Skocz do zawartości

ZAKŁÓCENIA, ŚWIST SILNIKA, SZUMY W GŁOŚNIKACH - PORADNIK


miki87
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dokladnie. Pozwole sobie wkleić odnośnik do tematu z DIYmobile.com którym się kierowałem.

http://www.diymobileaudio.com/............pico-fuse-deh-80prs.html

To ta sama jednostka oraz bezpiecznik z drugiego zdjęcia oznakowany na płycie jako P251 - zielony smc F07524. P941  - drugi bezpiecznik z pierwszego zdjęcia to ten którego po prześledzeniu prowadzi do wejścia liniowego. Te dwa zmierzone i nie są przepalone.

Nie mogę sobie wytłumaczyć czemu jak podłączę zasilanie od akumulatora bezpośrednio - nie mam świstu.

Na innym wątku przy innej jednostce Pioneera mowa była a trzech bezpieczników. Jeśli rzeczywiście producent oznakowuje je truj kontem z wykrzyknikiem, to w swojej jednostce ich mam 2. Jedyne miejsce do którego jeszcze nie zajrzałem to panel :zakrecony:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 248
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

 

 


Nie mogę sobie wytłumaczyć czemu jak podłączę zasilanie od akumulatora bezpośrednio - nie mam świstu

Posiadasz miernik :?:

Jeśli tak to wykonaj pomiar napięcia pomiędzy masą radia a klemą minusowa akumulatora oraz pomiędzy plusem radia a klemą plusową akumulatora i napisz jakie będziesz miał wskazania  :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robione w cztery kroki:

 

1 pomiar - masa 2.1 mV, plus 29,9 mV

2 pomiar - radio wzbudzone - masa - 5.1mV, plus - 40.2mV

3 pomiar - włączone kontrolki - 10.4mv, plus 48, 7mV

4 pomiar - silnik chodzi - masa 22.3, plus 30-31 mV

 

Zapomniałem dodać że pomiar robiłem nie włączając radia.

 

Byłe ciekaw i zrobiłem pomiar przy włączonym radiu:

bez silnika masa 14-15 mV, plus 78-80 mV

z silnikiem  masa 12- 13mV, plus około 68-70 mV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety, połączenie niesymetryczne przyjęte już w samochodach jest o tyle niefortunne, że jakbyś się nie starał, to i tak robisz pętlę masy, w której obwód wchodzi masa RCA.

Jeśli już wiesz jak mierzyć, to pozostaje już tylko szukać rozwiązań z jak najmniejszą różnicą potencjałów na masie.


Tekst odnosi się do pomiarów oscyloskopem, ale problem jest ten sam.

 

32.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się układa w tej chwile w bardzo logiczne wytłumaczenie :ok:
Fajnie ze w porę bo kto wie co mógłbym radiu zrobić :rotfl:
Początkowo - Radio,  wzmacniacz i odseparowany z przodu na zwrotce - radio podłączone standardowo, wzmacniacz na 16mm2,  masa od karoserii, blisko. Brak problemów.
Następnie doszedł drugi wzmacniacz - bo inne radio i cięcia aktywne, masa na drugim z innego miejsca, Gainy ustawione trochę na oko, stad ten mały zasilający tweetery podkręcony na 1/4 obrotu i nie było słychać świstów.
Następnie inne wzmacniacze i ustawienie gaina z miernikiem co dało prawie 3/4 obrotu przy 4R na obu  - i tu moment kiedy zaczęłam słuchać inne źródła niż tylko radio :huh:

Pociągnięcie kabli 35mm2 od akumulatora jedynie do wzmacniaczy oczywiście tylko nasilił problem - teraz jestem tego świadom :hurra:

Jako że akurat mam wolne odłączone kable które zasilały wzmacniacz numer trzy - puszcze je do radia - chyba 10mm2 będzie w sam raz....

Dziękuję za pomoc.. Idę grzebać :wink: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wyprowadzeniu zasilania z rozdzielacza do radia osobny kablem jednak 4mm2 :wink:  zakłócenia przy włączonym silniku prawie ustało. Po wsłuchaniu się, bo podłączyłem stronami tym razem, poczułem tylko po lewej stronie. Kabel podmieniony z Tectechnology jakiś na hollywooda skrętka i teraz super. Zauważyłem jedynie ze po dociśnięciu radia na miejsce są drobne prawie niezauważalne zakłócenia niz testowany przy radiu wyciągniętym. Podobno bo blisko wiązki za radiem więc też uślałem o jakieś zabezpieczeniu, ale "hajendowej" taśmie ? :ph34r:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

dziś próbowałem podłączyć wzmaczniacz i skrzynie basową niestety gdzieś popełniłem błąd. głośnik "puka" swoim rytmem i wygląda to tak jakby wogóle nie dostawał sygnału od radia. jeśli odłącze 2xchiche od radia to jest cisza... podłącze je znowu i znowu puka swoim rytmem. wzmacniacz dostaje na pewno prąd 12 V, dostaje uziemienie i kabel wzbudzeniowy. pali się na nim zielona lampka wzkaująca że prąd dostaje(prądowo chyba wszytsko jest okej). co zrobiłem źle ? te chinche są uszkodzone ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W kwestii bezpiecznika chciałbym dodać, że może on wyglądać tak jak na załączonym obrazku (oczywiście to w sporym powiększeniu :) ). Jeśli jest zepsuty, ścieżka jest po prostu przerwana. (kolor zielony: płytka, szary: ścieżki/pola lutownicze).


http://obrazki.elektroda.pl/3913414000_1415209625.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Słuchajcie dobrzy ludzie,czy ktoś z was instalował kiedyś przy alternatorze filtr przeciwzakłuceniowy? W jaki sposób go podłączyliście,czytałem pdf o zakłuceniach ale nie jestem pewny czy dobrze kminię jak ma to wyglądać w praktyce.Kabelki w gotowych filtrach są niesamowicie cienkie.Jeśli można jakiś rysunek lub foto :zawstydzony:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już tłumaczę.Gdy silnik jest wyłaczony wszystko jest Ok,gdy odpalę auto i dam gazu słychać świst w głośnikach im wyższe obroty tym jest głośniejszy.Przeprowadziłem nawet taki mały eksperyment a mianowicie wziołem domowy wzmacniacz (yamaha ax 500) zasilanie oczywiście z sieci 220V włożyłem go do bagażnika podłączyłem pod niego cały przedni system sygnał był podawana z radia w samochodzie clarion dxz 858 rmp.Odpaliłem silnik przygazowałem kilka razy i zero świstów czy innych zakłuceń.Podłączyłęm z powrotem samochodowy wzmacniacz genesis dual mono i świsty powróciły.Na mój rozum zakłucenia pochodzą z alternatora,miałem już kilka wzmacniaczy (oczywiście samochodowych) i na każdym to samo.Na jednych świsty były cichsze na innych nieco głośniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...