dan124 Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 Osobiste wycieczki rownież. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bury22 Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 Post pod postem jest też zakazany Tylko odpuść sobie filc i podobne na podłogę, bo z wilgocią w tym aucie nie ujedziesz. Tylko pianki i to komórkowo zamknięte.Z czego są fabryczne wygłuszenia ? Pytam serio bo wygląda jak filc . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 Tylko odpuść sobie filc i podobne na podłogę, bo z wilgocią w tym aucie nie ujedziesz. Tylko pianki i to komórkowo zamknięte. To jak się Tomku ustosunkujesz do tych zdjęć? Zapewne się domyślasz z czyjej galerii pozwoliłem je sobie zaczerpnąć?Jak widać producenci (różnych marek) stosują to rozwiązanie ori i jakoś auta nie gniją.... A i instalator po wytłumieniu pianką zakłada z powrotem te filcowe maty na swoje miejsce. Z czego są fabryczne wygłuszenia ? Pytam serio bo wygląda jak filc . Ciii.... Zdradzę Ci tajemnicę... Ale nikomu nie mów! Są wykonane z mniej lub bardziej sprasowanego filcu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aeron Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 W mojej madzi też filc na podłodze pod org wykłądzinką, ale jak siorpnął wody troszke (jakas nieszczelnośc gdzieś się dostała) to szkoda gadać To fajny materiał tłumiący, ale trzeba go użyć naprawdę z głową i w odpowiednim (pewnym) aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
assesino Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 Tylko odpuść sobie filc i podobne na podłogę, bo z wilgocią w tym aucie nie ujedziesz. Tylko pianki i to komórkowo zamknięte. W Golfie 3 wytłumienie podłogi jest zrobione filcem oryginalnie, więc jak kolega dołoży go trochę więcej to raczej nic nie zaszkodzi,no chyba że ktoś leję wodę wiadrami do środka. Ja w swoim golfie nawet gumowych dywaników pod nogi nie mam i nic złego się nie dzieje-nic nie gnije. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sanders156 Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 O tyle fajnie w alfie jest to zrobione ze na filc jest kilku milimetrowa warstwa gumy dzieki temu zmniejsza sie jeszcze bardziej prawdopodobienstwo namokniecia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lksgrzegorz Opublikowano 10 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 W mojej madzi też filc na podłodze pod org wykłądzinką, ale jak siorpnął wody troszke (jakas nieszczelnośc gdzieś się dostała) to szkoda gadać To fajny materiał tłumiący, ale trzeba go użyć naprawdę z głową i w odpowiednim (pewnym) aucie.Wydaje mi się ze auto jest teraz pewne ma wszystkie mankamenty blacharskie poprawione został zakonserwowany od góry i dołu więc powinno być git Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 To jak się Tomku ustosunkujesz do tych zdjęć? Ustosunkuje się jak wróce do domu, odpalę PC i wstawię tu zdjęcia tego czego Ty proponujesz a ja po pół roku wywaliłem z samochodu. a tylko lekko przypchała mi się odma od klimatyzacji, i przez kilka dni woda poszła pod dywan, potem odmę udrożniłem, a po 3-4 miesiącach wywaliłem zgniły dywanik wraz z resztkami filców.A te foty co wstawiłeś to nowe auta, ciekawe czy wspomniany golf też ma tyle km w tyłku czy więcej, ciekaw też jestem stanu jego uszczelek, jak i kleju do szyb przednich, alero mimo wymiany wszystkich uszczelek, wklejenia szyb na nowo i wielu innych zabiegów usprawniających , niestety zalało podłogę. No ale to Ty tu słyniesz za fachowca, nie będe już Ci tego odbierał . Swoje zdanie wyraziłem i go jutro nie zmienię, ani tu, ani kilka stron dalej lub co gorsza innym poście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 Tomek jak się woda leje do auta, to nie ważne czy jest filc, pianka czy inne ustrojstwo, będzie zapach zgnilizny i tyle. Dla mnie to dziwne rozumowanie....To według Ciebie jak dasz piankę zamknięto-komórkową ,jak puszczą uszczelki i woda się zacznie lać do auta, to będzie sucho jak piepsz?Auta z foto to żadne nowe salonówki mają po ładne parę lat i także może się zapchać odpływ... A jakoś tam wypada założyć oryginalną matę z filcu, a do jakiegoś starszego już nie...Idąc Twoim tokiem myślenia to po powiedzmy 5 ciu latach właściciel auta powinien je wypatroszyć do blachy , wyrzucić ori wytłumienia m.in z filcu i ładować piankę zamknięto-komórkową, bo a nuż mu się woda kiedyś naleje... 95% ludzi (nie bawiących się w CA) nawet o tym nie myśli i jeżdzi, nie zawracając sobie tym głowy. Nie widziałem aby wsiadając zakładali gumowiaki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 wg.mnie jak już coś rozbebeszasz aby poprawić to zrobić to choć w miarę dobrze, a tym będzie jakakolwiek pianka do tego celu przeznaczona a nie filc, jeszcze nieimpregnowany. A producent auta nie bedzie kleił pianką, bo po 1 kto za to zapłaci, po 2gie kto to przyklei, i kto kupi za kilka lat nowe auto jak te nie podgnije. Tak na marginesie, filc dałem w każdym aucie, ale na ..... sufit. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
showaugh Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 No i właśnie filc stosowany jest w Skodach i Szajswagenach,..np. dla tego szajsvageny są głośne i Skoday też są głośne,niemcy wkładają materiały z recyclingu, poroso to odpad z z procesu produkcyjnego..swetrów i nnych tekstyliów, fotki Pawła ;) : https://www.facebook.com/CAS.Mielec/photos_stream jak widac na fotkach Pawła, żeby wytłumiąc auto trzeba dać :-butl z alu-painakę która pełni rolę izolacji i absorbcji, a poroso owszem ma właściwości absorbcyjne nik nie mówi że nie,tylko że wadami poroso /włóknin są: -higroskopijność-możliwość zapylenia,w materiałach zapylonych drastycznie spada ACF badania są dostępne na stronie producenta wełny mineralnej, do ocieplaniabudynków,-wysoka planość-brak zabezpieczenia przed utlenianiem auta z samym poroso są głośne..sam posiadam szajsvagena,po nałożeniu butylu i pianki na podłogę i nadkola auto bardzo wycichło..materiały typu poroso i gąbka PU aby były skuteczne muszą posiadać co najmniej 5cm grubości..jest to możliwe na grodź silnika ale nie na podłogę..np.. zaletrą poroso jest niska cena, poroso może być wykonane z:PoliesterBawełnaNylonPolipropylenowePolietylenMelaminaAramidyMod-akryleAkrylPVCSAFOctanhttp://allianceautomation.biz/sites/allianceautomation.biz/files/images/V-Lap-5.jpgWiskozaLenKonopieWełna i pytanie co tam jest i czy ten materiał ma większe czy mnijesze właściwości ?? jako włóknina ... aby włóknina miała jaką kolwiek skuteczność musi mieć min 3-5cm !!! tak jak włókniny typu wełna szklana do ocieplania i wytłumiania budynków..jeżeli jest zgnieciona nawet z grubości 5 cm do 1cm powstają dziury akustyczne i staje się atrapą... tym samym materiały absorbcyjne poniżej 3cm zaczynają tłumienie od 500Hz !!!! a drgania silnika,wycie skrzyni, diesla to F poniżej 100Hz.. http://www.paroc.pl/knowhow/akustyka/poch%C5%82anianie-dzwieku http://www.paroc.pl/knowhow/akustyka/ogolne-informacje-o-dzwieku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 Tobie nie działa i śmieć a innym proszę... Temat auta z forum: http://www.strefacaraudio.pl/topic/34310-proceed-by-dirtyweekender/ Pierwszy post a w nim cytat " Udalo sie tez zrobic dostep do kola zapasowego w razie "w". Jak widac na jednym ze zdjec, caly bagaznik oraz tylne nadkola sa wygluszone matami poroso. Przynioslo to niesamowita cisze przy predkosciach autostradowych " Stochus także stosował poroso w swoim Golfiku MK1. Jakoś lamentu nikt z tego nie zrobił... a drgania silnika,wycie skrzyni, diesla to F poniżej 100Hz.. Na to, to i GMS nie pomógł... A władowałem po dwie czasami trzy warstwy GMS 022 i 02, w sumie 30 m2 w dwa auta.... Odlicz sobie powierzchnię szyb i wyjdzie ,że było to klejone bardzo obficie, do tego maty pod spód i co? A no nic.... wibracje się zmniejszyły(od wooferów, suba), hałas podczas jazdy, jak był tak jest, jakiejś diametralnej poprawy względem serii nie uświadczyłem, poza usztywnieniem blach, ale na to maja wpływ użyte maty a nie pianki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 Dodaj że to prawie nowe KIA, gdzie nie stosuje się praktycznie nic do tłumienia, wtedy położenie nawet ręcznika frotte przyniesie już jakieś efekty. Sam rozbierałem ostatnio nowego Chevroleta, a tam podobnie, nawet dywan ma max 3-4mm grubości, a w poczciwym alero czy nawet calibrze ma ok 0.8-1cm. Nikt lamentować nie będzie, jak będzie ktoś chciał to i pieluche tetrową na ściane może przykleić, chodzi o to aby coś zrobić choć trochę ze sztuką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 Oczywiście. Jednak co zrobić w przypadku kiedy środki są ograniczone i nie można sobie pozwolić na materiały dedykowane do CA? W tym konkretnym przypadku chodziło o jakąś rozsądną alternatywę.Ja ją podałem, we dwoje ją zanegowaliście, jednak nie podając alternatywy, oprócz samej krytyki ,że to be, że to śmieci etc. Ja nie neguję faktu ,że mając kasę warto kupić np piankę zamknięto-komórkową, jednakże na swoim przykładzie (choć stosowałem otwarto-komórkową ale za to 10 mm grubości, niejednokrotnie po 2-3 warstwy np podłoga, nadkola) wiem ,że spodziewany efekt czasami potrafi rozczarować, kasa wydana roboty nie mało,problem ze spasowaniem plastików przy takiej grubości, miało być cicho-sza a jest... No jest jak było. Więc albo GMS to taki szajs, albo moja zielona to taki uparty typ ,że wcale nie zareagowała na te moje zabiegi i hałas podczas jazdy jest jaki był. A... przepraszam... Deszcz mniej wali w dach gdy pada. Ale tutaj również jest pytanie czy to zasługa Wymoffa czy GMS naklejonego na te maty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
showaugh Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 Tobie nie działa i śmieć a innym proszę... Temat auta z forum: http://www.strefacaraudio.pl/topic/34310-proceed-by-dirtyweekender/ Pierwszy post a w nim cytat " Udalo sie tez zrobic dostep do kola zapasowego w razie "w". Jak widac na jednym ze zdjec, caly bagaznik oraz tylne nadkola sa wygluszone matami poroso. Przynioslo to niesamowita cisze przy predkosciach autostradowych " Stochus także stosował poroso w swoim Golfiku MK1. Jakoś lamentu nikt z tego nie zrobił... Na to, to i GMS nie pomógł... A władowałem po dwie czasami trzy warstwy GMS 022 i 02, w sumie 30 m2 w dwa auta.... Odlicz sobie powierzchnię szyb i wyjdzie ,że było to klejone bardzo obficie, do tego maty pod spód i co? A no nic.... wibracje się zmniejszyły(od wooferów, suba), hałas podczas jazdy, jak był tak jest, jakiejś diametralnej poprawy względem serii nie uświadczyłem, poza usztywnieniem blach, ale na to maja wpływ użyte maty a nie pianki... ja u siebie dałem GMS-07 na podłogę+ 022, nadkola 022 + 05, i maska .TSI mocno wycichło i zminiejszyły się wibrację... Chyba że wyciszałeś silnik oklejając bagażnik .. albo masz regenerowany most jeśli to BMka , w tedy będzie hałasować i ciężko to poprawić, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 Chyba że wyciszałeś silnik oklejając bagażnik .. Już nie rób jajec... Jeśli chodzi o hałas silnik/skrzynia to jest dane: warstwa 022 na grodź, bo jest jeszcze jedna mniejsza odgroda przed nią oddzielająca ją od silnika, więc temp się nie martwiłem.Od wewnątrz kabiny : maty, na to 2 warstwy 022, podobnie tunel wokół skrzyni biegów. Do tego jeszcze kolejne warstwy na plastiki pod konsolą tak aby odizolować jak najbardziej wszelkie hałasy od strony silnika. Nadkola to samo mata i dwie warstwy , nadkola tył 3 warstwy 022. Więcej upchnąć się nie da. Na plastiki np na słupki kleiłem GMS a do niego ori filce tak jak było z fabryki. Tematu Bmki nie poruszam specjalnie bo i nie ma o czym mówić, auto stoi , nie jeździłem , więc nie chcę się wypowiadać nt czegoś czego sam nie sprawdziłem.Bmka to benz, więc i bez tego nie jest tak wymagająca jak kopciuch w dieslu, a to chyba w śmierdzielu powinna być odczuwalna poprawa , skoro z natury jest głośniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
showaugh Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 masz jakieś fotki z tego montażu ?? na blachę dałeś Silent Coat i na to pianki ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 masz jakieś fotki z tego montażu ?? na blache dałeś Silent Coat i na to pianki ?? Tak. Na blachę maty, potem pianka od 1 od 3 warstw i następnie ori wytłumienie auta, podłoga, plastiki etc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lksgrzegorz Opublikowano 10 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 Myślę ze poczekajmy aż wkleję auto, i może ja się wypowiem czy jest zadowalający efekt. Po drugie jak już pisałem jeżeli zacznie łapiąc wilgoć, i nie będzie efektu, to rozbiore auto jeszcze raz, zerwe filc i wkleję gms, stp, wszystko co polecacie. Jak powiedział truck jeżeli budzet na dzień dzisiejszy nie pozwala wydać kilka "stow" to podajcie inna alternatywę. Ja też jestem zwolennikiem używania jak najlepszych materiałów i zawsze staram się to robić. Nie stety vw tym bardziej 3 lub po kilkunastu latach gnić więc oddalem auto do poprawek blacharskich aby dac mu drugie zycie. I przy okazji jak już jest wybebeszony wymyśliłem sobie że można go wygluszyc. Więc panowie nie bijcie już piany a podajcie konkrety bo to najlepiej przemawia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 przelicz ile wydasz na filc i pytanie czy ma być z klejem czy bez. a tu masz alternatywę: przelicz przez powierzchnie podłogi i dachu jaka wyjdzie różnica w cenie, bo jak 100zł lub mniej to bym się nie bawił http://www.bitmat.pl/pl/p/Kauczuk-izolacyjny-3%2C6%2C9%2C13%2C19%2C25%2C32%2C50-mm-bez-kleju/183 http://www.bitmat.pl/pl/p/Pianka-poliuretanowa-10mm-2%2C4m2/205 A i tak z własnego doświadczenia wiem, że więcej daje naklejenie nawet tanich mat APP na dach a potem choćby filc, niż robienie podłogi, jedynym wyjątkiem jest ściana grodziowa + maska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rookie1984 Opublikowano 12 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2013 przelicz ile wydasz na filc i pytanie czy ma być z klejem czy bez. a tu masz alternatywę: przelicz przez powierzchnie podłogi i dachu jaka wyjdzie różnica w cenie, bo jak 100zł lub mniej to bym się nie bawił http://www.bitmat.pl/pl/p/Kauczuk-izolacyjny-3%2C6%2C9%2C13%2C19%2C25%2C32%2C50-mm-bez-kleju/183 http://www.bitmat.pl/pl/p/Pianka-poliuretanowa-10mm-2%2C4m2/205 Podpytam przy okazji. Czy powyżej polecone pianka i kauczuk nadają się do wyklejania wewnętrznej części poszycia drzwi, na położone już maty z warstwą folii alu, czy raczej nic to nie da i nie jest warte zachodu. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 12 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2013 W niektórych autach da, innych nie, co osoba to opinia, ja osobiście daje i do wewnątrz drzwi i pomiędzy drzwi a tapicerkę.Tyle że już z klejem, i inną do środka a inną na zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lksgrzegorz Opublikowano 12 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2013 Podpytam przy okazji. Czy powyżej polecone pianka i kauczuk nadają się do wyklejania wewnętrznej części poszycia drzwi, na położone już maty z warstwą folii alu, czy raczej nic to nie da i nie jest warte zachodu.PozdroJa zamierzam oklajac podłoge, tylne błotniki, nadkola. Drzwi jak wykleje to już lepszymi matami. Ale trzeba kasy zaoszczędzic ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 12 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2013 a policzyłeś już jaka różnica by wyszła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lksgrzegorz Opublikowano 12 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2013 a policzyłeś już jaka różnica by wyszła?teraz nie ma co liczyc bo paka juz przyszla i byla placona wczesniej wiec jak w poniedzialek odbiore golfine to zaczne kleic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.