Skocz do zawartości

Opony wielosezonowe


SebekDS
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Całoroczne są ok do małego piź...ka tylko po mieście gdzie jeździsz 50km/h ...

 

Jestem w branży mechaniczno oponiarskiej dobre 17 lat nigdy nie spotkalem się z tym ze przekladka co roku źle wpływa na opony

Mam inne doświadczenia a tez pracowałem przy zmianie opon. Chodzi o to ze błąd montażysty oznacza zniszczenie opony, a przy 19 calach i niskim profilu łatwo o błąd. Wystarczy ze ktoś przed zdjęciem opony nie posmaruje jej pastą...

 

Czujniki i programowanie to najmniejszy problem, kupuje się drugi komplet i zależy czy oem czy zamiennik czujniki są dopisywane do sterownika lub kopiowane. Także robota na jeden raz. Ważne tylko żeby koło później było założone tam gdzie zostało przypisane- w przeciwnym wypadku samochód sygnalizuje brak powietrza z przodu a kapec z tylu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Temat do przemyślenia, znalazłem nowe oem po 95zł sztuka, doczytałem się również, ze nic się nie programuje, po zmianie kół wymusza się reset z pozycji menu auta i sam przypisuje czujniki do odpowiedniego portu wiec rotacja kół nic nie namiesza. Kupie wiec 19 na zimę i będę miał sporo czasu na przemyślenia co na lato, 20 czy 21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat do przemyślenia, znalazłem nowe oem po 95zł sztuka, doczytałem się również, ze nic się nie programuje, po zmianie kół wymusza się reset z pozycji menu auta i sam przypisuje czujniki do odpowiedniego portu wiec rotacja kół nic nie namiesza. Kupie wiec 19 na zimę i będę miał sporo czasu na przemyślenia co na lato, 20 czy 21

My robimy klony komplet ze wszystkim na gotowo 800zl czujniki + program .

 

Szymin to jak z kazdym papudrokiem !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat do przemyślenia, znalazłem nowe oem po 95zł sztuka, doczytałem się również, ze nic się nie programuje, po zmianie kół wymusza się reset z pozycji menu auta i sam przypisuje czujniki do odpowiedniego portu wiec rotacja kół nic nie namiesza. Kupie wiec 19 na zimę i będę miał sporo czasu na przemyślenia co na lato, 20 czy 21

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sprawdzałem osobiście, ASO mówi ze trzeba u nich programować ale na forum Talismana użytkownicy piszą ze samo się przypisuje po wymuszeniu u radiu resetu czujników. W Lagunie 2 zmiana kół powodowała pomieszanie informacji. Jak się uda dobrze sprzedać oryginalne gumy to przetestuje osobiście ;)

 

Rożek, po polsku proszę ;)

Chodziło o paproka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja siedzę w oponach kilka dni i Nokiany to skandynawska firma wykupiona przez rosjan i większość opon produkowanych jest obecnie w rosji,

co do 2 kompletów kół to z punktu ekonomicznego jest kompletnie bez sensu, chyba że ktoś tak chce i już.

ja zakładam 30 min na auto robiąc sam, 20 z pomocnikiem i nie ważne czy są czujniki, runflat niski profil czy felga odwrócona, suv, jedynie dla jednego klienta robię wyjątek bo rezerwuję 1h ale tam to 245/35 19 runflat i czujniki, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 sezon jeżdżę na goodyear ach 4 season w Partnerze. Zimą Białka Tatrzańska, latem Świnoujście, niejedna gołoleć, deszczowe wyjazdy w Sudety i póki co jestem z nich bardzo zadowolony. Ale mam tylko 195/65/15

 

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam sobie auto na kobyłki stawiam i zmieniam jedno po drugim w weekend, kupiłem auto z zapasowym kompletem w bagażniku to nie marudze ;) a i tak cały rok na 18tkach latam czy lato czy zima, z kolei jak sie w jakieś pierdzikółko wpakowałem (na jedno popołudnie) na małych balonikach to bujało jak okrętem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja siedzę w oponach kilka dni i Nokiany to skandynawska firma wykupiona przez rosjan i większość opon produkowanych jest obecnie w rosji,

co do 2 kompletów kół to z punktu ekonomicznego jest kompletnie bez sensu, chyba że ktoś tak chce i już.

ja zakładam 30 min na auto robiąc sam, 20 z pomocnikiem i nie ważne czy są czujniki, runflat niski profil czy felga odwrócona, suv, jedynie dla jednego klienta robię wyjątek bo rezerwuję 1h ale tam to 245/35 19 runflat i czujniki,

Full serwis w pół godziny czy tylko wymiana kół?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślałem ;) gdzieś czytałem że zmiana na rozmiar inny niż homologowany może być użyte przez towarzystwo ubezpieczeniowe aby nie wypłacać, ale nie wiem ile w tym prawdy ;). Wiadomo że czasy się zmieniaja i szukają wymówek aby nie wyplacac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musieli by udowodnić, ze taka zmiana miała wpływ na powstanie lub możliwość uniknięcia zdarzenia drogowego. Ale serwis ma podstawę do unieważnienia gwarancji na elementy, które związane są ze zmiana konstrukcyjną, w tym przypadku nie tylko elementy zawieszenia ale i cały układ napędowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np mokra nawierzchnia

Teoretycznie tak, jednak musieli by udowodnić co i w jakim stopniu wpłynęło, w DSie miałem stłuczkę w 2018 roku na oponach zimowych 225/45/18 a producent wypuszczał 235/45/18 i nikt nic nawet wspomniał w tym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety czasy się zmieniają . Dawniej wszystko przechodziło . A towarzystwa coraz bardziej szukają . Tak w niemczech jest więc u nas jest albo będzie bardzo szybko. Kolega np miał opla astre z lekko obiżonym zawieszeniem ( takie kupił) i dobrze ,że miał papiery na zmiany konstrukcyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebek , a czy nie idzie przypadkiem wynegocjować nowych opon razem z autem ? Rozumieć że jeśli auto ma byc koło listopada to teoretycznie powinieneś odebrać je na zimowych oponach .

Szło jednak przedstawiciel ma „pule” do negocjacji z której może zaproponować akcesoria czy opony lub w ostateczności rabat. Mam akurat „dobry kontakt” po rodzinie wiec poszło wszystko w otwarte karty, opłacało mi się wziąć rabat a opony kupić we własnym zakresie. Niestety wszystkie Renault niezależnie od daty produkcji trafiają do odbiorcy na letnim ogumieniu.

Warto pogadać, dostałem całkiem dobre zimówki jako dodatek do auta.

Mogłem dostać zimówki jednak kosztem rabatu mniejszego o 4,5 tys. Te same które mogę kupić na oponeo za 3700

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...