Jump to content

Jak poprawić car audio w nowym aucie tak, żeby nie stracić gwarancji producenta?


Recommended Posts

Witam

Od kilku miesięcy posiadam nowe autko ,dokładnie jest to VW T-ROC z fabrycznym podstawowym systemem audio ,czyli jednostka sterująca w konsoli oraz w schowku, głośniki wysokotonowe 2 słupkach oraz woofery w drzwiach przednich i pojedyncze głośniki w drzwiach tylnych. Chciałbym poprawić jakość audio w tym aucie ,ale w taki sposób ,żeby nie stracić gwarancji producenta na auto, w poprzednich autach miałem zawsze zrobione wygłuszenie ,dołożony wzmacniacz oraz nowe głośniki i subwoofer w bagażniku . Najprostszym sposobem byłoby dołożenie subwoofera aktywnego wraz ze wzmacniaczem dwukanałowym w jednym ( np FOCAL IBUS) i podpięcie się pomiędzy "radio" a jednostkę w schowku kablem typu Quadlock tak, żeby nie przecinać oryginalnych wiązek elektrycznych i podpiąć się pod przednie głośniki ,żeby dać trochę więcej mocy na przód a suba (o ile można to tak nazwać) zamontować pod przedni fotel lub w bagażniku. Czy takie rozwiązanie coś poprawi, czy szkoda zachodu i albo zostawić to co jest fabrycznie albo zrobić porządne audio ?

Link to comment
Share on other sites

Coś poprawić musi pytanie czego oczekujesz. Na podstawie golfa 7 powiem Ci że jakość OEM jednostki jest słaba poza tym ona equalizuje pasmo wraz z zmianą głośności które robi się dopiero powiedzmy liniowe po przekodowaniu ale nadal to słabej jakosci sygnał jak go wzmocnisz bedzie to słychać bardziej niz teraz przy wyzszych poziomach wysterowania, jest tam kilka rodzajów filtrów do wyboru poszukaj sobie na forum VW. Jednemu to wystarczy drugiemu nie, optymalnym wyjściem w Twojej sytuacji jest budowa systemu opartego o procesor z wejściem Hi input oraz dodatkowym wejściem cyfrowym i oddzielnym źródłem które będzie podawać czysty sygnał i można to wszystko zrobić bez utraty gwarancji wpinając się w kostki za jednostką. Jedyny problem będzie że musisz przejść z komory silnika zasilaniem co się wiąże z przebiciem jakiejś gumy czy zaślepki, tego nie unikniesz. Może być tak że wydasz parę złotych na sprzęt po instalacji odkręcisz gałkę i stwierdzisz że jest słabo i zabawa od nowa, tak zazwyczaj bywa.

Link to comment
Share on other sites

michas75 w garażu leży HELIX DSP PRO MKII , głośniki FOCAL K2 POWER ES165KX2 , subwoofer HELIX p10w precision , wzmacniacze DLS CA-CCI2 ,oraz HERTZ HCP-4D . Chciałem coś z tych rzeczy wykorzystać oraz wygłuszyć auto. Jako źródło dźwięku chciałem użyć IPHONE'A (TIDAL , APPLE MUSIC) podłączonego bezpośrednio do procesora a oryginalnej jednostki używać okazjonalnie.

Szczurek1986 w salonie powiedzieli, że jakakolwiek ingerencja w instalacje elektryczną będzie podstawą do utraty gwarancji jeśli coś by się zdarzyło a z tego co czytam na forum VW TROC czasami dzieją się cuda to ryzyko jest po mojej stronie , np. bywały przypadki ze po odłączeniu klemy akumulatora auto "nie wracało" do ustawień fabrycznych i potrzebna była wizyta w serwisie , stąd też moje obawy dotyczące podłączenia kilku dodatkowych urządzeń do akumulatora. Oczywiście mógłbym wymienić głośniki oraz wygłuszyć drzwi ale nawet ze swojego doświadczenia wiem, że nie aż takiego efektu jak po podłączeniu pod wzmacniacz i dodatkowy subwoofer , o procesorze już nie wspominając ,tym bardziej że zestaw głośników który posiadam potrzebuje mocy żeby zagrał. 

Link to comment
Share on other sites

Siema. 

A nie myślałeś o czymś takim:

 

jest trochę setów P&P do golfa 7 (T-Roc mysle ze kompatybilny).

Jak by się udało podciągnąć zasilanie to pomyśl o Helix P Six DSP dobrze gra, mocy mu nie brakuje i jest kompaktowych wymiarów. Na początek ogarnął bym wszystko na fabrycznej instalacji, nawet głośników bym nie zmieniał. Proc DSP wystroić wszystko na zicher i ewentualnie odpowiedni sub do bagażnika.

Co do wytłumienia drzwi to rowniez wydaje mi sie ze temat do zrobienia. Firma Bitmat chwali się ze ogarniają fabrycznie nowe auta bez utraty gwarancji. 

Link to comment
Share on other sites

Procesor znajony, używałem dwa sezony, do regulacji zewnętrznego źródła potrzebujesz albo Directora albo URC3, bez tego nie masz władzy nad głośnością. Helix ma przyzwoite wejście Hi input ogarnie Ci OEM jednostkę spokojnie. By podłączyć iPhone potrzebujesz czegos innego, w przypadku Androida karty HEC USB lub zewnętrznego konwertera XMOS, nie wiem jak te rozwiązania współpracują z iphone niech się ktoś wypowie z praktyki. O Bluetooth i iPhone zapomnij, Apple nie dorosło po mimo 14 modelu swojego flagowca do implementacji kodeka audio o jakości dźwięku wyższej niż bitrate MP3, kodek AAC jest to pewien dramat jeśli chodzi o jakość dźwięku i gęste pliki. Nie sądzę by dobrze zrobiona instalacją zasilania powodowała jakieś problemy z samochodem a jeśli coś Ci się wykoduje faktycznie po odłączeniu i podłączeniu akumulatora nie jedz do serwisu tylko skorzystaj z usługi zewnętrznego kodowania nie są to drogie sprawy.

Link to comment
Share on other sites

Sorki ze tak youtubowo ale tutaj masz wszystko jak na dłoni pokazane i wytłumaczone 👍

Przelotka z komory silnika rozsądnych wymiarów, bez problemu przeciągniesz 2x25mm2, do tego powiedzmy Helix P SIX, fabryka po hi-level, dodatkowo USB-Hec, sub powiedzmy na K10W, stroisz pod siebie i już można cos na tym posłuchać. Myślę ze wszystko na tyle do ogarnięcia ze jak bys mial wyjątkowego pecha i potrzebował auto zostawić w serwisie to w miare szybko można powrócić do fabrycznego setupu. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...