Skocz do zawartości

Upgrade przedniego zestawu dla Golf V


Rekomendowane odpowiedzi

Hej, chciałbym zmienić obecne głośniki Morel Tempo 6 które grają już z 8 lat na coś mocniejszego. Przymierzałem się 

do wykorzystania fabrycznych 3 miejsc i kupno 3 way jednak upgrade w przypadku Morela to było najmarniej 3tyś i zawsze się rozmyslałem. Kiedy już się przemogłem i byłem o krok od kupna wyczytałem tu że mam fabrycznie 200mm woofer do wciśnięcia a więc se 165cm odpuściłem i teraz znowu problem bo wybór zestawów 3 way 200mm jest wąski a cena 2xtaka jak za 165mm. 

 

Zostaje Gladen Extreme lub Rainbow IL C8.3  jednak żadnych info w sieci ani w sklepie nie mogę dostać gdzie to jest robione? Strona Gladen podaje Made in Germany tylko kilka swoich najwyższych serii o reszcie cisza... Unikam "made in china" gdzie się da tym bardziej na głośnikach za 2100. Ciężko znalezć jakiekolwiek info opinię jak to faktycznie się sprawuje. Na brytyjskim forum VW się zachwycali jednak były wsadzone bez niczego podpięte pod fabryczne radio czyli opinia mało miarodajna. Nie mam gdzie i jak tego posłuchać  

 

A więc do brzegu... Brać to co jest dedykowane do tego auta i się nie głowić czy ciułać na 2x droższy zestaw np ELATE 200mm czy coś co może ktoś zna i poleci czy  wogóle wszadzić np VIRTUS 3way 165mm  czyli mniejszy woofer.  To co jest w aucie teraz to: 

 

NakamichiCD45z

Morel Tempo602 

JL Audio Slash 250/1v2

Phoenix Gold sx2 400.2

Polk Audio MOmo 12''sub

wszystko wygłuszone, muzyki słucham przez aux z iphone, tylko elektroniczna bardzo szybka stara muza z lat 90 145/180bpm niestety słabo masterowana  z analogowym brzmieniem i mnóstwem acidowych gwizdów i szlifów,  stąd potrzeba mi zestawu grającego naprawdę głośno 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki problem użyć 165mm zamiast 200mm. Dotychczas używałeś 16 i było ok. 

Problemu nie ma ale skoro jest miejsce na 18/20cm to czemu nie ładować większych? Większa średnica to chyba też lepiej je słychać czyli jakieś ulepszenie ale juz zbadałem że wybór jest praktycznie żaden więc zostaje przy 165 tylko teraz albo Virtus albo DLS UP36i albo już sam nie wiem.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Golf V jest specyficzny pod względem montażu woofera. Co by się nie okazało ze będą duże braki w paśmie przez to, dodatkowo obydwa zestawy z wysoko ciętym średniakiem. Virtus pod fabryczną zwrotnicą jest trochę męczący przy głośniejszym słuchaniu. Według mnie nawet ściszony tw o 2 dB ‚drze ryja’.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie też go brałem pod uwagę  ale każdy z 4 sklepów gdzie dzwoniłem powiedział żebym zapomniał bo firma się zawinęła, wiszą w różnych sklepach lub na aukcjach jako dostępne lub na wyczerpaniu a stan zerowy, tego samego się dowiedziałem odnośnie Morel Virtus, wycofano ze sprzedaży i zaprzestano produkcji zresztą tak jak kolega wyżej pisze o montażu w MK5, monter i w sklepie powtarzają podobnie że słabo się tam sprawdza ten zestaw. 

 

Proponują mi wzięcie dwudrożnego zestawu Eton lub jakiś Rockford i dobieranie do tego pary średnich ale nie rozumiem jak 3 głośniki do zwrotnicy z dwudrożnego podłączać i co to za kombinacja, wolę w takie rzeczy nie brnąć. Dls UP36I mi się zaszczepił ale krzyczeli że to chińskie ale jakoś nie mogę się doszukać niczego na ten temat bo najbliżej żeby to kupić to dystrybutor z Czech. Widzę też tu na forum wątek gdzie chwalą ich moc i jakość.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam woofery 200mm Infinity Reference samochodowe . Są tez do tego średniaki 100 mm,  tweeter i zwrotnice . Wszystko fabrycznie nowe.

Można wykorzystać woofer jako składowa innego zestawu 3 way lub tego w całości . Koszty znacznie niższe a efekt może być ciekawszy lub porównywalny .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam woofery 200mm Infinity Reference samochodowe . Są tez do tego średniaki 100 mm,  tweeter i zwrotnice . Wszystko fabrycznie nowe.

Można wykorzystać woofer jako składowa innego zestawu 3 way lub tego w całości . Koszty znacznie niższe a efekt może być ciekawszy lub porównywalny .

I ja bym poszedł ta drogą..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nowy zestaw Eton Mas 160 plus Mas 80 i zestaw zwrotek MRX 3?

Byłem dziś w 3 miejscach i dokładnie takie coś mi proponował jeden typ ale nic od ręki na stanie i trzeba czekać na info skąd te zwrotnice wziąć. W cenie poniżej 2tyś jest opcja na Helix p63C lub Focal PS-165F3E flaxEvo z takim słomianym środkiem membrany. Niestety nie ma jak ich posłuchać ale "na oko" bardziej podchodzą mi te Helixy tylko one chyba potrzebują więcej niż mój PhoenixgoldSx2 może dać :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeźba jest z głosikiem średnio-tonowym w fabrycznej "dziurze"
Nie polecam "uniwersalnych" zestawów do montażu w fabrycznych miejscach Golfa V, maiłem kiedyś taki z Focala, dużo się namęczyłem aby to jakoś grało.

 

Tak jak poprzednicy: grzeczny_52 oraz SebekDS wybrałbym dedykowane do Golfa V "renomowanych" producentów, licząc na to że zwrotnice faktycznie są "wystrojone" pod Golfa V a nie uniwersalne.

 

Jak się uprzesz na "uniwersalny" 3 way w fabrycznych dziurach przygotuj się na w/w rzeźbę + lepszą kontrole głośnika; aktywki, procesory itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Byłem dziś w 3 miejscach i dokładnie takie coś mi proponował jeden typ ale nic od ręki na stanie i trzeba czekać na info skąd te zwrotnice wziąć

Nikt na stanie nie ma bo bez sensu blokować sobie spore pieniądze gdzie ostatnio schodzą tylko tanie zestawy, wirus robi swoje.

 

Czasy wkładania głośników do szafy demo tez umierają i dobrze. Włożę głośniki klient posłucha i powie sory ale nie to nie gra i ja mam używki a nie nówki, ew iść w oszusta i wmawiać ze ten sam towar jest nowy,Spoty jedyne wyjście aby posłuchać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Od tygodnia siedzą Helixy P63C i mam wrażenie że prawie 7 dni spędziłem w aucie.......Sporo mnie ominęło wcześniej bo teraz słychać dźwięki których przedtem jakby nie było. Problem się zrobił z gwizdem w głośniku przy gazowaniu, tak samo jak włączę światła jeszcze na wyłączonym silniku to zaczyna brzęczeć. Zamieniam RCA w radiu lub przy wzmacniaczu to słychać z lewej lub z prawej strony. Coś poluzowany jest element z gniadami L,R z tyłu radia i stąd hałas a może coś z kablem, całość nie ruszana przez 8 lat i się wysypało.

 

Żeby nie zaśmiecać nowym tematem to chciałbym dokupić do nich wzmacniacz, używany najlepiej jakiś stary sprawdzony model  żeby podmienić obecnego Phoenixa sx2.  1000-1.5tyś maxymalnie do wydania, mam opcję na DLS U A2 ale nie potrafię ocenić tego czy się nadaje po parametrach,  za trudna matematyka. Może ktoś ma jakąś sugestię? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...