Jump to content

Bodzio8888

Użytkownik
  • Posts

    15
  • Joined

  • Last visited

Informacje o profilu

  • Lokalizacja
    Oslo

Recent Profile Visitors

95 profile views
  1. @daeve95 zajrzyj do mojego tematu.
  2. @Szczurek1986 A jak z audio w F30 seryjnie? Gra to jakoś? @Glodek Czy to hi-fi czy DSP fabryczne, to się nadaje od razu do wywalenia, chyba, że ktoś tylko wiadomości w radiu słucha albo słoń mu na ucho nadepnął 🤣
  3. Dzięki JacekTDI 😁 Sporo z tym pracy było, ale wszystko się da zrobić 😁 E39 jeździłem z 5 lat zanim się przesiadłem do E38, uwielbiam oba modele. Jednak fakt jest faktem, żeby coś w nich grało to trzeba wszystko wypruć i zrobić od zera 🙂
  4. Szczurek1986, Wiesz jak to jest - praca, rodzina, ciągle coś do zrobienia, hobby spada gdzieś na dalszy plan. Ale siódema śmiga i ma się bardzo dobrze. To typowe daily, robi średnio 25 tysięcy km rocznie. Jedyny problem tego auta jak i wielu innych poliftowych e38 to postępująca korozja tu i ówdzie, ale to już temat nie na to forum 😁 W każdym razie tak lubię ten samochód, że za bardzo nie wiem co innego mógłbym kupić żeba jazda tak samo mnie cieszyła 😁 grzeczny_52, Dzięki za pomysł, +2dB to wydaje się bardzo dużo, może rzeczywiście warto sprawdzić to w praktyce 👍
  5. Dawno nic tu nie pisałem, ale system gra i cieszy moje uszy W międzyczasie dołożyłem Stega QM120.2, który pędzi suba w mostku. Pięknie się zmieścił po lewej stronie bagażnika w miejscu oryginalnej zmieniarki CD. Przewody dałem LGY 16 mm², masa w budę 15 cm od wzmacniacza, plus do oryginalnego bloku rozdzielczego przy aku gdzie akurat był jeden wolny terminal z bezpiecznikiem 50A. Przy okazji zorientowałem się, że wężyk paliwowy w parcianym oplocie świetnie się spisuje w roli peszla Po czasie mogę napisać, że jestem bardzo zadowolony z tego STX'a W.25.400 Zagrał już kilka imprez na grillu czy ognisku, po 2-3 godziny obrywał mocą nieco powyżej znamionowej i nic mu nie jest. To samo mogę napisać o Morelach Tempo Ultra 602, dzielnie znoszą moje traktowanie, słucham ich na płaskich ustawieniach korektora, bardzo się do ich brzmienia przyzwyczaiłem i je polubiłem.
  6. Instalacja zakończona Było trochę cięcia, szliszlifowania, wiercenia, nitowania. Dolna część ramki, ta z climatronikiem, poszła 2 cm do przodu i z centymetr do góry, żeby to jakoś spasować. Efekt oceńcie sami
  7. Do wyświetlacza idą trzy taśmy z bardzo cienkimi żyłkami, które nie są zbyt długie. Przedłużenie ich jest zdecydowanie poza zakresem moich możliwości
  8. Modyfikacji ciąg dalszy Znudzony marudzeniem dzieci i ciągłym żonglowaniem płytami cd kupiłem dedykowanego do e39/e53 chńczyka na androidzie. Isudar PX6, 4 Gb RAM + 64 Gb ROM, DSP, Android 10 itd. Zaczynam przymiarki. Przylutowałem kostkę od chińczyka, moduł IBUS USB ibus-app.de, zamontowałem kamerę cofania i rejestrator jazdy. Zainstslowałem TIDALa Hi-Fi i nawet jakoś to brzmi Czas na przymiarki w desce. Problemy do rozwiązania: -Radio nie pasuje do oryginalnej ramki. Zacząłem ciąć, przymierzać. -Ponieważ mam pełen climatronic przeszkadzają silniczki od klap nawiewu. Opcje są dwie - poświęcić napęd cd i przesunąć tył radia względem wyświetlacza w lewo lub przerobić/przesunąć silniczki klap. Skłaniam się w kierunku opcji nr 2 - Przy włączonym silniku słychać lekko alternator, światła, oraz szum przy dotykaniu ekranu dotykowego. Podczas słuchania muzyki niesłyszalne, ale denerwuje. Będę kombinował. Zapraszam do wymiany doświadczeń, chętnie przyjmę Wasze sigestie Jednak porzuciłem pomysł z przeróbką silniczków klapek nawiewu. Przeszkadzała też sama obudowa nagrzewnicy - za dużo druciarstwa by było. Przesunąłem więc korpus radia względem wyświetlacza. Straciłem tym samym wbudowany napęd dvd, ale i tak zostaje oryginalna zmieniarka cd w bagażniku. Na jej obsługę pozwala aplikacja IBUS. Więcej tutaj https://wiki.ibus-app.de/index.php?title=Einbindung_des_Original_BMW_CD-Wechslers Jutro dalsze przymiarki w aucie
  9. W końcu wziąłem się za robotę Wpadł mi w ręce STX W.25.400.2x2.MC i dwa metry kwadratowe MDFu 25mm. Skrzynię składałem na konfirmaty 6,4x50 i klej neoprenowy. Głośnik i terminal przykręcone na śrubki M4 35mm i nakrętki samokontrujące. Wymiary skrzyni niejako podyktowane są geometrią bagażnika. Dziura za podłokietnikiem to miejsce, w którym opcjonalnie był montowany worek na narty. U mnie była blacha, ale (i tu miła niespodzianka) jest ona fabrycznie wstawiona na mocny klej, wystarczy kilka "młotków" i mamy fabryczny otwór. Gdyby przyszłemu właścicielowi przeszkadzał subwoofer, może sobie dokupić i wstawić rękaw na narty plug&play Skrzynka finalnie wyszła 39 litrów, BR strojona na 31 Hz. (Czerwona linia, zielona to 30L@35Hz a niebieska to zamknięta 25l) Niestety, ze względu na wymiary fabrycznej dziury w grodzi nie zmieścił mi się port fi100 jak planowałem, więc zrobiłem dwa porty z rur kanalizacyjnych fi 50. Wyloty profilowałem grzejąc rurę nad kuchenką gazową i wpychając na butelkę. Dodatkowo upaćkałem je sylikonem. Wiem, trochę mały przekrój, ale o dziwo świstów nie słychać i gra to wg mnie bardzo przyjemnie Idea jest taka, że tylna ścianka jest skręcona na konfirmaty i cienki sznurek butylowy, więc jej demontaż przy pomocy wkrętarki zajmuje 2 minuty. w planach mam eksperymenty z jej litrażem, gdy znajdzie się czas i zrobi się cieplej ;) W tym momencie mam low-pass ustawiony próbnie na około 75 Hz. Jutro pokręcę trochę gałkami i spróbuję to optymalnie ustawić. Może warto trochę podciąć morelki od dołu? Na wzmacniaczu mam high-pass 50-600 Hz, low-pass 50-150 Hz, bass boost 0- +18dB i regulację fazy suba 0-180°. Potrzebuję tylko kogoś kto będzie kręcił jak ja będę w samochodzie No i zostaje obicie tej skrzynki
  10. Też się tego obawiałem. Słuchałem przez dłuższy czas z boczkiem i bez niego na zmianę, i nie wychwyciłem znacznej różnicy. Do mojego zestawu Morel poskąpił maskownic, więc musiałbym sobie ewentualnie dokupić. Wygląda to nieźle. Chętnie bym posłuchał innej zrobionej e38. Miałbym wtedy porównanie, którego mi nieco brak. Do końca nie wiem, czego powinienem oczekiwać po tym zestawie w tym aucie
  11. W zasadzie to żaden problem i raptem 10 minut roboty. Zastanawiałem się nad tym i być może mylnie założylem, że spadek napięcia będzie większy na przewodzie długości 1m pod klemę, niż na przewodzie 15cm pod solidny, czysty punkt masowy na karoserii, która przecież złym przewodnikiem nie jest. Gdyby pojawiły się zakłucenia, pętla masy, puściłbym przewód prosto do aku. Na szczęście wszystko jest ok
  12. Czołem koledzy, chciałem się pochwalić swoją debiutancką instalacją
  13. Dzięki, szukałem z jedną literką T i nie byłem pewien, czy druga cyfra to 6 czy 0. To już wiemy, że model to TT5600. I jest stabilny przy 2 Ohm
  14. Witam Was Na śmietnisku w Norwegii wpadł mi w ręce owy wzmacniacz - po podłączeniu na próbę na podłodze gra. Niestety nie mogę o nim znaleźć żadnych informacji, specyfikacji, a jestem ciekaw co to potrafi i czy warto to wpakować do samochodu. Pomyślałem, że pomożecie Załączam zdjęcia, pozdrawiam.
  15. Cześć, mam na imię Boguś i zawsze lubiłem bawić się kabelkami Chciałbym nieco przerobić audio w swoim e38 więc zaczytuję się tutaj ostatnimi czasy
×
×
  • Create New...