Skocz do zawartości

Haimon

Użytkownik
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje o profilu

  • Lokalizacja
    lubelskie

Osiągnięcia Haimon

  1. Generalnie ja wykorzystałem fabryczne pianki jako formę pod żywicę tyle że pierwszym razem niestety wyszły zbyt płytkie, dlatego dla pewności zwymiarowałem drugą wersję ;-) to w zasadzie jest wymiar miejsca gdzie muszę zmieścić się kieszenie boczków. Dystanse wykorzystałem te które widzisz na zdjęciach, jak wpiszesz w wyszukiwarkę na alle dystanse e39 na pewno znajdziesz. Tylną ściankę warto byłoby podeprzeć jak sugerował w postach wyżej ROBSONBERCIK, ja o tym nie pomyślałem zawczasu.
  2. Dziękuje wszystkim za dobre słowo W pierwszym zamyśle miałem zostawić maskownicę fabryczną ( i na jakiś czas tak zostanie, bo po tych 3 tygodniach moje potrzeby rezania są w pełni zaspokojone ) Jednak mając możliwość odsłuchu bez boczków i z nimi, nie sądziłem że będzie tak duża różnica, zanim zabrałem się za pracę oglądałem inne realizacje użytkowników strefy, prawdopodobnie będę szedł w coś jak tutaj: u kolegi Marka Co do wspornika masz rację, zastanawiałem się nad tą kwestią i zupełnie nie przyszło mi to głowy, Twoje rozwiązanie jest bdb, może powstanie wersja 2.0 wtedy je zastosuje Tutaj nastąpiła pomyłka w opisie z mojej strony, woofer jest cięty drugim rzędem i nawet trochę dalej bo 1,6kHz. Robiłem to wszystko na czuja, na początku ustawiałem cięcia dużo dalej, woofer ciągnąłem do 2,5Khz a TW odcinałem na 5,3kHz bo bałem się dziury w paśmie i chciałem mieć wykres "jak najbliżej góry" Obecnie są w fabrycznych trójkątach przy lusterkach, chciałbym pozostać jak najbliżej oemowego wyglądu, ale że pierwsze zabawy z żywicą mam już za sobą, nie mówię że nie wylądują za jakiś czas w słupkach W tej chwili muszę sprawdzić jeszcze RCA do Soundstreama bo chwilami sub gra dużo słabiej, ewentualnie znów zrobić wycieczkę w poszukiwaniu "zimnych lutów" Dzieje się tak najczęściej przy trzaskaniu drzwiami. Mam nadzieje że to pierdoła, bo kilkakrotnie przyłapałem go jak zmienia tryb z HIGH POWER na HIGH CURENT
  3. Do zrobienia "poważnego" audio zbierałem się na tyle długo że zdążyłem zmienić 3x samochód w międzyczasie zbierając kolejne klocki. Momentem w którym zmobilizowałem się żeby wreszcie to zrobić było kiedy popatrzyłem na półkę na której leżało coraz to więcej klocków, na zasadzie "o fajne, cena dobra, żal nie wziąć" A nazbierało się: Morel Tempo 6 IT MDS 10 DVC Sony XM-4540 Soundstream Rubicon 500.2 i kilka wzmacniaczy których kupna nie potrafię dziś zrozumieć Zacząłem od kupienia drzwi gruzów na szrocie za całe 20 zł podglądania grafik w Google, jak inni radzą sobie z okiełznaniem ich w CA Na tym etapie nie wiedziałem jeszcze że kolejne 3 tyg spędzę w garażu Trochę mazania z żywicą i coś tam zaczęło wychodzić, naturalnie, nie za pierwszym razem. Wyszły za płytkie i musiałem zrobić od nowa. Dla potomnych zostawiam pomiary głębokości miejsca gdzie wchodzą schowki boczków Po wyjęciu dorzuciłem jeszcze dwie warstwy maty szklanej, dla zwiększenia sztywności, w tej chwili nie pamiętam już ile warstw i jakiej gramatury zużyłem. Ale jako że pierwszy raz budowałem coś z żywicy byłem zaskoczony sztywnością tego kompozytu. W międzyczasie, zająłem się wyklejaniem drzwi, nie wiem czy drzwi w e39 są tak poje$%^&* czy zbytnio się do tego przyłożyłem ale na początku kupiłem 400x50 i później jeszcze 200x50 Maty z których korzystałem to Bitmat 2 mm W e39 lubią lecieć doły drzwi, mając wszystko na wierzchu zapsikałem jeszcze woskiem do profili zamkniętych bo nie kleiłem maty do samego dołu przy otworach odpływowych Wstępnie zamontowany XM-4540 i reszta kabelkologii ​Żeby nie pruć drugi raz samochodu, położyłem sobie od razu oddzielne przewody pod TW i WF. Do kupionych kiedyś RCA hollywooda dorzuciłem jeszcze KICX'y Chciałem mieć możliwość dostępu do środka drzwi gdyby trzeba było coś grzebnąć przy prowadnicach szyby lub zamku więc panele z żywicy zostały przykręcone do drzwi przy pomocy śrubek m5 + nitonarkętek dodatkowo położyłem cienki pasek sznura butylowego w miejscu przylegania panelu do blachy drzwi. Drzwi zamknięte, głośnik na miejscu, czas na założenie boczków drzącą ręką, bo mimo że mierzyłem boczek kilka razy po każdej zmianie - pewności nie było W kilku miejscach musiałem zedrzeć naklejną piankę - siedzi No dobra, odpalamy ! Radość nie trwała długo, przerywają kanały C/D po upewnieniu się że wszystkie końcówki zaprasowane OK, otwieram wzmacniacz, ktoś tu był przede mną Szybki spacer po płytce z funkcją makro w telefonie i miernikiem w ręce, mamy pierwszego winowajcę W międzyczasie budowania trafiła się okazyjnie jednostka Alpine UTE-92BT, rzuciłem się chyba trochę na zbyt głęboką wodę i finalnie podłączyłem wszystko aktywnie. Podpierając się innymi wątkami na forum, dotyczącymi aktywki + tempo po upływie wielu godzin, wiadra paliwa i cierpliwości i wracania do strojenia co kilka dni, bo wydawało się ideolo a następnego dnia jednak coś nie pasowało cięcia wyglądają tak: LPF - 63Hz 24db/oct MID-L 80Hz 12db/oct MID-H 1,2kHz 6db/oct TW-H 8kHz 6db/oct Jestem bliski pełnego zadowolenia, przede wszystkim powaliła mnie klarowność dźwięku, na tym etapie nie ruszyłem nawet czasówek, bo kompletnie nie umiem sobie z tym poradzić. Wprowadzenie wartości zmierzonych metrówką w cm prowadzi do nikąd, wszystko zaczyna mi się wtedy rozjeżdżać i mam wrażenie że najlepiej jest na 0. Druga sprawa która nie daje mi pełnego spokoju to dynamika, wykop, który jest i wcale nie brakuje mi dołu z wooferów, które w obiegowej opinii są pod tym względem oceniane słabo. Jednak pojawia się dopiero przy słuchaniu w okolicy maksymalnej głośności przy której ustawiałem gain. Próby podbicia pasma za pomocą EQ w jakimś stopniu pomagają i cały zestaw zaczyna kopać już przy niższych głośnościach ale wtedy znowu mam wrażenie że im głośniej tym bardziej tracę klarowność, sub przestaje się zgrywać z przodem odkleja się zupełnie i staje się natarczywy wraz ze wzrostem głośności.
  4. Od jakiegoś czasu sukcesywnie dokładam po klocku na półkę, jest już prawie komplet więc niebawem będę wszystko pakował do auta Pacjent to e46, w pocięte i wygłuszone drzwi trafi Tempo 6 połączone z XM4540, na chwilę obecną nie wiem czy w mostku, czy rozdzielę wszystko na pojedyncze kanały, na wszelki wypadek położę oddzielnie kable pod woofer i tweeter. Moje wątpliwości na ten moment: XM4045 to jednak nie jest najszczęśliwszy wybór pod bi-amp, dysponuje jedynie switch'em LOW/HI-PASS /80Hz, seryjna zwrotka od Tempo ma jedno wejście i dwa wyjścia WF/TW. Ogólne pytanie, czy na tych klockach bi-amp to gra warta świeczki ? Czy puszczać wszystko pasywnie, przez seryjne zwrotnice w mostku ? Na tył posiadam już IT MDS 10 dwu-cewkowy - tu jest chyba największy dylemat, czym to sprawnie zasilić Szukając info na necie na temat polecanych piecyków pod ten głośnik przewija się najczęściej amerykański oldschool lub Kenwood serii PS ;) Przeglądając portale, amerykańskich oldschooli na rynku (w znośnych pieniądzach) jak na lekarstwo Wisi kilka Kenwoodów PS400/401M, tyle że ich cena ca. 500 pln trochę przewyższa pozostały do wykorzystania budżet Kenwood był zazwyczaj polecana za wyjątkowy poziom DF, zauważyłem w nich coś takiego jak Sigma Servo Feedback, z tego co udało mi się wyszperać, ten system należy wpiąć dwoma przewodami idącymi razem z przewodem zasilającym głośnik, co daje jeszcze lepszą kontrolę nad głośnikiem. Kenwood w manualach do wzmacniaczy posiadających SSF podaję DF na poziomie >9900 Czy ktoś się spotkał z wykorzystaniem tego systemu ? Na ile jest to rzecz przeważająca nad tańszymi mono ? Inne wzmaki które biorę pod uwagę to Kicker 550.1 Alpine MRP-350 i inne mieszczące się w budżecie +/-300pln Jeśli faktycznie warto dorzucić grosza do Kenia, to najwyżej sub dołączy do moreli miesiąc później :-) Wyszła z tego niezła rozprawka jeśli ktoś dotarł do końca i jest w stanie coś podpowiedzieć, wielkie dzięki Jak budowa ruszy będę starał się na bieżąco wrzucać relację licząc na ewentualne wskazówki EDIT, zapomniałem o źródle jeśli uda się wyciągnąć dobrej jakości sygnały RCA to zostanie fabryka CD53 Alpine, jeśli nie to mam zakurzone Alpine CDA-105ri
  5. Cześć, trafiałem tu najczęściej z googla szukając info na temat klocków znalezionych w sieci aż postanowiłem założyć konto. Mam za sobą już jakieś "podstawy podstaw" typu wymiana radia, lub dorzucenia suba do instalacji fabrycznej. Obecnie jestem w trakcie kompletowania klocków i wykonania instalacji zgodnie ze sztuką w e46
×
×
  • Dodaj nową pozycję...