Skocz do zawartości

Świst i zakłócenia.


djcycu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko, jak wyżej mam problem ze świstem po uruchomieniu silnika. Tak, wiem że na forum są już porady w tej kwestii ale niestety nic nie znalazłem odnośnie mojego problemu więc już go szybciutko opisuję.

 

Podpiąłem wszystko i można powiedzieć że gra ładnie. Niestety po uruchomieniu silnika z tweeterów pojawiają się wyraźne świsty które modulują się wraz z prędkością obrotową silnika. Kable są całkowicie odseparowane od siebie a zatem lewy i prawy głośnik idą progami, kabel sygnałowy środkiem a zasilające są zamontowane z tyłu gdyż tam mam akumulator. Dodać muszę że samochód ma automatyczną skrzynię biegów a sygnałówka biegnie obok kilku kabli sterownika. Jednakże testowałem RCA i to nie on jest problemem gdyż po wypięciu ze wzmacniacza nadal słychać świsty tak że i radio by odpadało. Przy zwiększeniu gaina na wzmacniaczu świsty robią się jeszcze głośniejsze a więc nie mogę wykorzystać w pełni mojego zestawu... Sprzęt jaki zainstalowałem jest fabrycznie nowy więc zaglądanie do środka także odpada. Jeśli chodzi o kable zasilające i masę to wpinałem się pod klemy. Klema minusowa jest fabrycznie zmasowana do karoserii kabelkiem o długości 10 centymetrów. Jak to naprawić? Co tam może być źle? Zwrotnice nie leżą w pobliżu kabli. Z obu tweeterów słychać świsty. Zaznaczę że nie mam zainstalowanego kondensatora gdyż nie miałem problemów ze spadkiem mocy. Czy dołożenie tego bajeru mogło by wyeliminować świsty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje się być sprawny. Jeśli wszystko jest pogaszone to żadnych szumów czy świstów nie słychać, dźwięk jest czysty, moc też niczego sobie. Dopiero po uruchomieniu silnika i podczas jazdy słychać świst a im więcej gaina tym głośniejsze świsty.

 

Głośniki: Phoenix Gold SX65CS

Wzmacniacz: Phoenix Gold Z600.5

Sub: ALPINE SBE-1244BR

RCA: Kicx RCA06/4xRCA długość 5 metrów

Kabel zasilający: Spawalniczy po 2 metry na biegun, grubość 25mm2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RCA wypinałem całkowicie od wzmacniacza żeby sprawdzić czy to wina radia czy samego wzmacniacza ale świst nadal występował. Wykluczam zatem radio i kabel. Wzmacniacz leży sobie na podłodze bagażnika i nie styka się z żadnym elementem metalowym. Kable ułożone tak by się nie stykały ze sobą, są ułożone wręcz możliwie najdalej od siebie. Zwrotnice nie powinny zbierać zakłóceń z instalacji bo leżą z dala od okablowań o około 20 centymetrów. Lewa zwrotnica nie ma żadnych kabli w pobliżu a z obu tweeterów płynie jednakowe natężenie świstów. Robiłem też próbę na przekręconym zapłonie bez uruchomionego silnika i świstów nie było. Występują jedynie podczas pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odpięciu radia i kabli sygnałowych świst dalej słychać o czym pisałem wcześniej więc wykluczył bym tu winę radia. Dla pewności wspomnę że to jest stacja multimedialna do aut typu Chrysler/Jeep/Dodge. To typowy chińczyk więc model też nigdzie nie jest opisany. Alternator chyba w porządku bo nie miałem z nim nigdy problemów. Co prawda auto prawie 14 letnie przy czym 8 lat stało w garażu nie ruszane, może to spowodowało jakieś cuda w alternatorze i wymaga przeczyszczenia. Jeśli zatem jest to wina alternatora to co można zrobić? Instalacja kondensatora jest w stanie przefiltrować te świsty? Wyjęcie zwrotnic na zewnątrz w niczym nie pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A remote idzie z radia? Spróbuj odłaczyć remote od strony wzmaka i podać sygnał bezpośrednio z plusowego zacisku wzmaka.

 

I jeszcze jedno. Czy przy odłączonych od wzmaka RCA poziom gaina wpływa na poziom świstów na wzmaku?

Jeśli wpływa to spróbuj zewrzeć wejścia wzmaka ( np. samymi wtyczkami rca ze zwartym stykiem sygnałowym i masą ) i zobacz czy nadal jest bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, remote wziąłem z radia ale mam możliwość manualnego włączania wzmacniacza. Przy teście bez radia i RCA na samym wzmacniaczu musiałem się posiłkować właśnie tym manualnym włącznikiem by całkowicie pominąć jakiekolwiek połączenia z radiem. Podkręcając gain bez wpiętych RCA mam coraz głośniejsze świsty więc aby można było jakoś to strawić to mam ustawione na 1/3 tak że przy grającej muzyce świsty zlewają się i wydają się być niesłyszalne (zagłuszone). Gorzej kiedy jadę bez muzyki na samej nawigacji bo niestety słyszę udawane turbo w postaci świstów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozliwosci masz trzy. Pierwsza to montujesz inny wzmacniacz i sprawdzasz czy zaklucenia wystepuja nadal albo montujesz swoj wzmacniacz w innym samochodzie i sprwadzasz jak maja sie zaklucenia. Jesli masz jakiegos magika/elektryka samochodowego to idzie sprawdzic stan alternatora a dokladniej czy nie sieje zakluceniami. Zdaza sie ze miernik uniwersalny jest zbyt wolny do wylapania skokow napiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam znajomego elektryka więc pogadam z nim o tym. Jutro wsadzę wzmacniacz do innego auta bo mam na podwórku jeszcze dwa rodziców i sprawdzę co się wydarzy. Ew jeśli się nie uda nic naprawić pozostanie jak jest i nie będzie grało z pełną mocą. Trudno, nie można mieć wszystkiego :) Grunt że obecnie jest powiedzmy, satysfakcjonująco w porównaniu do oryginalnego audio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze wzmacniacz jest gdzies w okolicy pompy paliwa lub akumulatora i stad te zaklucenia. Jakis czas temu jeden z forumowiczow zmagal sie ze swistem w glosnikach, okazalo sie ze winowajca byl kabel minusowy a dokladniej miejsce mocowania, tak jak u Ciebie prosto z akumulatora. Problemy zniknely wraz z podpieciem masy do karoserii. Sprobuj, moze pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla 100% pewności mógłbyś zasilić go  "na chwilę" z oddzielnego akumulatora ( nawet takiego małego 7Ah ) i wtedy sprawdzić czy nadal słychać świsty ( byłby wtedy elektrycznie całkowicie odseparowany od instalacji auta, ale nadal mógłby zbierać ewentualne zakłócenia z otoczenia). Jeśli nadal by były to na 1000% uszkodzony wzmak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podepnę się pod temat, ponieważ niedługo czeka mnie kolejna robota.

 

Aktualnie mam z Alpine iLX-702 wypuszczone 3 x RCA do wzmacniacza. Kable to Gladen Zero. Będę dokładał Helix DSP Mini, w związku z tym jedna wiązka kabla zostanie odłączona i będzie bezużyteczna, ale zostawię ten kabel, być może do czegoś się przyda. Potrzebuje podobnej klasy kabli to połączenie DSP we wzmacniaczem, mogą być to kable nawet 25 cm i tu pytanie czy jakaś firma wypuściła tak krótkie kable. Kupować trzy komplety kabli po 75 cm to trochę bez sensu, szczególnie gdy pół metra z każdego kabla albo i więcej będzie luźne. 

 

Kolejna kwestia, obecnie mam zwrotnice pasywne, domyślam się, że gdy je pominę, mogą pojawiać się jakieś zakłócenia. Kable RCA mają podłączenie do masy (obecnie jest po stronie wzmacniacza, nie wiem czy to dobrze). Rozumiem, że mogę podłączyć to po prostu te kable z kablem masowym przy wtyku do wzmacniacza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


...

Kolejna kwestia, obecnie mam zwrotnice pasywne, domyślam się, że gdy je pominę, mogą pojawiać się jakieś zakłócenia. Kable RCA mają podłączenie do masy (obecnie jest po stronie wzmacniacza, nie wiem czy to dobrze). Rozumiem, że mogę podłączyć to po prostu te kable z kablem masowym przy wtyku do wzmacniacza?

 

Zwrotnice pasywne to jak rozumiem masz na wyjściu wzmacniacza ( między wzmakiem a głośnikami )... Ich obecność lub ich brak - nie wpływa na pojawienie się zakłóceń ( służą tylko do podziału pasma między poszczególne głośniki w danym kanale ).

Przewód uziemiający ekran przewodów powinien być teoretycznie podłączony do masy od strony źródła sygnału ( radia ). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...