Skocz do zawartości

Accord VII - przewody w drzwiach kierowcy


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

takie graty nazbierałem i planuję zainstalować:

 

Przód: Helix P62C (100W RMS/200W Max 4Ohm)

Wzmacniacz: Matchpp 62dsp (RMS na kanał 4Ohm 35W, RMS na suba 160W)

Planowany Sub: też coś z Matcha p&p

 

Mam kilka problemów i pytań odnośnie przyszłej instalacji, oto one:

 

1. Przeciągnięcie przewodów przez drzwi kierowcy.

Otóż nie ma możliwości przewiercić się przez kostkę, wszystkie piny są zajęte. Planuję rozwiercić otwór w okolicy kostki i tamtędy przeciągnąć nowy przewód. Helix P62C jest zestawem dwu drożnym. Tweetery będą w trójkątach. Z tego co przeczytałem w FAQ to nie zalecany jest montaż zwrotnic w drzwiach, w dodatku zwrotnice z tego zestawu są dosyć spore. Aby nie ingerować za bardzo w konstrukcje drzwi to myślałem o założeniu zwrotnic w drzwiach i przeciągnięcie jednego przewodu 2.5mm², w takim wypadku wystarczy jak rozwiercę jeden otwór 8mm. W przypadku kiedy chciałbym zwrotnice w kabinie to już musiałbym rozwiercić dwa otwory. W tym miejscu chciałbym was prosić o poradę. 

 

2. Jak zabezpieczyć rozwiercony otwór przed wodą ?

Czy dać jakiś gumowy peszel czy plastikowy ? Czy może macie jakieś inne rozwiązania ? Jakimi materiałami to uszczelnić aby mieć 100% pewność ? Nie znalazłem takiego tematu na forum, jak wykonać taką operacje.

 

3. Bezpiecznik

Wzmacniacz jest zabezpieczony bezpiecznikiem 20A na przewodzie zasilającym, przy samym zestawie na przodzie to wystarczy, ale będę dokładał Sub. W FAQ jest info, żeby dać bezpiecznik nie dalej niż 30 cm od aku, z tym że jego wartość nie może być mniejsza niż suma urządzeń zasilanych. Przy maks mocy prąd będzie przekraczał 20A. Tutaj też nie wiem jak to rozwiązać.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Musisz się zaopatrzyć w przepust gumowy, będzie pewnie większy niż 8 mm, zmieścisz w nim spokojnie przewody dla woofera i tweetera. Blachę możesz zabezpieczyć farbą do zaprawek a jak wyschnie to środkiem do zabezpieczania profili zamkniętych. Bezpiecznik 20 A, tak jest też w instrukcji.

 

Ps. nie chcesz tego zestawu puścić aktywnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja robilem instalacje CA w swoim acco VII gen i tam we wtyczce mialem miejsce na przeciągniecie przewodu, ale ja mialem comforta, wrzuć fotę tej wiązki, może ktoś coś sensownego podpowie.

 

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

Drzwi jeszcze nie rozbierałem, na razie pierwsze przymiarki.

Tak wygląda u mnie wtyczka... Na dole jakby było miejsce ale 2x2.5mm² do woofera i 2x1.5mm² do tweetera nie ma opcji tędy puścić, chyba że dałbym zwrotkę w drzwiach czego bym nie chciał.

 

post-24477-0-00242000-1585840396_thumb.jpg

 

 

szymin89

Napisano wczoraj, 19:29

Musisz się zaopatrzyć w przepust gumowy, będzie pewnie większy niż 8 mm, zmieścisz w nim spokojnie przewody dla woofera i tweetera. Blachę możesz zabezpieczyć farbą do zaprawek a jak wyschnie to środkiem do zabezpieczania profili zamkniętych. Bezpiecznik 20 A, tak jest też w instrukcji.

 

Ps. nie chcesz tego zestawu puścić aktywnie?

 

 

Co do bezpiecznika to racja jest napisane w instrukcji, że 20A, z tym że na maks mocy z subem pobór prądu będzie powyżej 40A. Do tego jest napisane aby dać przewód zasilający min. 2.5mm², a gdzie nie spojrzę na forum to wszyscy dają po 35mm² na zasilanie. Z tabelki na FAQ wynika, że powinienem dać 16mm².
 
Co do tego czy aktywnie to się nie zastanawiałem, nie mam takiej wiedzy... Chciałem podpiąć jak w zestawie czyli ze zwrotnicą.

 

 

ArturoPZ

Napisano wczoraj, 21:12

Skoro wszystkie piny masz zajęte, to wykorzystaj te przez które idą kable do głośników.

 

Jeszcze nie rozbierałem boczka, teoretycznie tylko 2 piny mógłbym wykorzystać, bo tweeter siedzi fabrycznie w desce.
 
grzeczny_52

Napisano wczoraj, 21:35

Widziałeś tę "babraninę" Hondy:

http://www.accordklu...-6/#entry425019

 

 

To już gruba zabawa :D, drzwi to ja nie zdejmę nie ma opcji... 

 

mariuszi

Napisano dziś, 09:27

Kup przepust gumowy do drzwi.

Otwór o dowolnej średnicy ,zrobisz otwornicą.

 

Planowałem wywiercić wiertłem ale mogę max 10mm bo nie mam innej głowicy. Ewentualnie później "choinką" rozwiercić gdyby był dostęp.
 
 
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Co do bezpiecznika to racja jest napisane w instrukcji, że 20A, z tym że na maks mocy z subem pobór prądu będzie powyżej 40A. Do tego jest napisane aby dać przewód zasilający min. 2.5mm², a gdzie nie spojrzę na forum to wszyscy dają po 35mm² na zasilanie. Z tabelki na FAQ wynika, że powinienem dać 16mm².
 

 

Przewód 35 mm² daje się do dużo mocniejszych  zestawów, 16 mm² to mocno na wyrost do Twojego wzmacniacza. 360 W przy obciążeniu 2 Ohm wszystkich kanałów, u Ciebie będzie 230W. Prostym rachunkiem, pobór prądu 15-20 A, w rzeczywistości pewnie mniej. Warto jednak położyć grubszy przewód, w razie rozbudowy systemu nie trzeba pruć auta na nowo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy mocy RMS będzie 230W i bezpiecznik 20A wystarczy, tylko nie mam pewności czy wartość bezpiecznika liczy się dla mocy max czy RMS. Druga sprawa to nie mogę znaleźć takich łączników aby z jednej strony było na przewód 2.5mm² (taki wychodzi ze wzmacniacza) a z drugiej 8mm² czy 16mm² gdyby liczyć dla max prądu. Jeszcze pytanie o konektory do głośników czy takie izolowane są ok ? 

http://konektory.pl/img/c/163-category.jpg

 

Narazie drzwi rozebrane i wyczyszczone bo nie ma materiału.

post-24477-0-89259300-1586281571_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Druga sprawa to nie mogę znaleźć takich łączników aby z jednej strony było na przewód 2.5mm² (taki wychodzi ze wzmacniacza) a z drugiej 8mm² czy 16mm² gdyby liczyć dla max prądu.

Bo takich nie ma. Dla takich przekrojów powinna wystarczać listwa zaciskowa. Są takie do 16 mm².

 


eszcze pytanie o konektory do głośników czy takie izolowane są ok ? 

I tak i nie, zauważ że jeden z konektorów w głośniku jest innego rozmiaru.

 

Ja lutuję kawałek kabla do konektorów i dopiero na kablu robię złączę, używam do tego wtyków i gniazd konektorowych okrągłych. Takich np : https://alfaelektro.pl/produkt/gci-14-pcv-100szt-gniazdo-calkowicie-izolowane.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Moc RMS powiększona o procent sprawności.

Czyli powiększ o min 30% dla A/B.

 

Skąd mam wziąć % sprawności ?

 

 

 

I tak i nie, zauważ że jeden z konektorów w głośniku jest innego rozmiaru.

 

Ciężki temat te puzelki poukładać :D

Co do tej listwy to przydała by się taka z osłoną, a co do konektorów to w moich głośnikach "+" jest 5mm szeroki a "-" 3mm. Czyli lutujesz przewód w oczko na głośniku a tą złączkę dopiero zaciskasz na konektorze głośnikowym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Skąd mam wziąć % sprawności ?

Z mojego wpisu  :)

 

Sprawność wzmacniaczy klasy A/B raczej nie przekracza 70%.

Dlatego do podawanej mocy RMS trzeba dodać 30% więcej niż wynosi moc RMS.

Jeżeli wzmak może pracować z impedancja obciążenia 2 ohm, to liczymy podaną dla takiej opcji moc rms, pomimo wykorzystania np. pracy w 4 ohm.

4 x 50W plus 160W = 360 x 1.3 = 468W

Elektrownia dająca 14.3V będzie obciążona max. prądem w granicach 32.8A.

Dla sprawności 65% będzie to ok. 34A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To będziesz w garażu na zgaszonym silniku muzy słuchał?

W czasie jazdy odpuszczasz?

Jak 2 kanały, to mostek da 2 x 50W.

Nie będzie to lepiej dla zestawu na przodzie?

Ups... on zdaje się nie pracuje w mostku.

Sorki za babola.

Edytowane przez grzeczny_52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd mam wziąć % sprawności ?

 

 

Ciężki temat te puzelki poukładać :D

Co do tej listwy to przydała by się taka z osłoną, a co do konektorów to w moich głośnikach "+" jest 5mm szeroki a "-" 3mm. Czyli lutujesz przewód w oczko na głośniku a tą złączkę dopiero zaciskasz na konektorze głośnikowym ?

Złączkę zaciskam na przewodzie. Przewód długości około 10 cm. Ma to taką zaletę ze w razie zmiany woofera nie ruszasz przewodu glosnikowego w samochodzie. Różne woofery maja różne złącza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To będziesz w garażu na zgaszonym silniku muzy słuchał?

W czasie jazdy odpuszczasz?

 

Ze względu na aktualną sytuację można by tak przyjąć :)

g975P62C-o_side.jpg

 

Tak to wygląda w przypadku Helixa, jakoś nie mogę zobrazować tej opcji, o której piszesz. Żyła przechodzi przez oczko i trzyma się na samym lucie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanie odnośnie podłączenia głośników do wzmacniacza. Ten wzmacniacz jest nietypowy, bo nie ma na nim bezpośrednio oznaczeń kanałów A B C D, tylko jest wtyczka. Z tej wtyczki wychodzą pary przewodów LF, RF, LR, RR, cztery pary idą do radia i cztery do oryginalnej wiązki z głośnikami. Do tej wiązki zamierzam podpiąć odpowiednio lewą zwrotnicę na LF a prawą na RF. Czy takie podłączenie jest poprawne ? 

 

Producent podaje, że wzmacniacz ten jest 5/6 kanałowy z 8 kanałami DSP. Oprócz wtyczki, o której piszę wzmacniacz posiada jeszcze drugą 8 pinową na Suba P&P czyli tam też są te 4 kanały, jeśli dobrze rozumiem. O co więc chodzi, że jest 5/6 kanałowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z okazji ładnej pogody dzisiaj trochę pogrzebałem. Udało się przeciągnąć przewody przez drzwi (zwrotnice zamontuję w drzwiach), powiększyłem otwory na głośniki, zacząłem wyklejać drzwi matami. Przeczytałem na forum, żeby nasmarować prowadnice szyb i zamki. Chodzi o te szyny po których rusza się szyba ? To samo z zamkiem... Nie chciałbym, żeby coś brzęczało po złożeniu wszystkiego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Troche poźno zauważyłem wątek. Jak pusciłeś te kable? Idealnie tam sie miesci w kostkę dwa kable 2x1.5mm2 z resztą 2.5mm2 to i tak przerost formy.

Wklejam dla potomnych ktorzy chcą grzebać w starej hondzinie i chcą ori wyglad bez dziur w karoserii. Troche zabawy z tym było no i potrzebny dosc sztywny kawał druta i sznurek do przeciągnęcia.

post-20334-0-27491000-1587920165_thumb.jpg

post-20334-0-75785100-1587920257_thumb.jpg

post-20334-0-45521300-1587920339_thumb.jpg

post-20334-0-04975300-1587920400_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...