Jump to content

VW T2 Westfalia


Dodge Grand Caravan
 Share

Recommended Posts

Dzień dobry. Zamierzam naglosnic swoja Westfalie, co wiaze sie z kilkoma zalozeniami i pytaniami.

 
 
1. Oryginalny alternator ma 55A, wlozony będzie markowy 65A lub Alanko 75A, zeby poprawic ladowanie aku rozruchowego 55 - 65 Ah i serwisowego 100Ah
 
Czy uważacie że lepiej wrzucic Boscha czy Alanko?
 
2. System ma byc "kompaktowy" i oszczedny jesli chodzi o pobor pradu. Po pierwsze busik jest maly, po drugie w podrozach rodzinnych nie nastawiam sie na wysoki SPL. 
Dodatkowo bede wykorzystywal czesc gratow ktore mam.
 
3. System bedzie sie skladal z zestawu odsparowange Morel Hybrid 602. Morele bedzie napedzal Pioneer GM D1004 (1 kanal na 1 glosnik) , zrodlem bedzie najprawdopodobniej Pioneer AVH Z7200 (1 din), 
ktory ma aktywne zwrotki i co wazne Carplay in Android Auto oraz ekran do kamery cofania (Pioneer ND BC-8). Calosc dopelni subwoofer.
 
Gdzie najlepiej w ogorku zamontowac glosniki? Zdaje sie ze woofery bede mogl umiescic w dolnej czesci drzwi, a tweetery albo na slupku albo na desce rozdzielczej. 
Sklaniam sie ku desce ze wzgledow estetycznych. On czy off axis?
 
Subwoofer - posiadam morel ultimo sc 12, ale to zbyt duzy i pradozerny sub (jak ktos chce kupic zapraszam na priv). W innym samochodzie mam Alpine SWE 812 i gra calkiem spoko ale w malym hatchu.
 
Czy maly alpine da rade? Chcialbym go (lub inny sub) umieścić miedzy fotelem kierowcy i pasazera. Macie jakies inne propozycje dot. subwoofera? Skrzynie mogę wykonać samodzielnie.
 
Jeśli sub miałby być pasywny, to jaki mały monoblock polecacie? Przegladam sie Alpine mrv250, ground zero micro 1. Mam w szafie PDX V9, ale to potwor, który zre dosc duzo pradu. 
 
Moje kalkulacje dot. poboru pradu sa nastepujace. PDX V9 ma moc RMS 900W i sprawność ok 80%. Czyli 900/0.8 = 1125W. 1125 W/ 13.8V = 81.5 A. Zakładając słuchanie muzyki (30%) mamy 26.9 A. 
 
Do tego mamy pobór prądu z alternatora do ladowania obu akumulatorow przez urzadzenie sterujace CTEK 250SE (ktore bedzie wspomagala fotowoltaik). Zakladam ze na audio można wykorzystać 40% prądu z alternatora czyli zaledwie 26 A.Co sadzice?
Czy obliczenia mają sens?
 
 
 
W załączniku kilka zdjęć.
 
Pzdr
 
Michal

post-20160-0-71076200-1605093356_thumb.jpeg

post-20160-0-37980100-1605093363_thumb.jpeg

post-20160-0-03591600-1605093371_thumb.jpeg

post-20160-0-37459000-1605093378_thumb.jpeg

post-20160-0-89377300-1605093962_thumb.jpeg

Edited by Dodge Grand Caravan
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dzieki! Myslisz tylko o wooferach na dole czy gwizdkach tez?

Same woofery, jeśli nie chcesz zbytnio ingerować w słupki to mogą być w fajnych podstawkach na desce. Ale zobacz montarze w konkietach, jest wielu zwolenników takich rozwiązań na tym forum.

Link to comment
Share on other sites

:super:


Co do radia i wzmacniacza Pioniera to masakra nie lepiej coś klasycznego i bardziej jakościowego prąd prądem ale bez przesady :)

 

1 din z car play - chyba nie ma za duzo wyboru...Alpine ilx f903 nie ma wystarczających zwrotnic..  AVH Z graja wg mnie dobrze  -  porównywalnie z DEH PRS 80 który ćwiczyłem i duzo lepiej niz stara stacja AVIC. Jestem otwarty na propozycje wzmacniaczy.. Pod warunkiem ze bedzie maly. Poza tym wg pomiarów nie jest to az taki szrot :)https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/pioneer-gm-d1004-4-channel-car-amplifier-review.11528/


Same woofery, jeśli nie chcesz zbytnio ingerować w słupki to mogą być w fajnych podstawkach na desce. Ale zobacz montarze w konkietach, jest wielu zwolenników takich rozwiązań na tym forum.

To dobry pomysl pod wzgledem wysokosci. Gorzej z prowadzeniem kabli :)

Link to comment
Share on other sites

Kamper marzenie, może kiedyś uda mi się je spełnić.

Mnie zastanawia tylko po co tak rozbudowany system do niego.

Ja bym widział bardziej montaż tego zestawu bez suba, wzmacniacz ten co masz, radio jeśli Ci odpowiada/ spełnia oczekiwania i tyle.

Link to comment
Share on other sites

Planuje panel 120W (na niepodnoszonej czesci dachu). Do sterowania CTEK 250SE - sprytne urzadzonko MPPT https://www.ctek.com/de/alle-produkte/freizeit-und-sport/d250se

Dzięki za info. A czemu akurat ten sterownik? Z tego co czytałem to głównie polecają Victron Energy z fajną aplikacją po BT albo dobre chińczyki Mppt. Ctek znam głównie z ładowarek do Aku.

 

Panel pewnie elastyczny?

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za info. A czemu akurat ten sterownik? Z tego co czytałem to głównie polecają Victron Energy z fajną aplikacją po BT albo dobre chińczyki Mppt. Ctek znam głównie z ładowarek do Aku.

 

Panel pewnie elastyczny?

CTEK bo mały i inteligentnie ładuje 2 akumulatory. A miejsca w busie niewiele. Jeśli chodzi o aplikacje i Victrona to od nich będzie przetwornica i „system monitorowania” energii. A panele na razie znalazłem sztywne, które idealnie mieszcza się w tzw wannę - czyli dacho bagaznik z przodu. Ponoć sa trwalsze i lepsze (izolacja termiczna od podłoża) oraz można je zamontować na zawiasach, żeby „zbierać” więcej słońca :)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ja juz bez subwoofera nie moge sluchac muzyki...niestety taka choroba :)

 

 

Sent from my Lenovo TB-X605F using Tapatalk

Tym bardziej nie rozumiem chęci pozbycia się V9, a Twoich obliczeń to już wcale. Skoro chcesz słuchać na 30% co i tak będzie wysokim poziomem to nie widzę potrzeby kombinowania z różnymi piecami.

 

Sam mam Morele Virtus pod wzmacniaczem 75 W na kanał i 300 W na suba, co jest wystarczające i głośne.

Link to comment
Share on other sites

Tym bardziej nie rozumiem chęci pozbycia się V9, a Twoich obliczeń to już wcale. Skoro chcesz słuchać na 30% co i tak będzie wysokim poziomem to nie widzę potrzeby kombinowania z różnymi piecami.

 

Sam mam Morele Virtus pod wzmacniaczem 75 W na kanał i 300 W na suba, co jest wystarczające i gJ

Jesli moje wyliczenia sa do d.... to tym lepiej i wjedzie Alpine :) 

Link to comment
Share on other sites

Jak sam zauważyłeś ładowanie masz około 13,9 V a moce podawane są dla 14,4 V. Drugi faktor to to że nie wykorzystasz całej mocy bo i wysokotonowe nie potrzebują tyle co woofery czy subwoofer.

Najpierw montuj sprzęcior i rób pomiary, zdziwisz się ile pobiera wzmacniacz przy słuchaniu głośniejszym niż normalnie.

Link to comment
Share on other sites

Jak sam zauważyłeś ładowanie masz około 13,9 V a moce podawane są dla 14,4 V. Drugi faktor to to że nie wykorzystasz całej mocy bo i wysokotonowe nie potrzebują tyle co woofery czy subwoofer.

Najpierw montuj sprzęcior i rób pomiary, zdziwisz się ile pobiera wzmacniacz przy słuchaniu głośniejszym niż normalnie.

Masz racje. Moje obliczenia zakładały wykorzystanie 100% mocy wzmacniacza, tymczasem gwizdki na pewno będą pobierały mniej. Gwoli scislosci - 30% mocy wzmacniacza w obliczeniu  nie oznacza sluchania na 30% głośności. 30% jest przelicznikiem, który jest stosowany w sytuacji  wzmacniacz na max, ale materiałem jest muzyka a nie stały sygnał. W związku z czym zpobor mocy faktycznie będzie jeszcze mniejszy - 50% Volume x 30% materiał muzyczny = 15 % max mocy? 13 A :)

Link to comment
Share on other sites

To już trzeba by chociaż zaczekać na kogoś kto ma więcej doświadczenia w tego typu obliczeniach. O ile da się to obliczyć. Z pomiarami to co innego. Ustawiasz zadaną głośność i mierzysz ile taka instalacja ciągnie. Dodam ze ktoś już coś takiego robił i przy SQ wychodziło mu nie całe 9 A, przy muzyce oczywiście.
Link to comment
Share on other sites

Zuzyty prad przeciez i tak bedzie zalezal tylko od sprawnosci wzmacniacza (i ew. polozenia galki volume). 40W oddane przy sprawnosci 80% z pieca Apine nie zje przeciez mniej pradu niz 40W przy sprawnosci 80% wzmaka innej marki.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeśli mogę podpowiedzieć montaz wf i tw to w takim klasyku aby nie ryć drzwi , zrobiłbym komory i kickpanele jak ktoś radził w narożnikach kabiny w nogach , tw także może się tam znajdować , to stara amerykańska szkoła budowy aut zawodniczych , wbrew pozorom scena nie cierpi na tym jak można pomyśleć , sama koherencja dzwieku jak i zgranie fazowe dużo zyskuje.

https://youtu.be/e-VFKP1g7VQ

 

Tak to mniej więcej wygląda , aby złapać pojęcie.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli mogę podpowiedzieć montaz wf i tw to w takim klasyku aby nie ryć drzwi , zrobiłbym komory i kickpanele jak ktoś radził w narożnikach kabiny w nogach , tw także może się tam znajdować , to stara amerykańska szkoła budowy aut zawodniczych , wbrew pozorom scena nie cierpi na tym jak można pomyśleć , sama koherencja dzwieku jak i zgranie fazowe dużo zyskuje.

https://youtu.be/e-VFKP1g7VQ

 

Tak to mniej więcej wygląda , aby złapać pojęcie.

Wyglada super

Dzien dobry, prosba o podpowiedz - by zabezpieczyc TW Morel MT230 - Electrolytic Non-Polarized Cap | 17 μF | 10% | 100V - taki kondensator bedzie ok?

 

Pzdr i z gory dzieki

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

 

 


wbrew pozorom scena nie cierpi na tym jak można pomyśleć , sama koherencja dzwieku jak i zgranie fazowe dużo zyskuje.

Sluchalem tak zrobionego volvo C30, jasne, ze nie gralo to calkiem spod nog, ale scena byla jednak dosc wyraznie obnizona.

Tam wf byl normalnie w drzwiach, a w panelach w nogach sredniak i tweeter.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...