Skocz do zawartości

Fiat Grande Punto - budżetowa instalacja


Rav
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 119
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Może niektórzy wolą kopółkę na środku niż stożek :wink:

 

Instalka bardzo fajna i schludnie wykonana, słupki faktycznie ładnie wyszły, miałem okazję "namacalną" żeby się przekonać :)

 

Co do odsłuchu... czekamy na jakiegoś spota :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywołali wilka z lasu ;)

Jak Rafał mówi jest to dość budżetowa instalka obarczona była kilkoma obostrzeniami :)

 

Dlaczego nie stożek ? A dlaczego nie kopułka ? ... bo tani bang się nie sprawdził :)

 

A nie dało się głębiej w słupek wpuścić głośników ??

Raczej nie ... słupek ucieka na zewnątrz i to nie ułatwia umiejscowienia. Kraniec dystansu tweetera był zatopiony na maxa.

 

Takie ukierunkowanie wynikło z odsłuchów, czy bardziej położony został nacisk na jak najbardziej dyskretną i mało utrudniającą widoczność zabudowę ??

 

A jak myślisz ? Zaocznie się nie da wszystkiego zrobić ...

 

Jak zrealizowane cięcia, i jakie wartości ( aktywnych nastawów jak i pasywnych wartości )??

 

Na to pytanie już Rafał odpowiedział ... Wartości takie na jakie radyjko pozwalało.

 

Były pomiary czy tylko słuch ??

 

Pomiary na słuch przy minusowej temp na parkingu przed moją robotą :) I z mega fochatym radyjkiem ... ( jedną na 10 płyt czytało :( )

 

Temat strojenia jest jeszcze otwarty :) :) :) Bo na pewno da się z tego wyciągnąć więcej (chodzi bardziej o czasy niż cięcia )

 

Patrząc na górę i środek widać jakiś cel...całkiem dobry i sprawdzony.

Co do woofera to jest jaki jest ;) Taki Rafał miał i mu odpowiada :) Zawsze można zmienić bo wzmak daje dość duży zapas mocy :)

 

 

Ogółem gra to bardzo pozytywnie :) A co ważniejsze podoba się właścicielowi

 

Pozwolę sobie dać fotkę. Tu widać troszkę płaszczyzny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Może chciał akurat ten średniak a nie "jakiś" stożek?

Stożka jeszcze nie słuchał - to nie wie jaka jest różnica...

 

Odnośnie tych trójkątów miałem okazję oglądać GP Jacka z Gliwic, i tam w pełni zakryte słupki, obite skórą ... jakkolwiek bardzo estetyczne to mnie osobiście przytłaczały. Stąd takie zadowolenie z tej zabudowy. Musicie pamiętać o jeszcze jednym odbiorcy tego pojazdu, którym jest moja Żona. I Jej akurat pomysł wyjmowania słupków z auta w ogóle się nie podobał (nie przywiązuje wagi do miejsca zamontowania i liczby głośników - ma Jej to grać...co zresztą podzielam), a efekt końcowy został bardzo pozytywnie przyjęty co mnie cieszy :)

 

Jak zrealizowane cięcia, i jakie wartości ( aktywnych nastawów jak i pasywnych wartości )

Tak o tym zapomniałem - nisko tonowy 315 Hz, średnio tonowy - 815 do 4000, i wysoko tonowy powyżej 6,3 kHz. Wszystko pocięte z radia ze stromością 12 dB

 

Ustawienia faktycznie robione były w warunkach mocno polowych :wink2: Może coś się jeszcze da podziałać zobaczymy...

 

Co do wooferów w drzwiach - to akurat może ulegnie zmianie, jeśli może być taka różnica jak w wyższych partiach muzyki w dolnych to czemu nie...temat pewnie rozwojowy :wink2:

 

a co do samego faktu że temat ma dopiero 3 strony...no mam nadzieję że nie dalej jak za dwie napiszę że jestem zadowolony i kolejne pojawiać się nie będą...a w całym rozwoju tego systemu jestem najbliżej tego celu obecnie :wink2:

 

Podzielę sie z Wami jeszcze jednym przemyśleniem, nie wiem czy je podzielacie - w mojej ocenie pakowanie nie wiadomo jakich pieniędzy w auto B klasy mija się z celem. Np. u mnie jest spory rozrzut między "odbiorem / poziomem głośności" basu na postoju a w czasie jazdy. Odnoszę wrażenie że bardzo dużo go ucieka...no i co... przecież lusterek nie zdejmę, czy szyb nie wymienię, może wygłuszenie dachu...a może jeszcze jakieś audiofilskie uszczelki są robione ale to tak trochę żartując piszę. Stąd w moim podejściu budżetowość instalacji jest synonimem nie przekraczania pewnego progu powyżej którego stosunek jakość dźwięku do kosztów rośnie wykładniczo. ... a może po prostu jeszcze do tego nie dojrzałem :wink2:

 

A co do "mentora" to w mojej ocenie to jest właśnie ucieleśnienie idea powstania takiego Forum - poznania osób które mają o temacie więcej pojęcia i korzystania z ich pomocy.

Poza tym co ja będę pisał jak to fantastycznie gra... skoro słuchałem raptem kilku samochodów (i jak na razie Omega Łukasza zrobiła na mnie największe wrażenie, a pewnie nie była to topowa instalacja w tamtym samochodzie). U mnie na razie jest naprawdę nieźle.

 

p.s. no i trzeba "podgonić" spoty - celem pozyskania kolejnych rad i pomysłów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rav, dokładnie zgadzam się z Tobą jeżeli chodzi o poziom środków przeznaczonych na Car Audio vs do wartości/klasy auta. Co do Basu mam to samo, dlatego tak wiele SQ=lowych subów/ Wooferów nie sprawdziło się u mnie, bo co z tego że na postoju jest równowaga tonalna, jak w czasie jazdy poniżej 250 hz robi się zapaść. I trzeba gałą kręcić do góry, a wtedy Sq-lowe klocki ( w normalnych pieniądzach ) wymiękają...

Do tego dochodzi natarczywy tweeter, Słabo zrealizowany materiał muzyczny / Muzyka cięższa jak metall i przy głośnym lub bardzo głośnym odsłuchu szybko się męczymy, drażni nas muzyka, i zastanawiamy się po co te wszystkie zabawy skoro to nie przynosi satysfakcji. Wygłuszenie / Wyciszenie Auta takiej klasy lub z tych starszych więcej nam da niż pogoń za radiami / wzmakami z wyższym S/N...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób dach a się zdziwisz... daj warstwę maty a na to 10-20mm pianki lub nawet filcu z klejem, więcej to daje jak zrobiona podłoga. Koszty niewspółmierne do efektów, pewnie w 200zł byś się zamknął. Podobne efekty dają wyklejone od wewnątrz nadkola.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wofer tak nisko cięty bo tak się najlepiej kleiło czy wynika to z ograniczenia Radia ??

Siedząć W Grande Punto Głowę masz na jakiej wysokości względem Sekchi Mid/High ??

 

Co do Mentora - Znam Marcina tylko z relacji handlowych, jak i generalnie kilku długich nie zobowiązujach rozmów telefonicznych.

Zawsze wysłuchał do końca, wyczerpująco udzielając odpowiedzi, w 90 % trafiając w sedno sprawy.

Z tego co wiem Klocków przerzucił też dość sporą masę.

i napewno źle nikomu nie chce doradzić, a co najważniejsze doradza / pomaga wprost prostymi słowami, a nie liryckimi epitetami, zapętlając umysł zbłąkanej owieczki jak co po niektórzy starsi MENTORZY ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No proszę jaki mentor.....

:dontgetit::)

 

Kocham te Wasze Śląskie szpileczki, podobnie jak Warszaffskie...

 

Każdy niemal na jakimś etapie ma swojego mentora(kolegę, który na spokojnie wytłumaczy, dlaczego tak a nie inaczej, doradzi) jeden lepszego drugi mniej, ale raczej nigdy nie wychodzi to na złe, lepsze to niż chodzić samemu po omacku i się zniechęcić do pasji niepowodzeniami.

Ja osobiście choć nie wspominam z perspektywy czasu za dobrze tej znajomości( z wiadomych, lub nie, przyczyn, ale to nie ważne) sporo wyniosłem ze znajomości z Mańkiem, czasami kiedy ktoś usiądzie z Tobą w aucie na 3 h i na spokojnie odpowie na pewne pytania demonstrując to o czym się rozmawia, potrafi więcej dać na przyszłość niż pół roku bablania teoretycznie na forum...

Trzeba jednak także wiedzieć kiedy oderwać się od "cycka" i pójść dalej swoją drogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób dach a się zdziwisz

Rozważam odlegle taką modyfikację - tylko obawiam się zmontowania tego "dachu" z powrotem w całość.

Wofer tak nisko cięty bo tak się najlepiej kleiło czy wynika to z ograniczenia Radia ??

Na bazie odsłuchania - radio ma większy zakres. Akurat tego w tym radiu nie można zarzucić zakres zmian jest spory, ich dokładność może już mniej...ale jest szeroko.

Siedząć W Grande Punto Głowę masz na jakiej wysokości względem Sekchi Mid/High ??

Dość wysoki jestem (200) siedzę pod dachem, w okolicach środkowego słupka. Głośniki są ustawione mniej więcej na środek deski.

 

Z czasem wyszedł inny problem z tym związany - w tym miejscu mam uchwyt na telefon, i dość często przy zmianie nadajnika mi brzęczy w głośnikach...no ale to tak żeby szum z radia nie był jedynym problemem :wink2:

 

A co do pomocy i usamodzielniania ... to najpierw trzeba być chociaż w miarę przekonanym o tym że w danym temacie wie się ciut więcej żeby iść swoją drogą.

A poza tym wkład całej Społeczności Forumowej (pomimo "szpilek") w rozwój takiego hobby uznaję jako nieoceniony, szczególnie zaangażowanie poszczególnych osób. I tak jak Truck napisał - czasem te kilka godzin z "mądrzejszym" od siebie w aucie daje nieporównywalnie więcej niż czytanie i gadanie.

Dochodzi do tego jeszcze "korzystanie" ze spotów - czego sam jeszcze nie zacząłem robić...i takie podejście szczególnie polecam Kolegom "na starcie" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tych to cała plaga :rotfl:

 

Tylko żeby Wam tam na Śląsku nie wybuchła jakaś wojna domowa o stanowisko z-cy głównego mentora, bo aspirantów i z-ców aspirantów jak mrówków... :D

 

Ja u siebie też planuję "przelecieć" dach.

 

Uważaj, bo za 9 mieś będą dwa albo trzy do montażu przy takim zapale... :wink:

 

Rozważam odlegle taką modyfikację - tylko obawiam się zmontowania tego "dachu" z powrotem w całość.

 

To jest pikuś, nie jeden marzy o tylko takiej części do montażu.

Zazwyczaj klamki nad pasażerem, i uszczelki trzymają krawędziami, naprawdę nie ma się czego bać a efekt chyba najbardziej słyszalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...