Jump to content

PEUGEOT 508 SW


ikuisesti
 Share

Recommended Posts

Witam.

Od jakiegoś czasu śledzę forum, podglądam tematy, czerpię inspiracje z innych aut, ale jakoś tak zawsze brakowało chęci i odwagi do napisania własnego tematu, ale w końcu się zdecydowałem.

Samochód to Peugeot 508 SW, 2013 rok, kombi, 2.0 hdi 163km w automacie. Auto z grubsza seryjne, założone tylko koła Keskin KT17 19" oraz zestaw sprężyn obniżających H&R -40mm, jakieś tam dalsze plany na poprawę wyglądu są, ale to z czasem.  

 

 

image.thumb.jpeg.da477c52cfddaa47f550ab3fa98218fa.jpeg

 

 

 

Wracając do tematu... Poczatkowo plan był prosty, 3way + subwoofer, ale jednak trochę zboczyłem z tej drogi i na chwilę obecną będzie 2way + tył + sub. Wszyscy pewnie zaraz powiedzą, że tył jest niepotrzebny, bo scena ma być z przodu, ale jest to auto rodzinne, dosyć sporo jeździ w trasie z kompletem pasażerów i jednak chciałbym, żeby coś tam dla nich też grało, więc wpadnie jakiś pasywny zestaw na tył.

 

Obecnie w aucie jest:

Procesor: Steg sdsp68

Tw przód: Scan Speak D3004/602010

Wf przód: Micro-Precision MP 5.16 mk1

Tył: -

Subwoofer: Helix Q10W

Wzmacniacz na tw: Sinfoni 45.2X

Wzmacniacz na wf: Sinfoni Allegro

Wzmacniacz na tył: JL Audio Slash 300/4

Wzmacniacz na sub: DLS A6

 

 

Na samym początku zabrałem się za wygłuszenie bagażnika

 

 image.thumb.jpeg.85d58b25a07cf2d817b277619c653af3.jpegimage.thumb.jpeg.3bbf172852b433c9ba0a696750b735d7.jpegimage.thumb.jpeg.b1e835353de05d59c221fc496d35cbc8.jpegimage.thumb.jpeg.52cfadbe1541ea03d2093f4ce35aec4f.jpegimage.thumb.jpeg.6dd54f5e4c7859d9381b521b19b26d19.jpeg

image.thumb.jpeg.ffd872a5bbb295b4d0b81bfb2f1b6aa6.jpegimage.thumb.jpeg.534384b12828fcb650b602225e8660be.jpegimage.thumb.jpeg.f34e65ed1e0fd7d2cde6539e455b98a9.jpeg

 

 

 

Do tyłu auta został pociągnięty przewód zasilający, spawarka 50mm2, mam nadzieję, że wystarczy. Oczywiście w aucie będzie zrobione big3.

 

image.thumb.jpeg.a9d7999159e62e78638bb1d41cbb0866.jpeg

 

 

 

Tweetery kupione na jednej z grup na facebooku wraz z kinkietami wydaje mi się, że autorstwa Mastaha

 

image.thumb.jpeg.5d6d5bc6718da734dddce82d205c9551.jpeg

image.thumb.jpeg.280a3dd6c9831d97f8a80d042b70c3d8.jpeg

image.thumb.jpeg.5858857b5904f1cb760aaf70e96ddc49.jpegimage.thumb.jpeg.1c074f4a1660efce1d889c93bb6f9105.jpeg

 

 

 

Kolejny etap również będzie nieco kontrowersyjny, gdyż fabryczne radio ustąpiło miejsca chińskiemu wyrobowi na androidzie, czyli Junsun V1 Pro. Decyzja taka zapadła ze względu na ułomność fabrycznej jednostki RT6, poza portem usb i wolno działającym bt nie oferuje zupełnie nic, mapy przestarzałe, flac czy wav też nie odtwarza oraz największa wada to ich awaryjność, spora liczba ekranów ulega uszkodzeniu. Oczywiście radio nie będzie jedynym źródłem, do procesora jest jeszcze moduł bt, a jeśli budżet kiedyś pozwoli to chciałbym podpiąć jakiś dap po optyku.

 

image.thumb.jpeg.91df51eef77aa03c9daa0451bcdbd44f.jpeg

image.thumb.jpeg.3e0628bac4298b62270c3169555468b1.jpeg

 

 

 

Helix zagościł w boczku, chce aby auto zostało z maksymalnie funkcjonalnym bagażnikiem.

 

image.thumb.jpeg.4385615c36da45a5c1eceb5eb33024ee.jpegimage.thumb.jpeg.2667fd568e7458ca55378bd7f7c259d9.jpegimage.thumb.jpeg.e4e5977ab8a14fa7ba71ebd86379ee32.jpeg

image.thumb.jpeg.7190679d272bd76b1ec7c73589e76956.jpeg

 

 

Drzwi przednie zostały już częściowo przygotowane, wyklejone matami bitmat ab25, w środku na poszyciu zewnętrznym nakleiłem dwie warstwy, na otwory technologiczne oczywiście przyjdą jeszcze zaślepki z blachy, a na to wszystko rzecz jasna pianka.

 

image.thumb.jpeg.5a88c86d9bc86f005fc2633936fcb01c.jpegimage.thumb.jpeg.171a94bb06b9e25d393fc0faeb639bf3.jpeg

image.thumb.jpeg.de231ae6f0abd6dc686e3489d828b920.jpeg

image.thumb.jpeg.206ee758b0de6278934b2a259c2d24f7.jpeg

 

 

Następnie przyszedł czas na "zabudowę", wieko musiało być łamane, gdyż nie przewidziałem tak mocno zwężającego się bagażnika ku górze, przez co nie dało się go zbyt szeroko otworzyć.

Ps. otwory na wentylatory będą wykończone, nie zostawię takich poszarpanych :D 

 

image.thumb.jpeg.81e3f01d8b83f175d190ec05496817c9.jpegimage.thumb.jpeg.15f8d7dd8b1619275505071f95e52819.jpegimage.thumb.jpeg.096b6bf9fb44cc72041e324eaa6e3ae5.jpegimage.thumb.jpeg.dd68e56ed47ca86ffa0904787175360b.jpeg

 

 

 

Do wykonania przewodów sygnałowych posłuży przewód Klotz MC5000 oraz wtyki Neutrik NYS373. Tutaj kolejny błąd z mojej strony, niestety źle dobrałem średnicę wtyków i przewód zwyczajnie się nie mieści, na szczęście po delikatnym rozwierceniu udało się przeciągnąć testowo jedną sztukę. Następnym razem już będę mądrzejszy.

 

image.thumb.jpeg.ea512132871d14ce3e513544e65ea65b.jpegimage.thumb.jpeg.0d78884befd41eac189eb40487e41173.jpeg

 

 

To tyle na chwilę obecną. Liczę na konstruktywną krytykę i porady, gdyż jeszcze jestem totalnym amatorem, popełniłem zapewne trochę błędów i zrobię ich jeszcze więcej, ale zawsze to jakaś nauka na przyszłość.

Pozdrawiam.

 

image.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Hehe no do tych wtyków wchodzi tylko Sommer Onyx i inne kable "stereo". Do Twojego potrzebowałbyś wtyków Amphenol lub jakichś chińskich.

Ja bym mimo wszystko poszedł w 3way. Ci co siedzą z tyłu i tak nie docenią :)

Big3 bym chyba odpuścił bo wygląda to na instalkę SQ, która tego nie wykorzysta. No ew. przewód aku-masa bym poprawił też na 50mm2 (bądź na 50mm2 + ten co był fabrycznie żeby nie oberwać na zawodach :D).

Wszystko wygląda na przemyślane i robione z prawidłowym podejściem.

 

Jak efekt po samym wygłuszeniu?

Link to comment
Share on other sites

Na szczęście da się je rozwiercić bez uszkadzania, więc się nadadzą, następnym razem sprawdzę wszystko dokładnie przed zakupem.

Wygłuszenie jeszcze nie jest skończone, jak widać same drzwi nadal nieukończone w rozsypce, ale już jest przyjemniej, drzwi zamykają się bez tłuczenia, nic na chwilę obecną nie hałasuje w nich, zmniejszyły się też szumy dobiegające z bagażnika, co na trasie denerwowało, wygłuszenie klapy powinno pomóc jeszcze bardziej.

W poprzednim aucie miałem wyklejone praktycznie wszystko, od drzwi, przez bagażnik, klapę, całą podłogę aż pod deskę, ale tutaj podłogę na pewno odpuszczę, gdyż nie zauważyłem żeby cokolwiek to zmieniło, a sama 508 w porównaniu do poprzedniego 307 jest znacznie cichsza.

 

Nad tym autem, jak i nad poprzednim czuwa kolega z forum - Abstynent, oczywiście będąc upartym zdarza mi się go nie słuchać i zrobić coś po swojemu, ale przeważnie kończy się to jednak proszeniem o pomoc. Tutaj chciałbym mu ogromnie podziękować, to on mnie wciągnął w car audio i od samego początku pomagał oraz służył wiedzą, bez niego na pewno bym błądził jak dziecko we mgle i skończyłoby się to wszystko na jakiejś "tubie magnata". Mam nadzieję, że wstydu mu tutaj nie narobię, nie będzie musiał wyrzucać telefonu i blokować na facebooku :D

Link to comment
Share on other sites

Bardzo ładnie to wygląda 👍 widać, że masz jakiegoś "mentora", który Cię prowadzi. Dobór takich komponentów przez całkowitego amatora bez niczyjej pomocy byłby sporym zaskoczeniem bo u tych z reguły kończy się na DzejBiElach itp.

 

Ciekawie się zapowiada, bedę zaglądał i obserwował postęp prac ✌

Link to comment
Share on other sites

Dobrze ustawiony tył poziomem wysterowania, fazą i czasem nie dezintegruje sceny tylko się z nią skleja tam gdzie ona się kończy na desce i jest nie do wychwycenia bez obrócenia głowy dla siedzącego z przodu, nie słychać jego lokalizacji. Proponuję przestać wierzyć w forumowe mity i na spokojnie robić swoje.

Link to comment
Share on other sites

Ładnie, ładnie.

Przy tym umiejscowieniu wooferow może nie będzie trzeba 3-way żeby było fajne granie.

Z tym tyłem to jest niestety zdanie podzielone. Tutaj muszę jednak przyznać rację koledze wyżej. Tył dobrze sklejony z przodem nie przeszkadza.

Link to comment
Share on other sites

Trochę czasu wolnego się znalazło, więc zostały wyklejone matami tylne drzwi, dotarły też dystanse pod głośniki, przód oczywiście trzeba będzie nieco powiększyć ze względu na rozmiar ślimaków. Udało się też wynieść skrzynię do auta, niestety nie mam garażu, więc czeka mnie trochę biegania do mieszkania w celu lutowania, ale chyba bym nie dał rady znieść tego wszystkiego do auta za jedym razem :D  Tutaj już wyszedł jeden babol, robiąc skrzynię pod subwoofer nie uwzględniłem wysokości zabudowy i zasłania ona minimalnie głośnik, trzeba będzie to kiedyś poprawić. 

 

 

image.thumb.jpeg.3d8028f9408b514ea3561bdf4fd34265.jpeg

image.thumb.jpeg.add66b20183979928cc0a954cb2cf1c9.jpeg

image.thumb.jpeg.40303b7a40692ada7bca9cdf0f178d13.jpeg

image.thumb.jpeg.066c01c2d14bbd3b9f93afebd6d26308.jpeg

image.thumb.jpeg.3be4186d165ad7f520e950b461f4c42b.jpeg

image.thumb.jpeg.744ce4037e5932332b94935041f2075f.jpeg

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, mamusa napisał:

Otwory w drzwiach z tyłu zaklej choćby samą matą żeby nie lała się woda na boczek 😉

Na wszystkie otwory przyjdzie blacha, zarówno z przodu, jak i z tyłu, ale tym zajmę się dopiero na urlopie w przyszłym tygodniu :)

Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, ikuisesti napisał:

Na wszystkie otwory przyjdzie blacha, zarówno z przodu, jak i z tyłu, ale tym zajmę się dopiero na urlopie w przyszłym tygodniu :)

Jeśli z tyłu głośników nie będzie to zamykanie blachą nie ma żadnego sensu 😉

Link to comment
Share on other sites

Tył zostaje, nie idę w 3way, padło na 2way przód, tył pasywnie + sub, na tył wpadnie xcelsus xp6.2. Sama w sobie blacha na drzwiach będzie również pełniła funkcję nazwijmy to "serwisową" Niestety te auta znane są z pękających mechanizmów podnoszenia szyb, już u siebie przez rok od zakupu wymieniłem 2 sztuki. Mam zamiar wszystko skręcić śrubami i nitonakrętkami, żeby w razie awarii i konieczności dostania sie do środka, nie będę musiał rozcinać maty, tylko odkręcę blachę.

Link to comment
Share on other sites

Od ostatniej aktualizacji udało się wykończyć otwory na wentylatory, już tak nie straszą po otwarciu bagażnika

 

image.thumb.jpeg.f3021a00cac8df68b0a68c049f9fe788.jpeg

image.thumb.jpeg.a8960ea2c287b95ab104158fa5e0cd46.jpeg

 

 

Zarobiłem przewody od zasilania:

- plus z aku do bezpiecznika

- masa aku nadwozie

- dwie masy do rozdzielaczy

- zasilanie wzmacniaczy

Trochę przewodu jeszcze zostało, więc dojdzie jeszcze masa silnika, tylko zabrakło już oczek.

 

 

image.thumb.jpeg.fcd5516a7ded2f610a0c580a36e76a50.jpeg

image.thumb.jpeg.bc9eeab7295a3e29a79afa34deb4a597.jpeg

image.thumb.jpeg.a40515ab37a3924bef4def2dccb72da7.jpeg

 

 

 

Dotarł też zestaw na tył, Xcelsus XP6.2B

 

 

 

image.thumb.jpeg.80493ceeb7776dd9afe3889077912b23.jpeg

image.thumb.jpeg.4a138c3c7ca261360f269e3844e25d19.jpegimage.thumb.jpeg.e5bbe7c3459f93c4365611c8e2510114.jpeg

 

Link to comment
Share on other sites

Wszystkie przewody głośnikowe zaraz za zabudową zakończyłem wtykami xt60, w razie konieczności wyjęcia jej z auta nie będzie trzeba niczego ciąć, czy też rozbierać.

 

 

 

image.thumb.jpeg.a5de0b29661446f07e821a45f412792e.jpeg

image.thumb.jpeg.fe479456069dac5e394a6654b5375eff.jpeg

image.thumb.jpeg.8741c8558e6929a1415e0d114d44f300.jpeg

 

 

 

 

Rozdzielacz pod zasilanie wentylatorów

 

 

 

 

image.thumb.jpeg.a3a049b41455484c7dd42000d8473b81.jpeg

image.thumb.jpeg.6d38c3db37a4ffd0b6ae26364abe6569.jpeg

 

 

 

 

Sygnałowki, trochę było utrudnień ze względu na rozmiar przewodu, ale jednak udało się wszystko polutować.

 

 

 

image.thumb.jpeg.886f79179096f645518c7a846a602ecd.jpeg

image.thumb.jpeg.2f81eeaf7f842d4325fea70886c570a5.jpeg

 

 

 

image.thumb.jpeg.d5bfecea5af40cea789b18d3549833e2.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tak więc "drobna" aktualizacja tematu. Zabudowa poskładana, nawet doczekała się odpalenia, wszystko działa poprawnie, zero pożarów. Trochę ladniej to w mojej głowie wyglądało, ale z czasem można coś poprawić jeszcze.

 

image.thumb.jpeg.86aa82cfe07d58ec228b87e709785b88.jpeg

image.thumb.jpeg.92c6d3451b60e7cec34b08c680ba09de.jpeg

 

 

 

Jednak nie było dane mi zbyt długo pocieszyć się graniem. Na chwilę obecną auto ma przymusowy odpoczynek.  Mnie nie stało się zupełnie nic, niestety koleżanka jeszcze trochę pomęczy się z bólem pleców i szyi przez naciągnięte mięśnie, ale nic poważniejszego się jej nie stąło, a to dla mnie najważniejsze, samochód to tylko blacha, naprawi się 😉

 

 

 

image.thumb.png.a8a1e611b11a2132b0cfdbd6dff9afa5.png

 

 

Link to comment
Share on other sites

Najważniejsze, że skończyło się tylko na bólu. Co do aspektu wizualnego to wszystko jest do ogarnięcia, schowanie pod spod zasilania i głośnikowych oraz perfekcyjne ułożenie sygnałówek zmieni bardzo dużo 😉

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...