Skocz do zawartości

Radek_NISSAN

Użytkownik
  • Postów

    62
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Panowie cenię sobie wasze uwagi i tłumaczenia, jestem energetykiem zawodowym i mam do czynuenia na codzień z prądami przemiennymi, niby prąd i prąd, ale jednak w aucie to nie to samo co na słupie wysokiego napięcia, podstawową więdzę szkolną posiadam, ale doświadczenia żadnego, po to załozyłem temat i zadaję pytania, i jeśli ktoś mi mówi że taki kabel starczy i popiera to sprawdzonymi dowodami to go słucham , nie chcę auta które mi podskakuje w czasie jazdy od basu, ale zależy mi na prawidłowo wykonanej instalacji. teraz mam kolejny kłopot 😉 otóż..... zwykle nie wyłączam radia gdy gaszę samochód więc po przekręceniu kluczyka system CA uruchamia się, a ponieważ to diesel, czekam..... aż zagrzeje swiece w tym czasie system wystartuje po to by ponownie się zrestartować przy uruchamianiu silnika, jak tego uniknąć? dodatkowy aku odseparowany od rozruchowego? Problem nie dotyczy tylko CA, montuje w starym gracie trochę elektroniki i chciałbym żeby ta elektronika właśnie startowała po włączeniu zapłonu i gasła po jego wyłączeniu.
  2. Dzięki za odpowiedź, ale nie operuję jeszcze tymi skrótami branżowymi;), jednak jak zrozumiałem da radę;)
  3. Witam, ponownie koledzy, sprawa regulacji prawie ogarnięta, powoli się uczę;), ale ponawiam pytanie bo wcześniej nikt nie odpowiedział, czy do zasilenia wzmacniaczy wystarczy mi 16mm2? docelowo będzie cały zestaw zasilany z osobnego akumulatora odseparowanego od rozruchowego, bo teraz jest tak że włączam zapłon CA sie uruchamia zaczyna grać zanim rozgrzeja się świece żarowe i oczywiście w momencie uruchomienia silnika wszystko się restartuje, mam Altka 200A dołożę separator drugi aku i bedzie ok, tylko co z tym kablem zasilającym, akumulator bedzie za kabiną więc kable zasilające nie przekroczą 2 mb.
  4. Wczoraj wykleiłem matą i pianką całą tylną ściankę, kolejne decybele ciszy uzyskane, coraz bardziej mi się podoba ten wóz, plan jest taki żeby zrobić z niego prawdziwy wygodny wozik. Tak na marginesie rozpracowuję właśnie zawieszenie AIRMAtic z Mercedesa, jak skończę wnętrze to zdaje się ze zaimplementuje tam ten system.
  5. No i brudne jeszcze, na koniec będzie sprzątanie, ale na żywo wygląda lepiej zdecydowanie. To 30 letnia terenówka;) tam nie może być zbyt pięknie;) Co do strojenia to rzeczywiście znalazłem plik 50Hz 0dBm i ładnie ustawiłem Gain, ale i tak musze użyć oscyloskopu bo przester nadal się pojawia tak przy 90% Volume, nie na każdym rodzaju muzyki, ale się pojawia, a może jak ogarnę pozostałe drzwi będzie lepiej, bo przednie to bardziej blaszane wiaderko niż drzwi;), a do tego mają kratkę wentylacyjną wewnątrz, czyli cały odgłos drżącej blachy ląduje w kabinie.
  6. Pisałem wyżej, że jak mam w radiu wyłączone ulepszacze, to napięcie na głośniki nie przekracza 1,7V przy maksymalnym wysterowaniu gain, ale jak włączę loudnes to wtedy jestem w stanie wykręcić nawet 60V. A może głupi ja. Czy dzwięk 50Hz może być grany z YT smartfonem przez BT? Czy jednak poszukać na necie i zapisać na Pendrive.
  7. Ale jeszcze jedno nie daje mi spokoju, jęsli ustawię gain na te 17V i nie kręcę VOlume, to nadal mam przester, czy możliwe że przez to że zestaw grał 2 lata w aucie w zasadzie bez ustawień, głośniki dostały po tyłku i tu jest problem? Gdzieś tam wyżej pisalem też o zasilaniu, czy dla tego wzmacniacza 16mm2 wystarczy ?
  8. Wszystko gra czysto do 1/2 volume, jak na "ucho" ustawię gain tzn. dam volume na maks i zwiększam delikatnie gainaż do przesteru wtedy uzyskuje czyste brzemienie, ale jest nie za głośno. Jutro odpalę oscyloskop
  9. Ale koniecznie oscyloskop, czy Multimetrem też coś ogarnę? Tylko zauważcie jedną rzecz, jak mam w radyjku LOUD off - to sygnał słabiutki, dopiero po Loud ON mogę wysterować na te 17V, ale to i tak zdaje się być za dużo bo jak wysteruję na 17V i nie kręcę volume po podłączeniu głośników dalej przester.
  10. Nie, nic nie jest nowe, wzmacniacz montowałem 5 lat temu, jeżdziłem rok i potem auto stało 4 lata w krzakach, radio przeleżało te 4 latya w garażu, robiłem czyszczenie taśm i styków isopropanolem bo w radiu nie dzialał panel dotykowy, teraz wszystko już działa, we wzmacniaczu czyściłem przełączniki suwakowe bo tam od nowości coś nie łączyło, całkowicie zanikał nieraz dźwięk przy przełączeniu, teraz już nic nie zanika, ale być może coś jest uszkodzone. Czy pomiar napięcia na kablach RCA ma sens? Czy tam to tylko oscyloskop? Na RCA powinna być czysta sinusoida jak zacznie się łamać to już przekroczyliśmy magiczne 2V i wtedy powinno zacząć spadać?
  11. Ok, zastosowałem wszystkie zalecenia i jest tak: w radiu musze mieć włączoną głębie bo inaczej napięcie nie przekracza 1,8V , jeśli włączę głębie to wówczas spokojnie mogę kręcić, ale po nastawieniu 17V nadal jest przester i to już przy 1/4 volume. Gain ustawiany przy 3/4 Volume
  12. Reasumując CROSSOVER na FULL na obu sekcjach, Multimetr na AC, ustawienia radia wszystkie na płasko, plik 50Hz , volume 3/4 (bo nie sprawdzę przebiegu, oscyloskop mam w pracy a akurat jestem na zwolnieniu), i kręcimy gain do max 17,7V dla obu sekcji. AMEN
  13. Ja nie chce nic upalić ale obejrzałem kilka tutoriali jak ustawiać Gain i wszędzie sie mówi że b ierzemy RMS jeśli mój głośnik na RMS 100W to skąd te 70W ? Chcę to zrozumieć dlatego tak walczę;), napewno nic nie upalę bo jak tylko pojawia się przester to przestaje kręcić gałką, a i jeszcze jedno napięcie na RCA mojego GMS to 2V max, też ustawić gałkę mierząc? czy 3/4 volume to jest ten v max jak wszyscy mówią. Przy ustawieniu crossover na full, V przy maksymalnym wychyleniu Gain jest zaledwie 1,6V Skoro już pytam o każdą pierdołę- multimetr na V AC ? Oscyloskop mam ale po 20 latach musze sie go nauczyc na nowo;)
  14. Ok, koledzy więc zacząłem się bawić w ustawienie Gain najpierw przód, ze wzrou wychodzi mi napięcie 20V AC, po uruchimieniu pliku 50Hz i podłączeniu multimetru przy maksymalnym wysterowaniu Gain mam raptem 7V, Czyżby za cienki kabekl zasilający wzmacniacz? mam 16mm jakieś 4 mb, tył da sie gain wysterować na 22,36V, ale i tak przy tych ustawieniach głośniki charczą już od 50% Volume. Dla potwierdzenia: Głośniki przód mają RMS 100W impedancja 4Ohm zgodnie z kalkulatorem JBL Tools napięcie dla głośnika to 20V Głośniki Tył RMS 125W /4Ohm napięcie 22,36V
×
×
  • Dodaj nową pozycję...