kobart Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 Witajcie, po dłuższym czasie czytania i przeglądania forum, kompletowania klocków, przyszedł czas na rozpoczęcie budowy systemu CA u mnie w aucie. Przedstawiam relację z pierwszego etapu montażu, jakim było położenie instalacji. Pacjent:Przewody zasilające to spawarka 35mm2, puszczone w oplocie, wszystkie końcówki prócz zaciskania zostały zalutowane. Na początek podłączamy masę, podpiąłem się pod śrubę fotela z tyłu. Zarówno blacha auta, jak i śruba i metal fotela został obdarty z lakieru do gołego metalu. Przewód masowy zaciśnięty w miedzianym konektorze, zalutowany przy konektorze i przy końcówce tulejkowej. Tutaj finalnie przewody w bagażniku, zarobione i gotowe do wpięcia do rozety, ale o tym później. Przewód plusowy puszczony pod tylnym siedzeniem do progu pasażera, newralgiczne przepuszczenia przewodu w ciasnych miejscach zabezpieczone dodatkowo taśmą parcianą w celu zminimalizowania niebezpieczeństwa przetarcia i zwarcia do masy. Dalej progiem pasażera, koło dmuchawy i wchodzimy do komory silnika. W komorze silnika wywierciłem dziurę w ścianie grodziowej, wkleiłem przepust gumowy i przez niego puściłem przewód zasilający. Przewód przed i za przepustem został owinięty taśmą parcianą w celu jego zblokowania przed przesuwaniem, co mogłoby skutkować przetarciem w przyszłości. Dalej przewód umieściłem w peszlu w celu jego dodatkowego zabezpieczenia w komorze silnika. Przed bezpiecznikiem został zakończony końcówką tulejkową i złapany trytytką do innych przewodów w celu zabezpieczenia przed niepożądanym ruchem. Oprawa bezpiecznika została przytwierdzona do wcześniej wykonanego uchwytu trytytką. Pewnie tutaj się zaraz posypią gromy, ale zabieg ten jest celowy, ponieważ uchwyt, który wykonałem dla oprawy jest metalowy i jest przykręcony do blachy. W momencie montażu bezpiecznika przy jego przypadkowym zetknięciu ze śrubą mocującą oprawę bezpiecznika mięlibyśmy zwarcie i tylko dlatego trytyta. Tutaj już finalny montaż pod maską, przewód na razie niepodłączony bo nie ma takiej potrzeby, wszystko przygotowane i czeka na resztę gratów. Zamontowana tymczasowo rozeta w bagażniku. Docelowo ma być zabudowa, dlatego też i przewody dużo dłuższe na chwilę obecną. Najpierw przetestuję parę klocków w instalacji, wybiorę najlepsze i wtedy zacznę budować zabudowę. Dziś z rana wykonałem też hand-made sygnałówki na wtykach oczywiście AIV i przewodzie instrumentalnym Red Music INS101. Tyle z pierwszego etapu montażu ode mnie. Na chwilę obecną radio na jakim system zostanie na początku uruchomiony to Pioneer DEH-5100UB, docelowo DEH-80 PRS. Obecnie jestem na etapie kompletowania środków finansowych na maty do drzwi i na pierwszy zestaw odseparowany. Wybór na początek padł na Excursion SX-6C, wiem wiem, że to niska półka, ale na początek zabawy powinno wystarczyć. Docelowo będę czegoś szukał w używce sprawdzonego, jeśli uda się upolować w używce i w pewnym stanie MT 6 lub DLS R6A to excursiony pójdą w odstawkę jako pierwszy system. Co będzie dalej wyjdzie w praniu, na razie cieszę się, że ruszyłem z pracą po paru miechach kompletowania wszystkiego. Krytykę oczywiście jak zawsze przyjmę na klatę, pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
italiano1980 Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 Fajna Astra . W Turbo ??? Narazie wszystko idzie w dobrym kierunku Dzialaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicher18gl Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 Widzać ze przykładasz sie do instaliki jest dobrze a koncówki tulejowe też zalutowałeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dejson Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 Ok początek dobrze ogarnięty ale zakładasz temat nie skończony do końca tzn stacja,system,wygłuszenie furtek. Wtedy lepiej wszystko skleja się w 1 całość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michallll Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 Nie od razu Rzym zbudowano . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirek_smok Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 Fajna Astra . W Turbo ???to ma inny zderzak opc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T_OMASZ Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 To jest Turbo... 1.7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dejson Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 Nie od razu Rzym zbudowano . no ok ale moim zdaniem dział wasze instalację na logicznie rozumowanie obejmuje wszystko od pkt A do pkt B A nie zaczęła się dyskusja i zobaczymy co dalej Kiedy ciekawe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirek_smok Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 To jest Turbo... 1.7turbo diesel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
opona333 Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 no ok ale moim zdaniem dział wasze instalację na logicznie rozumowanie obejmuje wszystko od pkt A do pkt BA nie zaczęła się dyskusja i zobaczymy co dalej Kiedy ciekawe.Dlaczego niby? Po to jest forum by doświadczeni użytkownicy mogli oceniać i doradzać w trakcie budowy, tak by można było poprawiać ew. błędy na bieżąco, a nie jak już wszystko jest ukończone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demondemidi Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 Taki to urok, jak pokażesz już ukończoną instalację to usłyszysz "czemu tak a nie tak", jak założysz temat z pytaniem jak coś zrobić to usłyszysz "czytaj, było na forum", jak założysz temat w trakcie prac to usłyszysz "po co pokazujesz nie skończoną instalację"... Nie dogodzisz wszystkim Widać, że starasz się o poprawność instalacji ale czy prawy próg był dobrym torem dla zasilania? Z tego co pamiętam to z lewej strony jest mnóstwo miejsca a prawa strona wtedy zostaje czysta dla sygnałowych i/albo głośnikowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobart Opublikowano 23 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 Widzać ze przykładasz sie do instaliki jest dobrze a koncówki tulejowe też zalutowałeś ? Końcówki też zalutowane na beton Ok początek dobrze ogarnięty ale zakładasz temat nie skończony do końca tzn stacja,system,wygłuszenie furtek. Wtedy lepiej wszystko skleja się w 1 całośćMogłem zrobić wszystko za jednym pociągnięciem i zamiast kłaść porządne kable w oplocie, mogłem położyć 10mm2 na odwal się i wszystko położyć na gorszym osprzęcie wtedy by mi starczyło na dekarkę na drzwi i na głośniki do furtek. Wolę robić dokładnie i wszystko po kolei a na porządnych podzespołach, jeszcze w grudniu pojawią się furtki i jak starczy mamony to i głośniki. Radio na razie zostaje takie jak jest, docelowo wszystko ma iść w aktywce więc i radio się zmieni, peace. To jest Turbo... 1.7 W ramach uściślenia Isuzu Widać, że starasz się o poprawność instalacji ale czy prawy próg był dobrym torem dla zasilania? Z tego co pamiętam to z lewej strony jest mnóstwo miejsca a prawa strona wtedy zostaje czysta dla sygnałowych i/albo głośnikowych. Wierz mi, że długo nad tym myślałem, miałem rozebraną i lewą i prawą stronę auta, wyciągnięte fotele i nie dałbym rady lewą stroną. U mnie lewą stroną idzie full kabli, które sam kładłem, m.in. wiązka poziomowania ksenonu, grzanie foteli, alarm i nie ma tam miejsca już na zasilający do CA. Sygnałówki będę kładł środkowym tunelem pod tapicerką tylko martwi mnie jedna rzecz bo jest tam sterownik poduszek i boję się o zakłócenia. Lewy próg dla sygnałówek odpada bo jest tam sporo kabli zasilających. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dejson Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 Może i masz swoją Teorię nie wnikam ale zastanawia mnie Jedno przeważnie Ako w każdym aucie ( no prawie ) jest z Lewej Strony ( patrząc Od Kabiny ) i zastanawia mnie Jedno ? Dlaczego puściłeś kabel prądowy Lewą stroną ? Jak zawsze Więcej Miejsca jest praktycznie w Prawym Progu(ale jak to mówią jaki Kraj taki Obyczaj),Dwa ty się nie użalaj chłopie nad tymi Kablami i instalacją nie wiadomo jak Byś miał system za 10 tys złotych Ja mam Prądowy 21mm Od Spawarki 100 miedź i nie przeżywam jak ty,głośnikowe Kable 2mm Kwadrat 2 Ekranowe,RCA tak Samo 2 Ekranowe , system za 1100zł i Wszystko Gra Idealnie żadnych szumów spadków mocy ani charczenia nic a Ty tutaj przeżywasz nie wiadomo co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korca Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 Widac, ze sie przykladasz i oby tak do konca Co do strony umiejscowienia kabla zasilajacego nie powinno byc zbednych komentarzy skoro to przemyslales. Tez puscilem prawym bokiem i az sie boje co to bedzie jak userzy zobacza moja instalke w tym dziale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobart Opublikowano 23 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 Może i masz swoją Teorię nie wnikam ale zastanawia mnie Jedno przeważnie Ako w każdym aucie ( no prawie ) jest z Lewej Strony ( patrząc Od Kabiny ) i zastanawia mnie Jedno ? Dlaczego puściłeś kabel prądowy Lewą stroną ? Jak zawsze Więcej Miejsca jest praktycznie w Prawym Progu(ale jak to mówią jaki Kraj taki Obyczaj),Dwa ty się nie użalaj chłopie nad tymi Kablami i instalacją nie wiadomo jak Byś miał system za 10 tys złotych Ja mam Prądowy 21mm Od Spawarki 100 miedź i nie przeżywam jak ty,głośnikowe Kable 2mm Kwadrat 2 Ekranowe,RCA tak Samo 2 Ekranowe , system za 1100zł i Wszystko Gra Idealnie żadnych szumów spadków mocy ani charczenia nic a Ty tutaj przeżywasz nie wiadomo coNie widze tu zadnego uzalania i mysle ze najwyzszy czas skonczyc bezproduktywna dyskusje, pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
t00m3q Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 Dejson uspokoj sie. Jak narazie wiedze masz znikoma a rzucasz się jak pchła z madrosciami. Przynosisz wstyd mirkowi, ktorego tu szanują;) (nie atakuje Ciebie tylko daj se luz bo mija sie to z celem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dejson Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 Ja piszę co myślę tyle w temacie,Ja nikomu nie przynoszę Wstydu.Kolego Kobart życzę dalszego sukcesu w skończeniu swojej wymarzonej instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurand87sca Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 Też się nie znam ale.. Dziwi mnie miejsce przepuszczenia kabla plusowego.. Może to i diesel i ma mało miejsca pod maską.. Ale nie lepiej było znaleźć jakiś otwór technologiczny z zaślepką i tamtędy go przeprowadzić? Bez wiercenia i estetycznie..?? W ostateczności wyjść z kabiny miejscem gdzie idzie wiązka pod maskę?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zett93 Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 Też się nie znam ale.. Dziwi mnie miejsce przepuszczenia kabla plusowego.. Może to i diesel i ma mało miejsca pod maską.. Ale nie lepiej było znaleźć jakiś otwór technologiczny z zaślepką i tamtędy go przeprowadzić? Bez wiercenia i estetycznie..?? W ostateczności wyjść z kabiny miejscem gdzie idzie wiązka pod maskę??Dołączam się do pytania, reszta zapowiada się obiecująco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 Też się nie znam ale.. Dziwi mnie miejsce przepuszczenia kabla plusowego.. Może to i diesel i ma mało miejsca pod maską.. Ale nie lepiej było znaleźć jakiś otwór technologiczny z zaślepką i tamtędy go przeprowadzić? Bez wiercenia i estetycznie..?? W ostateczności wyjść z kabiny miejscem gdzie idzie wiązka pod maskę??Pierwsze na co zwróciłem uwagę to właśnie to niefortunne miejsce przejścia kabla. Po za tym profi robota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurand87sca Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 Lutowanie tulejek zaciskowych też mnie lekko dziwi.. Ale jeśli padło pytanie czy są zalutowane może jednak tak się robi.. Zawsze wydawało mi się ze są lepsze niż cynowanie przewodu bo w nich są miększe a jednak się nie ucinają żyły przy dokręcaniu i lepiej się układają w zacisku.. A po cynowane są twardsze mniej podatne przez co mniejsza powierzchnia styku jednak.. Nie żebym się czepiał. Pytam z ciekawości.. Chociaż aktualnie mam dylemat, lekkie OT: Bo na przewodach do rozet na przednie wzmacniacze mam tulejki nieizolowane ale bardziej energetyczne (grubościenne) czyli 16mm2 w grubej tulejce vs. śrubka M6xL6mm.. Więc cała ta piękna teoria i doświadczenie jak krew w piach..;P Ps. Owszem prace zapowiadają się obiecująco.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
italiano1980 Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 Nastepnym razem chlopak bedzie wiedzial i zrobi prawidlowo ☺ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobart Opublikowano 23 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 Pierwsze na co zwróciłem uwagę to właśnie to niefortunne miejsce przejścia kabla. Po za tym profi robota Pewnie nie raz będzie możliwość obgadania dokładnie Twoich wątpliwości na warszawskim spocie, to wyjaśnisz mi co i jak, póki co miło słyszeć że się podoba i daje to kopa do dalszej pracy Postaram się krótko wyjaśnić czemu przewód plusowy tędy a nie inną drogą. U mnie w ścianie grodziowej jest tylko jedna zaślepka technologiczna (miejsce na linkę od gazu, której w dieslu nie ma bo gaz jest elektroniczny), którą wykorzystałem już dużo wcześniej do pociągnięcia różnych instalacji pod maskę i nie ma możliwości przeciągnięcia nią już przewodu zasilającego. Kratka przez którą przechodzi kabel jest plastikowa i nie ma strachu, że przewód gdzieś zewrze do masy, a jeśli chodzi o estetykę tego co widać pod maską to wydaje mi się być zachowana, bo właśnie po to założyłem gumowy przepust żeby wyglądało to schludnie. Jeśli chodzi o lutowanie tulejek zaciskowych to lutowałem je tylko na końcu tam gdzie po włożeniu wystają przewody, nigdzie indziej. Cała tuleja wewnątrz jest wypełniona przewodem i nie ma tam grama cyny, foto poglądowe żeby było jaśniej o co chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapsel1981 Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 kablomania to podstawa, lepiej zrobic raz a porządnie, bo później jeszcze raz rwac wszystko to porażka. Na razie nie ma się bardzo do czego przyczepic. Życzę powodzenia i wytrwałości bo odwdzięczy się to przyjemną grą. Robic swoje i do przodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemcio Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Nie wiem jak w Astrze ale w signum i Vectrach jest duża przelotka przy linkach od drążka zmiany biegów. Mi wlazly tamtędy 2x53mm2 Zacząłeś od dobrej strony pomijanej przez wielu na początku P.s. Ja nie zalutowuje tulejek bo to utwardza linkę w środku i potem cienka śruba terminala ma problem zgnieść ja bez problemu i ułożyć tulejkę w terminalu. Piszesz ze niby zalutowujesz tylko końcówkę ale zawsze kabel zassie trochę cyny do środka. Never mind zapowiada się nieźle. Pamiętaj ze prawdziwego faceta poznaje się nie po tym jak zaczyna ale jak kończy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.