Skocz do zawartości

instalacja w VW passat b5 kombi


jago86
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

no to panowi do oceny oddaje moje "wypociny"

dzis zaczne temat ale dopisywal bede do niego stopniowo.

klocki z ktorych wszystko zostalo zmontowane to:

radio - Sony X-pload CDX-RA550

System DRIVE-S

Wzmacniacz S-MOSFET o mocy wyjściowej 4 x 50 W

Odtwarzanie formatów MP3 / WMA / ATRAC

Motorised Motion Blade-plus (panel czołowy z elektrycznie poruszaną osłoną)

24-bitowy przetwornik C/A

EQ3 (3-pasmowy korektor)

2 wyjścia na wzmacniacz

Przełączane wyjście: tylne głośniki / subwoofer

Technologia BBE® MP - High Definition Sound

Współpraca z odtwarzaczami WALKMAN® / zmieniaczami płyt CD

W komplecie pilot-karta na podczerwień RM-X151

 

kable zalilajace - earthquake AK-5000 (http://www.earthquakesound.com/installation.htm)

+ z aku

- z podlogi bagarznika

+ dodatkowe sygnalowe in-phase

drzwi przednie sa wygluszone a w nich gra zestaw odseparowany MB Quart QM 160-TE

w tylnych drzwiach siedza glosniki 2drozne Infinity REF 6522i

Rozmiar: 165 mm

Typ: głośniki 2-drożne

Moc ciągła: 60 W

Moc szczytowa: 180 W

Impedancja: 2 Ohm

Skuteczność: 93 dB

Pasmo przenoszenia: 53 - 21.000 Hz

Cewki o obniżonej impedancji - uzyskują jak największą moc ze wzmacniaczy zdolnych do pracy pod obciążeniem równym 4 Ω lub mniej. Wszystkie modele coax wyposażono w przełącznik pozwalający łatwo korygować moc wyjściową tweetera nawet po zainstalowaniu głośnika w samochodzie.

Membrana Plus One® - większa powierzchnia membrany w standardowych konfiguracjach ram, co zapewnia lepsze basy i wyższą sprawność

Tweetery z tekstylnymi membranami Edge Driven i korektę mocy na poziomie tweetera - rozwiązania identyczne ze stosowanymi w domowych kolumnach głośnikowych z najwyższej półki a w efekcie lepsze przenoszenie mocy i niższe zniekształcenia przy dużej mocy wyjściowej w porównaniu z mniejszymi, konwencjonalnymi tweeterami z zawieszonymi kopułkami.

 

 

podlaczone ze wzmacniaczem kablami z miedzi beztlenowej 2,5 mm2

 

napedza je wzmacniacz 4 kanalowy:

QXA 450 (http://www.qxseries.com/qxa450.htm)

4 ohm

4 x 50W RMS

(400W MAX)

 

natomiast w bagazniku mamy glosnik DB Audio T-rex 12D ( http://www.strefacaraudio.pl/forum/topics1...-12d-vt1093.htm )

Power (RMS) 600

Power (Peak) 1200

Magnet 130 oz

Voice coil 2.5 inch

Nom. Impedance 2 x 4 ohm

X-MAX 0.51 inch

Resonant frequency 31Hz

 

a zasila go Lanzar Vibe 261 w mostku(wartosci mocowe sa przeklamane przez producenta)

 

2 x 360W RMS at 4 OHM

2 x 1200W MAX at 4 OHMS

1 x 1000W MAX at 4 OHMS Bridged

2 x 800W at 2 OHMS

Electronic Crossover Network

Bass Boost Circuit

Bridgeable at 4 Ohms

2 Ohm Stereo Stable

Tri-Mode Capable

Gold RCA Inputs

Line Outs for Left and Right Channels.

Low Pass Filter Controls

High Pass Filter Controls

Subwoofer Remote Level Control

Power and Protection LED Indicators

Soft Turn-on / Turn-off

Advanced Protection Circuitry

S/N Ratio : 90dB

Dimensions : 10.25"(W) x 2"(H) x 21" (L

 

 

niebawem postaram sie dodac wiecej zdjec

do ukonczenia instalacji pozostalo tylko wstawic wentylacje do zabudowy oraz obic to wszystko dywanem

pozdrawiam

post-1-1209174540.jpg

post-1-1209174541.jpg

post-1-1209174542.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapowiada się fajnie. Powiedz, jak Ci się wytłumiało drzwi w b5? Masz tam otwory w wewnętrznej blasze, tak jak w większości samochodów, czy może jest tam ta wielka blacha, jak w b6 i golfie mk4 ? Jeśli tak, to czy tłumiłeś tylko tę blachę, czy zdejmowałeś ją i wnętrze drzwi też głuszyłeś? Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To respekt za to wygłuszenie. A jakim materiałem to robiłeś? Czy musiałeś zdejmować drzwi?

a do wygluszenia uzylem mat jakies czarne w rozmiarze 50x50 cm po 18.50 pln za sztuke

kumpel mi z polski przywiozl ja zuzylem po 2 arkusze na drzwi.

rozebranie drzwi to kwestia ok. 15 srub i ok 20-30 min a drzwi nie sciagalem tutaj masz link jak to rozebrac

http://www.vw-passat.pl/index.php?option=c...01&Itemid=9

 

Moim zdaniem to wzmacniacze mają trochę za ciasno, myślałeś nad jakąś wętylacją?

tak mam zamiar dodac z 2 wentylatory 12cm ale jak narazie mysle gdzie je wcisnac i z czego pociagnac prad myslalem zeby sie podpiac z kabla remote ale nie wiem czy to dobry pomysl

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za schemat MAXTZ i MUKADE za porade

dokupilem dzis przekaznik jutro go zamontuje i teraz pozostalo mi czekac na chlodzenie dzisiaj zakupilem ale bedzie szlo z hongkongu wiec mysle ze za tydzien bedzie kupilem cos takiego 2 sztuki :

i teraz pytanie jak je zamontowac tzn. aby ustawic je żeby:

- wpompowywaly powietrze do srodka,

- wypoppowywaly powieprze ze srodka,

przy tych dwoch opcjach pomyslalem aby porobic otwory w obudowie zanim obije to dywanem dla zwiekszenia efektywnosci

lub 3 opcja ustawic jeden na wpompowuwanie a drugi na wypompowuwanie aby zapenie tzw. przeciag??

a wlasnie i doszedlem do wniosku ze dodam przelacznik ktorym bede w stanie wlaczac/wylaczac wzmacniacz od tuby (cos jak 2 remote)

aby zapewnic sobie mniejsza konsumpcje pradu(i co za tym idzie paliwa) kiedy jestem w trasie (poniewaz zauwazylem ze spala mi okolo 2l/100km wiecej w trasie a przy 700 km przez weekend daje to 14 litrow a to sporo, a druga sprawa dziewczyna sie p 1h jazdy zdenerwowala na mnie ze tak glosno slycham :))

pozdrawiam

post-1-1209427496.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maxtz, tutaj są różne szkoły w wentylacji. Ale do sedna :)

Tak na chłopski rozum. Masz te cztery wiatraczki. Instalując tak jak mówisz ciepłe powietrze wydostanie się z obudowy tylko przez dwa. Rzecz druga to estetyka. Nie wiem jakie plany ma kolega jago86 ale np. dajesz jakieś przeszklenie by było widać co tam się znajduje. Wiatraczek który wtłacza tam powietrze będzie ganiał kurz po całej obudowie. Nawet danie jakiegoś filterka z materiału nie powstrzyma tego zjawiska.

Reasumując jako że bardzo mnie ten temat (zabudowy) interesuje bo sam będę robił coś podobnego z wentylacją dałbym wszystko do wyciągania powietrza z obudowy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po części się z Tobą zgadzam ale jeżeli zastosujemy wentylatory tylko do wyciągania powietrza to musimy też pomyśleć o jakiś otworach wentylacyjnych, którymi będzie zasysane świeże powietrze co znowu spowoduje zasysanie do środka kurzu :) Tak więc wydaje mi się że tego problemu w prosty sposób nie da się wyeliminować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeszklenia chyba nie bede dawal poniewaz w bagazniku woze narzedzia i to troche wazy, co do scianki dzialowej jest ona przekroju litery E wiec tutaj nie bylo by chuba problemu. a co do twojej sugesti GREG-Si to nawiercil bym jakies niewielkie otwory powiedzmy 8mm lub mniejsze (tak aby po obklejeniu materialem nie bylo odksztalcen) na bocznej sciance.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maxtz, to jest oczywiste że trzeba wpuścić powietrze. Jednak siła z jaką powietrze jest zasysane do obudowy za pomocą wiatraczka a podciśnienia różni się znacznie a co za tym idzie cząsteczki kurzu przez jakąś szmatkę nie będą wchodziły tak łatwo. Wszystko trzeba z głową przemyśleć gdzie dać te otwory by cyrkulacja była jak najlepsza. Sam myślę nad tym i chyba dobrą opcją będą otwory pod wzmacniaczami. Wtedy ciepłe powietrze będzie od razu wypychane ze wzmacniacza i dostawało się będzie chłodniejsze z poza obudowy.

Co do tego jakie otwory nawiercić to sam nie wiem. Jak chcesz 8mm to będziesz musiał ich sporo zrobić tak aby wzmacniacze w lato się nie grzały.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mysle zeby wykonac to w ten sposob bynajmniej u mnie poniewaz gorna czesc wzmacniaczy nagrzewa sie najbardziej poniewaz cale wnetrze jest to niej przyczepione dolaczam rysunek z moim pomyslem jak to wykonac powietrze zasysane z przedniej scianki mialo by przejsc przez cala szerokosc obudowy i wyjsc z tylu

 

Sam myślę nad tym i chyba dobrą opcją będą otwory pod wzmacniaczami

odnosnie tego niezgodzil bym sie poniewaz te wentylatory moga okazac sie za slabe do tego aby wciagnac powietrze do obudowy a w ten sposob bedziesz mogl wywolac proznie a co za tym idzie wzmacniacz nie bedzie mial gdzie oddawac ciepla

bynajmniej takie jest moje skromne zdaniena ten temat :)

Jak chcesz 8mm to będziesz musiał ich sporo zrobić tak aby wzmacniacze w lato się nie grzały
- odnosnie tego mysle ze 8-10mm powinny sie sprawdzic poniewaz nie bedzie widzac zniksztalcen w materiale po obiciu i zarazem bedzie to filtrowac powietrze, przy czym konstrukcja sie nie oslabi( moja skrzynka narzedziowa wazy ponad 50kg pusta- wiec jakies 70-80 z gratami w srodku zobaczne temat nasze warsztaty)

pozdrawiam

post-1-1209478463.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wlasnie chce zrobic zamontowac to nad wzmacniaczami.

wskoczylem na allegro i znalazlem te filtry zdjecia ponizej to powinno zalatwic sprawe dostawania sie kurzu

w moim wypadku audio jest w wersji budzetowej wyszlo mnie mniej wiecej: 470 funtow.

patrzac sie na ceny sklepowe podzespolow wyszlo by mnie ok. :1010 funto wiec to jest znaczna roznca

wiec pozostane przy swoich budzetowych wentylatorach z hongkongu :)

pozdrawiam

post-1-1209484899.jpg

post-1-1209484900.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...