djcycu Opublikowano 5 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2018 Siemanko, jak wyżej mam problem ze świstem po uruchomieniu silnika. Tak, wiem że na forum są już porady w tej kwestii ale niestety nic nie znalazłem odnośnie mojego problemu więc już go szybciutko opisuję. Podpiąłem wszystko i można powiedzieć że gra ładnie. Niestety po uruchomieniu silnika z tweeterów pojawiają się wyraźne świsty które modulują się wraz z prędkością obrotową silnika. Kable są całkowicie odseparowane od siebie a zatem lewy i prawy głośnik idą progami, kabel sygnałowy środkiem a zasilające są zamontowane z tyłu gdyż tam mam akumulator. Dodać muszę że samochód ma automatyczną skrzynię biegów a sygnałówka biegnie obok kilku kabli sterownika. Jednakże testowałem RCA i to nie on jest problemem gdyż po wypięciu ze wzmacniacza nadal słychać świsty tak że i radio by odpadało. Przy zwiększeniu gaina na wzmacniaczu świsty robią się jeszcze głośniejsze a więc nie mogę wykorzystać w pełni mojego zestawu... Sprzęt jaki zainstalowałem jest fabrycznie nowy więc zaglądanie do środka także odpada. Jeśli chodzi o kable zasilające i masę to wpinałem się pod klemy. Klema minusowa jest fabrycznie zmasowana do karoserii kabelkiem o długości 10 centymetrów. Jak to naprawić? Co tam może być źle? Zwrotnice nie leżą w pobliżu kabli. Z obu tweeterów słychać świsty. Zaznaczę że nie mam zainstalowanego kondensatora gdyż nie miałem problemów ze spadkiem mocy. Czy dołożenie tego bajeru mogło by wyeliminować świsty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 5 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2018 Moze bys tak nazwy uzytych klockow wpisal ? Wzmacniacz nowy ale czy sprawny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djcycu Opublikowano 5 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2018 Wydaje się być sprawny. Jeśli wszystko jest pogaszone to żadnych szumów czy świstów nie słychać, dźwięk jest czysty, moc też niczego sobie. Dopiero po uruchomieniu silnika i podczas jazdy słychać świst a im więcej gaina tym głośniejsze świsty. Głośniki: Phoenix Gold SX65CSWzmacniacz: Phoenix Gold Z600.5Sub: ALPINE SBE-1244BRRCA: Kicx RCA06/4xRCA długość 5 metrówKabel zasilający: Spawalniczy po 2 metry na biegun, grubość 25mm2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULII Opublikowano 5 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2018 Albo uwalona masa w radiu, albo zwrotnice są blisko kabli w których płynie prąd z instalacji samochodowej ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 5 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2018 Podepnij innymi, krotkimi kabelkami rca np. telefon pod wzmacniacz i zobacz czy pisk pozostaje. Obudowa wzmacniacza odizolowana od masy auta? Mase rca wzmacniacza sprawdzales? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djcycu Opublikowano 5 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2018 RCA wypinałem całkowicie od wzmacniacza żeby sprawdzić czy to wina radia czy samego wzmacniacza ale świst nadal występował. Wykluczam zatem radio i kabel. Wzmacniacz leży sobie na podłodze bagażnika i nie styka się z żadnym elementem metalowym. Kable ułożone tak by się nie stykały ze sobą, są ułożone wręcz możliwie najdalej od siebie. Zwrotnice nie powinny zbierać zakłóceń z instalacji bo leżą z dala od okablowań o około 20 centymetrów. Lewa zwrotnica nie ma żadnych kabli w pobliżu a z obu tweeterów płynie jednakowe natężenie świstów. Robiłem też próbę na przekręconym zapłonie bez uruchomionego silnika i świstów nie było. Występują jedynie podczas pracy silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULII Opublikowano 5 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2018 Wyciągnij na próbę zwrotnice z auta i problem powinien zniknąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dan124 Opublikowano 5 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2018 Jakie radio. W jakim stanie alternator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djcycu Opublikowano 5 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2018 Po odpięciu radia i kabli sygnałowych świst dalej słychać o czym pisałem wcześniej więc wykluczył bym tu winę radia. Dla pewności wspomnę że to jest stacja multimedialna do aut typu Chrysler/Jeep/Dodge. To typowy chińczyk więc model też nigdzie nie jest opisany. Alternator chyba w porządku bo nie miałem z nim nigdy problemów. Co prawda auto prawie 14 letnie przy czym 8 lat stało w garażu nie ruszane, może to spowodowało jakieś cuda w alternatorze i wymaga przeczyszczenia. Jeśli zatem jest to wina alternatora to co można zrobić? Instalacja kondensatora jest w stanie przefiltrować te świsty? Wyjęcie zwrotnic na zewnątrz w niczym nie pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal 2002 Opublikowano 5 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2018 A remote idzie z radia? Spróbuj odłaczyć remote od strony wzmaka i podać sygnał bezpośrednio z plusowego zacisku wzmaka. I jeszcze jedno. Czy przy odłączonych od wzmaka RCA poziom gaina wpływa na poziom świstów na wzmaku?Jeśli wpływa to spróbuj zewrzeć wejścia wzmaka ( np. samymi wtyczkami rca ze zwartym stykiem sygnałowym i masą ) i zobacz czy nadal jest bez zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djcycu Opublikowano 5 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2018 Tak, remote wziąłem z radia ale mam możliwość manualnego włączania wzmacniacza. Przy teście bez radia i RCA na samym wzmacniaczu musiałem się posiłkować właśnie tym manualnym włącznikiem by całkowicie pominąć jakiekolwiek połączenia z radiem. Podkręcając gain bez wpiętych RCA mam coraz głośniejsze świsty więc aby można było jakoś to strawić to mam ustawione na 1/3 tak że przy grającej muzyce świsty zlewają się i wydają się być niesłyszalne (zagłuszone). Gorzej kiedy jadę bez muzyki na samej nawigacji bo niestety słyszę udawane turbo w postaci świstów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymin89 Opublikowano 5 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2018 Mozliwosci masz trzy. Pierwsza to montujesz inny wzmacniacz i sprawdzasz czy zaklucenia wystepuja nadal albo montujesz swoj wzmacniacz w innym samochodzie i sprwadzasz jak maja sie zaklucenia. Jesli masz jakiegos magika/elektryka samochodowego to idzie sprawdzic stan alternatora a dokladniej czy nie sieje zakluceniami. Zdaza sie ze miernik uniwersalny jest zbyt wolny do wylapania skokow napiec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djcycu Opublikowano 5 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2018 Mam znajomego elektryka więc pogadam z nim o tym. Jutro wsadzę wzmacniacz do innego auta bo mam na podwórku jeszcze dwa rodziców i sprawdzę co się wydarzy. Ew jeśli się nie uda nic naprawić pozostanie jak jest i nie będzie grało z pełną mocą. Trudno, nie można mieć wszystkiego Grunt że obecnie jest powiedzmy, satysfakcjonująco w porównaniu do oryginalnego audio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymin89 Opublikowano 5 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2018 Moze wzmacniacz jest gdzies w okolicy pompy paliwa lub akumulatora i stad te zaklucenia. Jakis czas temu jeden z forumowiczow zmagal sie ze swistem w glosnikach, okazalo sie ze winowajca byl kabel minusowy a dokladniej miejsce mocowania, tak jak u Ciebie prosto z akumulatora. Problemy zniknely wraz z podpieciem masy do karoserii. Sprobuj, moze pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 5 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2018 Zakłucenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymin89 Opublikowano 6 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2018 A no, wsyd mi. Niestety nie moge juz edytowac posta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal 2002 Opublikowano 6 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2018 Dla 100% pewności mógłbyś zasilić go "na chwilę" z oddzielnego akumulatora ( nawet takiego małego 7Ah ) i wtedy sprawdzić czy nadal słychać świsty ( byłby wtedy elektrycznie całkowicie odseparowany od instalacji auta, ale nadal mógłby zbierać ewentualne zakłócenia z otoczenia). Jeśli nadal by były to na 1000% uszkodzony wzmak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturbp Opublikowano 6 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2018 Próbowałeś przenieść zwrotnice tak ja BULI pisał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barth Opublikowano 6 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2018 Zanim zaczniesz naprawiać wzmacniacz znajdź inny punkt masy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
khazar Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 Podepnę się pod temat, ponieważ niedługo czeka mnie kolejna robota. Aktualnie mam z Alpine iLX-702 wypuszczone 3 x RCA do wzmacniacza. Kable to Gladen Zero. Będę dokładał Helix DSP Mini, w związku z tym jedna wiązka kabla zostanie odłączona i będzie bezużyteczna, ale zostawię ten kabel, być może do czegoś się przyda. Potrzebuje podobnej klasy kabli to połączenie DSP we wzmacniaczem, mogą być to kable nawet 25 cm i tu pytanie czy jakaś firma wypuściła tak krótkie kable. Kupować trzy komplety kabli po 75 cm to trochę bez sensu, szczególnie gdy pół metra z każdego kabla albo i więcej będzie luźne. Kolejna kwestia, obecnie mam zwrotnice pasywne, domyślam się, że gdy je pominę, mogą pojawiać się jakieś zakłócenia. Kable RCA mają podłączenie do masy (obecnie jest po stronie wzmacniacza, nie wiem czy to dobrze). Rozumiem, że mogę podłączyć to po prostu te kable z kablem masowym przy wtyku do wzmacniacza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michas75 Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 Kup sobie kabel i wtyki RCA i polutuj na potrzebne długości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christopher Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 Albo zamów sobie kable na wymiar.na forum znajdziesz odpowiednich ludzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal 2002 Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 ...Kolejna kwestia, obecnie mam zwrotnice pasywne, domyślam się, że gdy je pominę, mogą pojawiać się jakieś zakłócenia. Kable RCA mają podłączenie do masy (obecnie jest po stronie wzmacniacza, nie wiem czy to dobrze). Rozumiem, że mogę podłączyć to po prostu te kable z kablem masowym przy wtyku do wzmacniacza? Zwrotnice pasywne to jak rozumiem masz na wyjściu wzmacniacza ( między wzmakiem a głośnikami )... Ich obecność lub ich brak - nie wpływa na pojawienie się zakłóceń ( służą tylko do podziału pasma między poszczególne głośniki w danym kanale ).Przewód uziemiający ekran przewodów powinien być teoretycznie podłączony do masy od strony źródła sygnału ( radia ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukassikora Opublikowano 21 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2018 Wzmacniacze starszej serii kenwood miały osobny konektor na uziemienie RCA jak dobrze kojarzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
khazar Opublikowano 21 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2018 A czy będzie źle jak podłącze to do masy po stronie wzmacniacza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.