REKLAMA
:)
|

dB Drag Racing - Klasy i rozwój
#1
Napisano 07 wrzesień 2009 - 23:19
Potem będziemy mieli chwile na przeanalizowanie całego sezonu poprawienie ewentualnych błędów jakich nie udało się uniknąć i wyciągnięcie wniosków na następny sezon.
Dlatego też zwracam się do was z kilkoma pytaniami co pozwoli nam na lepsze dopasowanie się do waszych potrzeb oraz mam nadzieje spełnienie oczekiwań większości naszych zwolenników:
1. Klasy Super Street i Extreme jak wiecie do tej pory były łączone. Było to spowodowane brakiem dużych ilości zawodników w wyższych klasach. Z tego też względu chcieliśmy zachować ducha rywalizacji i zaawansowanych zawodników połączyć w jednej multiklasie. Zasada ta została wprowadzona prawie na samym początku sezonu i nie była tajemnicą dla nikogo. Dlatego też dziwią mnie wypowiedzi niektórych (widocznie mało zorientowanych) zawodników, że "robimy klasy pod siebie". Przede wszystkim sam organizator imprez (czyli firma CARAUDIO NETWORK POLAND) nie bierze udziału w turniejach jako zawodnik więc tym samym jeżeli robimy jakiekolwiek klasy to rzecz jasna nie dla siebie tylko dla was wszystkich czytaj - ludzi którzy chcą się bawić i rywalizować w turniejach dB Drag Racing. Przechodząc do setna sprawy, moje pytanie brzmi jakie klasy chcielibyście mieć na stałe na każdych zawodach dB Drag Racing?? Nie ukrywam, że nie zależy chyba ani wam ani nam na klasach, w których będzie 1 badź 2 zawodników. Nie jest bowiem sztuką zająć 1 miejsce, sztuką jest wywalczyć to miejsce!! Chętnie więc dowiem się jakie macie plany na przyszły sezon ilu zawodników w jakich klasach będziemy mogli się spodziewać, a my z chęcią zrobimy właśnie te kategorie, w których będziecie chcieli startować
2. Puchary - Na tym tle wynikło parę nieporozumień dlatego też głównie w związku z nagrodami w klasie połączonej Super Street. Dotychczasowy schemat był taki, że wszyscy zawodnicy z klas: STREET MAX, SUPER STREET NW, SUPER STREET 1-2, SUPER STREET 3-4, EXTREME 1-2, EXTREME 3+ walczyli o jeden set pucharów. Oznacza to, że puchary otrzymywały zawsze 3 najgłośniejsze auta z powyższych klas. Mogło więc się zdarzyć, że ktoś zdobył 1 miejsce w klasie STREET MAX lecz pucharu nie dostał ponieważ nie był w 3 najgłośniejszych aut w multiklasie. Jako organizator życzył bym sobie by na naszych turniejach był zawsze tylu zawodników i sponsorów byśmy zawsze mogli mieć wszystkie klasy obstawione pucharami. Na to musimy jednak poczekać kilka sezonów, aż nasze grono powiększy się o kolejnych dB Maniaków. Tymczasem musicie wykazać się wyrozumiałością i zrozumieć nasze położenie. Pytanie jest czy wolicie by zmienić połączenie klas?? Być może chcecie wydzielić jakieś konkretne klasy?? Inną sprawą jest finansowanie nagród i pucharów i tu też pytanie do was czy wolicie byśmy zwiększyli opłatę wpisową chociażby do standartów obowiązujących w innych organizacjach i wówczas zrobili dodatkowe sety pucharów dla połączonych dotąd klas?? Czy raczej chcielibyście byśmy próbowali jeszcze obniżyć koszty startów w turniejach co być może przyciągnie nowych zawodników??
3. Jeżeli macie jakieś ciekawe pomysły bać sugestie, zastrzeżenia do organizacji dBDRA w Polsce to proszę o wypowiedź i z chęcią wykorzystamy to by udoskonalić organizację naszych turniejów w przyszłości. Z drugiej strony z chęcią wysłuchamy też pozytywnych opinii na nasz temat jeżeli takowe są bo to da nam równiej pojęcie co wam się podobało i co powinniśmy kontynuować.
4. Zawody za granicą - w tym roku chyba nikt nie skorzystał z faktu, że wraz z początkiem istnienia oficjalnej organizacji w Polsce wszyscy macie prawo do startów w zawodach również za granicą na turniejach dBDRA. Oczywiście zdobywacie pkt. jako Polacy na swoje konto założone przez nas. Możecie więc zacząć wyrywać puchary również naszym sąsiadom: Czechom, Słowakom, Niemcom, Ukraińcom oraz Litwinom. Pytanie czy chcecie by również na polskiej stronie www.dbdrag.pl pojawiały się informację o najbliższych imprezach zagranicznych czy wystarczy wam informacja na stronie oficjalnej www.dbdrag.com??
dB Maniacy wszystko w waszych rękach. Możecie sami pomóc wykreować dB Drag w Polsce. Czekamy na wasze posty.
#2
Napisano 08 wrzesień 2009 - 00:27
Inną sprawą jest finansowanie nagród i pucharów i tu też pytanie do was czy wolicie byśmy zwiększyli opłatę wpisową chociażby do standartów obowiązujących w innych organizacjach i wówczas zrobili dodatkowe sety pucharów dla połączonych dotąd klas?? Czy raczej chcielibyście byśmy próbowali jeszcze obniżyć koszty startów w turniejach co być może przyciągnie nowych zawodników??
Raczej zwiększać opłaty nikt by nie chciał. Wszak 50 zł za start to raczej niemało a jeszcze wieksza kwota skutecznie odrzuciłaby od startów nowych zawodników. Pamietajmy, ze wiele osob musi wydać sporo grosza na paliwo tak aby czesto moc przejechac xxx km aby dotrzeć na zawody.
Ja osobiscie jestem za rozłączeniem klasy Super Street 1-2 tak aby nie była sklejona z resztą. Jak napisałeś pojawiają sie na forum hasła typu "robicie klasy pod siebie" może nie do końca to prawda ale co tutaj sie dziwić jak w Polsce na dobrą sprawe nie ma konkurencji bo zawodowi wyjadacze mają Term Laby i długo długo nowi zawodnicy będą ich gonic ( dla nich jedynym sprawdzianem cisnienia nowej konstrukcji są... same zawody ). Efekt jest taki, ze juz przed konkurencją na 99.99% wiadomo kto bedzie miał 1 miejsce w danej klasie.
Ja osobiście musze poruszyć kwestie samego zorganizowania zawodów. Proponuje poprawić system wg, którego działacie na samych eventach bo takie sytuacje jakie wynikły w Radomiu to po prostu porażka. Prawie kazdy dyplom ze złym wynikiem dB jak i czesto przekreconymi imieniem i nazwiskiem. Wg moich obliczen miałem z kumplem zając 3 miejsce a w ogole sie okazało, ze nie było nas w systemie

Troche juz późno, ide spać. Jak mi cos przyjdzie do głowy to nie omieszkam dopisać. Tez chciałbym aby ten sport osiągnął w Polsce chociaż taką popularność jak u naszych sąsiadów.
#3
Napisano 08 wrzesień 2009 - 11:24
Pozdrowienia dla całej organizacji za trud włożony w organizacje zawodów.
#4
Napisano 08 wrzesień 2009 - 17:07
Nikt w Niemczech nie ma pretensji, że czołówka zgarnia wszystko, ponieważ tam już rywalizacja odbywa się na poziomie światowym i ich wyniki idą grubo ponad 155 dB i teraz co przyjedzie amator i wiadomym jest że nie ma czego szukać na takiej imprezie, tak już to jest z dbDrag, że tutaj już trzeba patrzeć na skalę światową.
Jeśli chodzi o zabawy dla amatorów przecież jest BassRace no i też można startować na zawodach światowych
Jeśli chodzi o spojrzenie globalne, spójrz
http://www.termpro.c...a...9&Method=11
To są zawody podczas jakiegoś eventu - wyniki ciekawe zobacz przyjechało wielu amatorów zapaleńców i tylko paru zawodowców

158, 144 i co też mieli nie przyjeżdżać bo zgarniają pierwsze miejsca nie wiem.
Na koniec dodam że ja byłem w tym roku tylko na 3 eventach więc nie ma mnie zawsze, więc nie zawsze jest ta sama ekipa
Dla pocieszenia kuknijcie sobie tutaj
http://www.termpro.c...a...8&Method=11
Moja klasa Street Max - Koleś 161.1 ja 148,4 pytanie kto tu teraz jest amatorem



Mistrz Polski dBdrag BassRace 130-139,9 dB 2010
To be continued ...
#5
Napisano 08 wrzesień 2009 - 18:11
Inną sprawa jest to ze jak udowodnisz komukolwiek czy przygotowuje sie po jakąś firmą czy jest amatorem?? ja osobiście moge reprezentowac jakąś firmę będącą w teamie easca i i nie beda mi wogóle pomagac - ot po prostu kumple i startuje pod ich szyldem.
inna sprawa jest to ze może wprowadzić by ograniczenia w ilości startów w eliminacjach np do 4 ??? co Panowie na to??
kazdy bedziemiał okazje sie zakwalifikowac do finałów i to kulkukrotnie...
151,9db @ 3kW - vice mistrz polski 2010 - amator 1-2 Easca -
#6
Napisano 08 wrzesień 2009 - 19:24
moze troche nie trzeźwo mysle ale mozesz to troche jasniej wytlumaczyc ?inna sprawa jest to ze może wprowadzić by ograniczenia w ilości startów w eliminacjach np do 4 ??? co Panowie na to??
kazdy bedziemiał okazje sie zakwalifikowac do finałów i to kulkukrotnie...
السلام عليكم
#7
Napisano 08 wrzesień 2009 - 20:18
Wtedy osoby kręcące dobre wyniki ale nie wygrywające zawodów tez miałby okazje i możliwość wykazania sie
151,9db @ 3kW - vice mistrz polski 2010 - amator 1-2 Easca -
#8
Napisano 08 wrzesień 2009 - 22:37
To co ? Nie można mieć dobrego wyniku? Ja dobrego wyniku nie mam i tak pojade na zawody bo miejsce drugie,trzecie lub dalsze doda mi sił do poprawienia wyniku na następnych zawodach.
Utworzyliśmy ten temat po to aby każdy mógł się wypowiedzieć na temat klas. Może ktoś znajdzie "złoty środek"
na to że każdy zawodnik będzie zadowolony. Zapewniam nie jest to takie proste.
pozdrawiam ciśnieniowców...
#9
Napisano 09 wrzesień 2009 - 00:07
ale bawiłem się dalej
miernik mam od nie dawna ale wcześniej potrafiłem w tygodniu przed zawodami 2-3 razy podiechać do Bassera ( 60km w jedną stronę )i robić kontrolne pomiary i po 30zł. płaciłem
itd.
więc dla prawdziwych zapaleńców nie ma zazwyczj problemów
jak coś zawsze zapraszam do siebie, nie zawsze mam czas ale trzeba wcześniej zadzwonić i będzie ok.
ja jestem często krytykowany i często słusznie
ale z pochwał niczego nie idzie się nauczyć, a przy krytyce zawsze jakieś wnioski można wyciągnąć a nie rezygnować
a z innej strony, nie wiem z kąd taka mętalność że wszyscy chcą być na 1 miejscu
a jak nie jest to od razu jest zły i rezygnuje, a prawdziwe doświadczenie zdobywa się właśnie na zawodach
na pewno od przyszłego sezonu powinna być wprowadzona klasy dla tych co są 1 raz na zawodach
w tej klasie startuje się tylko raz
i właśnie w tej klasie przewidywane są specjalne nagrody dla zachęty
w tym roku tej klasy nie było z prostej przyczyny że wszyscy zaczynaliśmy

może należy zrobić micro puchary jak w innych organizacjach i niech będą we wszystkich klasach
#10
Napisano 09 wrzesień 2009 - 07:38
chyba kazdy by chcialnie wiem z kąd taka mętalność że wszyscy chcą być na 1 miejscu


pomysl z klasa dla poczatkujacych jest bardzo dobra ale w sumie street A to tez taka klasa dla poczatkujacego czlowieka ktory nie bawil sie nigdy w cisnienie
natomiast dla wiekszosci osob sa dwa kryteria ciezsze badz mniej ciezsze do spelnienia odleglosc i koszt startow zauwazyliscie ze jak pokazuje sie temat to pada zazwyczaj pytanie za ile ? o tym tez warto pomyslec
co do termlabow a moze wspolnymi silami zawodnicy beda mogli sobie pomagac i ktos znajdzie chwile czasu na uzyczenie sprzetu do pomiaru po kolezensku ,bedzie to dobre dla wszystkich szczegolnie jesli nastepuja zmiany w setupie sprzetu warte do pomyslenia nie bedzie spiec o wyniki i bedzie bardziej zdrowa konkurencja
#11
Napisano 10 wrzesień 2009 - 12:58
Ja osobiście musze poruszyć kwestie samego zorganizowania zawodów. Proponuje poprawić system wg, którego działacie na samych eventach bo takie sytuacje jakie wynikły w Radomiu to po prostu porażka. Prawie kazdy dyplom ze złym wynikiem dB jak i czesto przekreconymi imieniem i nazwiskiem. Wg moich obliczen miałem z kumplem zając 3 miejsce a w ogole sie okazało, ze nie było nas w systemie
. Także to na pewno do poprawy. Po Pruszkowie juz widze znaczną poprawe i oby zawsze było dobrze.
Oczywiście, że takie historie jak w Radomiu nie mogą się powtórzyć. Nikt się nie spodziewał takiego rozwoju sytuacji (deszczu padającego w poprzek) Teraz jednak robimy backup i na kartce i na pamięci USB po każdym pomiarze.
Co do wyników na dyplomach jedna uwaga: NA DYPLOMIE JEST NAJLEPSZY WYNIK ZAWODNIKA ZE STARCIA KTÓRE WYGRAŁ!! Przykład: W rundzie kwalifikacyjnej uderzyłeś 130dB to zapamiętał program. W rundzie eliminacyjnej podjechałeś z rywalem i uderzyłeś 135dB a twój przeciwnik 136dB. Przegrałeś starcie więc twój wynik trafia do kosza a komputer nadal pamięta twój wynik z klasyfikacji czyli 130dB i taki właśnie wydrukuje ci na dyplomie.
WUJEK DOBRA RADA: W RUNDZIE KWALIFIKACYJNEJ ZAWSZE DAWAJCIE WSZYSTKO CO MACIE BO TEN WYNIK ZOSTAJE ZAWSZE DO KONCA ZAWODÓW I BĘDZIE WIDOCZNY NA DYPLOMIE!!!!
[ Dodano: 2009-09-10, 14:10 ]
Rozmawiałem z chłopakami z mojego regionu czyli południa i oni nie za bardzo chcą startować w waszych zawodach ze względu na to iż nie mają szans i wybierają zawody organizowane przez easca, gdyż tam niezależnie ilu jest startujących w danej klasie komplet pucharów jest rozdawany nie są łączone klasy
dzięki za wyczerpującą odpowiedź, której całej nie przytaczam. My w tym sezonie postawiliśmy na najniższe klasy czyli wszystkie STREETy. To są klasy dla początkujących i w tych klasach zawsze był komplet pucharów. Klasa połączona była jedynie w najwyższych kategoriach gdzie nie spodziewaliśmy się dużej ilości aut. To się nie zawsze sprawdzało bo przyjeżdżaliście na turnieje autami, które nie miały potężnych subów czy wzmaków za to nie spełniały wymagań regulaminu w niższych klasach. Dlatego automatycznie takie auta wypadały do wyższych klas, w których nie miały szans. Myślę, że w przyszłym sezonie wy się lepiej przygotujecie z autami pod regulamin, a i my jako organizacja postaramy się zrobić wszystko by zachęcić was do startów. Wspominałeł na forum o klasach STREET STOCK czyli klas dla zawodników, którzy startują poraz pierwszy. Poza tym cały czas jest Bass Race, gdzie niezależnie od tego jaki magik robił ci samochód to i tak to ty musisz wykazać się refleksem, znajomością swojego systemu by wygrać w turnieju - szanse na puchar ma więc każdy
[ Dodano: 2009-09-10, 14:29 ]
inna sprawa jest to ze może wprowadzić by ograniczenia w ilości startów w eliminacjach np do 4 ??? co Panowie na to??
kazdy bedziemiał okazje sie zakwalifikowac do finałów i to kulkukrotnie...
Widzę, że jeszcze cały czas funkcjonujecie w starym porządku. W organizacji dBDRA nie ma czegoś takiego jak eliminacje do mistrzostw jakiegoś tam kraju!! U nas podział jest na imprezy single point i multipoint. Przyjęło się, że każdy kraj organizuje mistrzostwa kończące sezon i to jest turniej multipoint. Nie ma jednak żadnych wymogów dotyczących startu w tym finale!! Nawet jeżeli nie było cie na żadnym turnieju w sezonie możesz przyjechać na finał Polski. Jeżdżenie w sezonie pozwala ci tylko na zdobycie pkt. które są potrzebne by dostać zaproszenie na mistrzostwa świata - w tym sezonie 75pkt. Na turniejach punktowane jest pierwszych 8 miejsc w każdej klasie. Organizacja dBDRA prowadzi statystyki pkt. na świecie i to też jest nagradzane: http://www.termpro.c...ionID=994684716
To tak jak w skokach narciarskich masz ranking punktowy ze wszystkich startów i puchar na koniec sezonu dla tego kto zdobył największą liczbę pkt. (to wcale nie znaczy że wykonał najdłuższy skok)
[ Dodano: 2009-09-10, 14:39 ]
co do termlabow a moze wspolnymi silami zawodnicy beda mogli sobie pomagac i ktos znajdzie chwile czasu na uzyczenie sprzetu do pomiaru po kolezensku ,bedzie to dobre dla wszystkich szczegolnie jesli nastepuja zmiany w setupie sprzetu warte do pomyslenia nie bedzie spiec o wyniki i bedzie bardziej zdrowa konkurencja
Bardzo dobra sugestia. My ze swojej strony staramy się by w ściągnąć do polski jak najwięcej mierników by każdy miał szanse go zakupić. Teraz ściągamy następnego Term-Laba dla człowieka, który skrzykną 4 kolegów, którzy też się bawią w dB Drag i udało się zgromadzić fundusze. Zróbcie to samo. Przynależycie do klubów, spotykacie się na zawodach zadziałajcie w teamie i kupcie miernik w 3-5osób wtedy koszt nie jest już taki straszny, a wasze wyniki na pewno przybliżą się do europejskiej konkurencji
#12
Napisano 10 wrzesień 2009 - 16:21
Ale w czym jest problem, żeby się aż tak specjalnie starać ściągnąć do Polski kilka mierników?My ze swojej strony staramy się by w ściągnąć do polski jak najwięcej mierników by każdy miał szanse go zakupić. Teraz ściągamy następnego Term-Laba ...
Nie rozumiem. Zamawiasz kilka i masz spokój na miesiąc lub trzy.
#13
Napisano 10 wrzesień 2009 - 17:29
zawody bass race są super i to bez 2 zdań co do zawodów ciśnieniowych i klas to widzisz jeśli chodzi o tuningowców to niestety nie da się robić zabudowy która byłaby wypasiona i mieściła się cała w bagażniku a najczęściej zabudowany jest cały tył , wtedy już nie mieści się do niższych kategorii i o to głównie chodzi ,czy nie lepiej byłoby ustawić klasy według np mocy wzmacniaczy lub ilości i wielkości głośników niż sposobem montażu sprzętu, myślę że wtedy dużo więcej chłopaków by chciało startować (nie chodzi tu o mój samochód i o mój sprzęt i o moje starty tylko daje propozycje które mogłyby zachęcić nowych zawodników)dB Drag RacingdB Drag Racing dzięki za wyczerpującą odpowiedź, której całej nie przytaczam. My w tym sezonie postawiliśmy na najniższe klasy czyli wszystkie STREETy. To są klasy dla początkujących i w tych klasach zawsze był komplet pucharów. Klasa połączona była jedynie w najwyższych kategoriach gdzie nie spodziewaliśmy się dużej ilości aut. To się nie zawsze sprawdzało bo przyjeżdżaliście na turnieje autami, które nie miały potężnych subów czy wzmaków za to nie spełniały wymagań regulaminu w niższych klasach. Dlatego automatycznie takie auta wypadały do wyższych klas, w których nie miały szans. Myślę, że w przyszłym sezonie wy się lepiej przygotujecie z autami pod regulamin, a i my jako organizacja postaramy się zrobić wszystko by zachęcić was do startów. Wspominałeł na forum o klasach STREET STOCK czyli klas dla zawodników, którzy startują poraz pierwszy. Poza tym cały czas jest Bass Race, gdzie niezależnie od tego jaki magik robił ci samochód to i tak to ty musisz wykazać się refleksem, znajomością swojego systemu by wygrać w turnieju - szanse na puchar ma więc każdy
#15
Napisano 10 wrzesień 2009 - 18:19
#16
Napisano 10 wrzesień 2009 - 19:33
a widziales kogos kto rozkrecal wzmak i zagladal jaka masz prawdziwa moc a nie taka jak napisana na wzmaku ?? bedz tez robil ci pomiar wzmacniacza ? jakos sie z tym nie spotkalem no ale coz moze sie mylew easce dbl masz wlasnie podzial na moce
السلام عليكم
#17
Napisano 10 wrzesień 2009 - 20:01
Liczy się moc podana przez producenta w papierach i tylko to.a widziales kogos kto rozkrecal wzmak i zagladal jaka masz prawdziwa moc a nie taka jak napisana na wzmaku ?? bedz tez robil ci pomiar wzmacniacza ? jakos sie z tym nie spotkalem no ale coz moze sie mylew easce dbl masz wlasnie podzial na moce
AS PM/4
AS HS 28 + HX165 Phase + HX165 Dust + FWHX
DD T1508 > DD 3512e D1.5
#18
Napisano 10 wrzesień 2009 - 20:35
Mnie się wydaje że właśnie BassRace pasuje jak ulał dla tuningowców. Proste zasady, nie ma udziwnień i myków, więc i większy spokój przy przydzielaniu do odpowiednich kategorii. Bardzo dobra dyscyplina, w zasadzie dla każdego...zawody bass race są super i to bez 2 zdań co do zawodów ciśnieniowych i klas to widzisz jeśli chodzi o tuningowców to niestety nie da się robić zabudowy która byłaby wypasiona i mieściła się cała w bagażniku a najczęściej zabudowany jest cały tył ...
Obecna dyskusja nie idzie w kierunku jakie by tu stworzyć kategorie w dB Drag, bo o tym decyduje "Góra" dla wszystkich krajów. Chodzi bardziej o to jakie kategorie mają być u nas, tak aby zawodnik od samego początku wiedział co jest grane i na co się nastawiać w ciągu całego sezonu. Po mojemu, raz zaklepana decyzja musi obowiązywać przez cały sezon i nie może być żadnych zmian, łączenia klas i tym podobnych mutacji motywowanych małżą ilością zawodników lub podniesieniem atrakcyjności rywalizacji.
#19
Napisano 10 wrzesień 2009 - 20:55
czyli odrazu mozna zmieniac obudowy i podawac nizsze parametry to dopiero moze byc zabawa w przekladanie tego i tak nikt nie sprawdziLiczy się moc podana przez producenta w papierach i tylko to.

jd, mam pytanie bo cos nie moge ciebie rozgrysc hmm nie wiem do czego tak ogolnie darzysz cos to komus przeszkadza masz jakis w tym cel ? konkurencja jakas ?? bo z takimi stwierdzeniami to tylko to mi podchodzi do glowy czytam twoje posty i widze jedną wielka zazdrosc tylko nie moge zrozumiec dlaczego ?
mozesz to bardziej wyjasnic ? o co Ci konkretnie chodzi ? co chcialbys uzyskac badz zyskac ??
ludzie jedno co nas laczy to muzyka w dobrym wydaniu , posiadanie dobrego sprzetu , liczenie na pomoc innych jesli sa jakies problemy kazdy sobie pomaga
zawody naprawde traktujmy jako doatkowa zabawe i podejscie do tego na luzie
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych