzem tych odcinków (tak, jakby były wolne, trzymane na stole), tylko szacunkowo określasz ich rezystancję np. za pomocą:

https://calcoolator.pl/rezystancja_dlugosc_srednica_przewodu.html

Wpisujesz dane sprawdzanego odcinka, określasz jaki oczekujesz spadek napięcia przy zadanym natężeniu prądu na takim odcinku i obliczasz rezystancję.

Jak np. założyłeś, że na całym odcinku nie chcesz spadku większego jak 1V przy prądzie 200A, to wiesz czego szukać i jaki proporcjonalnie ma być spadek napięcia dla takiego prądu na każdym odcinku linii.

 

Oczywiście nie musisz testować przy takich 200A, możesz to zrobić i przy 20A - będą inne wartości spadku napięcia.

Do pomiarów prądu przyda się amperomierz cęgowy, zwykłym prądu nie sprawdzisz/ustawisz.

 

Teoretycznie:

- .... 1V : 200A = 0.005 ohm rezystancja całości;

- .... to dla pomiaru 20A x 0.005 ohm = spadek wyniesie 0.1V

 

Jak gdzieś wyłapiesz spadek odbiegający od zadanych parametrów, to go namierzasz i likwidujesz.

Nieco uwagi podczas pomiarów i będziesz pewny.

Natomiast przy tej przypadłości - raz dobrze, raz nie dobrze trzeba będzie poświęcić nieco czasu.

 

Jeszcze raz oczyść i skręć wszystko jak być powinno.

Dzięki, spróbuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...