Skocz do zawartości

Poszukiwany mocny wzmacniacz co najmniej 2 kanałowy i raczej klasy AB


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry wszystkim.

 

Jakieś 15 lat temu zaczęła się moja przygoda z Car audio. Zaczeło się od Fabii z jakimś g... blaupunktem a skończyło się kilka lat później na Mondeo ST220 z Clarionem 9255, U-Dimension jr 5-390, Morelami Dotech 6 MK2 ze zmodyfikowaną zwrotnicą, I jakimś subwoferze Power bass.

 

Potem był albo brak czasu albo kasy albo sensu bo w WRX z 3 calowym przelotowym wydechem lepsze audio nie do końca miało sens.

Dopiero teraz jak się przeniosłem do Holandii mam czas i jakiś budżet by na spokojnie wrócić do car audio. 

 

 

Pacjent 

Seat Leon II

 

Klocki do fazy I zgromadzone do tej pory:

Morel Dotech 6 MK2 z dawnych czasów którego żal było sprzedawać i czekał na lepsze czasy i

Kennwood KDC-BT510u odziedziczony po poprzednim właścicielu Leona

 

Muzyka głównie - rock od Queen, Led Zeppelin do Oldfielda, czasem gdzieniegdzie przetykane Rammstainem i KOTO. 

 

 

Myślę, że projekt podzielę na dwie fazy - na początku jako źródło sygnału wykorzystam KDC-BT510u, porządnie wygłuszę drzwi, puszcze okablowanie już takie jak będzie potrzebne w fazie II, dokupię jakiś mocny wzmacniacz który zasili Morele z wykorzystaniem ich modyfikowanej zwrotnicy.

 

Faza II na wiosnę/lato '22

Helix DSP Mini z modułem BT

Focale 165 KX2 lub Morel Virtus lub Hybrid 602

Dotychczasowy wzmacniacz w mostku zasila szybkiego suba 10"

A nowy wzmacniacz (myślałem o Mosconi 4|10) zasila aktywnie przód.

 

Pytania do szanownych kolegów:

 

1. Czy warto w fazie II skupić się na 3 way czy wybierając zestaw czy dodając siedmiotonówkę do wcześniej wymienionych zestawów 2way które i tak będą pędzone aktywnie.

 

2. A jeśli zdaniem kolegów warto iść w 3 way to jaki wzmacniacz do fazy I, jaki do fazy drugiej i jakie DSP bo Mini chyba nie ogarnie 3way i subwofera?

 

 

I chyba muszę nadmienić, że cenię bardziej przestrzenną i rozbudowaną scenę niż łopotanie nogawek a plany które opisałem to szkice i mogą się zmienić jeśli będziecie mieli lepsze pomysły. 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Skoro masz już Dotech to nie ma sensu zmiany na Virtus, a na używane Virtus to już wcale.

Dsp jak najbardziej ale jak masz zapędy na ciagle ulepszanie systemu i rozważasz 3-was to lepiej odrazu kupić coś co obsłuży 8 kanałów. Koniec końców wyjdzie taniej niż zmiana z dspmini na coś większego. Zasiłki najpierw aktywnie ze Dotech i daj do wystrojenia komuś ogarniętemu. Efekt może być zadowalający a jak nie to wtedy będziesz myśleć co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Skoro masz już Dotech to nie ma sensu zmiany na Virtus, a na używane Virtus to już wcale.

Dsp jak najbardziej ale jak masz zapędy na ciagle ulepszanie systemu i rozważasz 3-was to lepiej odrazu kupić coś co obsłuży 8 kanałów. Koniec końców wyjdzie taniej niż zmiana z dspmini na coś większego. Zasiłki najpierw aktywnie ze Dotech i daj do wystrojenia komuś ogarniętemu. Efekt może być zadowalający a jak nie to wtedy będziesz myśleć co dalej.

Siedzę aktualnie w Holandii a tu ciężko znaleźć kogoś ogarniętego... A przynajmniej cieżko jak się nie jest w tutejszym audiofilskim światku.

 

Czyli szukam dobrego 4 kanałowego wzmacniacza na teraz do dotechów a w przyszłości do tweetera i średniaka. Co polecasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacjent

 

Seat Leon II

 

I chyba muszę nadmienić, że cenię bardziej przestrzenną i rozbudowaną scenę niż łopotanie nogawek a plany które opisałem to szkice i mogą się zmienić jeśli będziecie mieli lepsze pomysły.

 

 

 

Nie wiem czy Ci się spodoba to przeczytasz , ale takie są fakty .

W tym samochodzie głośniki w drzwiach grają fatalnie w zakresie midbasu . Na niczym "normalnym " raczej nie uzyskasz zadowalającego efektu . Jest chudo i tyle . Zanim zaczniesz inwestycje posłuchaj typowego 2 way i zacznij poszukiwać odpowiedniego midbasu .  Dopiero w wersji poliftowej tego Leona coś zmieniło się na lepsze , bez szalu ale nie tragicznie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedzę aktualnie w Holandii a tu ciężko znaleźć kogoś ogarniętego... A przynajmniej cieżko jak się nie jest w tutejszym audiofilskim światku.

 

Czyli szukam dobrego 4 kanałowego wzmacniacza na teraz do dotechów a w przyszłości do tweetera i średniaka. Co polecasz?

To trzeba się zorientować co i gdzie- nie będziesz chyba jeździł specjalnie do Polski na strojenie.

Poszukaj co jest polecane do moreli, lektura na ładne pare godzin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy Ci się spodoba to przeczytasz , ale takie są fakty .

W tym samochodzie głośniki w drzwiach grają fatalnie w zakresie midbasu . Na niczym "normalnym " raczej nie uzyskasz zadowalającego efektu . Jest chudo i tyle . Zanim zaczniesz inwestycje posłuchaj typowego 2 way i zacznij poszukiwać odpowiedniego midbasu .  Dopiero w wersji poliftowej tego Leona coś zmieniło się na lepsze , bez szalu ale nie tragicznie .

Podoba nie podoba, do faktów trzeba się dostosować. 

 

Nie wiesz co poprawili w polifcie, że gra lepiej?

Bo jeśli to tylko kwestia na przykład innej siateczki w boczku to i tak planuje Ją wyciąć i zastąpić tkaniną do grili głośnikowych ( miałem tak zrobione w Fabii i efekt po wycięciu był bardzo dobry) oraz dodać coś w rodzaju Fast Rings z pasków pianki wodoodpornej. Zobaczymy czy to wystarczy. 

Co do midbasu polecasz co sprawdziło by się w tak niesprzyjających warunkach bez budowania zamkniętych komór? 

 

 

To trzeba się zorientować co i gdzie- nie będziesz chyba jeździł specjalnie do Polski na strojenie.

 

To nie jest takie proste tutaj. Ogólnie w Holandii jest problem z fachowcami w każdej dziedzinie.

 

Przykład z ostatniego roku, zachodzimy do renomowanego sklepu Home Audio, wydawało by się profi przygotowany pokój do odsłuchu, sprzęt raczej niezły (monobloki McIntosh, kolumny Focal utopia, itp) a dupy nie urywa bo nikt tego porządnie nie ustawił.

Pewnie na wiosnę przyjadę na tydzień do Polski to liczę, że jak się wcześniej umówię to ktoś mi to wystroi - Swoja drogą kogo polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podoba nie podoba, do faktów trzeba się dostosować.

 

 

 

Nie wiesz co poprawili w polifcie, że gra lepiej?

 

Bo jeśli to tylko kwestia na przykład innej siateczki w boczku to i tak planuje Ją wyciąć i zastąpić tkaniną do grili głośnikowych ( miałem tak zrobione w Fabii i efekt po wycięciu był bardzo dobry) oraz dodać coś w rodzaju Fast Rings z pasków pianki wodoodpornej. Zobaczymy czy to wystarczy.

 

Tu nie chodzi o siateczki i otworki . To ogólnie konstrukcja drzwi . Ja dla usztywnienia dawałem aluminiowy kształtownik od góry do dołu drzwi z dodatkowym punktem mocującym na środku drzwi . Profil to prostokąt aluminiowy o bokach 20 na 40 mm ( jak dobrze pamiętam ) .

Głośnik to Focal Utopia 6W2, na grubym i ciężkim metalowym dystansie .  Ani łatwo ani tanio .  

Układ realizowany jako jako 3 way ale w 4 kanałach . Nad deską głośniki koncentryczne , zapewniające max idei punktowego źródła dźwięku , w tym aucie bez problemu w miejscu trójkątnej szybki zrobisz obudowę rzędu 1 l , pod głośnik 10 cm .

To nie teoretyczna wydumka , ale praktycznie zrealizowany projekt , który przed laty ( obok kontrowersji ) potrafił też zdobyć uznanie wśród  odsłuchujących czy sędziów .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to Leon drugi miał tapicerkę drzwi podobną do Renault z lat 2001-2007 i woofer zamontowany na tapicerce. Po lift miał inne rozwiązanie?

 

No właśnie widzę, że masz rację i rozumem już o czym pisał Nakamichi

 

 

Za taki projekt drzwi powinni rozstrzeliwać :/

 

 

 

Tu nie chodzi o siateczki i otworki . To ogólnie konstrukcja drzwi . Ja dla usztywnienia dawałem aluminiowy kształtownik od góry do dołu drzwi z dodatkowym punktem mocującym na środku drzwi . Profil to prostokąt aluminiowy o bokach 20 na 40 mm ( jak dobrze pamiętam ) .

Głośnik to Focal Utopia 6W2, na grubym i ciężkim metalowym dystansie .  Ani łatwo ani tanio .  

Układ realizowany jako jako 3 way ale w 4 kanałach . Nad deską głośniki koncentryczne , zapewniające max idei punktowego źródła dźwięku , w tym aucie bez problemu w miejscu trójkątnej szybki zrobisz obudowę rzędu 1 l , pod głośnik 10 cm .

To nie teoretyczna wydumka , ale praktycznie zrealizowany projekt , który przed laty ( obok kontrowersji ) potrafił też zdobyć uznanie wśród  odsłuchujących czy sędziów .

Masz może jakiekolwiek zdjęcia z tamtej instalacji? 

 

Przy tak skopanym boczku okazuje się, że wszelkie info i zdjęcia będą na wagę złota. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie widzę, że masz rację i rozumem już o czym pisał Nakamichi

 

 

Za taki projekt drzwi powinni rozstrzeliwać :/

 

 

 

Masz może jakiekolwiek zdjęcia z tamtej instalacji? 

 

Przy tak skopanym boczku okazuje się, że wszelkie info i zdjęcia będą na wagę złota. 

Niestety , nawet nie pamiętam drobniejszych aspektów instalacyjnych ( jak mata , co jak mocowane , jakie kable itd ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...