Skocz do zawartości

dB Tuning Cup - nowy turniej


dB Drag Racing
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Agent organizacji dBDRA CARAUDIO NETWORK POLAND wprowadza do swojej oferty jeszcze jedną formułę turnieju poświęconą ludziom, którzy modyfikują swoje auta zarówno pod względem car audio jak i tuningu wizualnego.

Będziemy tutaj zamieszczać wszystkie informacje związane z tą formułą turnieju. Poniżej podstawowe informacje z regulaminu:

 

[ Dodano: 2010-03-07, 17:53 ]

Na chwilę obecną trwają konsultacje z kilkoma klubami tuningowymi w celu uzgonienia szczegółów natomiast ogólne zasady będą następujące:

- oceniamy dwa pomiary przy drzwiach otwartych i zamkniętych (wyniki się sumuje a każdy 1dB = 1pkt.)

- oceniamy elementy tuningu wizualnego (właśnie są uzgadniane; będzie ich ok. 10-15); kryterium oceny jest bardzo proste i sprawiedliwe

PRZYKŁAD:

oceniany element - np. aerograf - jeżeli jest to są przyznane pkt. jeżeli nie ma to nie ma pkt. Nie ma gradacji co do jakości wykonania czy też wielkości takiego aerografu.

Tak samo będzie z pozostałymi ocenianymi elementami.

- oceniane elementy będą miały swoją wartość punktową, która będzie dodana do ostatecznego wyniku

- wyniki z poszczególnych turniejów w ciągu sezonu będą się sumowały w klasyfikacji generalnej i liczyły do pucharu sezonu, który będzie przyznany na koniec sezonu

- w przeciągu całego sezonu będziemy zbierali sponsorów, którzy ufundują nagrody dla zwycięzców w klasyfikacji generalnej

 

Cały czas rozważamy jeszcze jedną ciekawą opcje dodatkowej punktacji za przebyte trasę na dany turniej. Wymagało by to dobrego zorganizaowania. Chciał bym by sami zainteresowani zawodnicy wypowiedzieli się na ten temat:

ZASADA: - wprowadzamy 3 strefy

1 strefa - mniej niż 100km - 10pkt.

2 strefa - między 100 a 250km - 20pkt.

3 strefa - powyżej 250km - 30pkt.

Te punkty wliczają się tylko do klasyfikacji generalnej nie dodajemy ich do wyników na poszczególnych pojedynczych imprezach.

Zamierzam otworzyć niezależny topic dotyczący tylko Tuning dB Cup. Proszę więc zainteresowanych o przeniesienie dyskusji na ten temat do nowego tematu

 

[ Dodano: 2010-03-09, 01:39 ]

Jedną z istotniejszych informacji będą kryteria czy też wymogi startu w tej kategorii. Otóż chcemy by w tym turnieju startowały przede wszystkim auta ze świata tuningu a nie zaawansowani zawodnicy z ciśnieniówek więc by móc wystartować w tym turnieju trzeba będzie mieć co najmniej 5 punktowanych modyfikacji tuningowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może po tablicach rejestracyjnych? heh... :/

zawsze mogę startować autem szwagra na portugalskich tablicach który przebywa w Polsce do września :rotfl::rotfl::rotfl:

 

tu raczej chodzi o miejscowość zamieszkania wiadomo ze nikt w ciemię nie jest bity i nie będzie podawać fałszywego miejsca zamieszkania bo dostanie Out na dzien dobry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.moim zdaniem z tymi kilomtrami to trochę ''pojechali' :/ ale reszta jak najbardziej ok.Hmm ciekawe jak bedzie ze sprzętem?Czy bedzie podzikał też na jakieś kategorie?Czy jeden będzie mógł startować z FI btl 18'' a drugi z JBL 1000W? :rotfl: Trzeba poczekać chyba na jakis regulamin to tego bo jeszcze chyba nic nie ma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.moim zdaniem z tymi kilomtrami to trochę ''pojechali' :rotfl: ale reszta jak najbardziej ok.Hmm ciekawe jak bedzie ze sprzętem?Czy bedzie podzikał też na jakieś kategorie?Czy jeden będzie mógł startować z FI btl 18'' a drugi z JBL 1000W? :P Trzeba poczekać chyba na jakis regulamin to tego bo jeszcze chyba nic nie ma

 

Regulamin jest w trakcie przygotowań i jeszcze nie ma ostatecznej formy. Dlatego właśnie został założony ten link byście mogli się wypowiedzieć co uważacie na temat tej formuły turnieju.

Odpowiadając na jedno z wyższych pytań: multimedia jak najbardziej będą oceniane punktami.

Poniżej podaję listę zaproponowanych elementów, które mają być punktowane:

 

ALUFELGI

BODYKIT (dowolna modyfikacja np. zderzaki, tylna lotka, nakładki progowe)

KOMORA SILNIKA (dowolna modyfikacja + utrzymanie czystość)

WNĘTRZE:

- panele drzwiowe

- aftermarketowe tapicerki, elementy wykończeniowe

- modyfikacje deski rozdzielczej

BAGAŻNIK ( oceniana będzie obecność pokazowej zabudowy)

LAKIER

AEROGRAF:

- na zewnątrz auta

- wewnątrz auta

OBNIŻONE ZAWIESZENIE

OŚWIETLENIE (niefabryczne lampy, modyfikacje fabrycznego wyposażenia)

MULTIMEDIA:

- komora pasażerska

- bagażnik

 

Jeżeli chodzi o pkt za km to jest to element, który chciałem również omówić na forum. Dlatego właśnie zadałem pytanie czy uważacie, że jest to dobra forma zachęcenia zawodników do dalszych podróży?? Dla uproszczenia chcieliśmy wprowadzić 2 lub 3 strefy uzależnione od kilometrażu. Każdy zawodnik przy pierwszym starcie poda swój adres zamieszkania (sprawdzony z dowodem) i to będzie traktowane jako jego punkt startowy.

Punkty przyznawane za kilometraż będą naliczone dopiero na koniec sezonu i nie będą odgrywały roli na poszczególnych eliminacjach. Po finale ogólnopolskim każdemu z zawodników zostaną przydzielone pkt. za przejechane kilometry i te zostaną dodane do punktacji generalnej, z której wyłonimy mistrza polski i zwycięzce głównej nagrody.

Propozycje są trzy:

1. Pomijamy kilometraż

2. Wprowadzamy dwie strefy:

- I - 0km - 150km

- II - 150km<

3. Wprowadzamy trzy strefy:

- I - 0km - 100km

- II - 100km - 200km

- III - 300km<

 

Jeżeli macie zdanie w tej sprawie to zdeklarujcie się, którą wersję byście wybrali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra, a jak ktoś ma adres zameldowania inny i skąd indziej przyjedzie? Czyli np.: zawody mamy w Wawie pierwsze. Podaje tam, że przyjechałem z Pabianic ( ~160km ) a to mija się z prawdą bo dla przykładu mieszkam i studiuję w Wawie ?

 

Dla mnie pomysł z tymi kilometrami trzeba by moooocno dopracować, żeby był on trafiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra, a jak ktoś ma adres zameldowania inny i skąd indziej przyjedzie? Czyli np.: zawody mamy w Wawie pierwsze. Podaje tam, że przyjechałem z Pabianic ( ~160km ) a to mija się z prawdą bo dla przykładu mieszkam i studiuję w Wawie ?

 

Dla mnie pomysł z tymi kilometrami trzeba by moooocno dopracować, żeby był on trafiony.

Dla mnie osobiście nie ma tu problemu. Liczy sie to co masz w dowodzie i koniec.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie osobiście nie ma tu problemu. Liczy sie to co masz w dowodzie i koniec.

dowodzie osobistym czy rejestracyjnym gdyz

dowod osobisty moj jest czysty nie posiadam miejsca stalego zameldowania a paszport ktorym sie tez posluguje i numer ubezpiczenia jest francuski mam podwoje obywatelstwo i co bedziesz mi luczyl 1500 km jazdy na zawody :rotfl: jak komus wpadnie mysl podawania w mijesca zamieszkania rodziny np. zony to tez nie mam za ciekawei bo zona jest niemka

wiec co jak co ja jestem za :P na kazdy dojazd bede mial liczone minimum 1200-1500 km :P

 

mysle ze miejsce wyjazdu jest kierowane skad czyli z miejsac aktualnego pobytu a nie zamieszkania i tak powinno byc rozpatrywane

 

bo jak moj brat przyjedzie to pobije was wszystkich na zawodach na caly rok z gory :D

Michal ty juz wiesz o kogo chodzi nie wiem ile jest dokladnie do afryki ale napewno duzo wiecej niz wy zrobicei km po polsce :D

ale dlatego on mieszka w polsce bez stalego miejsca pobytu niestety nasze kochane prawo jest tak pojebane ze postawilem dom na ulicy ktora jeszcze od 2 lat nie ma nadanej numeracji wiec nie moge sie zameldowac paranoja

 

wiec w skrócie mieszkam obecnie z Łodzi i stad sa licznoe KM a nie licznone z Lyonu gdzie jestem zameldowany bo wyjdzie wielka bzdura

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie osobiście nie ma tu problemu. Liczy sie to co masz w dowodzie i koniec.

dowodzie osobistym czy rejestracyjnym gdyz

dowod osobisty moj jest czysty nie posiadam miejsca stalego zameldowania a paszport ktorym sie tez posluguje i numer ubezpiczenia jest francuski mam podwoje obywatelstwo i co bedziesz mi luczyl 1500 km jazdy na zawody :rotfl: jak komus wpadnie mysl podawania w mijesca zamieszkania rodziny np. zony to tez nie mam za ciekawei bo zona jest niemka

wiec co jak co ja jestem za :P na kazdy dojazd bede mial liczone minimum 1200-1500 km :P

 

mysle ze miejsce wyjazdu jest kierowane skad czyli z miejsac aktualnego pobytu a nie zamieszkania i tak powinno byc rozpatrywane

 

bo jak moj brat przyjedzie to pobije was wszystkich na zawodach na caly rok z gory :D

Michal ty juz wiesz o kogo chodzi nie wiem ile jest dokladnie do afryki ale napewno duzo wiecej niz wy zrobicei km po polsce :D

ale dlatego on mieszka w polsce bez stalego miejsca pobytu niestety nasze kochane prawo jest tak pojebane ze postawilem dom na ulicy ktora jeszcze od 2 lat nie ma nadanej numeracji wiec nie moge sie zameldowac paranoja

 

wiec w skrócie mieszkam obecnie z Łodzi i stad sa licznoe KM a nie licznone z Lyonu gdzie jestem zameldowany bo wyjdzie wielka bzdura

Witam.Ale kolego przeczytałeś to dokładnie co napisane wyżej?Są 3 strefy!Powyżej 300 km masz tyle samo punktów jak bys przyjechał z honk kongu a że okłamiesz to bierzesz to na siebie,ile jest takich osób które sa zameldowane za granicą a mieszkaja w polsce i w ddatku startują na zawodach??1??2?Nie przesadzajmy!Każdy bierze to na siebie co napisze i tyle,ja nikomu nie będę zaglądał czy przyjechał 5 km czy 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 nic nie jest napisane nic nie jest tu wiążące

2 zasady sa dopiero podczas modyfikacji to sa dopiero luzne rozmowy

3 zwisa mi to skad jedziesz

4 podzial tutaj w ilosci km jest tylko teoretyczny a w rozmowach na zywo byly inne postaniowienia rowniez

5 to co jest na forum to tylko czesc planow

6 uwierz mi Sylwek dbmax zrozumial dokladnie to co napisalem a ja jego i nie wtracaj sie w cos o czym szerszego pojecia nie masz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kolego przeczytałeś to dokładnie co napisane wyżej?Są 3 strefy!Powyżej 300 km masz tyle samo punktów jak bys przyjechał z honk kongu

Właśnie,więc pomyśl i to Ty przeczytaj to co Animek napisał :rotfl:

Skoro Animek, jest z łodzi a zawody dajmy na to są w warszawie więc:

2. Wprowadzamy dwie strefy:

- I - 0km - 150km

- II - 150km<

3. Wprowadzamy trzy strefy:

- I - 0km - 100km

- II - 100km - 200km

- III - 300km<

W skali numer "2" kwalifikuje się do "I" a w skali numer "3" kwalifikuje się do "II" lecz gdyby podał miejsce zameldowania znalazłby się w skalach maxymalnych nawet gdyby skala sięgała więcej niż długość naszego kochanego kraju :P

Więc nie bulwersuj się i zamiast polecać czytać ze zrozumieniem sam zacznij :P

Regulamin jest w trakcie przygotowań i jeszcze nie ma ostatecznej formy. Dlatego właśnie został założony ten link byście mogli się wypowiedzieć co uważacie na temat tej formuły turnieju.

 

 

Osobiście uważam że przykład Animka jest bardzo dobrym przykładem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kolego przeczytałeś to dokładnie co napisane wyżej?Są 3 strefy!Powyżej 300 km masz tyle samo punktów jak bys przyjechał z honk kongu

Właśnie,więc pomyśl i to Ty przeczytaj to co Animek napisał :P

Skoro Animek, jest z łodzi a zawody dajmy na to są w warszawie więc:

2. Wprowadzamy dwie strefy:

- I - 0km - 150km

- II - 150km<

3. Wprowadzamy trzy strefy:

- I - 0km - 100km

- II - 100km - 200km

- III - 300km<

W skali numer "2" kwalifikuje się do "I" a w skali numer "3" kwalifikuje się do "II" lecz gdyby podał miejsce zameldowania znalazłby się w skalach maxymalnych nawet gdyby skala sięgała więcej niż długość naszego kochanego kraju :P

Więc nie bulwersuj się i zamiast polecać czytać ze zrozumieniem sam zacznij :P

Regulamin jest w trakcie przygotowań i jeszcze nie ma ostatecznej formy. Dlatego właśnie został założony ten link byście mogli się wypowiedzieć co uważacie na temat tej formuły turnieju.

 

 

Osobiście uważam że przykład Animka jest bardzo dobrym przykładem

Tak ja to dokładnie przeczytałem ale chyba ty nie zrozumiałeś :D czy będą 2 strefy czy trzy?co mnie to obchodzi?czy to az tak ważne jest?bez przesady :szok: Nic ci nie dadza nawet tysiace kilometrów jak nie będziesz miał auta na 100% zrobionego, takie strefy mogą mieć znaczenie tylko przy takich samych punktacjach dlatego ja jestem od samego początku za NIE WPROWADZANIEM tych stref

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat z odległością dojazdu nie jest nowy i przez różne organizacje był już kilka razy podejmowany (np. AYA w Niemczech). Tak w realu jak i tylko w przymiarkowych planach. W ubiegłym sezonie planowliśmy takie coś wprowadzić tylko miało to dotyczyć opłat rejestracyjnych - im z dalsza dojedziesz na zawody tym mniejsza jest opłata rejestracyjna.

U nas próbowałem symulacji tylko na papierze, Niemcy z EASCA zaczęli przez chwilę nawet w realu. Były 4 strefy kilkometrowe i do tego odpowiednie stawki rejestracyjne. O ile dobrze pamiętam to w przypadku SQL było u nich coś takiego:

- do 50km - 15Euro (pełna stawka rejestracyjna dla SQL)

- do 150km - 10Euro

- do 300km - 5 Euro

- powyżej 300km - za free lub za 1 Euro

Po kilku pierwszych eliminacjach wymiękli. Ja również za dokładnie nie mogłem ogarnąć tematu nawet symulacyjnie, aby robić to naprawde rzetelnie, a nie "na oko". Po prostu za mała stawka w stosunku do dużej dodatkowej roboty bez gwarancji rzetelnosci danych. Oczywiście można to było rozegrać na meldunku w dowodzie lub bazie informacji podawanych w formularzach rejestracyjnych, tylko że prawdopodobnie byłaby to wielka fikcja, bo nagle pewna część sprytnych "wyprowadziłaby się" gdzieś dalej, a ja nie miałem zamiaru robić się detaktywem sprawdzającym czyjś meldunek w dowodzie osobistym. Duża chmura, ale deszczu chyba z tego będzie mało. Według mnie szkoda prądu.

 

Po finale ogólnopolskim każdemu z zawodników zostaną przydzielone pkt. za przejechane kilometry i te zostaną dodane do punktacji generalnej, z której wyłonimy mistrza polski i zwycięzce głównej nagrody.

No nie wiem. Wydaje mi się, że zamiana kilometrów na punkty, to również częściowe zamazywanie prawdziwych osiągnieć zdobywanych przez zawodnika podczas zawodów. Ktoś wypierdzi sobie lepszy wynik, z racji swej wyższej wiedzy lub umiejętności w budowie systemu, a i tak inny może zostać Mistrzem Polski, tylko dlatego że na zawody miał dalej. Zachęta do jazdy może i jest, ale do walki o Mistrza poprzez osiagnięte wyniki, to już trochę mniejsza. Tyle z mojej strony. Dumajcie dalej. A może akurat to wypali?

:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się że dyskusja się rozwija. Chwilowo większość głosów jest raczej za nie wprowadzaniem tego zasady.

Nawiązując do przykładów z zagranicy jest również organizacja dB Cup w Niemczech, która również przydziela pkt. za kilometry i u nich to funkcjonuje od dwóch lat (z tego co słyszałem od założyciela tej organizacji całkiem dobrze im to wychodzi)

Jd ma jednak racje, że to mnóstwo pracy (niemcy mają bardzo fajny program autorski, który im to ogarnia więc problem z głowy).

Jeżeli mieli byśmy więc to robić to tylko wtedy kiedy przyniosłoby to jakieś dobre efekty czyli zachęciło ludzi do dalszych podróży.

Moje pytanie więc jest następujące: czy dodatkowe pkt. będą dla was motywacją żeby jeździć w dalsze trasy, czy raczej wolicie by wyniki końcowe nie były powiązane z ilością przejechanych kilometrów??

Zawsze możemy poszukać innych rozwiązań do zachęcenia zawodników do podróży przez nasz piękny kraj.

Więc chwilowo mamy 4:0 dla nie wprowadzania kilomentrarzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może po prostu sprawdzona zasada o mnożeniu punktów w zależności od rangi imprezy

oczywiście należy podać wcześniej raz ile będą mnożone punkty

w tydy można organizować konkursy na spotkaniach klubowych w obecności jednego lub 2 sędziów i mnożyć punkty x1

i tak dalej

myślę że zachęta jasna i logiczna i nie ma żadnych pokus do naciągania

może jakiś informację o podziale na klasy

myślę że wystarczą 2 klasy np. do 1300wat i ponad

moc mierzona czyli rzeczywista w trakcje pomiaru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem nie ma sensu z tymi dodatkowymi punktami za kilometry.

Jak ktoś jest dobry, to wynikiem chce być najlepszy a nie, cieszyć się że dostał tyyyle punktów bo przejechał z np Szczecina do Rzeszowa.

Wystarczy rozwiązanie, że są turnieje są x1, x2 lub x3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może jakiś informację o podziale na klasy

myślę że wystarczą 2 klasy np. do 1300wat i ponad

moc mierzona czyli rzeczywista w trakcje pomiaru

 

jeżeli chodzi o podział na klasy to trzeba by się zastanowić czy w tym sezonie będzie to konieczne?? nie chciał bym uzyskać efektu, gdzie w każdej z kategorii będzie startowało 3-4 zawodników, bo wtedy nie ma konkurencji.

jeżeli jednak mieli byśmy wprowadzić taki podział to uważam że maks. 2 klasy i ta granica do 1,3kW i powyżej byłyby w sam raz. Zastanawialiśmy się jeszcze nad wprowadzeniem górnego ograniczenia co do mocy wzmaków z jaką można startować, by nie było takich sytuacji znowu, że będą zrobione 2-3 auta 10kW które będą deklasowały konkurencje. Co myślicie o górnej granicy 4kW?? Pamiętajcie, że to jest turniej dla samochodów raczej cywilnych normalnie jeżdżących a takie auta rzadko kiedy mają większe moce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klasy street tez sa klasami dla aut cywilnych wiec po jaka cholere wprowadzac ograniczenia w klasie W-tuning ?? skoro potrafia wydac na zakupy z allgero wiecej niz na wzmak to juz ich problem

to bylo by to samo jak byc w klasach street zabronil uzywac wzmacniaczy powyzej 4 KW to juz troche zenda

jak ktos potrafi to i z gowna bat ukreci ale limity to lipa i to straszna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...