Jump to content

Jbl a6000gti, jakie glosniki?


rafael19
 Share

Recommended Posts

Jak w temacie jakiś czas temu wpadł mi w ręce ów a6000 do ktorego mam 3 agm po 70ah, drut 53mm2 beztlen 220a alternator i seat alhambra generalnie delikatnie mówiąc odjechany pomysł ale chciałbym coś z tego skleić wiec pytanie do was czy ktoś miał do czynienia z tym wzmakiem? I jakie glosniki do takiego zestawu polecacie? Osobiście chialbym dać 2x18” 

bardzo zależy mi na waszej opinii na ten temat. 😀

Link to comment
Share on other sites

Wzmak dysponuje mocą ponad 7kW przy 14v przy czym Twój prąd pozwoli stabilnie pociągnąć z 2kW (tyle co alternator odda bo agm nie biorą udziału powyżej 13v) także możesz liczyć, że wzmacniacz odda 6kW na 12v z hakiem bo takie będziesz miał spadki i dopiero wtedy zaczyna agmy podtrzymywać prąd. W konfiguracji głośników 1ohm wypadkowa podczas pracy sięgnie pewnie około 2,5-3ohm także realnie masz do dyspozycji z 3kW z tego pieca także nie ma co szukać subow z rozmachem bo nic wiele tym nie pociągniesz no chyba, że będziesz grał w 0.5ohm na co w sumie ani tyle nie masz prądu więc szkoda pieca. Co do głośników to szukać to co z 18 dostępne łatwo może jakieś na 3 calowej cewce z dużą skutecznością w okolicy 1500w rms by łatwo je dowatowac. Odnośnie prądu zmiana tego syfu czyli agm na 2 pakiety lto bądź chociaż dołożyć z 1000f kondy i można grać z napiecia powyżej 14v gdzie wzmacniacz odda automatycznie z kilowat więcej. Dodatkowo masz fajny altek wystarczy dokupić regulator napiecia zewnętrzny wpiąć się nim zamiast oryginalnego i trzymać sobie napięcie z 14.8v 

Link to comment
Share on other sites

Bardzo ci dziękuje ze zainteresowałeś się moim tematem, lto to fajna opcja faktycznie tyle ze dość kosztowne w stosunku do agm 😀 ale jeżeli uważasz ze albo lto albo kondy 1000f to już chyba wole to lto zainwestować ewentualnie może znasz jakaś jeszcze alternatywę do tego? Właśnie żeby utrzymywać te 14v, a co do głośników to rozważam pridy tv3 oczywiście 18 bo dość miejsca pustego w środku wiec wydaje mi się ze tez to wszystko powinno najlepiej zrobić ciśnienie na miarę rozsądnych kosztów. W tej chwili jest jedna 18 spięta w 0.5 ohma i efekt jest dość zadowalający tyle ze nie mierzyłem jakie na ta chwile mam ciśnienie, kilka lat temu na podobnym zestawie w passacie na rf t4000.1 miałem najlepszy wynik 148.9 a w alhambrze chciałbym osiągnąć podobny wynik choć będzie wyzwanie 😀

Link to comment
Share on other sites

Poza tym z tego co wyczytałem w necie je jbl-e właśnie bardzo kochają dużo prądu i mało kto je używa ale ja lubię coś innego poza tym była możliwość nabycia to nabyłem dla samej ciekawości tak naprawdę 😉

Link to comment
Share on other sites

Podwyższyć ładowanie na 15v dzięki regulatorze chociażby produkcji Bartosza Sz. choć to nadal nie da efektu trzymania napiecia powyżej 14v. Ewentualnie customowe alternatory 300A+ tyle że większość z nich to bujda a chcą po 1500+ jedynie firma z Białegostoku ma pojęcie jak robić takie ciekawe altki. Na obecne czasy tylko lto/liszen i pozbycie się akumulatorów z samochodu. Kondy zawsze pomagają na skoki napięcia ale to nie bateria jak lto :) tv18 konstrukcyjnie jest gorszy od tv15 i lubi bardziej "klepać" ja bym wybrał 2 tv15 alternatywnie choć ciężko już dostać. Sam miałem tv15 spiety w 0.4ohm pod hifonem 5kW i twierdzę, że ciężko o lepszy sub w kwocie ~1500pln używka (kupiłem w 19r za 1150) potrafi przyjąć mocy, zrobić wynik jak i zagrać dobrze w niskim pasmie powiedzmy te 20-40hz. Ja max ustrzeliłem 149.02 na 25Hz z bagażnika na jednej tv15

Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, rafael19 napisał:

Po4 jest dużo tańsze niż lto i ponoć równie dobre 

niestety ale kolega mija się z prawdą. LiFEPo4 i LTO to dwie różne technologie. LiFePo4 nie znoszą ujemnych temperatur, a liczba cykli to już przepaść. Jeśli LiFePo4 jest na kieszeniach pryzmatycznych wytrzymuje 6 tys. cykli ładowania, jeśli nie to tylko 3 tys....i cały czas mówimy o plusowych temperaturach. LTO to minimum 15 tys. cykli. A w temp plusowej...dużo dużo więcej. Mam takowe więc wiem, z jednej baterii 2,3 V i 20 Ah wyciągasz krótkotrwale ponad 300 Amper...obciąż sobie LiFe Po4 taki prądem to zobaczysz co się stanie. Te LTO to majstersztyk, pozostawione w śniegu na 2 lata trzymają napięcie....ja jestem pod ogromnym ich wrażeniem.

Link to comment
Share on other sites

Kolega wyżej dobrze wytłumaczył różnice także skup się na lto jeśli chcesz poprawić prąd. Trzeba też wziąć pod uwagę fakt, że lto osiągają 100% swojej pojemności przy 15v także warto sobie dołożyć regulator zewnętrzny by lepiej je wykorzystać bo obstawiam, że na postoju jak się altek zagrzeje to może ładować w okolicy 14v. Wiadomo podczas jazdy jak chłodzony to pewnie ładuje z 14.5/6 jak dobrze porobione instalacja i big3. Co do sv18 to sub jest na prawdę konkretny i jedna sztuka do Daily jest wystarczająca. Tam na muzyce można grać 150dB a na strzały to i po 153 ludzie robili z bagażnika. Tylko ten jbl i sv18 spięty w 0.8ohm to mocy zdecydowanie będzie za mało ale zawsze coś tam pograsz tylko szybko przesterem będzie leciało. Pancerny sub łatwo go nie zajedziesz nawet clipem 😛

Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, rafael19 napisał:

Jak wiadomo pakiet z 6 ogniw LTO 40Ah w szereg da 40/6 czyli 6,66Ah.. Więc by uzyskać 40Ah potrzeba kilka takich pakietów spiąć równolegle. Na rynku ponoć dostępne są "lepsze" regulatory napięcia ,wystarczy trochę poszukać/ poczytać nawet tu na forum.. 😉

Fajnie było by też nie klepać posta pod postem.. A edytować poprzedni.

Edited by jurand87sca
Link to comment
Share on other sites

Ok Sory już będę edytował 😀 

a co do lto to na pewno się zdecyduje w możliwie najszybszym czasie narazie zobacze co zrobi ten sv na tych agm co mam bo prawdopodobnie w sobotę bedzie u mnie.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Zależy jakie zawody jeśli propper droppers to tam rozchodzi się o ilość subow wielkość i to czy cały sprzęt znajduje się w bagażniku. Moc wzmacniaczy nie gra roli. kat. BB1/2/4/6 (nie wystaje 5cm poza oparcie kanapy bo wtedy już BBX) czy jest już poza bagażnikiem NO-WALL / WALLED / EXTREME. A co do zawodów dbdrag czy tam dbrace to niestety nie do końca znam szczegółowo zasady podziału klas a nie chce pisać głupot. 

Link to comment
Share on other sites

Właśnie u mnie jest ten kłopot przez wzmacniacz bo mam z tylu środkowy fotel wyciągnięty i tam leży piec wiec tak jak myślałem będzie lipa a ciężko zrobić stelaż pod ten piec bo wazy ze 40kg w tym momencie jak będę startował z chłopakami którzy maja profesjonalnie przygotowane auta i walą po 160 i więcej to jestem w d…e

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...