Skocz do zawartości

___LukaS___ i jego Ford Mondeo Mk3 kombi


___LukaS___
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 182
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Udało się nabyć w świetnym stanie, forumowy, uszanowany:

 

post-13121-0-84332400-1493395427_thumb.jpg

 

Bardzo jestem ciekaw, jak się sprawdzi.

 

Mam pytanie do właścicieli A4, który przerabiali "full active mode", przeczytałem temat na tym forum i chciałbym podsumować, bym znów nie walnął babola:

 

- sygnał jest zawsze transmitowany jako LP na kanale C i D, i w instrukcji napisane jest że przełącznik LP/full/HP dla kanału A i B jest wtedy nieaktywny (ale i tak ustawię na HP, żeby chronić tweeter). Zatem włączam tryb full active, na zakresie częstotliwości ustawiam przedziały 600Hz -7kHz i pierwszym potencjometrem od lewej pomiędzy terminalami głośnikowymi ustawiam częstotliwość (około 4kHz na początek) i mądra elektronika wzmacniacza ustawia jednocześnie filtry LP i HP dla wszystkich kanałów.

 

Pytania:

- czy tweeter musi być podłączony w fazie czy przeciw fazie - elektronika też to przewidzi?

- instrukcja mówi, że drugie pokrętło od lewej jest "pokrętłem korekcji częstotliwości środkowej, jeżeli przełącznik kanałów C i D przełączony jest w tryb LP lub HP - można korygować tą częstotliwość" (choć u mnie napisane jest bass boost :P ). Czy za pomocą tego pokrętła będę mógł korygować częstotliwość cięcia i regulować tą część pasma? 

 

 

Gdyby ktoś chciał zerknąć w instrukcję:

https://www.dropbox.com/s/ytmryw5pgvy9u6x/Manual-Car-amplifier-Helix-A4-Competition.pdf?dl=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych i ludzi szukających wstępnych informacji o trybie "full active" w Helix A4:

 

Po ustawieniu włącznika nr 30 (w instrukcji) na pozycję ON potrzebujemy tylko jedną parę RCA - podłączamy je do wejść A i B wzmacniacza. Pokrętłem 22 ustawiamy częstotliwość podziału (obowiązuje zakres przełącznika 20). Jeżeli więc ustawimy 4 kHz - wzmacniacz na wyjścia A i B (tam MUSZĄ być podłączone tweetery) będzie przesyłał częstotliwości powyżej ustawionej, a na wyjścia C i D (tam MUSZĄ być podłączone woofery) - poniżej ustawionej. Jeżeli dodatkowo (tego nie testowałem) chcemy ciąć woofer od dołu, przełącznik 19 ustawiamy na HP (zakres wybieramy przełącznikiem 21) i pokrętłem 23 wybieramy częstotliwość.

 

Ja ostatecznie zrezygnowałem z powyższego sposobu, okazało się że jeden z potencjometrów do regulacji podbicia kanałów C i D w trybie full active trzeszczy i nie sposób było nim wyregulować woofery. Przeszedłem więc na "standardowy podział aktywny" - kanały A i B (tweetery) - filtr HP 4 kHz, kanały C i D (woofery) iltr LP 1,8 kHz. Długo penie taki konfig nie zostanie, bo cały czas kręcę gałą i dostrajam.

 

Zmieniłem też Alpine na Aliante, ciężko mi teraz coś napisać, bo obecna konfiguracja gra od godziny i cały czas dostrajam. Bas z Aliante jest oczywiście inny, jest go mniej, ale kurczę ma coś w sobie. Dobrze uzupełnia dolne pasmo, nie wiem, czy słowo "szlachetny" jest tu na miejscu, ale mimo mojego fioła na punkcie gniecenia klaty, na prawdę podoba mi się jak gra. A4 po pierwszym zapoznaniu jest bardziej żywa, dźwięczna. Wydaje mi się też że zyskała stereofonia. Instrumenty stały się bardziej wyraźne, wokale - aksamitne. Myślałem, że od Alpine będzie je dzielił większy dystans, a tu okazało się, że Alpinka nie taka zła...

 

Kręcę, dostrajam, ale ogólnie - jest coraz lepiej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No od czasu pikniku, zrobiłeś bardzo duże postępy. Wtedy do to była całkiem spoko klocki, ale nie był wykorzystany ich potencjał. I dodatkowo głośniki na tyle. Teraz to chyba ja zostałem z tyłu. Przyjemnie czyta się twój temacik. Działaj dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jankus, bardzo podobał mi się Twój duet Hertz + Gienek, Z wielką chęcią odsłuchałbym go jeszcze raz, bo dobrze pamiętam, że pomyślałem sobie wtedy - "Tak bym chciał, żeby grało moje auto". Myślę, że bardzo fajnie będzie odsłuchać auta na tegorocznym pikniku i porównać. U mnie na chwilę obecną, to jeszcze nie jest to, do czego dążę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też chętnie posłucham twojego auta. Wtedy na pikniku to było inne granie, sub się bardziej ciągnął, średnicy było troszkę mało, kick był subtelny. Teraz sub wali z dechy (ba, potrafi ruszyć przednią szybą :rotfl: ), średnica znacznie się poprawiła, a kick czuć na klacie i nogawkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Upgrade 2017v2 - Mosconi AS 100.4, 200.2 + Apline H800

 

post-13121-0-11706600-1495275139_thumb.jpg

 

Definicja piekła - mieć zabawki na stole, i nie mieć czasu, by to podłączyć :zalamany:

 

Za pomocą Mosconi nie potnę już aktywnie przodu, wszystko teraz będzie cięte procesorem. Zastanawiam się nad dodatkowym kondensatorem chroniącym tweetery, stosujecie takie zabezpieczenia w swoich instalacjach? Czy proca można być na 100% pewnym, że np. po utracie zasilania nie powróci do ustawień domyślnych i puści całe pasmo? Bez znaczenia jest to czy kondensatory umieszczę przy terminalach wzmacniacza, czy muszą być jak najbliżej tweeterów?

 

Pytanie drugie. Kondensatory są filtrem pierwszego rzędu, więc jeżeli zakupię 20uF, który przy 4R powinien ucinać pasmo około 2kHz, nie będzie to za mało stromo dla SS, którego fs = 625 Hz. Gdzie znaleźć złoty środek, który jednocześnie będzie chronił tweetery i nie będzie wcinał się w podział przez procesor, jest na to jakiś wzór/wyliczenie/zasada?

 

Trzecie, ostatnie pytanie - Mundorf Mcap  (MKP, 250V), pojemność 20 lub 15 uF (w zależności co doradzicie w punkcie 2) będzie dobrym wyborem?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Upgrade 2017v2 - Mosconi AS 100.4, 200.2 + Apline H800

 

attachicon.gifUpgrade2017v2.jpg

 

Definicja piekła - mieć zabawki na stole, i nie mieć czasu, by to podłączyć :zalamany:

 

Za pomocą Mosconi nie potnę już aktywnie przodu, wszystko teraz będzie cięte procesorem. Zastanawiam się nad dodatkowym kondensatorem chroniącym tweetery, stosujecie takie zabezpieczenia w swoich instalacjach? Czy proca można być na 100% pewnym, że np. po utracie zasilania nie powróci do ustawień domyślnych i puści całe pasmo? Bez znaczenia jest to czy kondensatory umieszczę przy terminalach wzmacniacza, czy muszą być jak najbliżej tweeterów?

 

Pytanie drugie. Kondensatory są filtrem pierwszego rzędu, więc jeżeli zakupię 20uF, który przy 4R powinien ucinać pasmo około 2kHz, nie będzie to za mało stromo dla SS, którego fs = 625 Hz. Gdzie znaleźć złoty środek, który jednocześnie będzie chronił tweetery i nie będzie wcinał się w podział przez procesor, jest na to jakiś wzór/wyliczenie/zasada?

 

Trzecie, ostatnie pytanie - Mundorf Mcap  (MKP, 250V), pojemność 20 lub 15 uF (w zależności co doradzicie w punkcie 2) będzie dobrym wyborem?

Niektóre procki maja zabezpieczenie dla tweeterow, nie wiem jak 800 niech się wypowiedzą co mieli 800

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Definicja piekła - mieć zabawki na stole, i nie mieć czasu, by to podłączyć

 

Ja by, nie wytrzymał, choćby było tornado o 2.26 w nocy to i tak bym podłączył nowy sprzęcior. Gratulacje, kolejny człowiek traci duszę dla Audio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W weekend wziąłem się do roboty, kilka fotek z instalacji.

 

1. Porządek w zasilaniu - przed i po:

 

post-13121-0-36271700-1497217277_thumb.jpg post-13121-0-92922000-1497217278_thumb.jpg

 

2. Rozmieszczenie elementów:

 

post-13121-0-73002600-1497217280_thumb.jpg post-13121-0-82331400-1497217279_thumb.jpg

 

3. Po wsadzeniu do auta:

 

post-13121-0-88650800-1497217281_thumb.jpg post-13121-0-77159200-1497217282_thumb.jpg post-13121-0-19006600-1497217284_thumb.jpg

 

Późno dziś skończyłem, ale niestety nie udało się uruchomić systemu. Podłączyłem procka do laptopa, przeszedłem kreatora, zrestartowałem według wytycznych, a dźwięku w głośnikach nie ma :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nawet, co to za rozdzielacz + i gnd?

 

Stinger SHD-870 http://www.caraudiosklepy.pl/stinger-shd-870-oprawa-bezpiecznikow-p554.html

 

Ale powiem szczerze, że bieguny są tak blisko siebie umieszczone, że zamontować tam bezpiecznik to jak być saperem - jeden zły ruch i zwarcie.

 

http://www.diymobileaudio.com/forum/technical-advanced-car-audio-discussion/59661-stinger-distro-question.html

 

Wielkim plusem jest amperomierz i że mierzy aktualny pobór prądu przez wzmacniacze.

 

 

 

Szukam tańszej alternatywy Audisona. Ta maskownica na Alim szkaradna, ale to moje zdanie

 

Kosztował mnie 150 PLN, czy taka tańsza alternatywa...

 

Maskownica - zgadzam się - wyleci jak tylko znajdę coś godniejszego. A lepsza taka jak żadna - pozostałość po wersji zabudowy z pająkiem, który już wyleciał.

 

 

 

Jakbyś nie ogarnął to w week będę w okolicy. Możemy zrobić spocik....

 

Bardzo byłbym wdzięczny, już piszę PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Echhh... a flaszka, którą przyniosłem na mistrzostwa we wrześniu 2014 w Olsztynie cały czas czeka... :P
Nie bardzo wiem co jest pięć ??? Z Olsztyna to tylko pamiętam bezsensowną stratę punktów i takie panie z wystawionym cellulitem  :wink2: 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Odrobina aktualności.

Raadek pomógł ogarnąć proc, zaczyna to w końcu nabierać konkretnych kształtów. Niestety okazało się, że moje radio nie umie włączyć proca i póki co jak chcę posłuchać systemu, muszę odpalić h800 przez laptopa. Już zamiesiłem ofertę na iva-w505 i połączę ją z procem przez optyk i AiNet.

 

Raadek pomógł mi ustalić przyczynę dlaczego mój system nie grał - winne okazały się nowe, kupione ze sklepu RCA DD - były walnięte wszystkie trzy sztuki, jakość wykonania wołała o pomstę do nieba, więc koleżeńsko przestrzegam.

 

post-13121-0-69450700-1499198915_thumb.jpg

 

Jeżeli macie zamiar kupić ww. RCA, a mnie kosztowały około 70PLN/sztuka - lepiej zlecić wykonanie jakiemuś magikowi z forum.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Raadek pomógł mi ustalić przyczynę dlaczego mój system nie grał - winne okazały się nowe, kupione ze sklepu RCA DD - były walnięte wszystkie trzy sztuki, jakość wykonania wołała o pomstę do nieba, więc koleżeńsko przestrzegam.
Nie przesadzaj, co to za usterka jak usunęliśmy ją w kilka minut bez lutownicy :rotfl:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...