Skocz do zawartości

Nagłośnienie w Ibizie 6L1 (powoli do przodu)


przemas1988
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Drugi dzień myślenia co zrobić z tymi drzwiami i chyba znalazłem rozwiązanie. Przy pracy przy drugich drzwiach natknęło mnie żeby sprawdzić czy nie dałoby się jednak tych głośników jakoś upchnąć pod tapicerką.

post-4145-0-99099400-1368607553_thumb.jpg

post-4145-0-96071200-1368607560_thumb.jpg

Zawieszenie zahacza o tapicerkę ale po wycięciu kawałka blachy powinienem dać radę jeszcze trochę przesunąć głośnik. Powinno wystarczyć by podczas gry nie uderzał o tapicerkę.

post-4145-0-76523900-1368607567_thumb.jpg

Przymierzyłem też maskownicę z zestawu ale nie wygląda to za ciekawie. Może maskownice z 13 będą w tym przypadku rzeczywiście dobrym wyborem. Zostawiam ten temat na później bo teraz ważniejsze będzie zrobienie nowych dystansów i wygłuszenie drzwi. Niestety ciągle czekam na materiały.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 113
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Trochę roboty już za mną. Wykonałem dodatkowe dystanse i wyciąłem kawałek blachy żeby móc przesunąć głośnik wystarczająco. 

post-4145-0-44015600-1368891780_thumb.jpg

post-4145-0-29033200-1368891788_thumb.jpg

post-4145-0-55356200-1368891797_thumb.jpg

Zająłem się także podłogą w bagażniku.

post-4145-0-05304400-1368891766_thumb.jpg

Z moich obliczeń wychodzi że podłoga będzie ostatecznie dźwignięta o jakieś 12 cm.

No i pobawiłem się trochę żywicą i szpachlą i postanowiłem zamontować trochę lepiej tweetery. Te osłony będą założone na oryginalnych osłonach lusterek w miejscu seryjnych siatek więc w razie czego mogę łatwo wrócić do seryjnego wyglądu.

post-4145-0-03120500-1368891809_thumb.jpg

post-4145-0-58492900-1368891820_thumb.jpg

No i najważniejsze czyli maskownice wooferów. Na razie taka osłona z żywicy która będzie zamocowana w miejscu seryjnej maskownicy. Jeszcze trochę dopasowywania i szpachlowania i będzie gotowa. 

post-4145-0-01506800-1368891833_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spód mdf 6mm. Na górę zastanawiam się czy dać też 6 mm czy może lepiej 12mm. Mam jeszcze 4 płyty 1x1 metr o grubości 6 mm więc raczej mi nie braknie. Ścianki boczne robię 12 mm żeby się to lepiej wszystko trzymało. Mam już zrobione 3 takie ścianki ale za bardzo nie mam pomysłu jak je rozmieścić. Jedna będzie szła przy oparciach po całej szerokości bagażnika i dwie po obu stronach. Nie wiem tylko czy dać przy klapie ściankę na całej szerokości i jedną jeszcze po środku czy tylko do połowy a po prawej wyciąć otwór do wyciągania zapasówki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu zabrałem się za wygłuszanie drzwi. Jak na razie tylko prawe.

post-4145-0-92476900-1369242254_thumb.jpg

post-4145-0-14601200-1369242276_thumb.jpg

post-4145-0-62655200-1369242295_thumb.jpg

post-4145-0-35459400-1369242316_thumb.jpg

Na wewnętrzną część poszło 2,5 maty a na zewnętrzną jedna.

Mam już także ukończone osłony przy wooferach i osłony lusterek z tweterami.

post-4145-0-34085500-1369242345_thumb.jpg

post-4145-0-88147500-1369242364_thumb.jpg

post-4145-0-07960000-1369242380_thumb.jpg

Niestety trafiłem na problem przy ściąganiu blachy z lewych drzwi. Z rozpędu odkręciłem śrubę trzymającą klamkę i bębenek zamka z osłoną do końca i nie mogę go wyciągnąć. Puki nie wymyśle jak ściągnąć blachę bez odłączania zamka albo nie uda mi się go wyciągnąć nie zacznę ich wygłuszać :( . Może ktoś ma jakiś pomysł jak to zrobić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręciłem te śruby i próbowałem jakoś dostać się do tego plastiku ale nie mam jak tam nawet ręki włożyć. Jutro wyjadę autem z garażu i spróbuję jeszcze raz. Może przy całkowicie otwartych drzwiach mi się uda. Chciałbym jutro skończyć zabawę przy drzwiach i zająć się dokończeniem zabudowy bagażnika i sprawdzeniem jak to po tych wszystkich przeróbkach zagra. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się w końcu zdjąć tą blachę. Rozwierciłem te nity w blasze i poszło później już łatwo. Wygłuszyłem drzwi i podłączyłem wszystko do kupy. Gra zdecydowanie lepiej niż wcześniej ale teraz jeszcze bardziej brakuje mi mocy na woferach. Twetery po wyciągnięciu na zewnątrz i jako takim ukierunkowaniu grają zdecydowanie wyraźniej ale wysokich tonów jest teraz trochę za dużo. Musze mieć zmniejszone je na -3 na radiu i -3 db na zwrotce. Wofery grają lepiej basem, schodzą niżej i aż proszą się o mocniejszy wzmacniacz. Bas jest prawie jak z suba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygłuszania ciąg dalszy. Zabrałem się za boki auta a resztę maty zużyłem na wyklejenie kawałków blachy przy nogach kierowcy i pasażera. Oto zdjęcia z wygłuszania prawej strony auta. Z lewej wyszło mi podobnie. Przy wyklejaniu z przodu auta nie robiłem zdjęć bo telefon mi się już rozładował.

post-4145-0-92119800-1369483182_thumb.jpg

post-4145-0-34300400-1369483158_thumb.jpg

post-4145-0-78944700-1369483134_thumb.jpg

post-4145-0-25912600-1369483098_thumb.jpg

post-4145-0-21503800-1369483113_thumb.jpg

Zostało mi jeszcze trochę pianki i pewnie ją wykorzystam w bagażniku. Ciekaw jestem jak duża będzie różnica w porównaniu do seryjnego wygłuszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie prace trwają nad ukończeniem zabudowy. 

Spód już posklejany i poskręcany. Jeszcze zostało mi tylko ostateczne dopasowanie i zrobienie otworów na kable i będę mógł impregnować i obijać.

post-4145-0-96331300-1369847998_thumb.jpg

Góra już dopasowana i zaimpregnowana ale obijał będę ją dopiero po sprawdzeniu czy wszystko będzie na 100% pasować.

post-4145-0-60280500-1369848010_thumb.jpg

A tu zdjęcie ukończonych drzwi. Zrobione bokiem bo inaczej nie byłoby widać i tweterów i woferów. Obić woferów raczej się nie da ale może kiedyś dorobię jakąś maskownice. Nie jest to może jakoś idealnie zrobione ale jak na moje możliwości to jestem zadowolony z efektu. 

post-4145-0-27105300-1369848022_thumb.jpg

Najważniejsze że gra zdecydowanie lepiej.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wkładaniu jest trochę problem ale raczej przy otwieraniu nie powinno to przeszkadzać. Aż tak wysoko nie będę raczej jej otwierał. Ale to będzie jeszcze do sprawdzenia. Na razie bardziej martwi mnie sprawa z chłodzeniem wzmacniaczy i ich ułożeniem. Na razie będzie tylko hawk ale jak xetec wróci z naprawy to też będzie się musiało dla niego znaleźć miejsce. Jeśli da radę upchnąć wszystko(wzmacniacze i zwrotnice) w prawej części(tej większej) to wtedy w tej mniejszej zrobię schowek. Ale to będę musiał trochę pomierzyć i rozrysować na płycie ułożenie wszystkiego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zabudowa ukończona i zamontowana w aucie. 

post-4145-0-44196900-1370078224_thumb.jpg

Górna płyta zaimpregnowana i pomalowana od spodu czarną farbą a od góry naklejony materiał. Po założeniu wygląda jakby było tak seryjnie zrobione bo materiał jest prawie identyczny jak oryginalny.

post-4145-0-26477000-1370078247_thumb.jpg

Dolna część zaimpregnowana i pomalowana w całości na czarno. Dodatkowo krawędzie na których opiera się górna płyta oklejone tym samym materiałem. Od spodu powyklejana jest dodatkowo paskami z pianki żeby nie obijała się o blachę. Na razie nie oklejam całej zabudowy bo pewnie jeszcze trochę będę w niej zmieniał. Z lewej strony będę miał schowek na różne rzeczy a z prawej już mam rozplanowane wszystko. Xetec trafi obok hawka a rozdzielacze zasilania będą od strony oparcia i dalej kable do obu wzmacniaczy. Teraz tylko pozostało mi czekać na powrót xeteca z naprawy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No i xetec wrócił do mnie. Został dokładnie sprawdzony i okazało się że wszystko z nim jest w porządku. Miejsce dla niego znalazło się obok hawka choć musiałem go przesunąć w prawo żeby mieć dostęp do pokręteł i żeby do xeteca też był dobry dostęp(terminale głośnikowe i rca). Masa z karoseri 16mm2 dla xeteca i 16mm2 dla hawka. Plus na starym kablu 25mm2 przez rozdzielacz hollywoda na 16mm2 dla xeteca i 16mm2 dla hawka. Bezpieczniki na rozdzielaczu dane 20A dla hawka i 30A dla xeteca(używane tylko 2 kanały więc spokojnie wystarczy). Wszystko upchane w zabudowie. Wofery w końcu grają tak jak powinny. Teraz w końcu mogłem usłyszeć jaki efekt dało wygłuszenie drzwi. Nawet przy dużej głośności nic nie trzeszczy. Może w przyszłości pomyśle o przejśćiu na aktywkę na zwrotnicy z hawka bo ciekaw jestem jaka będzie różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem dać 10mm2 ale w sklepie mieli chyba 6mm2 a później 16mm2. Wolałem wziąć 16mm2 niż 6mm2. Do zacisków rozdzielacza pasuje idealnie a do xeteca wchodzi z luzem. Tylko przy hawku trochę się narobiłem żeby je podpiąć. Przynajmniej będę miał pewność że tych kabli nie będę musiał już zmieniać bo są ze sporym zapasem. Jedyne co bym zmienił to główny kabel z 25mm2 na 35mm2 i może 35mm2 "-" prosto z aku. Ale to tylko jeśli miałby z powrotem trafić sub do bagażnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...