Skocz do zawartości

Mazda 6 kombi 2015r - Kierunek Car audio


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 124
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Tak jak piszesz.. 

Obecnie pracuję na 3. 

1/2 przód a 3/4 w mostku, ale nawet na 1/2 czy 3/4 bez sub tzw mostka gra na każdym kanale słabo tzn można kręcić gain na full a w radiu skala się kończy a tu ani lotu ani polotu. 

 

Obecnie dsp jest wyłączone z filtrów i gra na samym tylko konwertowaniu sygnału z radia to rca. Z filtrami można podbić tu i uwdzie ale chciałbym najpierw dojść na customie.

 

W dsp mogę włączyć filtry i  volume podnieść o parę kresek do góry to pewnie będzie głośno a i suwakiem na odpowiednie Hz i kick się znajdzie. Tylko wtedy suba dziwnie mi tnie i jest jak w garnek a nie ma zejścia ( nie, nie ma w dsp zabawy z ustawianiem sekcji subwoofera. )

Dsp daje mi możliwość konfigurowania zmiany 4 kanałów przód L i P oraz tyl L i P. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puzu pz c7

W całym pasmie, nie gra jakoś mega cicho tylko brakuje im pazura jak by coś je trzymało za "jaja" i bały się pokazać co potrafią. 

Dziś/jutro podłącze inny wzmacniacz na przód. 

Kable zasilające i tak będę zmieniał, napewno zasilanie muszę zmienić w dsp albo zmienię remote wybudzajace/usypiajace dsp. Gdyż ponieważ podczas wyłączania radia dsp jeszcze działa i zbiera sygnał z przepustnicy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W C7 masz niewielki wzmacniacz już wbudowany i możesz wykorzystać do testów w celu zasilenia frontów.

 

Przyjrzyj się jeszcze raz na te ustawienia w DSP, może coś pominąłeś i jest niepotrzebnie aktywne. 

 

Link do manual for PUZU PZ C7 - może masz na papierze starszą wersję instrukcji

 

https://www.puzuaudio.com/DownLoad/56212.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ostatnio brak czasu ale ogólnie jest "bajka" po przełączeniu na dsp guzik w strone dsp a nie pass system dostał skrzydeł, złapał oddech i miota lux.. ale muszę jeszcze zejść z gain na wzmacniaczu i w systemie dsp dać na volume 0 bo obecnie musiałem go przyciszyć..  

 

Zostaje mi kwestia krótkotrwałego pisku podczas wyłączania samochodu gdzie zapiszczy z 3 sec gdy jeszcze radio nie wyłączy dsp (tak mi się bynajmniej wydaje) ciągnąć plus minus oraz remote wł dsp ? Czy może spróbować po zapłonie z innego źródła remote dsp (rem in) ? Czy nie bawić się w półśrodki i ciągnąć progiem 3 żyły do wspólnego zasilania CA ?

Docelowo będzie 20/25 mm kabel do wzmacniacza, aczkolwiek i obecny jakos nie narzeka ale nie chciał bym później czytać wiadomości lokalnych o tym że spłonęło komuś auto :o  

 

 

 

20220829_183855.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdę gdzieś taki pin ? U mnie w lokalnych sklepach nie mają i muszę szukać w internecie. Nie chcę ciąć obecnych kabli i odepnę pin i podłącze swoje. ( plus,minus,remote). 

 

Druga sprawa to zakupiłem 25mm przekroju kabla na plus i minus od akumulatora. I mam prośbę czy macie jakieś zestawy do polecenia jeśli chodzi o bezpiecznik z oprawa z anl oraz o konektory ? Będę potrzebował również jakiś rozgałęziacz który będzie w bagażniku. Wstępnie do zasilania wzmacniacza oraz dsp. Szukać pojedynczo czy w zestawach ? Jakieś firmy ? Na co mam zwrócić uwagę abym później już do tematu nie wracał. 

20220829_183807.jpg

20220829_183752.jpg

20221006_154825.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozumiem pin z wiązki mazdy? Ja bym kupił kawałek wiązki z allegro, będziesz miał pinów w opór. A co do rozdzielaczy to zależy jaką masz koncepcję, wszystkie chwyty dozwolone. W busie miałem rozdzielacze z hurtowni elektrycznej, takie jak do skrzynki bezpieczników w domu. Działało? Działało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpadłem znowu na wspaniały pomysł..  a może żeby nie sztukować i ciągnąć 3 żyłowy kabel to przenieść dsp do bagażnika? 

Plusy ?

Kabel chinch może być i 0.5 do wzmacniacza ( nic po drodze nie będzie zbierał)

Sekcja zasilająca ca będzie bardzo blisko. 

Pusty schowek z przodu ( póki co lezy tam dsp wraz z kablami)

Minusy ?

Hmm.. przeciągnąć w peszlu z skrzyneczki w progu z przodu na tył kabel do bagażnika. 

Kwestia zabawy z kablami i tutaj albo zakup na Aliexpres gotowej przedłużki 4m za 218 zł. Albo przecinam kabelki w połowie i przenoszę kostkę do bagażnika i sam robie kabel co nie jest trudne. Kwestia lutowania izolacji itp.

 

Hmm..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem jednak oryginalne przedłużenie instalacji i dsp będzie w bagażniku.

 

Mam pytanie bo chce kupić oprawę wraz z bezpiecznikiem anl.

 

i..

 

Wzmacniacz ma 2x40 A to bezpiecznik przy akumulatorze dać 60 A ? 

 

Podłączając dsp pod instalacje CA jakie dać zabezpieczenie ? Oryginalne jest jakieś na kablu plusowym. Zmieniać czy zostawić? 

Prąd wraz z minusem będzie rozdzielone z głównej instalacji CA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle wiem z FAQ nazara.

 

Jeśli mam około 4.5 długości kabla zasilającego o grubości 25mm2 a suma zabezpieczeń wzmacniacza i dsp wynosi 85A.

Idąc dalej w FAQ napisane jest ze zabezpieczenie przy akumulatorze musi być ciut mniejsze od sumy zabezpieczeń na urządzeniach. 

 

Druga sprawa czy dać dodatkowe zabezpieczenie do dsp za rozetka ? Pytam abym później już nie musiał nic zmieniać. Zabezpieczenie dsp bezpiecznikiem rurkowym 5A. 

 

 

Screenshot_20221010-174836_Adobe Acrobat.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale żadna z nich.

Nie udało mi się znaleźć takiej samej wtyczki. Można było by drutować i oszczędzić ale odpuściłem i wzięłem oryginalna 4 metrową przedłużkę dsp. 

Póki co jestem na etapie poprawy sekcji zasilania tj. zakupu oprawy, bezpiecznikow, konektorow a później zawiozę do lutowania i zakucia a później montaż.  

Nie usłyszę w audio różnicy ale będę spał spokojniej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy bezpiecznik midival są lepsze lub gorsze od anl ? 

 

Nabyłem drogą kupna na szrocie za całe 10 zł takie cudo.. wstępnie ma służyć jako rozgałęziacz w bagażniku. 

 

Znalazłem też oprawę wraz z bezpiecznikiem również typu midival która mógłbym zamontować przy akumulatorze. Tylko czy warto ?

16661158784291043029043469601241.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Coś tam się dzieje powoli do przodu w sprawie poprawy prądowej oraz juz dsp jest w bagażniku i będzie miało swoje zasilanie.. ciągle w proszku ale powoli powoli ;) bałagan póki co ale czekam jeszcze na śrubki od terminali wzmacniacza oraz na inne kable i dopiero będę zmieniał w komplecie wszystko. Przy okazji chce wygluszyc blachę pod tylną kanapą. 

20221023_131150.jpg

20221113_180956.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prośbę mam.. Jak podłączyć przekaźnik 12v wraz z pilotem aby dawał plus na remote od razu po zapłonie a po wciśnięciu na pilocie off odłączał plus na remote ? 

Bo głowie się i nie mam pojęcia. Być może muszę zaprogramować przekaźnik? 

 

20221114_192512.jpg

20221114_192520.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dość uniwersalne "urządzenie" nie związane zupełnie z audio... Ma przycisk ewentualnie zworkę przeznaczona do programowania?

Jak masz miernik z "piszczykiem" - pomiarem ciągłości, podłącz miernik do wyprowadzeń CON i NC podłącz układzik do zasilania i zobacz czy miernik piszczy potem pilotem wciskając guzik zrób tak żeby miernik przestał piszczeć i w tym stanie odłącz i podłącz zasilanie do układziku i zobacz czy miernik z powrotem będzie piszczał.

Zobaczysz, czy odłączenie zasilania układu resetuje jego stan do początkowego, czy zapamiętuje... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wiem czemu mi się nie udaje.. bo jest uszkodzony. Nie słychać przekaźnika tzw. pyknięcia. Pomierzyłem to po wciśnięciu guzików na pilocie  nie przełącza prądu.

Tylko na gniazdach NC i COM jest przejście i bez różnicy czy wył czy wł. 

Ponad rok działał, napisałem do sprzedawcy czy można dokupić sam przekaźnik czy znowu z pilotami. Przy okazji zapytałem sprzedawcy czy wie jak podłączyć pod moje "widzi mi się " ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik zmieniłem i działa ale.. przenosząc dsp do bagażnika chciałem aby dsp wł i wył razem z zapłonem ( mam takie miejsce w bagażniku ) a nie radiem gdzie radio wyłącza się z 10 sec wraz z dsp. Odpielem w dsp Rem In i wiecie co ? Dsp dalej się włącza razem z radiem. Chciałem wybudzac plusem po zapłonie a plus i minus zrobić na stale ale chyba się tak nie da i trzeba stały plus zrobić po zapłonie. Czy czegoś nie rozumiem? Pewnie chaotycznie ale może ktoś zrozumie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jest coraz ładniej i ze sztuka..

 

 

Zakłócenia zostały mi tylko podczas wyłączania samochodu taki delikatny nie miarowy pisk z 3 sec. Czy może to być wina za długich(poplątanych albo przy jakimś urządzeniu zwrotek) kabli głośnikowych ? Wzmacniacz nie ma nic do tego bo nawet na odłączonym wzmaku tak się dzieje. Owy pisk słychać tylko w tylnych głośnika gdyż dsp ciągle je zasila. 

20221205_203813.jpg

20221205_202048.jpg

20221205_202029.jpg

20221205_202010.jpg

20221205_201945.jpg

20221205_201936.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...