stanec Posted May 9, 2019 Author Share Posted May 9, 2019 Na początku tygodnia został wykonany drugi etap żywicowania drzwi. Poszły jeszcze 3 warstwy włókna szklanego plus trochę wzmocnień. Zrobiło się trochę sztywniej, ale woofery mówią, że mogłoby być jeszcze lepiej W każdym bądź razie już więcej tam nie będę nic dawał. Być może zrobię jeszcze coś z panelem, gdzie jest montowany woofer, ale to na spokojnie. Obecnie woofer gra trochę bardziej zwięźle i trochę niżej schodzi, ale nie ma bardzo dużej różnicy względem tego co było, lekka poprawa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raadek Posted May 10, 2019 Share Posted May 10, 2019 Strojenie zostało, jedziesz do tych co Ci 206'tkę poprawiali? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stanec Posted May 10, 2019 Author Share Posted May 10, 2019 Strojenie zostało, jedziesz do tych co Ci 206'tkę poprawiali?Na razie stroję we własnym zakresie na tyle na ile umiem. Jak się nie uda to będę myślał. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raadek Posted May 10, 2019 Share Posted May 10, 2019 Wybierasz się na spota? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stanec Posted May 10, 2019 Author Share Posted May 10, 2019 Tak, jak nic mi nie wyskoczy to będę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stanec Posted May 19, 2019 Author Share Posted May 19, 2019 Trochę czasu z systemem już pojeździłem i trochę się go osłuchałem, więc mogę coś więcej napisać. Głównie chodzi o woofery, bo pewnie jest duża rzesza osób, która by chciała u siebie również zamontować coś pokroju 20-25 cm w drzwi (no na pewno, tłumów nie widzę ). W każdym bądź razie, założenie, że te woofery zagrają do samego dołu (okolice 20 Hz) było według mnie dobre, bo faktycznie potrafią tak nisko zejść. I tu pojawia się problem jakim jest akustyka auta, nie wiem czy tylko mojego, ale myślę, że nie tylko. Otóż na miejscu kierowcy słyszalnie woofery schodzą do około 35 Hz. Poniżej raczej niewiele się już dzieje. Natomiast pasmo od 35 Hz do około 20 Hz jest dużo lepiej słyszalne / odczuwalne w bagażniku (tak, włączałem kawałki z niskim subbasem i wsiadałem do bagażnika ), tak więc w domu takie woofery nie potrzebowałyby już wsparcia subem. Jako, że auto to nie dom, to można się było spodziewać, że coś pójdzie nie tak. Reasumując, gdyby to co słychać w bagażniku przenieść na przód to byłbym z nich zadowolony praktycznie w 100%, a tak to jest pewien niedosyt. Co prawda na co dzień mało słucham utworów z tak niskim subbasem, ale czasem się zdarzy. Z jakiegoś powodu utarło się, że suba się wrzuca do bagażnika, dzięki czemu najniższe pasmo dobrze słychać z przodu. Jaka jest puenta? Być może kiedyś pokuszę się o zabudowę suba w boczku w bagażniku tylko do najniższych rejestrów. Dziękuję i pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michas75 Posted May 19, 2019 Share Posted May 19, 2019 Zapomniałeś dodać że jest taki kick że łamie nogę ... Dziękuję i pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
4diwr0c Posted May 19, 2019 Share Posted May 19, 2019 są w sieci tematy gdzie ludzie budują małe budki na podobną okoliczność i montują je w nogach zamiast w drzwiach np w miejscu podstopnicy czy to pasażera czy kierowcy - kwestia tylko tego ile masz miejsca na nogi a ile z niego jesteś skłonny jeszcze poświęcić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raadek Posted May 19, 2019 Share Posted May 19, 2019 Być może kiedyś pokuszę się o zabudowę suba w boczku w bagażniku tylko do najniższych rejestrów.Dobry pomysł, odciążysz woofery Zapomniałeś dodać że jest taki kick że łamie nogę ...O mały włos połamał by półkę nad głową Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stanec Posted May 19, 2019 Author Share Posted May 19, 2019 Zapomniałeś dodać że jest taki kick że łamie nogę ... Dziękuję i pozdrawiam O mały włos połamał by półkę nad głową To taki efekt uboczny są w sieci tematy gdzie ludzie budują małe budki na podobną okoliczność i montują je w nogach zamiast w drzwiach np w miejscu podstopnicy czy to pasażera czy kierowcy - kwestia tylko tego ile masz miejsca na nogi a ile z niego jesteś skłonny jeszcze poświęcić Masz na myśli, żeby obecne woofery tam przenieść czy montować suby do pasma poniżej 35 Hz? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
4diwr0c Posted May 19, 2019 Share Posted May 19, 2019 obecne, jak nie zda egzaminu wtedy subyznalazłem: https://www.diymobileaudio.com/forum/build-logs-project-install-gallery/97132-2008-yaris-sedan-deadening-sound-system.html na ostatniej stronie ma to już w mercedesie ale warto cały temat przewertować podobnie w Kia Optima https://www.diymobileaudio.com/forum/build-logs-project-install-gallery/411075-ipad-pro-audiofrog-kia-optima-build-tune-review.html chodzi mi po głowie to auto ale coś się doszukać nie moge jakie są opcje rozbudowy tego fabrycznego radia (wyjęcie światła itp) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stanec Posted May 19, 2019 Author Share Posted May 19, 2019 Dziękuję za podesłane tematy, ale po pierwsze z moich obserwacji wynika, że im dalej od słuchacza jest przetwornik od najniższych rejestrów tym lepiej (czytaj bagażnik), po drugie te woofery potrzebują około 70 litrów na sztukę, dlatego grają w drzwiach, nie wiem jak miałbym znaleźć pod nogami tyle litrów i tak na prawdę po co. Po trzecie, myślisz, że przesunięcie wooferów z drzwi pod nogi (czyli zmiana odległości od słuchacza żadna) nagle spowoduje, że zaczną grać pasmo poniżej 35 Hz słyszalne na miejscu kierowcy? Tak jak pisałem wcześniej, jeśli już to poszedłbym tradycyjnie w sub w bagażniku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michas75 Posted May 19, 2019 Share Posted May 19, 2019 Jeśli masz na myśli wykonanie suba w schowku to ja robiłem na zakupionym schowku żywicą, szpachlą i pianką poliuretanową. Wyszła bardzo sztywna obudowa która zdaje egzamin, siedzi w niej JL 8W3v3-4, wyszło mi ponad 10 litrów netto i nie zajmuje dużo więcej miejsca niż oryginalny schowek. Mogę Ci podesłać trochę zdjęć na maila z procesu budowy bo nie chcę tu Michałowi robić zamieszania w temacie Partnera. W każdym razie udało się ogarnąć temat bez budowy takiej kapliczki jak w ostatnim linku natomiast zmieniłem teraz woofer na MP5.16 MK2 i zastanawiam się nad celowością posiadania suba z przodu. Jestem zaskoczony jak one pompują bez niego i tego z tyłu również. Drzwi zrobione Dynamatem i pastą Braxa jeszcze nie dały wprowadzić się w rezonans, program trochę zobaczymy co dalej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
4diwr0c Posted May 19, 2019 Share Posted May 19, 2019 Pod tym względem jestem za starą szkołą i również suba mam i będe miał w bagażniku - takich kapliczek i rżnięcia tapicerki nie będzie. Podesłałem czysto informacyjnie dla pokazania efektu końcowego amerykańskich kombinacji alpejskich. Przy litrażu potrzebnym w Twoim przypadku faktycznie zostają tylko drzwi lub sub w bagażniku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
khazar Posted May 19, 2019 Share Posted May 19, 2019 Ta Optima wyglada okropnie, przenoszenie klamki w boczku drzwi aby zamontować tam tweetera i średniaka (na dodatek brzydko) i bez sensu ze względu na car audio... Dodatkowo jako źródło tablet, subwoofer w schowku... już chyba bardziej udziwniać się nie da Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukassikora Posted May 19, 2019 Share Posted May 19, 2019 Może w tylnych drzwiach przesuwnych udało by się zrobić w miarę szczelną komorę? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
4diwr0c Posted May 19, 2019 Share Posted May 19, 2019 Gość odstawil rzeźbę w g...e to chyba najtrafniejsze określenie. Wieczny przeciwnik tworzenia z żywicy itp na rzecz mdfu... Ale wracając do tematu... typowe woofery nadające się w pełne drzwi i sub w bagażniku nie spełnią oczekiwań czy najzwyczajniej pogoń za kroliczkiem sprowadziła takie a nie inne rozeiazania w tej instalacji? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stanec Posted May 19, 2019 Author Share Posted May 19, 2019 Może w tylnych drzwiach przesuwnych udało by się zrobić w miarę szczelną komorę? Uważam, że bagażnik jest lepszym do tego miejscem. Gość odstawil rzeźbę w g...e to chyba najtrafniejsze określenie. Wieczny przeciwnik tworzenia z żywicy itp na rzecz mdfu... Ale wracając do tematu... typowe woofery nadające się w pełne drzwi i sub w bagażniku nie spełnią oczekiwań czy najzwyczajniej pogoń za kroliczkiem sprowadziła takie a nie inne rozeiazania w tej instalacji? Odpowiedź jest w 1 poście, cytat: "Plan jest na system 3 - drożny z w miarę jak najbardziej rozciągniętym pasmem w dół, aby na tyle na ile się da nie odczuć braku suba." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piciu81 Posted May 20, 2019 Share Posted May 20, 2019 Ja dopinguje, bo coś innego niż zwykła oklepajka. Przede wszystkim szacun za to że powstaje system w roboczowozie, bo w koncu tu sie spędza najwiecej czasu za kółkiem a nie w swoim osobowym od/do pracy/sklepu/w koło komina. Działaj aż w końcu zagra jak sobie załoźyłeś. Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stanec Posted July 5, 2019 Author Share Posted July 5, 2019 Odświeżę trochę temat. Parę drobiazgów wpadło, ale z braku czasu nie wszystko jest jeszcze ogarnięte. Małe poprawki w drzwiach i zabrałem się za słupki, myślę że wyszły bardzo ładnie Przy okazji testuję nowy hosting zdjęć, ponieważ z poprzednich stron już poznikały. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raadek Posted July 5, 2019 Share Posted July 5, 2019 Szkoda roboty, pierścionki z plastiku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stanec Posted July 5, 2019 Author Share Posted July 5, 2019 Pierścionki mają 1 cm grubości i mają 100% wypełnienia, są bardzo sztywne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raadek Posted July 5, 2019 Share Posted July 5, 2019 I co z tego? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stanec Posted July 5, 2019 Author Share Posted July 5, 2019 W sensie, że się nie sprawdzą? Przez nie średniak zagra gorzej? Pytam z ciekawości, bo myślałem, że najważniejsza jest własnie sztywność. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raadek Posted July 5, 2019 Share Posted July 5, 2019 Widziałeś, żeby domowe obudowy tej klasy głośników były z plastiku? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.