greg-si Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 Witam.W czerwcu oddałem głośnik JBL W10GTI do naprawy bo miał rozprute zawieszenie dolne. Podczas naprawy osoba która go robiła zadzwoniła do mnie że należy również wymienić cewkę bo jest coś z nią nie tak. Spoko. Wszystko zostało zrobione. Cewka z płaskiego drutu nowe zawieszenie.Głośnik zagościł w aucie dopiero we wrześniu na moment. Pograł może 20h. Czyli z tydzień. Podczas odsłuchów było słychać taki metaliczny dźwięk jednak myślałem że to wina czegoś w samochodzie (na spocie w wawie można było to usłyszeć). Teraz tak go sobie podłączyłem i słyszę jakby cewka o coś stukała. Ponaciskałem go i wychodzi że cewka podczas wduszenia głośnika ociera (gdy się go wyciska na zewnątrz cisza).Podczas gry niemal przy każdym ruchu membrany to słychać. Wiem że nie ma sensu jechać do wawy i składać reklamacje bo minęło troszkę czasu zresztą domyślam się co bym usłyszał.Jako że cewka i zawias dolny jest ok praktycznie nowe elementy to pasowałoby coś z nim zrobić. Tylko co? Może odkleić od kosza górne zawieszenie i spróbować ustawić tak aby nic nie było słychać (jeśli to wogóle będzie możliwe)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiu Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 greg-si,trudno tak w ciemno coś napisać ale może wystarczy cewkę wycentrować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luk9753 Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 Noże cewka nie jest wycentrowana dobrze i dlatego. Kiedyś regenerowałem od podstaw GDM-y, to nie ta sama liga ale zasada działania identyczna, w jednym źle spasowałem cewkę w szczelinie i za wcześnie przystąpiłem do testu(klej dobrze nie związał) i właśnie było słychać metaliczny pogłos. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karolo Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 W trakcie gry głosnika ponaciskaj zawieszenie górne. Możesz spróbowac ( jak masz dojscie do wnętrza skrzyni ) zaprzeć jakimś kołkiem magnes o ścianke wewnętrzną skrzyni. Jak któraś z dwóch metod podziała ( metaliczny dźwięk ustanie ) to oznacza, złe wycentrowanie cewki - co z tym trzeba zrobić to nie musze mowić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ige Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 Metaliczny dziwiek to raczej jak juz zostalo wspomniane wyzej karkas cewki majacy kontakt z podbiegunikiem. Może odkleić od kosza górne zawieszenie i spróbować ustawić tak aby nic nie było słychać (jeśli to wogóle będzie możliwe)?Watpie w powodzenie tej misji bez przynajmniej zdjecia kopulki membrany, zreszta jak cewka jest nierowno wklejona to nic to nie da. ps.w tym glosniku lice sa pod zawieszeniem dolnym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg-si Opublikowano 12 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 wyrwałem zawieszenie górne z kosza i gdy lekko przesunę karkas (ustawię pod innym kątem) to wszystko jest git malina. Wygląda to ogólnie tak że chyba karkas z zawieszeniem dolnym jest krzywo sklejony czyli tak jak wspomnieliście.Spróbuję przykleić tak zawieszenie górne by zniwelować ten odgłos. Może się uda. Lica są na wierzchu. Szczerze to jest to zrobione bardzo kiepsko (tak na moje oko) a polecono mi tego człowiek. Cóż może miał gorszy dzień. Tak wogóle to dziwnie jest złożony ten głośnik. Zawieszenie dolne nie jest równoległe do podłoża tylko lekko wciśnięte do wnętrza głośnika. Tak jest od samego początku. Karolo, nie da rady przesunąć nic bo magnes jest solidnie obudowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUBU Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 magnez to jest pierwiastek z tego co sie orientuje a w glosnikach to magneS jest chyba? Bo juz ktorys raz z kolei widze ze ktos tak pisze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg-si Opublikowano 12 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 FUBU, naprawione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg-si Opublikowano 12 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 można rzecz ująć że głośnik zrobiłem.Pomęczyłem go zarówno free air jak i w budzie różnymi testami i już nie skwierczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luk9753 Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 Wychodzi na to że z Ciebie lepszy fachowiec niż z człowieka który go naprawiał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg-si Opublikowano 15 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 tylko nie jest to zrobione profi jak być powinno bo jedyny sposób by go naprawić to rozkleić wszystko i skleić na nowoa że czuję że ten głośnik u mnie będzie do momentu aż robię przód na dobrym poziomie to może być w takim stanie jak jesttylko najśmieszniejsze że mam ten głośnik od maja a w samochodzie był z tydzień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.