VWandNothingElse Opublikowano 16 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2022 Często spotykam się z tym, że ludzie budujący mocniejsze zestawy Car Audio wstawiają do swoich samochodów akumulatory AGM. W zasadzie, w nowych samochodach w których jest więcej różnych odbiorników elektrycznych czy systemy start-stop akumulatory AGM są standardem. A jednak w internecie można się spotkać często z opiniami, że takich akumulatorów pod żadnym pozorem nigdy nie wolno ładować alternatorem bo od razu RIP. W takim razie moje pytanie brzmi - to jak ludzie w swoich zestawach z car audio albo nowych samochodach ładują te akumulatory AGM? Jeżdżą wszędzie z dedykowaną ładowarką i ładują na każdym postoju czy jak? No bo ja jednak zakładam, że tak nie jest i ładowane są po prostu z alternatora. W takim razie jak to jest - wolno czy nie wolno? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 16 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2022 Będzie normalnie się ładował i pracował w starszym aucie , jedynie od czasu do czasu warto podłączyć ładowarkę do agm, bo do pełnego naładowania napięcie jest odrobinę wyższe 14,8/14,9 Volt zamiast 14,4 w instalacji auta. Natomiast warto być świadomym , że w normalnym użytkowaniu praktycznie nigdy akumulator nie jest naładowany w 100% , ważne aby jego napięcie na co dzień zawierało się między 12 a 14 volt i tyle.Więc te mądrości z internetów można zignorować , są to bzdury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurand87sca Opublikowano 16 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2022 Mam już kilka lat w polo 6n akumulator AGM Varta. Napięcie ładowania 14,7V po "nagrzaniu alternatora" spada do 14,4V i puki co działa. Chociaż staram się co jakiś czas podładowywać prostownikiem. Dla akumulatorów tego typu gorsza jest ponoć temperatura panująca pod maską. Dlatego a autach przystosowanych fabrycznie pod AGM są w niecce na podszybiu, albo w bagażniku. Ewentualnie w podłodze, w kabinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coobah Opublikowano 11 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2022 Mialem AGM w E34 540i. Niestety po 2 sezonach zaczal slabnac. Objawialo sie to w zime. Latem "wracalo do normy". Na trzeci, albo czwarty rok klekal juz nawet latem. Nie doladowywalem go choc teoretycznie z poczatku mialem to w planach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.