Pawel_890 Posted July 31, 2020 Share Posted July 31, 2020 Witam.Od pewnego czasu posiadam zakupione radio 2 din z Androidem od skośnookich "friendów" dedykowane do mojej Audi A4, właśnie takie:https://pl.aliexpress.com/item/4000114514610.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.38515c0fnm2nCS w wersji 8rdzenie, czyli siedzi tam końcówka mocy AMPLIFIER IC-7851 Niestety po zamontowaniu tego radia zaczęła być słyszalna symfonia wszystkich możliwych zakłóceń jakie się da usłyszeć - Słyszalny alternator, przy zwiększonych obrotach z głośników dźwięk jakby turbiny - Załączam kierunkowskazy i słyszę ich "cykanie/pukanie" w głośnikach- Załączam ksenony to podczas ich pierwszego rozgrzewania aż do osiągnięcia ich temperatury świecenia słyszę pisk przetwornic w głośnikach- Jeżdzę na światłach dziennych LED to słyszę ich cichy szum w głośnikach- Ostatnie najbardziej wkurzające bo już nie jedną osobę nieświadomą która zasiadła ze mną w samochodzie wystraszyła to sytuacja w której wyłączam silnik, wyłączam zapłon i wyciągam kluczyk ze stacyjki i jest takie nagłe pierdyknięcie w głośnikach STUK! że potrafi to wystraszyć. Oryginalnie mam fabryczny zestaw nagłośnienia BOSE. Co ciekawe na starym oryginalnym już dziadku radiu Audi Navigation Plus RNS-D jest cisza jak makiem zasiał, nic się nie dzieje KOMPLETNIE! Kupiłem już raz filtry RCA firmy Hollywood to nie powiem, pomogło ale za to wycięło mi całkowicie dolne i górne pasmo. Jako swój eksperyment który trochę pomógł to pociągnałem masę z obudowy tunelu środkowego na jeden z wtyków RCA i szumy są lekko cichsze, jednak nadal bardzo słyszalne. Proszę o pomoc.Generalnie radio funkcjami b.fajne, jednak zakłócenia doprowadzają do szału, nie wiedzieć dlaczego z radia wychodzą wtyki 4xRCA po czym idą one z powrotem do wtyczki DIN i już potem do wzmacniacza BOSE w bagażniku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
4diwr0c Posted July 31, 2020 Share Posted July 31, 2020 nie wiedzieć dlaczego z radia wychodzą wtyki 4xRCA po czym idą one z powrotem do wtyczki DIN i już potem do wzmacniacza BOSE w bagażniku bo tak ktoś podłączył sygnał z chińczyka do pieca bose. Możliwe że takie połączenie owocuje zakłóceniami które są wręcz wzmacniane przez bose ( liche te kabelki) a rownie dobrze jakość wykonania chińczyka byc moze powoduje kwiatki dalej wzmacniane przez bose Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anics77 Posted October 2, 2020 Share Posted October 2, 2020 Taki przypadek- Focus ST MK3 2017 z ori wzmacniaczem i radiem Sony- na takim setupie gra słabo ale bez zakłóceń. Wystarczy wpiąć zewnętrzny wzmacniacz i już zaczynają się problemy- ciągły szum z wysokich, trzaski itd. Ewidentne słychać w głośnikach wszystko co system auta „ robi w tle”. W tym aucie jest tak, że po otwarciu drzwi uruchamia się system auta Sync3 i wraz z nim zaczyna się szum. Szum jest nawet jak wypiąłem z instalacji acm ( radio). Myślałem, że procesor dźwięku wyeliminuje problem, ale dalej jest to samo. Szum maleje wraz ze zmniejszeniem czułości gain na wzmacniaczu, ale to nie jest rozwiązanie, bo słaby- ale jest, a druga sprawa- na niskim gainie głośność jest za słaba. Inny kolega z forum ma dokładnie ten sam problem z bliźniaczym autem, ale znam kilku innych właścicieli MK3 u których ten problem nie występuje. Proszę o jakieś rady, może miał ktoś podobny problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KACPERO Posted January 28, 2021 Share Posted January 28, 2021 Taki przypadek- Focus ST MK3 2017 z ori wzmacniaczem i radiem Sony- na takim setupie gra słabo ale bez zakłóceń. Wystarczy wpiąć zewnętrzny wzmacniacz i już zaczynają się problemy- ciągły szum z wysokich, trzaski itd. Ewidentne słychać w głośnikach wszystko co system auta „ robi w tle”. W tym aucie jest tak, że po otwarciu drzwi uruchamia się system auta Sync3 i wraz z nim zaczyna się szum.Szum jest nawet jak wypiąłem z instalacji acm ( radio).Myślałem, że procesor dźwięku wyeliminuje problem, ale dalej jest to samo.Szum maleje wraz ze zmniejszeniem czułości gain na wzmacniaczu, ale to nie jest rozwiązanie, bo słaby- ale jest, a druga sprawa- na niskim gainie głośność jest za słaba.Inny kolega z forum ma dokładnie ten sam problem z bliźniaczym autem, ale znam kilku innych właścicieli MK3 u których ten problem nie występuje.Proszę o jakieś rady, może miał ktoś podobny problem.Rozwiązałeś problem ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anics77 Posted January 30, 2021 Share Posted January 30, 2021 Nie. Rozwiązałeś problem ?Nie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SowaBezOka Posted March 27, 2021 Share Posted March 27, 2021 Przychodzę z problemem szumów, może ktoś pomoże rozwiązać problem. Pacjent audi a4 b8. Seryjne radio Symphony bez wyjścia RCA.Podpiąłem wzmacniacz Blaupunkt GTA475.Wzmacniacz ma wejście HI Input. Poprzez to wejście podłączyłem przewody od radia do wzmaka (2x2.5mm - nie wiem czy nie za grube na hi input??)Od wzmaka do głośników 2x4mm OFC.Remote póki co bezpośrednio z aku załączam. Bez włączonego zapłonu w głośnikach szumi. Szum wzrasta po włączeniu zapłonu, a podczas odpalania słychać jakby głos silnika. Dodam, ze akumulator i wzmacniacz mam w bagażniku z dala od silnika Po odpieciu wtyczki hi input cisza w głośnikach, wiec obstawiam na problem na przewodach hi input? Tylko co zrobić aby to naprawić, zniwelować do zera?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szymin89 Posted March 27, 2021 Share Posted March 27, 2021 Myślę że problemem może być różny potencjał masy.Jeśli masz czas i chęci to możesz do mnie wpaść (jeśli to te Teltow przy Berlinie), możemy pogrzebać, pomierzyć, w razie czego mam adapter hi-low. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SowaBezOka Posted March 27, 2021 Share Posted March 27, 2021 Tak, tam mieszkałem , ale już od roku w Polsce przy granicy, też niedaleko, ale wypad do Berlina na chwilę obecną skończy się kwarantanną Jak to mierzyć ? Czym? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szymin89 Posted March 27, 2021 Share Posted March 27, 2021 Szkoda.Możesz miernikiem jak masz, mierzysz np, na akumulatorze, zasilaniu radia i wzmacniacza. Sonda plusowa miernika zostaje w tym samym miejscu, zmieniasz tylko miejsce pomiaru minusa. Wartości powinny być niezmienne. Ewentualnie łączysz masę radia i wzmacniacza w jednym punkcie, często to pomaga w przypadkach jak Twoje. Możesz też pociągnąć masę radia i wzmacniacza do karoserii. Ps. jak podłączyłeś wzmacniacz do zasilania? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SowaBezOka Posted March 28, 2021 Share Posted March 28, 2021 Wacmiacz podłączony bezpośrednio pod akumulator w bagażniku.Zmieniając przewód masowy z aku na karoserie nic się nie zmienia. Spróbuje dziś pomierzyć i połączyć mase w wspólnym punkcie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrimoGhost Posted May 1, 2021 Share Posted May 1, 2021 Typowy problem z dźwiękiem silnika w głośnikach przednich oraz TW oraz słyszalnością różnych pochodnych dźwięków systemów samochodu typu wentylator, światła, klimatyzacja. Wiązka RCA od głośników pięknie ekranowana Hollywood PRO. Starannie ułożona, masa sprawdzona, pobłogosławiona przez księdza i wyświecona pod kątem czystości przekazu sygnału. Wiązka RCA od Suba pochodziła z jakiegoś gotowego zestawu kabli. Przecież to Sub. Nic lepszego mu nie trzeba, poza dokładnym położeniem wiązki. I taka sytuacja... Działało, działało i zaczęło nagle siać jak powalone. Katatonia zakłóceń. Z przedniej pary głośników rzecz jasna. Sub przecież nie piszczy. Posprawdzałem wszystko z podejrzeniem uszkodzenia wiązki/masy od Hollywood. Okazało się, że w momencie wyjęcia RCA z radia pochodzącej od Suba - zakłócenia ustają. Prawdopodobnie jakoś przestawiła się pod podłogą, albo uszkodziła. Wywaliłem tą wiązkę i przeciąłem z ciekawości. Ekranowania brak. Tak, że morał z tej historii jest taki, że RCA Suba może bardzo skutecznie siać na zestaw przedni pomimo, że jej sygnał pochodzi z innej ważki. Może komuś się przyda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
latawiec1 Posted May 9, 2021 Share Posted May 9, 2021 Wtam Panowie temat stary jak rzeka jak zwykle zwracam sie do was o porade dziwna historia przydażyła mi sie moze ktoś z was spotkał sie z czym takim ale po kolei posiadam setup jednostka alpine cda 9855 plus z przodu system focaj k2 Power podpiete pod audisona vr 404 xr dobrym kablem rca stinger seria 8000 gra to noprawde mozna powiedzieć audiofilko jakosciowo powala ale do sedna chciałem podpiąć drugi setup na tył po podpięciu samej drugiej pary rca pojawiły sie zakłucenie sprzeżenia i inne odłgosy aby wyprzedzić niektóre porady oczywiscie zmieniłem kabel rca puszczając go luznio brak zmian zmieniłem jednostkę brak zmian no i dziwna histornia na jednej parze rca miód po dołaczeniu drugiej pary kupa straszna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szymin89 Posted May 9, 2021 Share Posted May 9, 2021 Spróbuj odłączyc masę na drugiej parze RCA. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
latawiec1 Posted May 9, 2021 Share Posted May 9, 2021 Spróbuj odłączyc masę na drugiej parze RCA.a jak to zrobic bo powiem szczerze nie nie za bardzo chciałbym niszczyć dobre kable Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szymin89 Posted May 9, 2021 Share Posted May 9, 2021 Niestety bez tego sie nie obedzie. Ewentualnie kup jakis tani kabel i odetnij mase z jednej strony- najlepiej od strony wzmacniacza. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
latawiec1 Posted May 9, 2021 Share Posted May 9, 2021 Niestety bez tego sie nie obedzie. Ewentualnie kup jakis tani kabel i odetnij mase z jednej strony- najlepiej od strony wzmacniacza. Dzięki wielkiecoś tam wykombinuje miejmy nadzieje ze to bedzie to Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LunaticAllegro Posted May 10, 2021 Share Posted May 10, 2021 A spotkaliście się z zakłóceniami w zakresie częstotliwości u mnie okolo 160-370 najbardziej slyszalne... Zarówno na midwooferach jak i średniakach - jesli grają akurat w tym zakresie..Wzmacniacze wyeliminowane...Procesor wyeliminowany...głośniki wyeliminowanejednostka sterujaca wyeliminowana... Niezależnie czy po optyku czy po usb czy po wysokopradowych zniekształcenie jest.. Setup to helix dsp2i 3x wzmacniacz nq każda z sekcji... Auto z CAN - koledzy podpowiadają ze moze CAN siać po przewodach... Spotkaliscie się z czymś takim?? Aha... znieksztalcenie to pokroju przesteru w paśmie ktore podałem .. najbardziej słyszalne po wylaczeniu kanalow ktore graja inne pasmo niz to w którym jest zniekształcenie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
latawiec1 Posted May 11, 2021 Share Posted May 11, 2021 Dzięki wielkiecoś tam wykombinuje miejmy nadzieje ze to bedzie totemat rozwiązany nie wiem dla czego ale pomogło podłączenie 1 kabla Rca 4 kanałowego kabel średniej jakości dzwięk stracił troche na wyrazistosci i przestrzenności w porównaniu z moim kablem stingera który był podpiety pod przód szukalem ale w polsce nie ma mozliwosci kupić tego kabla w wersjii 4 kanałowej szkoda byh było cofac sie z jakościa dzwieku moze cos polecicie jakieś przewody 4 kanałowe RCA które daja naprawde dobrą jakość dzwieku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrimoGhost Posted May 29, 2021 Share Posted May 29, 2021 Nie sądzę,że znajdę tutaj rozwiązanie swojego nietypowego problemu, ale i tak napiszę. Odpalam rano samochód. Wszystko zimne etc. Audio gra pięknie. I gra tak długi czas. Powiedzmy nawet godzinę. Na pół mocy, na 1/4 chwilowo na całej mocy. Po prostu jazda połączona ze słuchaniem muzyki. Zatrzymam się. Zgaszę silnik. Odpalę po chwili ( tankowaniu, zakupach ) włączam muzykę... A jej nie da się słuchać. Prawa strona gra znacznie głośniej, jakieś 30%Sub gra, jakby miał zjaraną cewkę,Scena pływa. Raz jest koło pasażera, raz gdzieś w okolicy lewarka zmiany biegów. Po prostu pływa.Pojawiają się zaklócenia. Sub wydaje się przenosić jakieś dziwne dźwięki. Jakby alternator. Nie wiem jak to nazwać. Mam wrażenie, jakby odtwarzaniu muzyki towarzyszyło topienie się sprzętu, na którym gra. Auto postoi jakiś czas. Wychłodzi się wszystko - znowu gra w porządku. O co chodzi.....? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SebekDS Posted May 29, 2021 Share Posted May 29, 2021 Zawsze tak było czy nagle coś się stało? Jakie radio, procek?Objawy na różnych wzmacniaczach czy system postawiony na jednym piecu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrimoGhost Posted May 29, 2021 Share Posted May 29, 2021 Przypadłość pojawiła się w momencie przejścia z systemu na 2 piecach ( udim junior 4 i 2.) na jeden piec - rodek r4100a. Z tym, że na początku działało bardzo dobrze. Nie mam niestety drugiego pieca na podmianę. A szczerze mówiąc podejrzewam jego. Czemu? 1. Wentylator jest do wymiany. To na bank. Słychać go bardzo wyraźnie, terkot, szmer. Wentylator = silnik indukcyjny, indukcja = zakłócenia.2. Falująca scena to bez wątpienia wynik braku poziomu mocy. Po prostu raz jeden kanał gra ciszej, raz głośniej. Modlę się tylko, żeby nie była to wina stacji multimedialnej.. ( Joying ) Tylko ten problem jest dla mnie mega nielogiczny. Wsiądę teraz do auta, pojadę gdzieś w cholerę, to mogę słuchać na pełnej mocy przez dłuuugi czas. Zgaszę auto po 20 minutach jazdy, odpalę - jest Meksyk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SebekDS Posted May 29, 2021 Share Posted May 29, 2021 Problem jest zawsze na tych samych kanałach? Jeśli tak, to podmień przy wzmacniaczu strony L i R dla przednich głośników, sprawdź czy zniekształcenia będą „wędrowały” za przepinką czy nie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrimoGhost Posted May 29, 2021 Share Posted May 29, 2021 Podjąłem dzień temu już taką próbę diagnozy. Z tym, że zacząłem od podmiany kabli sygnałowych. Prawy kanał na lewy, bez przepinania głośników. To samo. Jutro spróbuję za zmianą sygnału pociągnąć zmianę końcówek mocy. Zastanawiam się jeszcze czy w głośnikach coś nie padło... W sensie, czy jak zaczynają grać i cewka nabierze temperatury, to czy rezystancja nie wariuje. Ale to działoby się przecież podczas jazdy O_x A tutaj po prostu... Gra... Zgasisz auto, odpalisz i efekt jakby piec zdychał. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrimoGhost Posted May 30, 2021 Share Posted May 30, 2021 Przełożyłem końcówki mocy razem z sygnałem. Kanał 1 na 2 i kanał 2 na 1. Odpalam sprzęt - Pierdnięcie w głośnikach i PROTECT Wywaliłem kanał od kierowcy ( odkręciłem głośniki plus wywaliłem sygnał ) - gra.Wpiąłem sygnał z kanału kierowcy - PROTECTWywaliłem kanał pasażera i podpiąłem wszystko od kanału kierowcy - Gra.Wpiąłem wszystko z powrotem, tak jak było - Gra. Rezystancja na kanale kierowcy i pasażera - 3.4 OHm. Bądź mądry i pisz wiersze... Albo coś jest rzeczywiście z głośnikami od strony kierowcy, że wybijają ten jeden kanał i wszystko pierdzi, albo wzmacniacz wariuje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SebekDS Posted May 30, 2021 Share Posted May 30, 2021 Niezależnie od tego jak podłączysz RCA i kable głośnikowe do wzmacniacza zawsze wywala stronę kierowcy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.