Skocz do zawartości

dB Tuning Cup - nowy turniej


dB Drag Racing
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

to bylo by to samo jak byc w klasach street zabronil uzywac wzmacniaczy powyzej 4 KW to juz troche zenda

jak ktos potrafi to i z gowna bat ukreci ale limity to lipa i to straszna

 

Wiem, że dla tych, którzy mają już zrobione auta i potężne wzmacniacze taki limit nie jest na rękę. Turniej dBTC powstaje jednak nie dla klas profi, które startują w dBDR tylko dla nowej grupy zawodników, którzy dopiero zaczynają zabawę w SPL. Ludzi, którzy wkładają dużo pracy w to by ich auta wyglądały i grały i ci ludzie rzadko kiedy porywają się na wzmaki powyżej 4kW. Jeżeli takiego limitu nie będzie to w zawodach będą startowali profi, którzy zrobią 5 najprostszych mod. tuningowych i będą odstraszać nowych zawodników, którzy nie ładują sobie elektrowni do auta. Tym turniejem chcemy zachęcić nowych zawodników do startu, a nie dać jeszcze jedną alternatywę dla tych, którzy doskonale odnajdują się w formułach, które już istnieją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zip, ale to maja byc zawody tuningowe a audio to polowa ilosci punktacji

jak dla mnie to 4 kw to za duza moc bo przyjedzie panda lub cienko cienko z wylewka betonowa zamalowanym tylem na szaro a'la tuning i nikt tam nie podskoczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie nie wydaje mi sie zeby tak bylo bo jak maja zastosowac przelicznik 1 punkt = 1db to ta wielka moc doda co najwyzej do 5 punktow ktore tuningowcy szybko odrobia przerobkami

zakladam ze sredni wynik przy 2 kw to 145 a np z 6 kw to 149

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ok majac 150 db liczac z przelicznikiem 1pkt =1 db to w tych zawodach tuning ma byc dodatkowym widowisiem

cel utworzenia tych zawodow jest rozszerzenie ludzi staryujacych a tych zawodach

chyba zauwazyles nie raz ze ludzie mimo ze przyjechali na zawody wstydzili sie startowac a bo mam kiepski sprzet a bo nie nam tak czy siak zrobione bo przegram bo regulamin mnie przezuca do innej grupy gdzie nie mam szans itp

 

tu chodzi o stworzenie ze podcziwy czlek ze wsi moze przyjechac i pokazac co jego calibra potrafi

czyli polaczenie wojny z zeszlego roku i konkursu dbdrag dla kazdego bez podzialow na osprzet

 

nie oznacza to ze bedziesz startowalcliowka w konkurscie dbdragowym i tuning cup to zupelnie inna dziedzina :P

 

pomysl godny uwagi ale bez WSI oczywiscie ot moje zdanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak będzie ogranicznik mocy to i na to się znajdzie sposób,np.: wystarczy będzie zagrać na 70% mocy a nie na 100% tak aby się zmieścić w tych przykładowo 4kW :P

 

[ Dodano: 2010-03-25, 11:22 ]

a poza tym będzie oceniane 10-15 elementów tuningu wizualnego. wiec jak ktoś ma auto typowo pod db drag to raczej ciężko będzie wszystkie te 10-15 modów zrobić wiec pewnie będzie w tej granicy 5 modów ocenianych i straci znacznie tych punktów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie nie wydaje mi sie zeby tak bylo bo jak maja zastosowac przelicznik 1 punkt = 1db to ta wielka moc doda co najwyzej do 5 punktow ktore tuningowcy szybko odrobia przerobkami

zakladam ze sredni wynik przy 2 kw to 145 a np z 6 kw to 149

 

to jest właśnie bardzo istotny temat, żeby był taki przelicznik i takie ograniczenie mocowe by wszyscy mieli podobne szanse. zakladając że mamy możliwych max 15pkt. do zdobycia za mod. ale z drugiej strony trzeba mieć min. 5 czyli maksymalna różnica to 10pkt. daje 10 dodatkowych dB dla aut tuningowych i teraz moje obserwacje wyników są takie:

średnie wyniki aut tuningowych 136-138dB

średnie wyniki aut dB dragowych przy mocach do 4kW - 145-146dB

i mam wrażenie że to dobra proporcja bo w tym wypadku wypadkowa z obu grup jest podobna. Z drugiej strony nikt nie powiedział, że auto dB Dragowe nie może sobie sprawić np. 7 mod. zamiast minimalnych 5

Przy wzmaku 6kW średnie osiągane moce to może i 149dB, ale jest conajmniej kilka takich, które robią dobrze ponad 150dB i te będą już poza możliwościami konkurencji ze świata tuningu.

Dobrze powiedział Krzychu. To że masz wzmak 6kW wcale nie sprawia, że nie możesz wystartować po prostu nie rozkręcasz go powyżej 4kW. Moc będzie mierzona w trakcie pomiaru ciśnienia i jeżeli zostanie przekroczony ustalony prób do dyskwalifikacja.

Jeżeli miał bym myśleć o przesunięciu granicy to maks do 4,5kW na pewno nie więcej.

Czekam na wasze opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcecie moc mierzyc w trakcie pomiaru

 

podejrzeliśmy jak to robią niemcy w turnieju dB Cup. Tak korzystają akurat z miernika FLUKE (który zakupiliśmy) ale w zasadzie trzeba mieć po prostu dwa mierniki z czego jeden cęgowy i umieć mnożyć. Moc chwilowa wychodzi. Niemcy ogarniają to bezproblemowo więc myślę, że i u nas się uda.

Jeszcze będziemy robili testy i podczas szkolenia sędziowskiego to wyjdzie w praniu na ile będzie to problematyczne.

Z pkt. widzenia zawodnika jest to jednak najlepsza metoda, ponieważ pomiar jest wtedy obiektywny. W innym wypadku nigdy do końca nie będziesz pewien czy ktoś nie ma w obudowie innego wzmaka niż ten, który powinien tam być fabrycznie. Z drugiej strony nie będzie uprzywilejowanych marek sprzętu (które mają np. zaniżone moce w instrukcjach, bądź mogą chodzić na 0,5ohma o czym instrukcja nie informuje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tak hop-siup. Aby zmierzyć moc wyjściową wzmaka, na dodatek wysterowanego non stop zmiennym sygnałem muzycznym, to nie wystarczy proste przemnożenie I x U, uchwyconych w momencie cęgami, czy nawet uśrednionych FLUKIEM. Tak to sobie można orientacyjnie określić co najwyżej moc pobieraną przez żelazko teściowej.

Rozrzuty wyników takich pomiarów mogą być bardzo spore. To że Niemcy tak robią, nie oznacza że im wychodzą właściwe i powtarzalne wyniki pomiarów. A gdy wynik takiego pomiaru ma decydować o dyskwalifikacji, to na miejscu zawodnika ja bym się walczył o każde pół wata dokładności, bo to dla kogoś może oznaczać "być albo nie być".

Co w przypadku wielowzmacniaczowych i wielogłośnikowych instalacji? Ile tych mierników będziecie na raz wieszać i na jakich obwodach? Co gdy cała instalacja będzie pod trwałą zabudową i nie będzie dostępu do żadnego kabla. W końcu nie będą tam tylko auta "dragowe" z wszystkimi bebechami na wierzchu. A nawet nie powinny takie być. Będziecie rozkręcać ludziom bagażniki, aby te cęgi założyć? W którym momencie będzie dokonywany odczyt z mierników? Po jakim czasie lub z jakiego okresu czasu (bo muza w każdej sekundzie jest inna)? No i ile dni będą trwać takie zawody, aby to wszystko solidnie, dobrze i dla wszystkich w jednakowych warunkach pomierzyć?

Szczęścia, zdrowia i wytrwałości życzę, współczując zarazem tym co będą to robić.

:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej podłączać amperomierz na przewod zasilający i dawać punkty 1pkt/1amper poboru prądu

 

Z tą moca to będzie moim zdaniem wielki problem, techniczny i czasowy bo czasu jest zawsze mało na przeprowadzenie dbdragu i bass race-u nie mówiąc o tych kombinacjach przy db TC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby było jasne. Ja tu nie miałem i nie mam zamiaru nic negować, krytykować lub do czegoś się dowalać na siłę. Nie mam też nic przeciwko samej idei pomiaru mocy. Chodziło mi właśnie tylko o tego typu "życiowe" problemy, które z tego powodu mogą się pojawić i mocno skomplikować całą zabawę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi właśnie tylko o tego typu "życiowe" problemy, które z tego powodu mogą się pojawić i mocno skomplikować całą zabawę.

 

cieszę się, że takie dyskusje prowadzimy teraz kiedy cały czas możemy wpłynąć na to jak ostatecznie zostanie sformułowany regulamin.

idea jest taka, żeby miał on jak najmniej obwarowań, by był otwarty dla aut, które już istnieją w tym segmencie. W jakiś sposób musimy wprowadzić ograniczenie mocy i wiadomą sprawą jest, że nie ma tu rozwiązania idealnego. Zawsze pojawią się gdzieś jakieś problemy, teraz tylko trzeba się zastanowić na co możemy sobie pozwolić, a co będzie już zdecydowanie "out of line"

Z tą moca to będzie moim zdaniem wielki problem, techniczny i czasowy bo czasu jest zawsze mało na przeprowadzenie dbdragu i bass race-u nie mówiąc o tych kombinacjach przy db TC.

dB Drag zajmuje czas bo trzeba sprawdzić auta więc tu się zgodzę

bass race nie jest czasochłonny!? - tu raczej wszystko idzie dość sprawnie

Ostatecznie zdaje sobie sprawę, że trzeba się liczyć z czasem dlatego myślę, że jeżeli mielibyśmy robić 3 turnieje na raz to wymagałoby to dwóch dni. Wtedy dB Drag jest jednego dnia, a dB Tuning drugiego. Bass Race będzie turniejem łączącym oba światki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dB Drag Racing, myśle, że taka idea jest jak najbardziej do przyjęcia

 

Trzeba moim zdaniem jeszcze zrobić małe rozeznanie co do rozmiaru imprez w tym roku. Ja na każdych zawodach widze pozytywne trendy zwyżkowe w postaci ilości zawodników. Organizacja dB zaczyna być już znana i coraz więcej osób będzie chciało startować. Oby udawało się "przerobić" ten napływ chętnych do startu w ciągu jednego dnia.

 

Czy na Men's Dayu już planujecie start z dB TC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy na Men's Dayu już planujecie start z dB TC?

 

Tak planujemy inauguracje dBTC podczas Men's Daya. To jest impreza dwudniowa więc będzie wystarczająco dużo czasu by ze wszystkim zdążyć.

 

[ Dodano: 2010-04-18, 00:55 ]

Niżej podaję wyciąg z regulaminu ocenianych modyfikacji w turnieju. Pełna wersja regulaminu będzie dostępna na stronie http://www.dbdrag.pl/Regulamin.html i na stronach naszych patronów medialnych. Zapraszam do lektury.

 

 

• ALUFELGI (dobrze utrzymane alufelgi bądź bardzo nietypowe felgi żeliwne) – 1pkt.

• BODYKIT (dowolna 2 modyfikacje: zderzaki, tylna lotka lub nakładki progowe) – 2pkt.

• KOMORA SILNIKA (dowolna modyfikacja + utrzymanie czystości) – 3pkt.

• KOMORA PASAŻESKA:

- pokazowe panele drzwiowe ( pozafabryczne elementy drzwi przystosowane do sprzętu CA wykończone skórą (materiałem skóropodobnym) lub w lakierze) – 1pkt.

- skórzane tapicerki ( pozafabryczne stylizowane obicia foteli) – 1pkt.

- modyfikacje deski rozdzielczej (np. zegary, słupki/trójkąty, flok, skóry) – 1pkt. . . - elementy wykończeniowe (zdobiona gałka skrzyni biegów, nakładki na pedały, sportowa kierownica) - minimum dwa elementy – 1pkt.

• BAGAŻNIK:

- pokazowa zabudowa CA (skrzynia zintegrowana z bagażnikiem, wykończona w lakierze, skórze) – 3pkt.

- dodatkowe elementy zabudowy (głośniki pełno pasmowe, multimedia, światła, kondensatory w zabudowie) – minimum dwa elementy – 2pkt.

• LAKIER ( oceniane będzie ogólne zadbanie i czystość lakieru) – 1pkt.

• AEROGRAF:

- na zewnątrz auta (drzwi lub dach lub maska lub klapa bagażnika) – 1pkt.

- wewnątrz auta (komora silnika lub komora pasażerska lub bagażnik) – 1pkt.

• OBNIŻONE ZAWIESZENIE (maksymalna odległość od góry opony do nadkola 3cm) – 2pkt

• MULTIMEDIA (dowolne urządzenia multimedialne, np. ekrany zagłówkowe, ekrany podsufitowe, multimedialne stacje sterujące) – min. 2 elementy – 2pkt.

 

[ Dodano: 2010-05-12, 22:23 ]

Pierwszy z cyklu turniejów dBTC za nami. Turniej przebiegł pomyślnie pomimo kilku nieścisłości. Chciałbym więc poruszyć je na forum:

1. Modyfikacja "pokazowa zabudowa" - Skrzynia zintegrowana - w tym pkt. chcemy ocenić przede wszystkim ludzi, którzy włożyli dodatkową pracę w wykonanie zintegrowanej z autem (bagażnikiem) zabudowy. Nie wystarczy tu ładne wykończenie skrzynki dragowej; by otrzymać pkt. za taką skrzynię cała konstrukcja musi być połączona z bryłą samochodu (po przez zabudowę żywiczną lub z wykończonego mat. mdfu). Skrzynia powinna być tak wykończona by szczelnie domykać wszystkie indywidualne dla każdego auta otwory i dopasować się do kształtów wnętrza samochodu. Idea jest taka by nagrodzić tych, którzy mają zabudowy czystko tunigowe - wiadomą, rzeczą jest, że z tego typu konstrukcji nie osiąga się maksymalnego ciśnienia i dlatego właśnie chcemy wyrównać szanse dodając pkt. za tego typu zabudowę.

 

2. Punkty otrzymane za tuning dodawane są do każdego pomiaru do jakiego podjeżdża zawodnik i dopiero suma pkt. za pomiar i tuning w rundach eliminacyjnych decyduje o tym, które z aut przechodzi dalej, a które odpada z turnieju.

 

3. Komora silnika - w turniejach, które będą odbywały się na halach będziemy przede wszystkim oceniali czystość i wizualne wykończenie komory silnika. Jeżeli po przejechaniu palcem po elementach motoru sędziemu zostanie sadza na palcu - NIE BĘDZIE PKT. nawet jak są widoczne mod.

 

4. Aerograf - 1pkt. za każdy element karoserii w aerografie czyli: maska, drzwi lewa strona, drzwi prawa strona, dach, klapa bagażnika. Dodatkowo za aerograf wewnątrz auta również do zdobycia jeden pkt. W tym sezonie pkt. przyznawane tylko i wyłącznie za aerograf, żadne naklejki, winyle ani szablony. Kolorowy lakier, brokat czy sportowe pasy na samochodzie to nie jest aerograf.

 

W razie niejasności proszę pytać. My również zbieramy informacje od zawodników w tym sezonie by w przyszłym roku dopracować regulamin i sprecyzować jego zasady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Prosiłbym o jedną drobną zmianę w tym regulaminie. Bardzo mnie zdziwiło przyznawanie na Men's Day aż 4 punktów za aerograf zewnętrzny i 4 za aerograf wewnętrzny. Uważam, że jest to zmuszanie zawodnika do wykonania pewnej modyfikacji a nie doceniania pracy włożonej w auto, nie zgadzam się osobiście z taką punktacją i myślę że wiele osób podtrzyma moje zdanie. Początkowa wersja zakładała 1 punkt za aerograf wew. i 1 pkt za zew. moim zdaniem to było ok. W tej sytuacji, która powstaje teraz dochodzi do faworyzowania aut z aerografami co nie powinno mieć miejsca to tak jakby za flip flap dawać 10 punktów żeby wymusić w autach malowanie flip-flap.

 

Proszę o zmianę w regulaminie tak żeby każde "Tuningowe" auto miało szanse a nie tylko to z aerografami. 8 pkt to zdecydowanie za dużo jak na jeden element "wystroju" auta

 

Może mam złe odczucie ale to tak jakby kierować zawodników do pewnej firmy zajmującej się aerografami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

Prosiłbym o jedną drobną zmianę w tym regulaminie. Bardzo mnie zdziwiło przyznawanie na Men's Day aż 4 punktów za aerograf zewnętrzny i 4 za aerograf wewnętrzny. Uważam, że jest to zmuszanie zawodnika do wykonania pewnej modyfikacji a nie doceniania pracy włożonej w auto, nie zgadzam się osobiście z taką punktacją i myślę że wiele osób podtrzyma moje zdanie. Początkowa wersja zakładała 1 punkt za aerograf wew. i 1 pkt za zew. moim zdaniem to było ok. W tej sytuacji, która powstaje teraz dochodzi do faworyzowania aut z aerografami co nie powinno mieć miejsca to tak jakby za flip flap dawać 10 punktów żeby wymusić w autach malowanie flip-flap.

 

Proszę o zmianę w regulaminie tak żeby każde "Tuningowe" auto miało szanse a nie tylko to z aerografami. 8 pkt to zdecydowanie za dużo jak na jeden element "wystroju" auta

 

Może mam złe odczucie ale to tak jakby kierować zawodników do pewnej firmy zajmującej się aerografami

 

Jak już pisaliśmy na naszym forum za aerograf maksymalna punktacja wynosi 4pkt. a nie 8. Poza tym w sumie za tuning można dostać maksymalnie 22pkt. co oznacza, że nawet jak ktoś nie ma wymalowanego całego samochodu to i tak ma szanse na bardzo wysoką punktację za tuning, co udowodniły samochody z niedoszłego TEAM Fusion.

 

P.S. Dziękuję wszystkim zawodnikom, którzy coraz większym gronem biorą udział w nowym turnieju naszej organizacji. Mam nadzieję, że do końca sezonu rywalizacja nabierze tempa i będziemy światkami prawdziwej wojny o mistrzostwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jest projekt by zrobić jeszcze jedną eliminację przed finałem. Miała by się ona odbyć w sobotę przed niedzielnymi finałami. To umożliwi start wszystkim nowym zawodnikom, którzy je mieli jeszcze okazji wystartować w eliminacjach.

Co o tym myśliecie? Są jacyś chętni??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...