Skocz do zawartości

ZAKŁÓCENIA, ŚWIST SILNIKA, SZUMY W GŁOŚNIKACH - PORADNIK


miki87
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od pewnego czasu posiadam zakupione radio 2 din z Androidem od skośnookich "friendów" dedykowane do mojej Audi A4, właśnie takie:

https://pl.aliexpress.com/item/4000114514610.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.38515c0fnm2nCS  w wersji 8rdzenie, czyli siedzi tam końcówka mocy AMPLIFIER IC-7851

 

Niestety po zamontowaniu tego radia zaczęła być słyszalna symfonia wszystkich możliwych zakłóceń jakie się da usłyszeć :)

- Słyszalny alternator, przy zwiększonych obrotach z głośników dźwięk jakby turbiny :/

- Załączam kierunkowskazy i słyszę ich "cykanie/pukanie" w głośnikach

- Załączam ksenony to podczas ich pierwszego rozgrzewania aż do osiągnięcia ich temperatury świecenia słyszę pisk przetwornic w głośnikach

- Jeżdzę na światłach dziennych LED to słyszę ich cichy szum w głośnikach

- Ostatnie najbardziej wkurzające bo już nie jedną osobę nieświadomą która zasiadła ze mną w samochodzie wystraszyła to sytuacja w której wyłączam silnik, wyłączam zapłon i wyciągam kluczyk ze stacyjki i jest takie nagłe pierdyknięcie w głośnikach STUK! że potrafi to wystraszyć.

 

Oryginalnie mam fabryczny zestaw nagłośnienia BOSE. Co ciekawe na starym oryginalnym już dziadku radiu Audi Navigation Plus RNS-D jest cisza jak makiem zasiał, nic się nie dzieje KOMPLETNIE!

 

Kupiłem już raz filtry RCA firmy Hollywood to nie powiem, pomogło ale za to wycięło mi całkowicie dolne i górne pasmo. Jako swój eksperyment który trochę pomógł to pociągnałem masę z obudowy tunelu środkowego na jeden z wtyków RCA i szumy są lekko cichsze, jednak nadal bardzo słyszalne.

 

Proszę o pomoc.

Generalnie radio funkcjami b.fajne, jednak zakłócenia doprowadzają do szału, nie wiedzieć dlaczego z radia wychodzą wtyki 4xRCA po czym idą one z powrotem do wtyczki DIN i już potem do wzmacniacza BOSE w bagażniku.

post-26347-0-67986000-1596181726_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 248
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

nie wiedzieć dlaczego z radia wychodzą wtyki 4xRCA po czym idą one z powrotem do wtyczki DIN i już potem do wzmacniacza BOSE w bagażniku

 

bo tak ktoś podłączył sygnał z chińczyka do pieca bose. Możliwe że takie połączenie owocuje zakłóceniami które są wręcz wzmacniane przez bose ( liche te kabelki) a rownie dobrze jakość wykonania chińczyka byc moze powoduje kwiatki dalej wzmacniane przez bose
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Taki przypadek- Focus ST MK3 2017 z ori wzmacniaczem i radiem Sony- na takim setupie gra słabo ale bez zakłóceń. Wystarczy wpiąć zewnętrzny wzmacniacz i już zaczynają się problemy- ciągły szum z wysokich, trzaski itd. Ewidentne słychać w głośnikach wszystko co system auta „ robi w tle”. W tym aucie jest tak, że po otwarciu drzwi uruchamia się system auta Sync3 i wraz z nim zaczyna się szum.

Szum jest nawet jak wypiąłem z instalacji acm ( radio).

Myślałem, że procesor dźwięku wyeliminuje problem, ale dalej jest to samo.

Szum maleje wraz ze zmniejszeniem czułości gain na wzmacniaczu, ale to nie jest rozwiązanie, bo słaby- ale jest, a druga sprawa- na niskim gainie głośność jest za słaba.

Inny kolega z forum ma dokładnie ten sam problem z bliźniaczym autem, ale znam kilku innych właścicieli MK3 u których ten problem nie występuje.

Proszę o jakieś rady, może miał ktoś podobny problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Taki przypadek- Focus ST MK3 2017 z ori wzmacniaczem i radiem Sony- na takim setupie gra słabo ale bez zakłóceń. Wystarczy wpiąć zewnętrzny wzmacniacz i już zaczynają się problemy- ciągły szum z wysokich, trzaski itd. Ewidentne słychać w głośnikach wszystko co system auta „ robi w tle”. W tym aucie jest tak, że po otwarciu drzwi uruchamia się system auta Sync3 i wraz z nim zaczyna się szum.

Szum jest nawet jak wypiąłem z instalacji acm ( radio).

Myślałem, że procesor dźwięku wyeliminuje problem, ale dalej jest to samo.

Szum maleje wraz ze zmniejszeniem czułości gain na wzmacniaczu, ale to nie jest rozwiązanie, bo słaby- ale jest, a druga sprawa- na niskim gainie głośność jest za słaba.

Inny kolega z forum ma dokładnie ten sam problem z bliźniaczym autem, ale znam kilku innych właścicieli MK3 u których ten problem nie występuje.

Proszę o jakieś rady, może miał ktoś podobny problem.

Rozwiązałeś problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przychodzę z problemem szumów, może ktoś pomoże rozwiązać problem.

 

Pacjent audi a4 b8. Seryjne radio Symphony bez wyjścia RCA.

Podpiąłem wzmacniacz Blaupunkt GTA475.

Wzmacniacz ma wejście HI Input.

Poprzez to wejście podłączyłem przewody od radia do wzmaka (2x2.5mm - nie wiem czy nie za grube na hi input??)

Od wzmaka do głośników 2x4mm OFC.

Remote póki co bezpośrednio z aku załączam.

 

Bez włączonego zapłonu w głośnikach szumi.

Szum wzrasta po włączeniu zapłonu, a podczas odpalania słychać jakby głos silnika.

 

Dodam, ze akumulator i wzmacniacz mam w bagażniku z dala od silnika :)

 

Po odpieciu wtyczki hi input cisza w głośnikach, wiec obstawiam na problem na przewodach hi input? Tylko co zrobić aby to naprawić, zniwelować do zera??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda.

Możesz miernikiem jak masz, mierzysz np, na akumulatorze, zasilaniu radia i wzmacniacza. Sonda plusowa miernika zostaje w tym samym miejscu, zmieniasz tylko miejsce pomiaru minusa. Wartości powinny być niezmienne. 

Ewentualnie łączysz masę radia i wzmacniacza w jednym punkcie, często to pomaga w przypadkach jak Twoje. Możesz też pociągnąć masę radia i wzmacniacza do karoserii. 

 

Ps. jak podłączyłeś wzmacniacz do zasilania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Typowy problem z dźwiękiem silnika w głośnikach przednich oraz TW oraz słyszalnością różnych pochodnych dźwięków systemów samochodu typu wentylator, światła, klimatyzacja.

 

Wiązka RCA od głośników pięknie ekranowana Hollywood PRO. Starannie ułożona, masa sprawdzona, pobłogosławiona przez księdza i wyświecona pod kątem czystości przekazu sygnału.

 

Wiązka RCA od Suba pochodziła z jakiegoś gotowego zestawu kabli.  Przecież to Sub. Nic lepszego mu nie trzeba, poza dokładnym położeniem wiązki. :zglupkiem:

 

I taka sytuacja... Działało, działało i zaczęło nagle siać jak powalone. Katatonia zakłóceń. Z przedniej pary głośników rzecz jasna. Sub przecież nie piszczy.

 

Posprawdzałem wszystko z podejrzeniem uszkodzenia wiązki/masy od Hollywood. Okazało się, że w momencie wyjęcia RCA z radia pochodzącej od Suba - zakłócenia ustają.

 

Prawdopodobnie jakoś przestawiła się pod podłogą, albo uszkodziła. Wywaliłem tą wiązkę i przeciąłem z ciekawości. Ekranowania brak. 

 

Tak, że morał z tej historii jest taki, że RCA Suba może bardzo skutecznie siać na zestaw przedni pomimo, że jej sygnał pochodzi z innej ważki.

 

Może komuś się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtam Panowie temat stary jak rzeka jak zwykle zwracam sie do was o porade dziwna historia przydażyła mi sie moze ktoś z was spotkał sie z czym takim ale po kolei 

posiadam setup jednostka alpine cda 9855 plus z przodu system focaj k2  Power podpiete pod  audisona vr 404 xr  dobrym kablem rca stinger seria 8000 gra to noprawde mozna powiedzieć audiofilko jakosciowo powala 

ale do sedna chciałem podpiąć drugi setup na tył po podpięciu samej drugiej pary rca pojawiły sie zakłucenie sprzeżenia i inne odłgosy aby wyprzedzić niektóre porady oczywiscie zmieniłem kabel rca puszczając go luznio brak zmian zmieniłem jednostkę brak zmian no i dziwna histornia na jednej parze rca miód po dołaczeniu drugiej pary kupa straszna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A spotkaliście się z zakłóceniami w zakresie częstotliwości u mnie okolo 160-370 najbardziej slyszalne...

Zarówno na midwooferach jak i średniakach - jesli grają akurat w tym zakresie..

Wzmacniacze wyeliminowane...

Procesor wyeliminowany...

głośniki wyeliminowane

jednostka sterujaca wyeliminowana...

 

Niezależnie czy po optyku czy po usb czy po wysokopradowych zniekształcenie jest..

 

Setup to helix dsp2

i 3x wzmacniacz nq każda z sekcji...

 

Auto z CAN - koledzy podpowiadają ze moze CAN siać po przewodach...

 

Spotkaliscie się z czymś takim??

 

Aha... znieksztalcenie to pokroju przesteru w paśmie ktore podałem .. najbardziej słyszalne po wylaczeniu kanalow ktore graja inne pasmo niz to w którym jest zniekształcenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie

coś tam wykombinuje miejmy nadzieje ze to bedzie  to

temat rozwiązany nie wiem dla czego ale pomogło podłączenie 1 kabla Rca  4 kanałowego  kabel średniej jakości dzwięk stracił troche na wyrazistosci i przestrzenności w porównaniu z moim kablem stingera który był podpiety pod przód szukalem ale w polsce nie ma mozliwosci kupić tego kabla w wersjii 4 kanałowej szkoda byh było  cofac  sie z jakościa dzwieku moze cos polecicie jakieś przewody  4 kanałowe RCA  które daja naprawde dobrą jakość dzwieku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nie sądzę,że znajdę tutaj rozwiązanie swojego nietypowego problemu, ale i tak napiszę.

 

Odpalam rano samochód. Wszystko zimne etc. Audio gra pięknie. I gra tak długi czas. Powiedzmy nawet godzinę. Na pół mocy, na 1/4 chwilowo na całej mocy. Po prostu jazda połączona ze słuchaniem muzyki.

 

Zatrzymam się. Zgaszę silnik. Odpalę po chwili ( tankowaniu, zakupach ) włączam muzykę... A jej nie da się słuchać.

 

Prawa strona gra znacznie głośniej, jakieś 30%

Sub gra, jakby miał zjaraną cewkę,

Scena pływa. Raz jest koło pasażera, raz gdzieś w okolicy lewarka zmiany biegów. Po prostu pływa.

Pojawiają się zaklócenia. Sub wydaje się przenosić jakieś dziwne dźwięki. Jakby alternator.

 

Nie wiem jak to nazwać. Mam wrażenie, jakby odtwarzaniu muzyki towarzyszyło topienie się sprzętu, na którym gra.

 

Auto postoi jakiś czas. Wychłodzi się wszystko - znowu gra w porządku.

 

O co chodzi.....?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypadłość pojawiła się w momencie przejścia z systemu na 2 piecach ( udim junior 4 i 2.) na jeden piec - rodek r4100a. Z tym, że na początku działało bardzo dobrze.

 

Nie mam niestety drugiego pieca na podmianę. A szczerze mówiąc podejrzewam jego. Czemu?

 

1. Wentylator jest do wymiany. To na bank. Słychać go bardzo wyraźnie, terkot, szmer. Wentylator = silnik indukcyjny, indukcja = zakłócenia.

2. Falująca scena to bez wątpienia wynik braku poziomu mocy. Po prostu raz jeden kanał gra ciszej, raz głośniej.

 

Modlę się tylko, żeby nie była to wina stacji multimedialnej.. ( Joying )

 

 

Tylko ten problem jest dla mnie mega nielogiczny. Wsiądę teraz do auta, pojadę gdzieś w cholerę, to mogę słuchać na pełnej mocy przez dłuuugi czas. Zgaszę auto po 20 minutach jazdy, odpalę - jest Meksyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjąłem dzień temu już taką próbę diagnozy. Z tym, że zacząłem od podmiany kabli sygnałowych. Prawy kanał na lewy, bez przepinania głośników. To samo. Jutro spróbuję za zmianą sygnału pociągnąć zmianę końcówek mocy.

 

Zastanawiam się jeszcze czy w głośnikach coś nie padło... W sensie, czy jak zaczynają grać i cewka nabierze temperatury, to czy rezystancja nie wariuje. Ale to działoby się przecież podczas jazdy O_x

 

A tutaj po prostu... Gra... Zgasisz auto, odpalisz i efekt jakby piec zdychał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełożyłem końcówki mocy razem z sygnałem. Kanał 1 na 2 i kanał 2 na 1. 

 

Odpalam sprzęt - Pierdnięcie w głośnikach i PROTECT

 

Wywaliłem kanał od kierowcy ( odkręciłem głośniki plus wywaliłem sygnał ) - gra.

Wpiąłem sygnał z kanału kierowcy - PROTECT

Wywaliłem kanał pasażera i podpiąłem wszystko od kanału kierowcy - Gra.

Wpiąłem wszystko z powrotem, tak jak było - Gra.

 

Rezystancja na kanale kierowcy i pasażera - 3.4 OHm.

 

Bądź mądry i pisz wiersze...  Albo coś jest rzeczywiście z głośnikami od strony kierowcy, że wybijają ten jeden kanał i wszystko pierdzi, albo wzmacniacz wariuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...