Skocz do zawartości

audio w bmw e91 za rozsądne pieniądze


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 150
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Myślę, że 55mm raczej nie wejdzie bo ori głośniki w bmw są na prawdę płaskie i pewnie nawet pod te 49,5 czy 50mm trzeba będzie dać dystans, a przy 55mm może być problem z tapicerką ale musze to zmierzyć.

 

kaka22 jeżeli helix będzie w miarę ok to już dobre info bo jego cena też jest przystępna.


Obawiam się, że nawet te 49,5mm może być nie do upchnięcia w e90. Na e90post znalazłem info, że max co da się tam wepchnąć to 47mm na dystansie ale i tak trzeba podcinać boczek. Nie znalzłem natomiast żadnych info jakie głośniki zakładają. Teraz pytanie jaki sensowny, w miarę budżetowy, odeseparowany zestaw będzie miał max te 47mm, a jeżeli mniej to jeszcze lepiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kup sobie po prostu jakiegoś plug'n'playa i podepnij pod fabryczne radio, z dodatkowym subem powinieneś być zadowolony, skoro aspiracji audiofilskich nie masz, bo coś mi się wydaje że to co chcesz przeznaczyć na ten cel, po prostu będzie trafione jak kulą w płot.

 

Bez konkretnego dłubnięcia tapicerek, konkretnego zamocowania, i całej reszty z tym związanej efektu i tak nie będzie, w swojej E90 z professional i 2 razy podchodziłem do tego tematu i bez konkretnego podejścia - szkoda każdej wydanej na półśrodki złotówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2-3 tygodnie temu robiłem E92, słuchałem fabrycznego zestawu i dedykowanego GLADEN... po wymianie 1 do 1 dużej różnicy nie było i byłem mocno zaskoczony...

 

Z czystej ciekawości zapytam. Podłączyłeś ten system pod fabryczną "konfigurację" ?

 

Nie czytałem wszystkich stron i nie wiem do końca z jaką wersją "fabryki" miałeś do czynienia (stereo, HiFi, HiFi Professional). Choć niezależnie od tego czy była to konfiguracja, która dodatkowo w torze posiada fabryczny wzmacniacz, to w moim odczuciu instalacja Gladena (wersji jest kilka, ale dotyczy w tej materii wszystkich) faktycznie budzi rozczarowanie. Słuchałem takiej konfiguracji jak sięgam pamięcią w co najmniej dwóch wersjach. Doposażenie jednej z nich zakończyłem wczoraj i tym razem znając sposób montażu wykonany przez "poprzednika" mogę się do tego odnieść. Nawet w wersji HiFi (w F11) słyszalna jest poprawa brzmienia po instalacji Gladena pod "fabrykę". Jest to opinia właściciela pojazdu i ja w pewnym sensie ją potwierdzam. Jednak daje się ją w zasadzie odczuć tylko przy większych poziomach głośności. Jednak jest ona namiastką tego co można uzyskać przy jego wykorzystaniu. Ważne jest również to o czym napisał nakamichi. Swoje trzeba odczekać. Jednak czy jest to zabieg opłacalny ? W mojej opinii w tej konfiguracji nie. System należy doposażyć w dodatkowy, odpowiedni wzmacniacz mocy. Instalując te systemy (odmiany Gladena oraz AudioSystem) już wielokrotnie w poprzednich jak i nowszych wersjach serii 1,3,5,X* i znając słabości tej konfiguracji mogę powiedzieć jedno. W przypadku 95% POPRAWNIE WYKONANYCH instalacji tego systemu uzyskane brzmienie powoduje pojawienie się mokrej cieczy w majtkach właścicieli. Pozostałe osoby, które po prostu potrafą słuchać muzyki słyszą bardzo dużą poprawę (zależnie od wersji). Jednak uzyskanie tego efektu w mojej ocenie jest kompletnie niemożliwe bez odpowiedniego wzmacniacza.

 

Sporo osób wypowiada się na forum negatywnie na temat produtków Gladen'a dopisując akapit niżej, że w zasadzie zna je głównie "z Youtuba". Szkoda. Prawdą jest to, że BMW moim zdaniem z każdą kolejną generacją samochodów nie stara się w zasadzie cokolwiek poprawić w zakresie brzmienia. Istnieją wersje tych aut, których cena zakupu jest na poziomie sporego mieszkania w dużym mieście, a brzmią fatalnie. Ocena finalnego brzmienia po instalacji Gladena bez wiedzy na temat tego jakie fabryczne lokalizacje mamy do dyspozycji (nie tylko gdzie są)  i bez wiedzy na temat tego jak i co grało tam wcześniej jest bez sensu z punktu widzenia oceny produktów tej firmy. Oczywiście nie jest to komentarz do Xris'a :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja o która pytasz , zakładała pominięcie fabrycznego wzmacniacza .

Te role przejął na siebie 5 ch wzmacniacz z prockiem Helixa. Dodatkowo zdecydowałem się na zewnętrzny wzmacniacz basowy ( mono średniej mocy ) i sub na "10", aby nie zmuszać głośników frontowych do wytężonej pracy poniżej 50 Hz . 

Czy jest to trafnie wybrany punkt zdecyduję za jakiś czas , gdy system będzie wygrzany.

Jednak nie tylko wzmacniacz jest tu pożądany , ale tez korekcja w domenie czasu/fazy.

Ten samochód w fabrycznej konfiguracji gra praktycznie lewą stroną , prawa strona z pozycji kierowcy jest ledwo słyszalna  , a panorama stereo jest "trudno" akceptowalna :wink2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Sporo osób wypowiada się na forum negatywnie na temat produtków Gladen'a dopisując akapit niżej, że w zasadzie zna je głównie "z Youtuba"

 

Ja słuchałem tego systemu w F10 kilka razy.... właściciel zadowolony na maxa:) bo basu ma dużo z empetrójek Behemoth`a Rotting Christ i innych tego typu rozpierdalaczy gitar ... a ja mu tylko powiedziałem "u Twojej żony w A4 B* Bang&Olufsen gra lepiej"... no i się trochu obraził (mój szwagier:) ), stety niestety ale taka prawda. Wydał kilka tysięcy za wygłuszenie drzwi (Dynamatem) i zestaw Gladen ze wzmakiem (zastrzelcie mnei ale nie wiem jaki to KIT - wiem, że w fabryczne miejsca) i szału nie ma. Nie twierdzę, że to jest dziadostwo, ale chyba nie każdy umie to zaaplikować tak jak to powinno być zrobione....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie twierdzę, że to jest dziadostwo, ale chyba nie każdy umie to zaaplikować tak jak to powinno być zrobione....

 

To jedno , dwa , miejsca instalacji są z góry narzucone a to mocno ogranicza aspekty przestrzenne .

Same głośniki nic w tym stanie nie potrafią zmienić.

Działamy w określonej materii i starujemy od pewnego stanu zastanego w pojeździe , a nie tworzymy coś od podstaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Instalacja o która pytasz , zakładała pominięcie fabrycznego wzmacniacza .
Te role przejął na siebie 5 ch wzmacniacz z prockiem Helixa. Dodatkowo zdecydowałem się na zewnętrzny wzmacniacz basowy ( mono średniej mocy ) i sub na "10", aby nie zmuszać głośników frontowych do wytężonej pracy poniżej 50 Hz .
Czy jest to trafnie wybrany punkt zdecyduję za jakiś czas , gdy system będzie wygrzany.
Jednak nie tylko wzmacniacz jest tu pożądany , ale tez korekcja w domenie czasu/fazy.
Ten samochód w fabrycznej konfiguracji gra praktycznie lewą stroną , prawa strona z pozycji kierowcy jest ledwo słyszalna , a panorama stereo jest "trudno" akceptowalna

 

W 100% się z tobą zgadzam. Pisałem, że znam słabości. Jednak konfiguracja, o której piszesz wykracza dość znacząco ponad budżet, o którym ja myślę. Istnieje kilka alternatywnych rozwiązań, które przy większym budżecie można stosować. Kluczowe jest wymaganie zdefiniowane przez właściciela odniesione do finansów. Jeżeli są większe, to jak najbardziej należy zająć się tym o czym piszesz. Przy założeniu, co mogłoby się wydawać oczywiste, a w praktyce bywa różnie, że właściciel jest z tych, który"doceni" (usłyszy) te zmiany. Mówiąc inaczej, że te dodatkowe koszty będą warte dla niego tej zmiany.  

 

 


Ja słuchałem tego systemu w F10 kilka razy.... właściciel zadowolony na maxa:) bo basu ma dużo z empetrójek Behemoth`a Rotting Christ i innych tego typu rozpierdalaczy gitar ... a ja mu tylko powiedziałem "u Twojej żony w A4 B* Bang&Olufsen gra lepiej"... no i się trochu obraził (mój szwagier:) ), stety niestety ale taka prawda. Wydał kilka tysięcy za wygłuszenie drzwi (Dynamatem) i zestaw Gladen ze wzmakiem (zastrzelcie mnei ale nie wiem jaki to KIT - wiem, że w fabryczne miejsca) i szału nie ma. Nie twierdzę, że to jest dziadostwo, ale chyba nie każdy umie to zaaplikować tak jak to powinno być zrobione....

 

Nie napisałem, że jest genialny dla 100%. Przecież dobrze wiesz, że jesteś jednym z tych 5%. Miałem na myśli "szwagra". Celem instalacji w budżecie, o którym ja myślę jest poprawa brzmienia fabrycznego systemu. Jeszcze nie spotkałem się z opnią, która świadczyłaby o tym, że zmiana jest kosmetyczna lub żadna. Porównanie do B&O miałoby sens, gdyby opcja doposażenia Audi w ten system kosztowała podobnie jak ta aplikacja. Wiemy oboje, że nie słuchałeś tego co było tam fabrycznie przed zmianą. W tej sytuacji nie posiadasz warunków do tego, aby ocenić ten system według kryteriów, które ja podałem. Masz swoje, szanuję to. Podkreślam jeszcze raz. Nie budujemy systemu full wypas, bo to nie ta kasa w tym aucie. Wiem co masz na myśli pisząc o umiejętnościach. Zgadzam się z tobą. Widziałem już różne "próby" w tych autach. Jednak nie piszmy, że finalny efekt zależy tylko od umiejętności (załóżmy, że mamy do czynienia z wprawnym instalatorem).  Instalacja przy spełnieniu założenia z końca poprzedniego zdania posiada tak mało wad jak budżet na to pozwolił.

 

Z mojej strony EOT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Jeszcze nie spotkałem się z opnią, która świadczyłaby o tym, że zmiana jest kosmetyczna lub żadna.

Bo dla większości ludzi działa zasada "no bas, no fun" :)

 

Ja, mam nadzieję, będę miał okazję posłuchać tego GLADEN,a już po wygrzaniu i jestem ciekaw czy zmienię zdanie (oczywiście procek "wyzerowany" bo chodzi o porównanie oryginalnego systemu do zestawu P&P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Ja, mam nadzieję, będę miał okazję posłuchać tego GLADEN,a już po wygrzaniu i jestem ciekaw czy zmienię zdanie (oczywiście procek "wyzerowany" bo chodzi o porównanie oryginalnego systemu do zestawu P&P)

A jak chcesz tego dokonać ?

Woofery były wpięte pod fabryczny wzmacniacz , który stosuje filtrację na sygnale .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda po niemiecku, ale jest - test 5 różnych zestawów dedykowanych do BMW. Ten sam test był w car & hifi i wygrał zestaw Audio systemu (ten z dopiskiem plus), dodatkowo wyróżnienie za dźwięk dostał zestaw Etona

http://www.hifitest.de/test/car-hifi_lautsprecher_fahrzeugspezifisch/gladen_audio-one_201_bmw_8476.php#

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale chociaż jakis pogląd na charakterystyki jest. Wiem, że są "trochę" stronniczy, ale nie kazałem autorowi wybierać audio na podstawie tego tekstu, tylko wrzuciłem to dla ogólnego podglądu  :wink:  Poza tym wielu Niemców ma trochę dziwny obraz tego jak powinna brzmieć muzyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...