Skocz do zawartości

Regulator napięcia alternatora


MixhaL
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Panowie posiadam passata b6, przymierzam się do zakupu ręcznego regulatora napięcia.

Nurtuje mnie jeden temat.

Otóż znalazłem informację, że po usunięciu regulatora z alternatora i zainstalowaniu ręcznego wyskakują błędy np esp i abs, a także nie następuje wybudzanie alternatora tylko nie wiem czy w ogóle się nie wybudza czy tylko na starcie przez np kilka sekund.

Ktoś z Was przerabiał już ten temat i może powiedzieć coś więcej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Swojego jeszcze nie montowałem, ale u mnie nie powinno być problemu bo sterowanie jest analogowe. Brak jakiejkolwiek komunikacji ECU-alternator. W opcji ze "sterowaniem cyfrowym" pewnie mogą być komplikacje. Kolega ponadto twierdzi że wyskakują błędy jeśli przegnie się z ustawionym napięciem, chyba ponad 15V. A jaki model alternatora siedzi w tym pasacie teraz? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wy googlować po modelu obecnego alternatora/ regulatora?? U mnie w regulatorze alternator valeo 180A ponoć z passerati 2.0tdi chyba był sygnał D i DFM. D jest ponoć wzbudzeniem po analogu u mnie działa.. DFM to jakaś chyba informacja zwrotna z alternatora do ECU o zwiększeniu zapotrzebowania na prąd/ obrotów- u mnie wisi w powietrzu. Jak pin regulatora jest opisany jako L to działa po sygnale PWM w sensie cyfrowo. Tyle kiedyś wyczytałem, te dane mogą odbiegać od stanu rzeczywistego.. Warto zawsze samemu doczytać.. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość samochodów z grupy VAG po dołożeniu regulatora na zewnątrz łapie błąd "Nieprawidłowy sygnał DF Alternatora" po 10min odcina esp ale ABS działa. Jeżdżę już tak 2 lata :) nie znam osobiście nikogo kto by podolal temu problemowi. Pominięta jest wtyczka do alternatora więc to bez znaczenia czy założysz 180A z Passata 220A z q7 czy 210A Laguna jak w moim przypadku. Tak czy siak błąd raczej wyłapiesz. Poza tym błędem i odcinka esp po 10min reszta wszystko jest tak jak trzeba. Oczywiście regulatorowi trzeba zrobić wzbudzenie po przekaźniku tak aby się załączał po przekręceniu zapłonu i gasł po wyłączeniu. Regulatory od jednego cenionego Pana mają już w sobie takowy przekaźnik i wychodzi z niego 4 przewody. Do 15.4v raczej żadnych problemów nie będziesz miał z ECU (przynajmniej u mnie w A3 8L nic nie wyskakuje) oczywiście akumulator dostanie po dupie i spuchnie przy takim ładowaniu non stop nawet optima :P No chyba, że wywalasz aku i zakładasz lto to na spokojnie te 15.2 15.4 możesz ładować i nie powinno walić błędów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość samochodów z grupy VAG po dołożeniu regulatora na zewnątrz łapie błąd "Nieprawidłowy sygnał DF Alternatora" po 10min odcina esp ale ABS działa. Jeżdżę już tak 2 lata :) nie znam osobiście nikogo kto by podolal temu problemowi. Pominięta jest wtyczka do alternatora więc to bez znaczenia czy założysz 180A z Passata 220A z q7 czy 210A Laguna jak w moim przypadku. Tak czy siak błąd raczej wyłapiesz. Poza tym błędem i odcinka esp po 10min reszta wszystko jest tak jak trzeba. Oczywiście regulatorowi trzeba zrobić wzbudzenie po przekaźniku tak aby się załączał po przekręceniu zapłonu i gasł po wyłączeniu. Regulatory od jednego cenionego Pana mają już w sobie takowy przekaźnik i wychodzi z niego 4 przewody. Do 15.4v raczej żadnych problemów nie będziesz miał z ECU (przynajmniej u mnie w A3 8L nic nie wyskakuje) oczywiście akumulator dostanie po dupie i spuchnie przy takim ładowaniu non stop nawet optima :P No chyba, że wywalasz aku i zakładasz lto to na spokojnie te 15.2 15.4 możesz ładować i nie powinno walić błędów.

Nie wywala Ci błędu ABS? ESp po wyrzuceniu błędu ma się rozumięć nie działa?

A jak poduszki? Nie masz błędu? Wyczytałem, że też potrafi wywalić. 

Możesz podać kto sprzedaje regulatory z wybudzaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wywala ABS i działa prawidłowo. ESP po 10min wywala błąd i nie działa. Ponowne odpalenie samochodu daje Ci kolejne 10min działania esp. Z poduszkami nic się nie dzieje przynajmniej do tych 15.2/4. Na pw podrzucę Ci nazwisko. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy wejść na CA Polska na fb i łatwo można uzyskać takie informacje :) dopóki nie zaczął robić Bartosz Sz. to wszyscy brali od 2 loud bądź Kevina ale miałem taki ich produkcji a teraz Bartosza i jest bez porównania ogólem w budowie i bezawaryjności. Mam nawet foto porównania wewnątrz jakby ktoś chciał. W tych produkcji 2 loud i Kevin to 3/4 regulatora zajmuje woltomierz :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma w sobie przekaźnik i dodatkowy przewód który wpinasz gdziekolwiek tam gdzie masz +12v po zapłonie i 0 po wyłączeniu zapłonu (pompa paliwa, stacyjka itd) także załącza się po przekręceniu stacyjki i wyłącza po zgaszeniu by nie pobierało prądu. Możesz sobie dodatkowo założyć woltomierz by widzieć i kiedy jest wzbudzony i ile ładuje (regulator ma na płytce 2 miejsca do wlutowania się vol+ i vol- ja u siebie wyciąłem w obudowie prostokąt i na kleju na gorąco obsadziłem ten mini woltomierz wlutowujac się w płytkę)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...