Jump to content

ZAKŁÓCENIA, ŚWIST SILNIKA, SZUMY W GŁOŚNIKACH - PORADNIK


Recommended Posts

To byłoby zbyt proste. Strona kierowcy wydaje się działać tylko w kanale 1. Nie dałem rady przełożyć jej na kanał 2 bo wylatywał protect. Strona pasażera z kolei działa na obu kanałach. Po prostu normalnie. Masy na rca sprawdzone - wszystko w porządku.

 

Ogólnie zachowuje się to teraz, jak spalony głośnik albo zwrotnica? Tylko dlaczego działa na drugim kanale? Oczywiście podziała chwilę, zgaszę, odpalę silnik i scena ląduje na drzwiach pasażera.

 

Kombinuję inny piec na podmianę. Aczkolwiek mocno mnie zmartwiła ta strona kierowcy.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 247
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ogólnie wiem, że przestrzeliłem wątek, bo problem wydawał się być stricte zakłóceniowy, ale skoro już, to miałbym pytanie.

 

Czy mierzenie napięcia na końcówkach mocy kanału 1 i 2 podczas odtwarzania jakiejś próbki 300-400 hz coś mi da?

 

W sensie jakby kanał 1 ( kierowca ) leciał na znacznie niższym napięciu, niż kanał 2 - mogę założyć awarię tego kanału wzmacniacza? Czy palnięty głośnik po prostu weźmie mniej prądu?

 

Auto dzisiaj poleciało na większy serwis coroczny. Próbuję ułożyć sobie jakiś plan działania na moment, gdy wróci.

 

Ogólnie stanęło na tym, że lewa strona gra znacznie ciszej. Scena jest na drzwiach pasażera. Czasami pogra normalnie, potem zaczyna być nieczysto i scena się rozpływa. Kanału 1 i 2 nie mogę zamienić, bo wywala się protect. Same rca mogę zamienić.

Link to comment
Share on other sites

Zagadka zakłóceń i dziwnego zachowania sygnału RVA rozwiązana...

 

Cewka wtryskiwacza numer 2... Tadam. Wybaczcie kochani, że post pod postem, postem. Jakbym mógł edytować, to klnę się na swojego Suba, że bym to uczynił.

Link to comment
Share on other sites

Nic się nie działo. Auto było na większym serwisie, poprosiłem o weryfikację wtryskiwaczy. Wyszło, że dwójka wariuje jak się nagrzeje. Wymieniono cewkę. Auto wróciło z serwisu i od tego momentu wszystko.... Gra.
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Witam,

problem piszczenia w głośnikach(piszczenie nasila się w zależności od obrotów silnika), prawdopodobnie winny jest alternator. Po zdjęciu paska( + nawet podpięciu innego odpalonego samochodu na kablach(jako źródło ładowania)) piszczenie ustaje całkowicie, po założeniu paska pisk wraca. Jakieś porady co można z tym zrobić?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Czesc

Wrócę do tematu świstu w głośnikach. Sprawdzałem już co się da- kable, zmianę ich ułożenia etc i nadal nie pozbyłem się tego dźwięku niechcianego w głośnikach. Jaki ewentualnie założyć filtr do alternatora, który też podobno może nieźle siać tego rodzaju zakłócenia i jak podłączyć ten filtr? Z góry dziękuję za odpowiedź.

Link to comment
Share on other sites

Czesc

Wrócę do tematu świstu w głośnikach. Sprawdzałem już co się da- kable, zmianę ich ułożenia etc i nadal nie pozbyłem się tego dźwięku niechcianego w głośnikach. Jaki ewentualnie założyć filtr do alternatora, który też podobno może nieźle siać tego rodzaju zakłócenia i jak podłączyć ten filtr? Z góry dziękuję za odpowiedź.

 

Sprawdź masę radia.

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za podopowiedzi. Chce jeszcze nadmienić, że dla próby podmieniłem inne radio, efekt ten sam. Nadto wspomniane zakłócenia dotyczą tylko głośników przednich. Gdy mam do wzmaka podlaczona tylko sama skrzynie basowa, a przednie głośniki zasilane są samym radiem, wszystko jest ok tzn. przod gra czysto (co wydaje mi się oczywiste, bo gra bez wzmacniacza), a ze skrzyni basowej nie wydobywają się żadne zakłócenia. Czyzby to wzmacniacz miał jakieś uszkodzenie?
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Poszukuję rady bądź naprowadzenia gdzie szukać rozwiązania. Obecnie zmieniam wizję z samego grania seri plus sub na sam przód. Obecnie radio OEM mzd connect spięte jest z dsp puzu. Grało to seria plus sub i było wszystko dobrze, przy zmianie koncepcji na sam przód i zakupie Excursion SX-6C zaczely się szumy na zapłonie oraz gwizdy na wł silniku.

Przerzuciłem rca przez środek nawet na zew ale bez zmiany. Nawet owinęłem cały kabel folia i bez zmian.

Zasilanie z aku a masa z bagażnika jeśli chodzi o zasilanie wzmacniacza a Kabel 10mm. Masę w dsp sprawdziłem i jest ok. Kabel rca z Hollywood ekranowane level 2.

Co mogę jeszcze tutaj sprawdzić zmienić? Wzmacniacz Audio system twister f2.

post-3556-0-67387700-1655239198_thumb.jpg

post-3556-0-78316300-1655239293_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Mój problem jest następujący. Słychać piszczenie w seryjnym radiu z Forda C-Max 2007r. Tylko gdy mam podłączony telefon po kablu słuchawkowym Jack. Stacje radiowe słychać bez zakłóceń. Nie jest to wina przewodu, sprawdzane na trzech różnych, telefon też wykluczyłem. Piszczenie nasila się przy dodawaniu gazu i słychać je tylko na włączonym silniku. Ktoś ma pomysł gdzie szukać?
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

No i jak tu swój problem opisze. Do fabrycznego radia w SUBARU podpoiłem wzmacniacz u-DIMENSION junior 5-390 i w głośnikach słyszę zakłócenia z żarówek LED do jazdy dziennej. Czy da się to jakoś odfiltrować. Akumulator mam bezpośrednio przy przedniej lampie i z stamtąd mam puszczonego grubego ( + ) do zasilania wzmacniacza ale mam wrażenie że nie jest to winą zasilania. Zorbie test i podepnę zasilanie wzmaka z innego aku nie połączonego do instalacji auta i zobaczę różnice. Następnie podłącze zewnętrzny sygnał bezpośrednio do wzmacniacza na krótkich kablach sygnałowych. Sam wzmacniacz używany i nie wiem czy nie dłubał ktoś w nim i czegoś nie spierdzielił.

Tak czy inaczej czekam na wasze sugestie a w między czasie posprawdzam u siebie te dwie rzeczy.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 28.06.2022 o 20:53, Dziubek napisał:

Mój problem jest następujący. Słychać piszczenie w seryjnym radiu z Forda C-Max 2007r. Tylko gdy mam podłączony telefon po kablu słuchawkowym Jack. Stacje radiowe słychać bez zakłóceń. Nie jest to wina przewodu, sprawdzane na trzech różnych, telefon też wykluczyłem. Piszczenie nasila się przy dodawaniu gazu i słychać je tylko na włączonym silniku. Ktoś ma pomysł gdzie szukać?

Aktualizacja: piszczenie występuje tylko, gdy telefon jest podłączony do ładowania, sprawdzane na różnych ładowarkach.

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.10.2022 o 14:59, JAREKMAX napisał:

No i jak tu swój problem opisze. Do fabrycznego radia w SUBARU podpoiłem wzmacniacz u-DIMENSION junior 5-390 i w głośnikach słyszę zakłócenia z żarówek LED do jazdy dziennej. Czy da się to jakoś odfiltrować. Akumulator mam bezpośrednio przy przedniej lampie i z stamtąd mam puszczonego grubego ( + ) do zasilania wzmacniacza ale mam wrażenie że nie jest to winą zasilania. Zorbie test i podepnę zasilanie wzmaka z innego aku nie połączonego do instalacji auta i zobaczę różnice. Następnie podłącze zewnętrzny sygnał bezpośrednio do wzmacniacza na krótkich kablach sygnałowych. Sam wzmacniacz używany i nie wiem czy nie dłubał ktoś w nim i czegoś nie spierdzielił.

Tak czy inaczej czekam na wasze sugestie a w między czasie posprawdzam u siebie te dwie rzeczy.

Możliwe że ledy z canbusem nie będą sprawiać kłopotów.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
On 6/14/2022 at 10:39 PM, ZikZag said:

Zasilanie z aku a masa z bagażnika jeśli chodzi o zasilanie wzmacniacza a Kabel 10mm.

Co do zasady, jak coś żre dużo prądu, to kabel + musi być tak dobry jak kabel minus bo jak nie, to prąd po minusie będzie wracał poprzez wszystkie urządzenia do tego minusa przyspawane, z różnym efektem.

Rzecz w tym, że dla dużych prądów i niewielkich częstości, karoseria samochodu może i przewodzi te sto amperów bez topienia się więc nikt nie uważa że ten 'kabel' jest za chudy, ale jak patrzysz na impedancję czyli oporność dla dużych częstości, to potrafi mieć wyższą oporność niż okoliczne kable plusowe. Kończy się to tym że prądy dużych częstości wpadają w odbiornik prądu z radością wielkim dużym beztlenowym plusem, a wracają czym popadnie. (w rzeczywistości jest na odwrót bo wpadają elektrony minusem a wracają plusem ale to nieważne, kwestia konwencji nazewniczej czym jest plus a czym minus).
Zjawiskiem opisującym fakt że dal różnych częstości prądu zmiennego różne przedmioty mają inną oporność jest impedancja.


Rozwiązaniem jest podłączyć audio do lokalnego punktu masy, ale dorzucić dobry kabel skręcany wielożyłowy miedziany może nawet srebrem kryty (10-20pln za metr) z tego punktu masy do innego punktu masy na przodzie pojazdu niedaleko aku. Są takie w sklepach z modelami latającymi.

Tego typu problemy często są w motocyklach, i tam dołączenie grubego kabla pod tyłkiem (w okolicach aku) do czegoś, i np przykręcenie go w okolicach przodu ramy a drugą wiązką (z reguły 8 gauge silicone wire od muldental elektronik) do silnika, magicznie eliminuje np. wpływ zapłonu na elektronikę.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...