LOW_Cento Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Siema. Posiadam Fiata Cinquecento www.facebook.com/projectlowcinquecento właśnie tego. Byłem już na dwóch zawodach CA i moje wyniki to 139.3db przy normalnej pogodzie (20-25'C), a w upale (35-40'C) oczywiście w aucie 138.1db Mierzone to było przez firmę MayDay CarAudo. No i po obu tych pomiarach stwierdzam że niema prądu... chciał bym uzyskać powyżej 140db. Teraz tak moje sprzęty (od końca [bagażnika, aż pod maskę]): Skrzynia Double Bass Reflex z dwoma głośnikami PowerBass PS12 strojenie 54Hz, wzmacniacz kruger&matz km1001, kondensator Toxic Tox-3000, kable + i - 35mm2 bezpiecznik 80A, akumulator kwas 45Ah, alternator 55A. Teraz tak, chcę dołożyć do tego drugi akumulator do bagażnika... Jaki kupić ten akumulator? Oczywiście drugi kwas, ale ile Ah myślę żeby kupić drugi 45Ah, ale to chyba za dużo będzie dla alternatora... jakiś mały 35Ah albo jeszcze mniej? Przez zimę będę wymieniał wszystkie kable pod maską (-silnik.buda, -aku.buda, +altek.aku, +altek.aku.rozrusznik ) na 35mm2 bo teraz są seryjne aczkolwiek nawet dają radę. W bagażniku wskazanie woltomierza na kondensatorze w momencie największych uderzeń spada do 12.8V... PS: Jeśli info jak drugi akumulator dobrać do tego co mamy w aucie jest gdzieś na tym forum, to proszę o podesłanie bo ja szukać nie potrafię... Miałem bana tutaj 14dni... czytałem, szukałem jak po##bany i nic nie umiem znaleźć a pro po tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demondemidi Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Ciekawy wynik jak na to co tam jest, chyba przerzucę swoje graty do jakiegoś cieniasa to dmuchnę ze 150dB ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Taaaa tak jak on 140 po zmianie aku... Nie ma sensu kupowac kwasa. Wymirn ten pod maska na cos dedykowanego i wrzuc porzadne druty. 35mm na długo nie wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fridek Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Oem agm. Problem z temperatura to nie tylko zasilanie ale tez tapicerka. Blacha auta. Alternator ktory podaje nizsze napiecie wtedy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Oem agm. Problem z temperatura to nie tylko zasilanie ale tez tapicerka. Blacha auta. Alternator ktory podaje nizsze napiecie wtedy. Jak potrafisz , to napisz proszę ( oczywiście szacunkowo ) o ile trzeba zwiększyć moc aby skompensować 1 dB spadku z powodu wzrostu temperatury przy mocy nominalnej 1 kW . To powinno dać obraz jakiego rodzaju działania sa niezbędne . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SadeXo Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Ja bym proponował zaopatrzyć się w lepszy alternator. 55A przy 14,4V daje niecałe 800w. To powoduje spadki na zasilaniu i na wzmacniaczu mamy już niższe napięcie, co za tym idzie mniejszą moc. Oczywiście podpowiedź kolegów ze wymiana akumulatora na agm(chociaż by OEM z vag-a lub BMW) da duży wkład. Ponieważ jak wiadomo AGM lepiej oddaje ładunek.No i oczywiści big 3A skoro będziesz je robił to proponuję kable które teraz masz do bagażnika wykorzystać na big3, a do bagażnika dać 50mm2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m2c Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 I szybciej się ładuje. Do tego jest bezpieczniejszy jeżeli chcesz dołożyć go jako drugi akumulator do bagażnika. Jaką wydajność ma alternator na biegu jałowym? Pewnie pokrywa zapotrzebowanie elektroniki samochodu i niewiele zostaje, dlatego spadki zawsze będą przy takich mocach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOW_Cento Opublikowano 1 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Alternatora bez sporych modów mocowania nie założę innego... Podczas pomiaru zawsze mam ssanie i około 2000obr/min (ssanie manualne, to jest gaźnikowiec). Ziomki z MayDay-a, po obejrzeniu całej instalacji powiedzieli mi że drugi aku i po sprawie, a potem tylko BIG3. Tylko chcę się dowiedzieć jaki drugi aku mogę dać? Czysto teoretycznie? Kupić drugi 25AH a pod maskę dać 35AH Żeby łacznie mieć 10% ponad moc alternatora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tony_tr Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Koledzy napisali Ci wyżej żebyś wymienił ten np na AGM i do tego grubsze kable, a Ty zdaje się jakbyś tego w ogóle nie czytał "ziomki powiedzieli"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOW_Cento Opublikowano 1 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Pod maską jest dobry, chcę drugi. Mogę chcieć drugi czy mi nie wolno???? Dwa będą lepsze niż jeden choć by i 55Ah. Mam 45Ah jest fajnie ale dla stabilizacji spadków do bagażnika, blisko wzmacniacza i razem z kondensatorem dam drugi aku, oczekuję bardzo prostej odpowiedzi... Jak mocny to ma być aku? A wy mi tu pierdoły o wymianie kabli... 35mm2 to juz i tak przegięcie jak na skrzynię 500W RMS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SadeXo Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Akumulator ok ale. Jak dołożysz drugiego kwasa to nie zyskasz zbyt wiele. A jak już chcesz to szukaj jakiego z niska rezystancją wewnętrzna (forse, bosch s5... Idzie je poznać po prądzie rozruchowym(min 10x większy od pojemności)). Jeżeli zdecydujesz się na agm to i tak czeka cię zakup cetka, bo zabić agm-a przez niedoładowanie jest bardzo łatwo. A wtedy możesz dac już dużo większego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOW_Cento Opublikowano 1 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Chcę dołożyć drugiego kwasa, czy idealnie sprawny alternator 55A (na kondensatorze w bagażniku: bez świateł i obciążeń 14.4 na światłach 14.3) da radę utrzymać na raz dwa akumulatory 45Ah? Żeby ich nie rozładować poniżej 13.5V? PS: Ten co mam pod maską jest 45AH 400A wiec też dość duży rozruchowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zientek Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Dodajesz aku do bagażnika dla stabilizacji i za nim jeszcze kondensator? Nie jest to już przypadkiem wtedy zbędne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOW_Cento Opublikowano 1 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Skoro go mam to go dam... zawsze to jednak lepsze niż bez... Odpowie ktoś na moje pytanie wyżej? Po prostu tak czy nie.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULII Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Zapytam. Jak planujesz ładować ten drugi akumulator ???Jak sięgniesz do wiedzy zawartej na forum to oświeci Cię pewnie że ten drugi akumulator będzie cały czas niedoładowany. Mało tego takim alternatorem dwóch nie naładujesz z instalacją audio Co do altka to na pewno są większe (to nie prądnica) Każdy producent samochodów zamawia jeden typ alternatora o różnej mocy i w różnych modelach aut siedzą te same obudowyTrzeba poszukać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOW_Cento Opublikowano 1 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Halo mówimy o samochodzie produkowanym do 98roku... i koniec... W tedy audio to miałeś na kasecie i dwóch 2W głośnikach w desce... Niema innych alternatorów do CC wersje były po dwie w 704 był 55A M&M i Zenit (ja mam starszy lepszy Zenit [Polski]) a w 900 i 1.1 były 45A też M&M i jeszcze jakiejś innej firmy. Równolegle podpięte dwa takie same akumulatory naładowane i podłączone, same się nie rozładują przecież tak szybko, a ja jeżdżę minimum trzy razy w tygodniu na spoty... U mnie niema pojęcia granie na zgaszonym silniku... Muzyka gra, auto chodzi i to na ssaniu, 1500-2000k obr. Więc gdzie widzisz opcję rozładowania któregoś akumulatora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zmej Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Da rade ... ale przez jaki czas? Jeśli sensem dla Ciebie jest by mieć 2 - to zakładaj ...nawet 100Ah. Próbujesz oszukać Siebie pomijając fakt że to ma wytrzymać lata a nie miesiąc. Big3 to 1rszy krok - potem jeden AGM a ile to już w sumie tyle na ile Cie stać bo mając AGM'a musisz się liczyć z tym ze cykliczne ładowanie to konieczność. W chwili jak mnie nurtowało to pytanie trafiłem na różne opinie: że dwa.. że jeden mocniejszy, że jeden agm... że dwa, że i 80Ah można pod 60 A alternator... że trzeba jednak zostawić wolnego "prądu" na instalację elektryczną... Mało kto jednak zawracał uwagę na fakt, choć niejednokrotnie w tematach się pojawiało, że ważniejsze jest to czy samochód jeździ krótkie czy dłuższe trasy Bo ten Twój 55a naładuje 80ah ale po 200km, mocno uogólniając, a robiąc 10 km dziennie to i 35ah nie wytrzyma, rozumiesz? Odpuściłem pomysł z 2 aku i Tobie też na tym etapie polecam - bo i dodatkowe kable i przekaźnik! bo inaczej jeden akumulator zniszczy drugi z powodu tejże wewnętrznej rezystencji.Wybrałem 1 agm o 10ah większy ląduje go co miesiąc. To jak grają wzmacniacze po AGM to już coś co sam musisz doświadczyć Najprostsze rozwiązania są zwykle najskuteczniejsze... takie jest moje zdanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOW_Cento Opublikowano 1 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Jeśli będą podłączone równolegle to będą się stabilizowały wzajemnie, będą jak jeden aku 90Ah 800A i tyle... z tą różnicą że będzie je łączył kabel, a nie jedna obudowa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULII Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 poczytaj bo ręki opadają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m2c Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Mocno ciśniesz sprzęt na co dzień podczas jazdy? Najwyżej sprawdzisz co jakiś czas napięcie na akumulatorach i jak spadnie za mocno to zapniesz prostownik i tyle ;)Rozumiem ze pytanie czy się nie rozładują poniżej 13,5V to literówka, gdyż w pełni naładowany akumulator nie ma takiego napięcia ;)Dwa akumulatory o tej samej pojemności mogą być połączone bez przekaźnika, jak są w podobnym stanie to nie powinno być problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demondemidi Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 A że tak zapytam, jakie masz napięcie przy piecu po odpieciu kondensatora, silnik odpalony (na ssaniu) i przy rozkreconym sprzęcie na full na test tone? Oczywiście chodzi mi o pomiar miernikiem, i w tym samym przypadku jakie masz napięcie pod maską? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exacto Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Ja to bym wymienil albo alternator po przerobkach albo samochod. Bateria agm potrzebuje troche wiekszego napiecia ladowania, inaczej ctek co 2 dni a z tym altkiem to juz w ogole. Sam mam Agm 92Ah i jak na razie stoi na pólce bo po pierwsze katowal sie u mnie przy altku 100A po drugie baaardzo uciazliwe jest ladowanie co kilka dni, a do tego robie tylko 10 km dziennie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m2c Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Ja robię 12 km ;) Pod maską 74Ah, w bagażniku 35Ah. W weekend sprawdzałem i przód 12,7V, tył 13V więc w sumie pełne Ostatni raz ładowane ctekiem po zimie. Może jednak na co dzień nie słucham tak głośno jak niektórzy... ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fridek Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Jak potrafisz , to napisz proszę ( oczywiście szacunkowo ) o ile trzeba zwiększyć moc aby skompensować 1 dB spadku z powodu wzrostu temperatury przy mocy nominalnej 1 kW . To powinno dać obraz jakiego rodzaju działania sa niezbędne .Teoria mówi nam o zysku +3db przy podwojeniu mocy podanej na przetwornik. Te 3 db, umówmy się od pewnego poziomu przygotowania auta, uzyskiwane jest chyba tylko w warunkach laboratorium. Jako przykład mogę podać moje ostanie auto po wymianie wzmacniacza z 1.8kw na 4.2 uzyskałem coś ponad db zysku. 3 db zysku uzyskałem podaniem 8kw. Tutaj dochodzi również podatność zawieszenia a raczej jego przebieg w funkcji podawania mocy na przetwornik. Z mojej strony proponuję zmianę aku na większy z większym prądem rozruchowym. Spadek wyniku spowodowany temperaturą można sobie kompensować zmianą regulatora napięcią alternatora na regulowany. Bądź wymiana alternatora na taki w którym taka możliwość istnieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demondemidi Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 10 km w jedną stronę codziennie i co prawda bateryjki napięcie trzymają w granicach 12.8-12.6 po nocy ale jednak po tygodniu czuć stanowczy niedobór prądu i konieczność podładowania w pracy... Z tym, że u mnie każdy km robiony z obciążeniem na samym audio rzędu ok 160-170A... Fakt niektórzy stanowczo intensywniej wykorzystują możliwości sprzętu ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.