Skocz do zawartości

Mazda 6 kombi 2015r - Kierunek Car audio


Rekomendowane odpowiedzi

Deli nie wiedziałem że nie wstawia się zdjęć z nie ukończonej pracy. Rolkę mam i będę jeszcze dociskał. Wygluszenie bagażnika wyszło ad hoc stąd taka mata. Gąbka na to pójdzie więc zawsze będzie ciszej.

 

Co w kwestii drugiego pytania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 124
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W związku z tym, że jednak z mojego radia mzd connect nie da się wyciągnąć sygnał RCA a nawet zmiana radia na "Androidowe" nie mają dsp ani wyjść rca na sub, stąd ruszam z poszukiwaniem wzmacniacza z dsp.

 

Pytanie mam dot. wzmacniacza wraz z DSP ewentualnie samo DSP. Czy brać chińskie puzu a może pionka DEQ-S1000A a może coś innego ? Może być używka.. Helix jakiś do 1 tys ? A może wystarczy np. Excursion PXA-45.6 gdzie mamy jakies tam 4x50W i ma wyjście rca low i póki co będzie napędzał seryjne głośniki excursion a AS F2 będzie napędzał Exursiona SX-10S4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Bagażnik zrobiony.. I przy okazji zrobiłem skrzynkę w boczek i nie obliczyłem że podłoga po wygluszaniu matami oraz pianka podniesie się i mam problem z montażem osłony głośnika. Frontu skrzyni nie chce zmieniać chodź wystarczyło 5 cm wyżej zrobić otwór. Co proponujecie?

post-3556-0-28487200-1615062484_thumb.jpg

post-3556-0-85994200-1615062537_thumb.jpg

post-3556-0-91422000-1615062560_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szymin89 mam taką osłonę ale jakoś mam chyba wstręt do tych łapek może z jakiś home audio. Podjadę do jakiegoś sklepu i popatrzę. Te druty z allegro jakoś średnio mi się podobają a i z ochroną mają mało do czynienia.

 

Huntere, wyszło coś około 18-19 L. Nie jest to duża skrzynka i w sumie nie planowałem w ogóle jej robić bo chodzi mi po głowie skrzynia w BR. Miałem 2 arkusze płyty mdf 12 oraz trochę wiórowej. I to po części błąd bo 12 mdf jest cienka. Front z wióry 18.

Ta skrzynka jest dla mnie nauka robienia skrzyni pod zabudowę.

 

Moge położyć na zew skrzyni mate wygluszajaca w celu "pogrubienia" skrzyni i eliminacji wibracji? Czy to totalny bez sens? Później chce położyć na to jakiś koc jak podasuje skrzynia pod względem grania. Jak będzie ok to zrobię druga z 18 mdf oraz nie popełnię paru błędów

post-3556-0-38045600-1615127132_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ostatecznie wyszło tak na zdjęciu. Jednak zmieniłem front. Na krótko podłączone pod audio system i w sumie jako uzupełnienie pasma spełnia swoje zadanie. Narazie odłączony bo jednak będę szukał dsp oraz muszę zrobić teraz przód. Najpierw scenę muszę ogarnąć.

Ps. Czy Audio System Twister F2 120 w mostku ma 1x220 W nie jest za słaby pod ten głosnik ?

post-3556-0-95656300-1616051591_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie mam dot. podłączenia przekaźnika 12V na pilot. Czy to dobry schemat ? Czy inaczej muszę podłączyć ? Nie, nie było instrukcji.

Stały plus jest po włączeniu radia ale chce w każdej chwili wyłączyć wzmacniacz i tutaj pilocik będę miał zawsze w schowku.

 

Drugie pytanie czy Audio System Twister F2 120 który w mostku ma 1x220 W nie jest za słaby pod Exucursion Sx10s4 ?

post-3556-0-68809000-1616142373_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz wzmacniacz jest sterowany sygnałem Remote z radia ( i chcesz mieć dodatkowy wyłącznik ) czy chcesz używać tego pilota jako Remote ( bez brania sygnału remote z radia?

 

Btw. Ten "-" na styku NO jest niepotrzebny ( może nawet uszkodzić radio jeśli na COM będzie podany Remote z radia ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sygnał do remote wybudzania wzmacniacza jest z instalacji gniazda zapalniczki w bagażniku. Prąd w gnieździe zapapniczki jest po włączeniu radia. I chce podłączyć remote pod owa instalacje. Chcę mieć możliwość wyłączenia subwoofera podczas trasy gdy np. Dziecko będzie spało a dalej chce słuchac muzyki bez subwoofera. Niestety OEM radio nie ma wyłączenia sekcji sub.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mogę dać pilota. Już w poprzednim aucie miałem wyłącznik wzmaka i dla mnie super sprawa. W tym aucie idę krok w przód i chce mieć na pilot a nie ciągnąć kable i pstyczkiem wyłączać. Czasami robię krótkie trasy i np nie chce nadwyrężać dodatkowo prądem akumulatora. W takim razie podłączam remote do Com i styknie.

 

Drugie pytanie o wzmacniacz pod sx-10s4 czy 220 w to nie jest z mało. Może lepiej około 250-300 W i miał by lepsza kontrolę z mniejszymi przesterami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Drugie pytanie

Tak naprawdę, to zależne jest od tego ile "waciszy" używasz słuchając na co dzień muzy, czy np. SX będzie dla Ciebie lepiej brzmiał przy 200W czy jest to obojętne i tak samo bedziesz odbierał jego "pukanie" przyu 90/120W.

 

Jak często oscylujesz mocą podawaną na suba na granicy RMS wzmaka, to przydałoby się mieć zapas mocy. Natomiast jak nie przekraczasz orbity w okolicach 150W (80% czasu słuchania), to dostępna moc powinna Ci wystarczyć.

Np. szacunkowo przy mocy podawanej 150W ten sub teoretycznie będzie hałasował na poziomie 107/108dB. Cicho nie będzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie + i - do płytki pilota tak jak pokazałeś na rysunku ( bez tego NO ), a + z gniazda zapalniczki w bagażniku ( ten co robi za Remote do wzmaka ) podłączasz do styku NC. Ze styku COM łączysz do wejścia REM wzmacniacza. Styk NC bez zasilania układu / bez wciśnięcia pilota jest zwarty ze stykiem COM więc wszystko masz jak dotychczas.  Jak naciśniesz pilota to przekaźnik przełączy styk COM na styk NO i sygnał Remote na wzmacniaczu zniknie. 

 

Btw. Oczywiście ten układzik z pilotem musi działać w opcji bistabilnej ( każde naciśnięcie zmienia stan na przeciwny ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stały plus oraz plus do remote będzie z jednego źródła, ale to chyba nie problem, bo jak radio będzie wyłączone ( gniazdo zapalniczki ) to nie będzie działał przekaźnik co dla mnie jest jedno znaczne brak radia=brak grania

 

Opcje programowania samych przycisków znam:

 

1. Tryb Momentary: Przekaźnik jest załączony tylko podczas wciskania przycisku pilota. Po zwolnieniu przycisku przekaźnik powraca do pozycji wyjściowej.

Przycisnąć i zwolnić przycisk nauki. Nacisnąć przycisk pilota. Dioda mrugnie sygnalizując udane zaprogramowanie.

2. Tryb Toggle: Po wciśnięciu przycisku pilota przekaźnik się załącza. Po ponownym wciśnięciu przycisku pilota przekaźnik powraca do pozycji wyjściowej.

Dwa razy przycisnąć i zwolnić przycisk nauki. Nacisnąć przycisk pilota. Dioda mrugnie sygnalizując udane zaprogramowanie.

3. Tryb Latching: Po wciśnięciu przycisku pilota przekaźnik się załącza. Po wciśnięciu drugiego przycisku pilota przekaźnik powraca do pozycji wyjściowej.

Trzy razy przycisnąć i zwolnić przycisk nauki. Nacisnąć przycisk pilota. Dioda mrugnie sygnalizując udane zaprogramowanie.

 

Programuje na program nr 3 .

 

Na tej aukcji jakoś inaczej to połączone dlatego pytam Was pod swój przypadek ;)

 

https://allegro.pl/oferta/1-kanalowy-przekaznik-12v-box-z-pilotem-433mhz-9498256563

post-3556-0-64362800-1616161665_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przy opcji nr.3 będziesz miał prawdopodobnie odwrócone działanie pilota, czyli wciśnięcie ON na pilocie nie będzie włączać wzmaka tylko go wyłączać ( pilot będzie włączać "wyciszenie" ). Jak wciśniesz OFF to wzmacniacz się włączy ( wyłączy się "wyciszenie" wzmacniacza ). Można to zmienić dając + do sterowania na złącze NO zamiast na NC, wtedy opis guzików na pilocie będzie odpowiadał zachowaniu wzmacniacza ( ON - wzmak włączony, OFF - wzmak wyłączony ). Jest wtedy tylko jedno "ALE"... Zakładam, że układ pilota nie ma nieulotnej pamięci ostatniego stanu, czyli po każdym podaniu zasilania ustawi się na pozycji OFF, co oznacza, że wzmacniacz będzie wyłączony i będziesz wtedy musiał za każdym razem włączyć go z pilota, żeby działał.

 

Myślę, że lepszym rozwiązaniem jest jednak  pogodzenie się z opcją odwrotnego działania pilota ( wciśnięcie ON na pilocie wyłącza wzmacniacz ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...